Volwassen worden is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:58

_Denise_ schreef:
Enthousiast worden van het aanschaffen van huishoudelijke apparatuur zoals stofzuigers en wasrekken.


Of heel genânt terug moeten naar de winkel waar je je net gekochte wasrek bij de kassa bent vergeten (afgerekend maar zonder item weggelopen) vanwege je zwangerschapsdementie….. :')

Hutcherson

Berichten: 7507
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:59

axel_1997 schreef:
    Voor mij is volwassen worden:
[*]Op stage gaan en me realiseren dat ik echt een vak geleerd heb en nu op gelijke voet met de professionals kan discussiëren.
[*]Vrijwilligerswerk doen op de manege en daar voldoening en waardering uit halen.
[*]Me realiseren dat geen van ons echt weet waar we mee bezig zijn.
En vooral
[*]Niet te volwassen worden, maar gewoon tijd blijven besteden en af en toe verspillen aan m'n hobby's en precies zo prettig-gestoord en kinderachtig zijn als MIJ goed dunkt.


Ik vind het uberhaupt al tof dat ik ook zo'n 'professional' ben :')

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 07:41

Ik heb nog een nieuwe ondervonden :+

Volwassen worden = helemaal blij zijn omdat je een nieuw stoomstrijkijzer besteld hebt.

Serieus. Een strijkijzer. Wie wordt daar nu blij van :') Ik voel me oud haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:27

LWDaisy schreef:
Ik heb nog een nieuwe ondervonden :+

Volwassen worden = helemaal blij zijn omdat je een nieuw stoomstrijkijzer besteld hebt.

Serieus. Een strijkijzer. Wie wordt daar nu blij van :') Ik voel me oud haha.

Daar zou ik ook blij van worden :o . Ik word blij van alles dat mijn leven makkelijker maakt.

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:29

Telt blij worden van wasmiddel in de aanbieding ook :') ? Ik kwam heel blij thuis en m’n vriend keek echt zo >;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:41

Es_ther schreef:
Telt blij worden van wasmiddel in de aanbieding ook :') ? Ik kwam heel blij thuis en m’n vriend keek echt zo >;)

Ja, want wasmiddel is duuuuuur :oo !

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:18

Een "volle" koelkast hebben. :')

Afbeelding

Maar ik ben nog steeds "jaloers" op de 2 (veel voller) gevulde koelkasten van mijn vader.
Mijn vriend en ik zijn beiden niet zo goed in vooruit boodschappen halen en het afmeten van porties als we eten klaar maken. _O-

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:22

Hier is volwassen worden tijdens t winkelen voelen aan stoffen om te kijken of het wel luchtig genoeg is voor in de zomer :')

rien10
Berichten: 14966
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:27

Hutcherson schreef:
Volwassen worden is al je tripjes en vakanties zelf moeten regelen. Niemand die je oliebol oplost en regelt en nog net niet je koffer inpakt en jij hobbelt gewoon lekket overal achteraan en hebt de tijd om te genieten.

En zelf moet betalen. En bij thuiskomst zelf de was moet doen.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:28

Volwassen worden voor mij is:

... nog altijd een hekel hebben aan her huishouden, maar wel gelukkig worden als je het gedaan hebt
... nog meer beseffen hoe duur het leven is
... altijd tijd tekort komen
... waar je vroeger altijd baalde dat je 'al' om 22u naar bed moest, nu blij zijn als je om 22u in bed ligt
... blij worden van een nieuwe stofzuiger/ pannenset
... me beseffen dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben
... me afvragen waarom ik niet gewoon een fatsoenlijke studie heb gedaan
... enorm kunnen genieten van rust/ stilte
... simpele maaltijden koken, terwijl ik, toen ik net op mezelf woonde, me voor nam om afwisselend te koken
... ontbijt als avondeten nemen
... een bak ijs leeg kunnen vreten zonder scheve blikken

rien10
Berichten: 14966
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:29

Volwassen worden is: een werkster aannemen voor het poetswerk. Ik haat het.

ChristaMoor

Berichten: 2650
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:00

Volwassen worden is: Het kind-zijn nooit volledig loslaten en genieten van alle dingen die als kind leuk waren. Deze toch gewoon nog doen terwijl het eigenlijk niet meer "mag" omdat je volwassen bent :D

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 11:03

Es_ther schreef:
Telt blij worden van wasmiddel in de aanbieding ook :') ? Ik kwam heel blij thuis en m’n vriend keek echt zo >;)


Ik heb een week of 2 geleden via vakantieveilingen 8x wasmiddel en 8x wasverzacht gekocht :')

Rien10 ik ben de poetsvrouw haha, klantjes houden heel veel van me _/-\o_

rien10
Berichten: 14966
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:11

Ik hou ook van je. <3

Suzanne F.

Berichten: 49664
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:43

Volwassen worden is hier: Blij worden van schoonmaken. Ik word echt blij van een schoon huis.
Vroeger interesseerde het me echt niks of het thuis wel of niet schoon was. Ik ruimde nooit op, kamer was een zooi. Nu ben ik echt supernetjes op mijn huis en word ik blij van lekker ruikende schoonmaakmiddelen en een opgeruimd schoon huis.

