Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:47

Dani schreef:
Ik wil jullie verzoeken om het gesprek constructief te houden, zonder boze, aanvallende of hele flauwe reacties. Probeer rationeel en oplossingsgericht te blijven en niet vanuit emotie te reageren, dan blijft de sfeer prettiger. Je kunt er ook voor kiezen het topic even weg te klikken ipv een negatieve reactie te plaatsen.

Maar waarom staat Bokt toe dat er een lastercampagne door TS wordt gestart richting de Rabobank?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:59

Tazzey schreef:
Dani schreef:
Ik wil jullie verzoeken om het gesprek constructief te houden, zonder boze, aanvallende of hele flauwe reacties. Probeer rationeel en oplossingsgericht te blijven en niet vanuit emotie te reageren, dan blijft de sfeer prettiger. Je kunt er ook voor kiezen het topic even weg te klikken ipv een negatieve reactie te plaatsen.

Maar waarom staat Bokt toe dat er een lastercampagne door TS wordt gestart richting de Rabobank?

En waarom is niet meteen de titel veranderd?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-03-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:01

Tazzey schreef:
Dani schreef:

Dit inderdaad. Pas de titel aan want dit is niet oké. Mag ook van de TS.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:03

Ik heb ook veel berichten getemd. Zo op de man gespeeld. "Ik dacht al dat het Germie was". Wat is het doel om dat te benoemen behalve een sneer uitdelen?

Germie heeft er last van, dat is toch niet aan een ander om te bepalen of het wel ernstig genoeg is om er last van te hebben?

Ik ben benieuwd of Rabobank het zo erg vindt en het ervaart als laster, als dat zo belangrijk wordt gevonden nemen jullie even contact op om dat te verifiëren, mocht dat niet zo zijn maak je dan ook niet zo druk over laster.

Kimmie235

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:05

Germie succes met de terugvordering, ik heb weinig kennis ervan, behalve dat ik begrijp dat Rabobank een soort van zorgplicht heeft. Wie weet kun je daar wat meer mee? Ik vond dat een goede tip.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:07

Kimmie235 schreef:
Ik heb ook veel berichten getemd. Zo op de man gespeeld. "Ik dacht al dat het Germie was". Wat is het doel om dat te benoemen behalve een sneer uitdelen?

Germie heeft er last van, dat is toch niet aan een ander om te bepalen of het wel ernstig genoeg is om er last van te hebben?

Ik ben benieuwd of Rabobank het zo erg vindt en het ervaart als laster, als dat zo belangrijk wordt gevonden nemen jullie even contact op om dat te verifiëren, mocht dat niet zo zijn maak je dan ook niet zo druk over laster.

Het is gewoon strafbaar? Hoezo maak je er niet zo druk om. Goed verhaal.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:08

Gnome schreef:
Kimmie235 schreef:

Het is gewoon strafbaar? Hoezo maak je er niet zo druk om. Goed verhaal.

Ja mail de Rabobank of ze er een strafzaak van willen maken, zo niet, maak je dan niet zo druk, doet de Rabobank zelf dan blijkbaar ook niet.

Overigens is het geen laster want Germie is overtuigd dat de fout bij de Rabobank ligt.

"We noemen iets laster als iemand een leugen verspreidt, terwijl die persoon weet dat het een leugen is."

Urbanus

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:23

Ik begrijp niet waarom dit topic nog open is.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:24

Pfff, weer een topic waar alle ‘bokt juristen’ over de floss blijven gaan over uitspraken waar TS allang op terug is gekomen. Zoek even de definitie van laster op voordat je iemand daarvan blijft betichten. Wellicht kom je er dan achter dat je mogelijk zelf met laster bezig bent als TS allang blijk heeft gegeven tot andere inzichten te zijn gekomen.

Het beste advies is net al gegeven. Het gaat om een creditcard gerelateerde transactie, dus beter even contact opnemen met VISA. Er heeft een onverschuldigde transactie plaatsgevonden, zonder opdracht van rekeninghouder en bij terugboeking is rekeninghouder voor €136 gedupeerd door de wisselkoers. Dat lijkt mij niet zo zwart-wit als: succes met je geld terughalen uit Mexico. Ik betwijfel of het koersrisico bij TS ligt als de situatie inderdaad is zoals zij schetst.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:25

Volgens mij weet ze inmiddels dat het niet waar is en daarnaast valt het ook onder smaad.

Kleine moeite voor een mod om dit dan aan te passen toch? TS heeft dit zelf ook aangegeven inmiddels.

Je denkt toch niet dat Rabobank hier achteraan gaat? Die hebben hun geld wel beter te besteden. Dat wil echter niet zeggen dat je online alles maar neer kunt plempen op internet.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:28

Gnome schreef:
Volgens mij weet ze inmiddels dat het niet waar is en daarnaast valt het ook onder smaad.

Kleine moeite voor een mod om dit dan aan te passen toch? TS heeft dit zelf ook aangegeven inmiddels.

Je denkt toch niet dat Rabobank hier achteraan gaat? Die hebben hun geld wel beter te besteden. Dat wil echter niet zeggen dat je online alles maar neer kunt plempen op internet.

