Christendom topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:11

Interessant topic. Mooi dat je deze poster deelt. Ik heb em ook hangen thuis.

Maar het is (gelukkig) niet waar dat er geen weg terug is. Lees het verhaal van Saulus van Tarsen maar in de Bijbel. Zijn leven werd voor altijd veranderd toen Jezus in zijn leven kwam. Hij werd door God van de brede op de smalle weg gezet.

Het is ook zeker niet zo dat je goed alle regeltjes moet volgen en dan in de hemel komt. Want dan zou er niemand in de hemel komen. Geen enkel mens kan zich namelijk aan alle regeltjes (de wet) houden, daarom is Jezus ook naar de aarde gekomen. Om de schuld die wij hebben bij God, doordat we ons niet aan de wet houden, af te lossen. Zodat wij door in Hem (Jezus) te geloven de schuld niet meer hoeven te betalen. En dus straks na het sterven de straf (in de hel) ook niet meer te hoeven dragen maar naar de hemel mogen gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:19

Lau07 schreef:
Avalanche schreef:
Allereerst, in het oude Israël was homoseksualiteit niet zoals we dat nu kennen. Gender, seksualiteit etc. zijn allemaal begrippen die pas vrij recent zijn ontwikkeld. Homoseksueel 'gedrag' (om het even heel gechargeerd te zeggen), kwam toen ook niet voor op de wijze waarop het nu voorkomt. n.

Dat is niet juist. Homoseksualiteit is van alle tijden. Het feit dat dit in de bijbel überhaupt wordt genoemd betekent ook dat het voorkwam in die tijd.
Het gebeurde in de dagen van Noach waar de toenmalige samenleving ten onder ging aan geweld en in Gods ogen verderfelijke seks onder aanvoering van de Nefilim - een bastaard geslacht - nakomelingen van demonen die seks hadden met vrouwen op de aarde. Dit voor God een reden was om de toenmalige samenleving te vernietigen door de vloed. Alleen Noach en zijn gezin bleven leven.
Het verhaal over de vernietiging van Sodom en Gomorra kun je lezen in Genesis ongeveer vanaf hoofdstuk 13. Omdat er te weinig land was in Kanaan voor hun beider veestapels besloten de twee broers Abraham en Lot uit elkaar te gaan. Lot kwam in Sodom terecht en kwam tot de ontdekking dat die stad verdorven was.
De stad Sodom en ook Gomorra stond bekend wegens immorele praktijken als homoseksualiteit. „Het klaaggeschrei over Sodom en Gomorra,” zo zei God, „ja, het is luid, en hun zonde, ja, ze is zeer zwaar.” God zond daarom zijn engelen om Sodom te vernietigen, waarbij hij Abraham de verzekering gaf dat hij de hele stad zou sparen indien er tien rechtvaardigen in gevonden zouden worden. — Ge 18:16, 20-33.
De stad toonde dat ze de vernietiging verdiende, want een verdorven gepeupel van inwoners van Sodom, onder wie knapen en grijsaards, omsingelde Lots huis met het doel de engelen die bij hem te gast waren, te verkrachten. De volgende dag, nadat Lot, zijn vrouw en zijn twee dochters de stad hadden verlaten, werden Sodom en Gomorra door zwavel en vuur vernietigd (Ge 19:1-29; Lu 17:28, 29). Daarna werden Sodom en Gomorra spreekwoordelijk voor volkomen vernietiging door de hand van God de Almachtige (De 29:23; Jes 1:9; 13:19; Jer 49:18; 50:40; Klg 4:6; Am 4:11; Ze 2:9; Ro 9:29) en voor buitengewone verdorvenheid. — De 32:32; Jes 1:10; 3:9; Jer 23:14; Ez 16:46-56
Dit was ongeveer 450 jaar na de vloed in de dagen van Noach.

