Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:53

BaileyMix schreef:
Waarom heeft je vent dan een kind met zo'n vrouw gemaakt? Jij hebt het over 'dat slag vrouwen', maar mannen die op zulke vrouwen vallen en er kinderen mee maken zijn ook een bepaald 'slag' mannen hoor. Dus krab je nog maar eens achter de oren of die vent van jou zo'n leuke is en of alles daadwerkelijk aan die ex ligt.

Dit vind ik ook wel een beetje een vreemde benadering hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:53

BaileyMix schreef:
Ik vind het vooral hilarisch dat het nieuwe vriendinnetje van die vent alles schuift op de ex.

Was ze voorheen een ambitieuze, actieve, leuke vrouw? Uit je posts maak ik uit van niet.

Waarom heeft je vent dan een kind met zo'n vrouw gemaakt? Jij hebt het over 'dat slag vrouwen', maar mannen die op zulke vrouwen vallen en er kinderen mee maken zijn ook een bepaald 'slag' mannen hoor. Dus krab je nog maar eens achter de oren of die vent van jou zo'n leuke is en of alles daadwerkelijk aan die ex ligt.

O maar die vraag heb ik hem ook vaak zat gesteld hoor. Sommige kerels vinden het fijn om een afhankelijke vrouw te hebben omdat zo hun ego gestreeld wordt.
Hij is daar dus wel van terug gekomen en ja ik ben me bewust van het feit dat ze de situatie zoals hij is samen gecreëerd hebben.
Dan nog ben je verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling na de scheiding en is de keus om afhankelijk te blijven door alimentatie te vangen toch echt je eigen schuld. Je kan er ook voor kiezen om, mede voor je eigenwaarde, weer wat bij te gaan dragen aan de maatschappij. Dit kan ook vrijwilligerswerk zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:05

S8903N schreef:
Fly_high schreef:
Mensen die bewust misbruik maken van alimentatie en allerlei uitkeringen luilakken en trekzeugen vinden is alleen het tegenovergestelde van een UO :+ zo'n beetje iedereen is van deze mening

Blijkbaar toch niet, of ik verwoord het beroerd :o

Ja, je verwoordt je argumenten best heel erg beroerd :j heel veel generaliserende uitspraken over vrouwen / alimentatieontvangers in het algemeen. Dat sommigen keihard misbruik maken van alimentatierecht, ook ten koste van kinderen enz, wil niet zeggen dat het per definitie te maken heeft met vrouw zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:05

S8903N schreef:
Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

Aaah, persoonlijk een slechte ervaring dus alle vrouwen zijn poedersuiker. Ok.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:08

Nog even terugkomend op mijn UO: er wordt gezegd dat je op zo’n programma baseren niet goed is etc. Niet alles hoeft zwaar en maatschappijleer verantwoord te zijn hè? Ik zie iets, meerdere keren, en daar vind ik iets van.

Maar van de pagina’s over gescheiden moeders, daar schrik ik van. Zeker de toon waarop. Bemoei je sowieso nooit net een scheiding van je partner. Het is in de verhalen meestal de schuld van de ex. Maar je man en zijn ex hielden ooit van elkaar, trouwden en kregen kinderen. En daar komen verplichtingen (naar alle kanten) uit voort. Imo moet je je erg terughoudend opstellen als het gaat om de eerdere relatie van je partner.

Avalanche

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:09

100% eens met chevax. Heel simpel: het zijn jouw zaken niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:09

Het maakt niet uit hoe vaak ik zeg dat ik het over een bepaald type vrouw heb hè? En dat dat dus niet alle vrouwen zijn maar dat type. Ik hou er bij deze maar over op want men blijft vallen over één woord terwijl ik al meermaals gezegd heb hoe ik het bedoel.