Dat was sowieso niet zo op moment van schrijven, geen laster dus.

Nee Rabobank gaat er niet achteraan, waarom maak jij je er wel zo druk over?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:29

germie schreef:
Nou, voor mij is dit enorm veel geld. En ik ga er dus zeker nog achteraan. Maar de klant is geen koning als er doodleuk gezegd wordt u heeft pech. Er wordt niets aangedragen. Ik heb geen contract met een buitenlandse bank. Daar doe ik geen zaken mee. Ik zie alleen dat er dus enorm veel geld mist. Door iets waar ik niets aan kan doen. En geen schuld? Het kastje muur kluitje riet verhaal is hier anders wel sprake van. Bovendien, bij creditcardfraude ga je ook zo met klanten om?
Maar goed, duidelijk, bokkers zouden dus die 136 euro accepteren als zomaar kwijt, foetsie, weg zonder dat ze er zelf ook maar iets aan kunnen doen. Weer wat geleerd.
Er zijn dus mensen voor wie zo'n bedrag niet zo veel uitmaakt, maar voor mij wel. Er zijn zelfs mensen bij waar als zoiets gebeurd dat het wat meer is als een tijdje droog brood eten. Maar nee, het is dus de schuld van degene die er niets aan kan doen.
Ik ga sowieso overal achteraan. Maar een afschrijving waar je niet voor getekend hebt is sowieso een vorm van fraude en waar moet je dan zijn? precies, bij je bank. Want het gaat niet meer om een borg, het is daarna gebeurd. En het herstel is dus niet gegaan zoals het zou moeten zijn voor de klant.

De klant is koning mits hij zich als keizer gedraagt. Als je met dezelfde toon je telefoongesprekken voert als je reacties in dit of je andere topics dan kan ik me voorstellen dat men weinig moeite wilt nemen om je te helpen.
Laatst bijgewerkt door KimD op 24-03-23 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:30

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:33

Druk maken? Dat is volgens mij heel wat anders. Iets belachelijk vinden is iets anders dan zich druk maken om.

Als er onterecht met het vingertje gewezen was naar een Bokker had iedereen op zn achterpoten gestaan en was het topic al verwijderd.

Rabo is slechts de uitvoerende partij.
Ik kan wel vanuit m'n professionele blik hier een onderbouwing gaan geven maar zo te zien gaat dat toch niet aankomen op de plek van bestemming. Het is veel geld, ja. Heeft het zin om te gillen over de verkeerde partij, die slechts de uitvoerder is. Nee.

Gewoon de juiste stappen nemen zoals hier al meerdere malen geadviseerd is en dan hoop ik dat het in orde komt. Als ik TS was zou ik wel eens kritisch naar m'n eigen manier van communiceren kijken. Niet prettig namelijk .

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:35

Waarom vinden mensen hier dat ze wel erg grof richting TS mogen reageren? Omdat TS in misschien een soort paniek riep dat de bank heeft gestolen, omdat ze op dat moment in die veronderstelling was? Ze heeft dit later herroepen. De persoonlijke sneren hier vind ik echt not done. "Je moet maar meer gaan werken", "als je zulke dure vakanties doet, dan mag je niet zeuren", "is €136,- echt zoveel?".
Dit topic is een verzameling geworden van bokkers die iets vinden van TS en nu een opening zien om dat eens te ventileren. Doe dat gewoon niet. Ik vind soms ook dat Germie wat heftig is, maar ze zegt ook eerlijk dat ze mis zat.

Germie, ik zou, zoals Monique hierboven ook zegt, de klacht (ook) neerleggen bij ICS. Succes!

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:37

Ja druk maken, druk zijn door dingen te posten om germie te beschuldigen van laster tov de Rabobank, meerdere malen.

Er wordt heel veel naars geschreven over Germie, ik zie weinig mensen op hun achterpoten staan. Het zou mensen sieren dat meer te doen.

Germie zit in een emotie, of het zin heeft of niet verandert niet, ze zal de emotie vast niet "uitschakelen" omdat het "geen zin heeft".

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:37

chevax schreef:
Waarom vinden mensen hier dat ze wel erg grof richting TS mogen reageren? Omdat TS in misschien een soort paniek riep dat de bank heeft gestolen, omdat ze op dat moment in die veronderstelling was? Ze heeft dit later herroepen. De persoonlijke sneren hier vind ik echt not done. "Je moet maar meer gaan werken", "als je zulke dure vakanties doet, dan mag je niet zeuren", "is €136,- echt zoveel?".
Dit topic is een verzameling geworden van bokkers die iets vinden van TS en nu een opening zien om dat eens te ventileren. Doe dat gewoon niet. Ik vind soms ook dat Germie wat heftig is, maar ze zegt ook eerlijk dat ze mis zat.

Germie, ik zou, zoals Monique hierboven ook zegt, de klacht (ook) neerleggen bij ICS. Succes!