De steden zijn volledig vernietigd. Veel geleerden geloven dat de plaats waar Sodom en de andere „steden van het District” oorspronkelijk hebben gelegen, zich nu onder het wateroppervlak van de Dode Zee bevindt, hoewel sommige anderen recentelijk hebben beweerd dat de ruïnes van de steden geïdentificeerd kunnen worden met plaatsen aan wadi’s ten O en ZO van de Dode Zee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:26

Toen God de mensen schiep, was het zijn bedoeling dat ze alleen binnen een huwelijk tussen man en vrouw seks zouden hebben (Genesis 1:27, 28; Leviticus 18:22; Spreuken 5:18, 19). De Bijbel veroordeelt alle seks buiten een huwelijk tussen man en vrouw, of het nu gaat om homoseksueel of heteroseksueel gedrag (1 Korinthiërs 6:18). In dat opzicht maakt God geen verschil tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit.

Hoewel de Bijbel duidelijk maakt dat homoseksueel gedrag onaanvaardbaar is, wordt homohaat of homofobie niet goedgekeurd. Christenen krijgen juist de raad respect te hebben voor iedereen (1 Petrus 2:17).
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-07-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:31

Ik heb altijd begrepen in de discussie rond al dat geweld van het oude boek en de vredelievendheid van het nieuwe boek dat het nieuwe boek het oude een soort overgenomen heeft omdat jezus op de aarde kwam en mensen aanmoedigden elkaar lief te hebben.

Maar waarom houden christenen nu dan bijvoorbeeld niet meer de eetwetten (ze mogen nu wel varkens eten enzovoort), maar houden wel vast aan de regels rond homoseksualiteit uit het oude boek?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:32

Babootje schreef:
Dat is niet juist. Homoseksualiteit is van alle tijden. Het feit dat dit in de bijbel überhaupt wordt genoemd betekent ook dat het voorkwam in die tijd.
Het gebeurde in de dagen van Noach waar de toenmalige samenleving ten onder ging aan geweld en in Gods ogen verderfelijke seks onder aanvoering van de Nefilim - een bastaard geslacht - nakomelingen van demonen die seks hadden met vrouwen op de aarde. Dit voor God een reden was om de toenmalige samenleving te vernietigen door de vloed. Alleen Noach en zijn gezin bleven leven.
Het verhaal over de vernietiging van Sodom en Gomorra kun je lezen in Genesis ongeveer vanaf hoofdstuk 13. Omdat er te weinig land was in Kanaan voor hun beider veestapels besloten de twee broers Abraham en Lot uit elkaar te gaan. Lot kwam in Sodom terecht en kwam tot de ontdekking dat die stad verdorven was.
De stad Sodom en ook Gomorra stond bekend wegens immorele praktijken als homoseksualiteit. „Het klaaggeschrei over Sodom en Gomorra,” zo zei God, „ja, het is luid, en hun zonde, ja, ze is zeer zwaar.” God zond daarom zijn engelen om Sodom te vernietigen, waarbij hij Abraham de verzekering gaf dat hij de hele stad zou sparen indien er tien rechtvaardigen in gevonden zouden worden. — Ge 18:16, 20-33.
De stad toonde dat ze de vernietiging verdiende, want een verdorven gepeupel van inwoners van Sodom, onder wie knapen en grijsaards, omsingelde Lots huis met het doel de engelen die bij hem te gast waren, te verkrachten. De volgende dag, nadat Lot, zijn vrouw en zijn twee dochters de stad hadden verlaten, werden Sodom en Gomorra door zwavel en vuur vernietigd (Ge 19:1-29; Lu 17:28, 29). Daarna werden Sodom en Gomorra spreekwoordelijk voor volkomen vernietiging door de hand van God de Almachtige (De 29:23; Jes 1:9; 13:19; Jer 49:18; 50:40; Klg 4:6; Am 4:11; Ze 2:9; Ro 9:29) en voor buitengewone verdorvenheid. — De 32:32; Jes 1:10; 3:9; Jer 23:14; Ez 16:46-56
Dit was ongeveer 450 jaar na de vloed in de dagen van Noach.

De steden zijn volledig vernietigd. Veel geleerden geloven dat de plaats waar Sodom en de andere „steden van het District” oorspronkelijk hebben gelegen, zich nu onder het wateroppervlak van de Dode Zee bevindt, hoewel sommige anderen recentelijk hebben beweerd dat de ruïnes van de steden geïdentificeerd kunnen worden met plaatsen aan wadi’s ten O en ZO van de Dode Zee.

