Wanneer begint de lente van 2023?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:24

Ook voor de natuur is er een grens hoor. Het wordt hier op kleigrond zo nat dat alles haast al kapot gaat als je er naar kijkt.

Inderdaad ons land, de paddock en de bak stonden gisteravond ook weer helemaal onder water. Erg vervelend is het wel dat alle paarden nu 24/7 buiten staan en er niemand mee wil doen met terug 's nachts op stal. Merk dat mijn oudje echt doodmoe is van al die regen en vooral de bodem die elke keer weer niet geschikt is om op te slapen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:26

Mijn schuur was vanochtend vol met water -O-

tengeltje11

Re: Wanneer begint de lente van 2023?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:57

Hier heel de voormiddag weeral regen en met momenten best hevig….
We weten niet echt wat doen… gras staat zo lang dat het omvalt en dus verstikt, paarden kunnen er niet op, veeeeel te nat, en een trekker om te maaien wordt het dus helaas ook niet.

Veel boeren hier zijn de wanhoop nabij, die moeten nog met echt alles starten, planten, zaaien,… want echt alles is nog veel te nat, en het ziet er de volgende week ook niet zoveel beter uit… hoe alles klaar zal raken om te oogsten is de grote vraag hier…

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:00

minka schreef:
Over een paar weken klagen we waarschijnlijk over de hittegolf ;)

Nou dit!!

Om heel eerlijk te zijn, vind ik dit weer helemaal prima! Ik snap het probleem niet zo. Dit weer is echt typisch. We hebben een paar mooie warme 20 graden gehad. Dat betekent depressie tussen verschillende gebieden in de lucht en krijg je regendagen. Heeeerlijk! Ik vind die stortbuien altijd wat hebben.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:41

Je hoort mij niet klagen hoor bij een hittegolf

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:46

daphne_xxx schreef:
minka schreef:
Over een paar weken klagen we waarschijnlijk over de hittegolf ;)

Nou dit!!

Om heel eerlijk te zijn, vind ik dit weer helemaal prima! Ik snap het probleem niet zo. Dit weer is echt typisch. We hebben een paar mooie warme 20 graden gehad. Dat betekent depressie tussen verschillende gebieden in de lucht en krijg je regendagen. Heeeerlijk! Ik vind die stortbuien altijd wat hebben.

Als je het probleem niet hebt dan snap je het ook vaak niet. Ik vind het voor mezelf ook niet erg, wel voor mijn paarden waarbij ongeveer de helft (soms meer) van het land onder water staat. Je weet dat je dat in de winter een paar maanden hebt, maar de teleurstelling is voor mij wel groot als het half mei nog steeds zo is.

Sommige weilanden zijn zo nat dat de paarden er niet in kunnen. Er kan niet gemaaid worden etc. Dat is waar mensen hier over klagen.

Zelf doe ik tussen de buien door echt wel mijn ding, geen probleem. Al vind ik een drogere lente ook voor me zelf wel leuker.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:49

AvHdG schreef:
Je hoort mij niet klagen hoor bij een hittegolf

Idem :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:51

Ik klaag wel bij een hittegolf.
Daarom vorig jaar een airco besteld. Die voor de bouwvak zou komen..... Niet dus.
Pas na alle hitte. Hij heeft alleen nog maar op verwarmen te staan.
En ook nu hebben we hem nog niet kunnen testen :D

Maar eigenlijk vind ik het ook wel lekker zo.
Maar vanaf half juni wil ik wel een maand heet, kunnen we dan hooien :D

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:58

Ik klaag ook zeker bij een hittegolf :')
Vind het heerlijk dat het weer iets warmer is, kan ik eindelijk korte mouwen aan. Onze buitenbak is sinds maandag door de grote hoeveelheid regen wel een zwembad, dus opzich zou het qua regen van mij wat minder mogen. De weides kunnen het ook niet zo goed aan en nu ze juist langer buiten staan, loop je weer het risico dat ze het kapot gaan lopen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:05

Uhm, hier schijnt de zon nu.
Voor mij is deze temperatuur echt meer dan genoeg.