Echt helemaal mee eens

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:38

Germie ik vind dat je idd hier niet de dupe van mag zijn en dat het je goed recht is om die 136 euro ook terug te krijgen.
En sommige reacties hier van bepaalde bokkers zou ik niet eens meer op reageren, zonde van je tijd.
Er zijn goede tips gegeven en ik hoop dat de rabobank zich wat meer inzet voor z'n klanten

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:38

Cherdenise schreef:
Germie ik vind dat je idd hier niet de dupe van mag zijn en dat het je goed recht is om die 136 euro ook terug te krijgen.
En sommige reacties hier van bepaalde bokkers zou ik niet eens meer op reageren, zonde van je tijd.
Er zijn goede tips gegeven en ik hoop dat de rabobank zich wat meer inzet voor z'n klanten

*\o/* *\o/* *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:40

Waarschijnlijk bereik je bij de Rabobank ook meer met honing dan met azijn ...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:40

C'est le ton qui fait la musique.

Als er een topic was geopend van "wat me nou weer gebeurd is.. er is onterecht een bedrag van mijn Creditcard geschreven. Dit is de situatie. Ik vind het heel rot, weet iemand wat ik kan doen?"

Dat klinkt toch al heel anders dan de berichten die hier neergekwakt worden.

Ik kan me goed voorstellen dat sommige Bokkers hier op aanslaan. Ook bij mij valt de toon die TS vaak aanslaat regelmatig verkeerd waardoor het in mijn allergie komt te zitten.

Neemt niet weg dat het stom is hoe het gegaan is en dat het een fiks bedrag is en dat ik hoop dat het in orde komt.

Maar van de titel klopt uiteraard geen ene jota.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:44

Oh ja dus we moeten maar alles inpakken in kadopapier en er een kusje op doen, ze wilt gewoon gvd haar geld terug. Ik zou ook pissed zijn als ze in 1e instantie zeggen dat je gewoon pech hebt. En daarbij ze ventileert hier, was je er bij toen zij de rabo belde?
Maargoed ik ga weer lekker wat anders doen met dit mooie weer. :j

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:46

Roosch schreef:
C'est le ton qui fait la musique.

Als er een topic was geopend van "wat me nou weer gebeurd is.. er is onterecht een bedrag van mijn Creditcard geschreven. Dit is de situatie. Ik vind het heel rot, weet iemand wat ik kan doen?"

Dat klinkt toch al heel anders dan de berichten die hier neergekwakt worden.

Ik kan me goed voorstellen dat sommige Bokkers hier op aanslaan. Ook bij mij valt de toon die TS vaak aanslaat regelmatig verkeerd waardoor het in mijn allergie komt te zitten.

Neemt niet weg dat het stom is hoe het gegaan is en dat het een fiks bedrag is en dat ik hoop dat het in orde komt.

Maar van de titel klopt uiteraard geen ene jota.

Ja ze zat in emotie, als ik in emotie zit handel ik ook niet rationeel, je IQ schijnt aanzienlijk te zakken in emotie. Kan gebeuren, ze heeft zelfs gevraagd om een aanpassing.

Ik denk dat haar toon overigens ook anders zou zijn als mensen enkel gereageerd hadden met, vervelend voor je Germie, mogelijk kun je dit en dit nog proberen.

"C'est le ton qui fait la musique"

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:47

België en niet Nederland, maar ik neem aan dat het ongeveer gelijk is. Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt in Tenerife. Een winkel had 2x dezelfde betaling aangerekend op mijn creditcard terwijl er maar 1 betaling had plaatsgevonden.

Ik heb dit eerst opgenomen met de winkel van Tenerife zelf (eerst toen ik nog ter plaatse was en daarna via email). Daarna heb ik contact opgenomen met mijn eigen bank, KBC, en hun deze bewijsstukken gegeven (emails, kassabon) en een dispuut geopend omwille van onrechtmatig geld van mijn rekening. Heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd maar ik heb mijn geld tot op de eurocent terug gekregen. Wel met schriftelijk bewijs van de winkel uit dat de betaling een fout langs hun kant was . Succes, misschien helpt het je

offtopic: het is "c'est le ton qui fait la chanson" als je de zegswijze in het Frans wil gebruiken :+
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 24-03-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:47

Ts blijft roepen dat het niks met de vakantie te maken heeft maar dat heeft het wel. Het is de borg van een auto. Een borg mag WEL afgeschreven worden. Dat er tijd tussen gezeten heeft kan gebeurt namelijk vaker dat buitenlandse banken enkele werkdagen in beslag nemen en er later pas afschrijvingen plaats vinden.
Tja dat je met een wisselkoers te maken hebt is prut maar daar kan de bank niks aan doen. Jij huurt een auto in het buitenland. Je hebt de auto ingeleverd dus de borg terug gekregen dat dit toevallig tegelijk plaats heeft gevonden maakt niks uit. Als het 2 weken geleden was gebeurt en je het nu pas terug had had het niets anders gemaakt?
En dat het veel geld is ja zou er enorm van balen maar dan moet je niet naar een land die met andere valuta werkt want dan weet je dat je daarmee te maken kan hebben.