Dat ben ik niet met je eens Babootje. De link tussen de zonden van Sodom en Gomorrah en homoseksualiteit werd pas gemaakt door Philo van Alexandrië. Voor die tijd werden de zonden van Sodom niet expliciet gelinkt aan homoseksualiteit. Miguel De La Torre heeft een zeer interessant boek geschreven over Genesis en de interpretatie daarvan. Zie hier: https://books.google.nl/books/about/Gen ... edir_esc=y
En daarbij kom ik weer terug bij mijn eerdere post: nuance is op zijn plaats. Het is niet zo zwart-wit als het nu in de Bijbel omschreven is. Zoals ook Mkango en Anna79 aangeven, je hebt zoveel meer nodig dan alleen de huidige tekst om te begrijpen wat er nu echt staat. Ik ben het met je eens dat de huidige HSV vertaling wel degelijk homoseksualiteit lijkt te omschrijven, maar als we naar het verleden en de totstandkoming van de Bijbel kijken, is dat dus niet altijd het geval geweest.

CharleyT

Re: Christendom topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:32

De lappen tekst en citaten maken me duidelijk dat men in 30 jaar niet veel nader tot elkaar is gekomen terwijl men toch zegt in dezelfde God te geloven. Geloof kan veel goeds brengen maar net goed veel verdeeldheid, jammer jammer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:59

... de nadruk mbt Sodom en Gomorra ligt op:
de schending van het principe van bescherming van vreemdelingen.

Accoord, deze vreemdelingen werden blootgesteld aan sexueel geweld.

Dat dit een zware zonde is, kan ik goed mee leven.
De uitvoering van de straf vind ik wat problematischer, maar dat er straf op volgt is terecht.

... met homoseksualiteit zoals wij dit vandaag de dag kennen heeft het weinig van doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:20

CharleyT schreef:
De lappen tekst en citaten maken me duidelijk dat men in 30 jaar niet veel nader tot elkaar is gekomen terwijl men toch zegt in dezelfde God te geloven. Geloof kan veel goeds brengen maar net goed veel verdeeldheid, jammer jammer.

Dan denk ik dat je de nuance mist. En wellicht is er nog wat meer uitleg nodig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:10

Sunnda schreef:
Ik heb altijd begrepen in de discussie rond al dat geweld van het oude boek en de vredelievendheid van het nieuwe boek dat het nieuwe boek het oude een soort overgenomen heeft omdat jezus op de aarde kwam en mensen aanmoedigden elkaar lief te hebben.

Maar waarom houden christenen nu dan bijvoorbeeld niet meer de eetwetten (ze mogen nu wel varkens eten enzovoort), maar houden wel vast aan de regels rond homoseksualiteit uit het oude boek?

Omdat sommige mensen het fijn vinden zelf geen moeite te hoeven doen, maar wel graag anderen veroordelen :+ cherry picking is dat. En imo als je over het een een drama maakt (zoals LGBTQ-mensen) dan ook geen gemixte kleding, tattoos, piercings (ook geen oorbellen!) of varkensvlees.
Babootje schreef:

Klopt niet: Ezechiel 16:49: 49Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster Sodom: trots, overvloed van voedsel en zorgeloze rust had zij met haar dochters. De hand van de arme en de behoeftige ondersteunde zij echter niet.

Dat heeft dus helemaal niets met homoseksualiteit van doen. Alle mannen van de stad, van jong tot out kwamen aan de deur bij Lot. Maar hooguit 5% van de mensen is homoseksueel. En groepsverkrachting en homoseksualiteit zijn niet hetzelfde.
Ook bizar dat dat er aan de haren steeds wordt bijgehaald. Iedereen interpreteert "die zonde" als homoseksualiteit, terwijl de bijbel zelf aangeeft wat die zonde echt was :+

Ook Jezus spreekt zich niet uit over homoseksualiteit. Hij doet dat wél over zorg voor de armen en mensen aan de zelfkant van de samenleving. Ook over elkaar bedriegen en meten met 2 maten heeft hij het een en ander te zeggen, maar over homoseksualiteit geen woord.