Waar ik wel moeite mee heb dit jaar zijn die muggen. Niet normaal zo agressief als die zijn! Je hoeft 's avonds echt niet buiten te gaan zitten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 11:31

Je snapt het probleem niet? Ik denk dat ik namens vele spreek als ik zeg het hoeft geen hittegolf te zijn of alle dagen droog. Maar er valt nu zo enorm veel water dat het voor de boeren, maar ook paarden houders niet leuk meer is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:40

Balou_k schreef:
Je snapt het probleem niet? Ik denk dat ik namens vele spreek als ik zeg het hoeft geen hittegolf te zijn of alle dagen droog. Maar er valt nu zo enorm veel water dat het voor de boeren, maar ook paarden houders niet leuk meer is.

Precies dit :D .
Temperatuur in de lente vind ik verder prima, maar al dat water is verschrikkelijk -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:47

Balou_k schreef:

Ja dat poste ik hier boven al…

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:58

Ik ben echt zo klaar met dit weer, het is hier nog niet droog geweest, en dat saaie grauwe weer, echt klaar mee.. laat er maar wat zon gaan komen en dat eíndelijk het hier droog gaat worden, en we aan de slag kunnen met alles wat nu stil ligt omdat kolere weer...Ik heb er echt helemaal niets mee.. -O- -O- -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:11

Ghostattack schreef:
Lente dit weekend? Hier is alleen maar regen voorspeld :')

Onze buitenbakken staan helemaal blank, het zand is er zelfs deels uitgespoeld. Paddocks hebben we ook een zwemdiploma voor nodig -O-

Ik ben nog nooit zo lang chagrijnig geweest _O-

Ik zie best mooi weer op buienradar?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:41

_San87_ schreef:
Ghostattack schreef:
Lente dit weekend? Hier is alleen maar regen voorspeld :')

Onze buitenbakken staan helemaal blank, het zand is er zelfs deels uitgespoeld. Paddocks hebben we ook een zwemdiploma voor nodig -O-

Ik ben nog nooit zo lang chagrijnig geweest _O-

Ik zie best mooi weer op buienradar?

Ik woon 2 rivieren zuidelijker dan mn paard, misschien heb ik pech hier? :') Maar laten we hopen op fatsoenlijk weer zodat ik weer t bos in kan :))

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:40

Jaaaa zon *\o/* nooit verwacht dat het nog lekker zou worden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:41

Op buienradar is al 2uur geen wolk te zien en het heeft nog geen minuut gestopt met regenen….

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:38

tengeltje11 schreef:
Op buienradar is al 2uur geen wolk te zien en het heeft nog geen minuut gestopt met regenen….

De motregen radar al eens aangezet?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:09

Hier nu gelukkig een bijna droge middag. Even 3 spettertjes tijdens het rijden maar verder prima gelukkig. Zie wel hele donkere wolken aankomen..

Maar het weekend heeft mooie dagen in het vooruitzicht. Hopelijk kunnen we dit zo gaan houden. Dan is af en toe een buitje best prima, maar ook gewoon lekker lenteweer. <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:29

Hier in Turkije is het wel lente, maar zeker niet volop. Gisteren weinig zon gezien, maar wél droog en in de avond buiten kunnen zitten met lange broek en vestje aan. Vanochtend vroeg bewolkt, maar later kwam het zonnetje. Maar niet voor heel lang... halverwege de middag kwam de bewolking weer en nu is het zwaar bewolkt en 22°c. Beter dan In Nederland, zeker! Maar niet volop zon.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:38

Hier is het nu 19 graden met zonnetje, niets mis mee. Hoef ik niet voor naar Turkije :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:01

Hier heeft het wel ongeveer 15 minuten de zon geschenen, nu regent het

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:36

Hier in Spanje vanochtend prachtig weer, en vanaf een uurtje of 1 vooral HEEL VEEL regen en onweer. :') Leuke huwelijksreis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 23:17

In Waalre was het vanmiddag prima weer, een rit bij de Hartjeshoeve gereden.
Afbeelding