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 18:35

Suzanne F. schreef:
Volwassen worden is hier: Blij worden van schoonmaken. Ik word echt blij van een schoon huis.
Vroeger interesseerde het me echt niks of het thuis wel of niet schoon was. Ik ruimde nooit op, kamer was een zooi. Nu ben ik echt supernetjes op mijn huis en word ik blij van lekker ruikende schoonmaakmiddelen en een opgeruimd schoon huis.


Idem hier haha.
Nou ja, het is ook mijn job, dus we kunnen wel stellen dat ik in ieder geval geen hekel heb aan schoonmaken :') Ik zucht soms wel bij het idee om er thuis ook nog aan te moeten beginnen na al 2x 4u te hebben gepoetst die dag, je bent er ook niet op een kwartier vanaf haha, maar ik kan wel genieten van mijn huis schoon te zien worden. Van de wasmand leger te zien geraken, van mijn kunstgras aan te vegen (wat ben ik toch ook een sukkel hahaha), van de plastic-potjes-kast wéér op orde te zetten :')

Volwassen worden vandaag = naar de winkel rijden, omdat je echt zin hebt om een brood te bakken. En oké, de vlecht is een beetje ingestort ('t is een challah) maar het ziet er verder wel prima uit!
Nu vraag ik me af waarom ik mijn broodmachine heb weggeven, maar daar kun je toch geen challah mee maken volgens mij haha.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:23

Ik snapte vroeger nooit waarom mijn moeder het huis extra aan kant maakte als we visite kregen. Nu doe ik het zelf ook

DuoPenotti

Berichten: 30607
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:38

Ff off topic

Rien gefeliciteerd met je verjaardag.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:11

Volwassen geworden zijn is voor het eerst sinds dat je 10 jaar oud was de sound of music kijken, en je realiseren wat voor absolute DADDY die vader van die kinderen is. :')

Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:30

Volwassen worden is:
…Proberen mijn kinderen te managen, in leven te houden, overal op tijd af te leveren, ze manieren te leren. En daarbij mijzelf dezelfde dingen horen zeggen als die mijn moeder vroeger zei :+
Sinds ik zelf kinderen heb, voel ik me officieel kind-af en enorm volwassen.

…Zelf bedenken wat je elke avond eet. En tegelijk ook zo graag af en toe gewoon aanschuiven ergens wegens inspiratie tekort.

…in een ‘grote mensenhuis’ wonen incl de bijbehorende huishoudelijke zaken managen.

…een lege kast treffen en beseffen dat je zelf degene bent die de voorraad moest aanvullen :')

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:55

purny schreef:
Ik snapte vroeger nooit waarom mijn moeder het huis extra aan kant maakte als we visite kregen. Nu doe ik het zelf ook

+1 :')

san4nie
Berichten: 3602
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:08

Sterre98 schreef:
Hier is volwassen worden tijdens t winkelen voelen aan stoffen om te kijken of het wel luchtig genoeg is voor in de zomer :')

En op het label kijken of het wel in de wasmachine mag. :D

En, iets diepzinniger: bij tegenslagen of moeilijke momenten in mezelf kracht en zelfvertrouwen vinden om hier mee om te gaan en verder te kunnen.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:45

Hier hoe ouder hoe gekker eigenlijk. Ik was altijd al eigengereid, ik weet precies wat ik wil en daar ga ik voor. Ik werd daarin best wel vaak een beetje tegengewerkt door anderen. Eerst door mijn ouders en leerkrachten enz... later door mijn omgeving in het algemeen (die mij overigens niks kon maken, maar ze proberen je wel van je pad te trekken).
Inmiddels heb ik nu vaak genoeg aan mezelf en ook aan anderen heb kunnen laten zien dat mijn aanpak ook echt werkt, en ik ben daardoor nog standvastiger geworden, en daardoor sta ik nog meer in direct contact met mijn intuïtie, en er is ook nog meer ruimte voor mezelf gekomen om lekker te genieten en mijn leven in te richten zoals ik dat wil. Voor mij is dat volwassen worden. Weten wat je wilt, waar je staat, wat je te bieden hebt, wat je nodig hebt, en waar je heen wilt

Niobe

Berichten: 8037
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:22

ChristaMoor schreef:
Volwassen worden is: Het kind-zijn nooit volledig loslaten en genieten van alle dingen die als kind leuk waren. Deze toch gewoon nog doen terwijl het eigenlijk niet meer "mag" omdat je volwassen bent :D


Dit geldt voor mij ook!

axel_1997

Berichten: 1827
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 01:22

Ik heb er ook nog wat.

Recent: Beseffen dat je heel veel geld bespaart als zeep gewoon zeep is. Ik heb nog douchegel, handzeep en toiletreiniger. En verder doe ik alles met afwaszeep. Nu ik er over nadenk... waarom heb ik nog handzeep?

Alweer jaren geleden: M'n jongere neefje die door het huis rent bij z'n arm grijpen en waarschuwen voor een hete kop koffie, en dan onmiddellijk een flashback krijgen. Mijn hemel, als ik alle kwartjes die ik toen kon horen vallen op de bank had...

En ook recent: Dat neefje weer terug zien die nu twee meter lang is en binnenkort bij de marine gaat. %)