Maar het is wel makkelijk natuurlijk. Tenslotte is dat maar een kleine groep mensen, we pikken er alleen de teksten uit waarvan we denken dat die mensen veroordelen die anders zijn dan wij, maken seksuele zonde heel groot en dan zien wij er goed en heilig uit :')
Maar het is zo grappig dat Jezus daar dan wél weer het een en ander over te zeggen heeft: Oordeel niet, zodat u niet veroordeeld wordt (en dan zijn er christenen die heel druk gaan bladeren in hun bijbel om vooral aan te tonen dat ze wél mogen oordelen, maar helaas). Heb uw naaste lief als uzelf. Potverdikke, je mag je naaste niet veroordelen, maar je moet hem wel liefhebben? Hoe ongemakkelijk.
Of iets met een splinter in het oog van je naaste maar een balk in je eigen oog. Hij noemt mensen daarbij (terecht) zeer hypocriet.

Jezus had bar weinig met religie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:16

Sunnda schreef:

‘Ze’? Ik ben ook christen maar houdt niet aan ‘regels’ rond homoseksualiteit vast. En veel christenen met mij.
Ik heb ook niet gelezen dat Jezus daar wat van vond, en als christen wil ik graag het voorbeeld van Jezus volgen. Met een open hart voor iedereen en iets extra voor de mensen die het moeilijk hebben in de samenleving doordat ze er buiten vallen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:29

@Avalanche: als ik het verkeerd zie geef het gerust aan, maar ik proef zoveel woede in jouw berichten richting christenen en dan voornamelijk richting acceptatie van lhbtq+. Ik vraag me af waar dat vandaan komt en waarom het je zo raakt? Het zijn maar meningen van andere mensen hé.

@verootje: ik heb vooral ervaring met gereformeerde mensen die elke zondag twee keer naar kerk gaan zegmaar en vond dit altijd moeilijk om te begrijpen.
Want waaruit blijkt dan bijvoorbeeld waarom je de ene helft wel serieus moet nemen en de andere helft niet?
Waar zit dat onderscheid? Jezus is toch ook gewoon de/een god en dus zou hij dan toch achter de rest moeten staan wat in de bijbel staat.
Waarom schrijf je een (nogal stevig geformuleerd) boek en dan komt jezus en die zegt eigenlijk: leuk boek, maar hoeft allemaal niet hoor, wees gewoon beetje aardig voor elkaar.

Ik probeer het te begrijpen, maar de logica snap ik niet. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:35

Je kan alles serieus nemen. Alleen Jezus heeft de wet vervuld. De wet is wat in het OT staat, de wetten die Mozes kreeg van God.
Door in Jezus te geloven hoef je je niet meer aan die wetten te houden. Dat zegt Jezus in het NT.
De Joden doen dat wel nog omdat die Jezus niet zien als de beloofde verlosser.

In plaats van de oude wetten moet je je dan van Jezus aan de nieuwe wet waarin alles is vervuld: heb je naast lief als jezelf en God boven alles.

Verder kan je nog allerlei andere waardevolle dingen lezen in het OT waar je wat aan hebt en die je serieus kan nemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:36

verootjoo schreef:
Popstra schreef:
Maar dan worden de dames dus toch enigzins onderdrukt dat zij geen vrolijkere kleding mogen dragen, geen make up..sieraden..
Geen vermaak als TV en internet.

Of zie ik dit nu heel verkeerd!?

Niet alleen de dames, de heren ook.

Maar het grondbeginsel waar de kinderen op scholen al mee opgevoed worden is de poster van de brede en de smalle weg.

De brede weg is de weg van de ‘wereld’ en de smalle weg de weg van de ‘gelovigen’ en dan ga je dus naar de hemel en via die andere niet. Als je eenmaal op het verkeerde pad bent is er ook geen weg meer terug naar het goede pad. Dus het is van groot belang goed de regels te volgen en ook vooral alle mensen om je heen goed te helpen op het pad te blijven.