Toevoeging: als ik eraan bijdraag is het zeker mijn zaak wel.
En dat je na de scheiding de keuze maakt om afhankelijk te blijven omdat er twee voor je werken dus ook.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:12

Ben ik de enige die zich afvraagt wat een trekzeug is? Is dit een bepaald type vrouwtjes varken of gewoon een leuk bedacht woord en een verbastering van zeug

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:14

S8903N schreef:
Het maakt niet uit hoe vaak ik zeg dat ik het over een bepaald type vrouw heb hè? En dat dat dus niet alle vrouwen zijn maar dat type. Ik hou er bij deze maar over op want men blijft vallen over één woord terwijl ik al meermaals gezegd heb hoe ik het bedoel.

En dat je na de scheiding de keuze maakt om afhankelijk te blijven omdat er twee voor je werken dus ook.

Oh, dit blijft nog wel even doorgaan denk :j (want stel je voor dat je het nog niet begrepen hebt :+ )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:15

Ik krijg associaties met trekdrop en die biggetjes van Katja.

Ik heb honger.

Fly_high

_San87_ schreef:
S8903N schreef:
Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

To be honest halve tindertopic is zo maar dan over mannen, ik ben een keer belazerd dus alle mannen zijn [vul maar je eigen lekker creatieve belediging in] :')

Raineri schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat een trekzeug is?

Google zegt: " meisje dat graag aan seks doet met zo veel mogelijk jongens" :o?

Ik heb onderweg wel het woord klapk*t geleerd, en wie zegt dat bokken niet leerzaam is :=

Anoniem

Cer schreef:
S8903N schreef:

Oh, dit blijft nog wel even doorgaan denk :j (want stel je voor dat je het nog niet begrepen hebt :+ )

Nee het zal toch niet _O-

Fly_high schreef:

Met als doel om zo veel mogelijk kinderen te fokken zodat je kunt leven van de alimentatie. Ik geef toe hij is redelijk ver gezocht :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:19

Fly_high schreef:
To be honest halve tindertopic is zo maar dan over mannen, ik ben een keer belazerd dus alle mannen zijn [vul maar je eigen lekker creatieve belediging in] :')

"selectieve verontwaardiging" :D

Citaat:
Ik heb onderweg wel het woord klapk*t geleerd, en wie zegt dat bokken niet leerzaam is :=

:')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:23

S8enz, niet aanvallend bedoeld, maar ik ben oprecht benieuwd of de kinderen iets meekrijgen van de situatie en de benamingen over en weer?

Raineri

Fly_high schreef:
Raineri schreef:

Ah, een verrijking voor mijn vocabulaire :')

Veronica2

Het volledige woord moet eigenlijk steuntrekzeug zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:24

Nou in een ochtend 5 pagina’s gemist zie ik met interessante benamingen. Weer wat geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:24

Meestal zeggen we ‘luie trekzeug’. Beter?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:25

S8903N schreef:
Meestal zeggen we ‘luie trekzeug’. Beter?

Hilarisch!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:25

Ik vind soepl*l zo’n heerlijk scheldwoord

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:33

Wij hadden vroeger lampenkap als scheldwoord. Kan je tenminste ook in het openbaar roepen :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:41

Ik wordt niet altijd begrepen als ik Knurft of Halve Tamme zeg..
(nou ja ik word wel vaker niet begrepen eigenlijk... laat ook maar :') )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:42

Cer schreef:
Ik wordt niet altijd begrepen als ik Knurft of Halve Tamme zeg..
(nou ja ik word wel vaker niet begrepen eigenlijk... laat ook maar :') )

Knurft, jemig, dat is een woord dat ik al tijden niet gehoord heb ook :))

Hier komt toch ook vaak 'zeikstraal' voorbij :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:53

Fly_high schreef:
Raineri schreef:

Dank voor deze verrijking van mijn vocabulaire :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:00

Fly_high schreef:
_San87_ schreef:

Raineri schreef:

Klapkut gebruik ik vaak :=. Ik zeg ook vaak appelflap, dat ik wil wel afleren eigenlijk.

Tindertopic ken ik niet.