Ik kan me totaal niet vinden in deze plaat maar in elk reformatorisch huis hangt deze poster.

[ [url=m/3AtFjy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken de plaat niet, maar het Alziend oog. Een symbool wat je nu vaak tegenkomt als symbool voor de vrijmetselarij. Als christelijk symbool kende ik het ook niet. (oog met driehoek=alziend oog).

De brede weg en de smalle weg ken ik wel

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:40

verootjoo schreef:
Je kan alles serieus nemen. Alleen Jezus heeft de wet vervuld. De wet is wat in het OT staat, de wetten die Mozes kreeg van God.
Door in Jezus te geloven hoef je je niet meer aan die wetten te houden. Dat zegt Jezus in het NT.
De Joden doen dat wel nog omdat die Jezus niet zien als de beloofde verlosser.

In plaats van de oude wetten moet je je dan van Jezus aan de nieuwe wet waarin alles is vervuld: heb je naast lief als jezelf en God boven alles.

Verder kan je nog allerlei andere waardevolle dingen lezen in het OT waar je wat aan hebt en die je serieus kan nemen.

Haha dit is wel erg ingewikkeld, misschien iets te inhoudelijk sorry.

Maar ik geloof meteen dat er zoveel visie's zijn hoor en dat er erg veel interessants in staat om van te leren.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:47

Ah wat leuk! Een christendom topic! *\o/*
Het begon in het begin natuurlijk wel erg zuur idd zoals meerderen zeggen. Ik vind het om eerlijk te zijn grappig hoe het christendom vaak als eerste aangewezen wordt voor regels. En zelfs gehaat wordt door sommige mensen. Terwijl andere geloven soms dezelfde of vergelijkbare regels hebben. Of nog ergere. Maar dat terzijde. :)
Ik ben eigenlijk benieuwd naast deze discussies naar de leuke kant.
Zoals bijvoorbeeld; wie kijkt er naar de passion elk jaar? :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:48

Sunnda schreef:
@Avalanche: als ik het verkeerd zie geef het gerust aan, maar ik proef zoveel woede in jouw berichten richting christenen en dan voornamelijk richting acceptatie van lhbtq+. Ik vraag me af waar dat vandaan komt en waarom het je zo raakt? Het zijn maar meningen van andere mensen hé.

Je ziet het prima. Het raakt mij persoonlijk. Het heeft mijn leven gevormd op een manier die ik niet wilde. Voor mij is het niet maar een mening, helaas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:00

Sunnda schreef:
Want waaruit blijkt dan bijvoorbeeld waarom je de ene helft wel serieus moet nemen en de andere helft niet?
Waar zit dat onderscheid? Jezus is toch ook gewoon de/een god en dus zou hij dan toch achter de rest moeten staan wat in de bijbel staat.
Waarom schrijf je een (nogal stevig geformuleerd) boek en dan komt jezus en die zegt eigenlijk: leuk boek, maar hoeft allemaal niet hoor, wees gewoon beetje aardig voor elkaar.

Ik probeer het te begrijpen, maar de logica snap ik niet. :)

De bijbel is een joods boek en dat snappen een boel christenen maar half.
(In termen van 'het oude en nieuwe testament': beiden zijn joods.)
De christelijke kerk heeft helaas veel van het jodendom 'ingeleverd', en de beelden van de Romeinse keizer kwamen er voor in de plaats.

Er staan heftige dingen in de bijbel: op zich terecht, want het leven is - soms - ook heftig.
Dus ja, dat stevig geformuleerde boek (... meerdere boeken, er zijn vele manieren van tellen...) kan ik wel plaatsen.
En als gezegd: in het Jodendom gaat het om 'stem en tegenstem', verschillende visies, verschillende soorten verhalen, poëzie en wat al niet naast elkaar.

Jezus hoorde tot een stroming van Joden die de nadruk legde op menselijkheid.
Bijv de rust op de sabbat.

(Keizer Diocletianus maakte daar zondag van. Er was op dat moment ook een populaire godsdienst met de zonnegod Mitras als oppergod. De mijter van Sinterklaas / van de Roomse bisschoppen herinnert ook nog aan Mitras... Ofwel ik vermoed dat Diocletianus gewoon een mix wenste te maken.)

Goed, Jezus en de rustdag, dus.
Jezus krijgt kritiek omdat één van zijn metgezellen een handje rijpe aren had geplukt en opgegeten.
... in principe zou je dat als werk kunnen classiferen - maar de vrouw of man had waarschijnlijk gewoon honger.
Zegt Jezus "De rustdag is er terwille van de mens, de mens is er niet terwille van de rustdag."
... dat is net niet 'het hoeft allemaal niet zo'. (Maar idd: je mag er wel met een bepaalde vrijheid mee omgaan.)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:41

Ik wil iedereen even complimenten geven die een aanvulling in dit topic heeft gebracht. Het leest heel fijn weg, de informatie, maar ook het respect voor elkaar zorgt voor een goede sfeer.

Ik ben zelf totaal niet gelovig, ik kan zelf ook vaak niet begrijpen hoe gelovigen achter bepaalde standpunten vanuit hun geloof kunnen staan, welk geloof dan ook.

Maar daarentegen vind ik het ook wel heel interessant om de standpunten te lezen.

Ik vind het ook vaak zo dubbel, aan de ene kant is het mooi om steun uit je geloof te halen, maar ik heb ook eens een afscheid moeten mee maken van een bijna 3 jarig meisje, waarvan ik niet kan begrijpen hoe ze dit dan kunnen goed praten vanuit hun geloof.

Maar dan nog, niets meer dan respect voor een ieders keuze en geloof.

Ik lees verder graag mee met jullie:)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 01:30

Lau schreef:
Captain schreef:
Jij was toch moslima?

Dat dacht ik ook :')

Moet je ff me tiktok checken, k heb het namelijk al zovaak uitgelegd daar dus het staat ergens op een video in de caption

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 01:32

neline11 schreef:
Ts, wat dapper dat je een topic hebt geopend over het christendom.
Heb je het geopend om de discussie aan te gaan over abortus, lhgbt+, oerknal, etc. Of gewoon om over God te praten als christenen onder elkaar?
Als dat het geval is zou je misschien je openingspost kunnen laten aanpassen?

Ik las dat je voorheen moslima was, ik heb geen tiktok, dus zou je willen delen wat je verhaal is?
Ben zelf sinds begin dit jaar christen en vind het altijd mooi om het verhaal van een ander te horen :D

En aan de andere christenen, voel je vrij om ook je verhaal te delen, wie is Jezus voor jou, waarom heb je Hem lief?

Laten we proberen om dit topic tot een liefdevolle plek te maken <3

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 02:18

"Veel mensen kunnen daar een voorbeeld aan nemen" en "jij begaat een zonde".

Maar kritiek op jou mag niet? Got it.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:46

Heel dat tiktok gebeuren en je geloof uitspelen voor likes, op die manier influencer willen zijn... Ik krijg daar tempelreinigvibes van.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:04

Sorry, maar je opent een topic over geloof. Iemand vraagt of je moslima bent en vervolgens verwijs je naar je tiktok. Niet iedereen zit op tiktok en wbt de bijdrage mbt tot het geloof heb je zelf weinig bijgedragen.

Wat is dan je doel van dit topic?
Wbt het geloof.

Ikzelf geloof niet, maar hebben wel familie die streng geloven. Al zijn zij door de jaren heen gelukkig een stukje losser geworden. Vroeger wilden ze nog wel eens het opdringen en er veel over hebben maar zolang we dit onderwerp wat meer mijden en als het ter sprake komt er OPEN over praten zonder elkaars overtuiging te veroordelen gaat het goed.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:09

Tieneke schreef:
Heel dat tiktok gebeuren en je geloof uitspelen voor likes, op die manier influencer willen zijn... Ik krijg daar tempelreinigvibes van.

Tempelreinigingvibes :')

TS, ik ben heel benieuwd naar jouw ontdekkingstocht. Deel je dit nog steeds ergens? Ik heb ook geen tiktok

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:02

Hier ook geen tiktok. Ik hoop dat je in je zoektocht iets vind dat houvast geeft :)