Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:56

Babootje schreef:
Met parfums had ik t altijd met issey miyake l'eau d'issey,
In het begin denk je nog, hmm wel fris. Tot je er hoofdpijn van krijgt en je erachter komt dat het niet af te wassen is en je het blijft ruiken ondanks dat je het geurtje probeert af te wassen.
Hele overheersende geur ook.

Ja echt, gore luchtjes blijf je de ganse dag ruiken en wat je lekker vind lijkt na een halve dag wel vervlogen te zijn

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:10

Kaitlyn schreef:
Ohhh ik heb zoveel parfums die ik lekker vind. :D

Mijn alltime favorite is Angel van Mugler, Alien vind ik niks aan.
La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Favoriet bij mijn vriend is Armani Code

De geur die ik als "verschrikkelijk" zou aanduiden haha.
Maar: enkel bij mezelf :') Dat parfum vloekt gewoon verschrikkelijk met mijn eigen lichaam, echt niet normaal haha. Bij mijn beste vriendin ruikt hij heerlijk, maar als ik hem zelf gebruik stinkt dat (imo) gewoon echt :')

Gelukkig geen probleem met Sauvage, dat is mijn vriend zijn huidige geurtje. Voorheen altijd Only the brave van Diesel, héérlijk!

Schuur_

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:41

Ik had laatst een tester op van Scandal van JPG en kreeg van 3 verschillende mensen de vraag wat ik op had omdat het zo lekker rook, vind het zelf ook een heerlijk luchtje maar niet voor standaard overdag. Het is meer een datenight parfum :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:55

Ik heb er een die mensen heel erg lekker vinden als ik hem op heb... en vies vinden in de fles :')

Het is ook een aparte geur die echt op je huid moet passen. Putain des Palaces. Vrij vertaald de h*er van het Paleis... en de naam is ook precies hoe hij ruikt in de fles :')

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:53

Wat lees ik hier allemaal... Ik ben frequent drager van zowel Alien van Mugler als Poison van Dior. :D
Ik krijg er ook best veel complimenten over. Het zijn wel echt geuren die zich zetten naar je lichaam. Lang niet iedereen kan ze dragen. Ik kan dan weer hélemaal niet met zoete geuren bijvoorbeeld.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:57

MayoNeighs schreef:
Wat lees ik hier allemaal... Ik ben frequent drager van zowel Alien van Mugler als Poison van Dior. :D
Ik krijg er ook best veel complimenten over. Het zijn wel echt geuren die zich zetten naar je lichaam. Lang niet iedereen kan ze dragen. Ik kan dan weer hélemaal niet met zoete geuren bijvoorbeeld.

Bij mijn zusje gaat de Angel ook ongelofelijk stinken. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:25

SusanH schreef:
Heb je niet toevallig pas corona gehad? Dan kunnen luchtjes ook anders ruiken?

Of -niet schieten aub- kan je zwanger zijn?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:53

rien10 schreef:
SusanH schreef:
Heb je niet toevallig pas corona gehad? Dan kunnen luchtjes ook anders ruiken?

Of -niet schieten aub- kan je zwanger zijn?

De OP is van februari '23 (vorig jaar dus). Dat zou de TS dan inmiddels wel weten denk ik :+ .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 18:37

Oepsie…..

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:34

Ik durf na dit topic niet meer over straat met mijn Mugler Alien parfum :')

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik m wat vind tegenvallen, ik hou juist wel van wat zwaardere geuren, ik heb de Si Intense als favoriet gehad maar die is veranderd van geur/fles. Lancôme La Nuit Tresor Musk als favoriet, uit de collectie. Toen op zoek naar iets vergelijkbaars; Black Opium, redelijk maar niet zo weg van dat ik m nog een keer wilde. Veel geuren vind ik te zoet, te bloemig, te fris of waterig.

Ik ben best wel kieskeurig, ik wil een geur ruiken en dan echt gelijk bij het opspuiten denken: oehhhh wat lekker. En bij veel geuren heb ik dat nét niet. Ik had de Alien uiteindelijk besteld op basis van de goede recensies, en vind m ook redelijk tegenvallen. Maar het flesje heeft me teveel gekost om m dan maar niet te gebruiken :+.

Uit dit topic blijkt maar weer hoe persoonlijk geur is. Ook vind ik het nogsteeds zo’n aparte gewaarwording dat ik bij 3 spuitjes Alien al het idee heb dat t na een uurtje vervolgen is omdat mijn neus er blijkbaar immuun voor is maar anderen blijkbaar nog over hun nek gaan _O-

Ik vind geuren maar lastig. In de parfumeries vind ik het moeilijk om te testen of om advies te vragen omdat ik nooit zo heel snel enthousiast ben wat niet zo snel leidt tot een koop van het product (of i.i.g. eerst een dag wil rondlopen met de testgeur om te kijken hoe die zich “ontwikkeld” op m’n huid) waardoor ik altijd de ongemakkelijkheid ervaar om de verkoper na zijn/haar hulp dan te bedanken en weg te lopen. En ik me bij testen zonder kopen zo’n profiteur voel zoals je zoveel meiden hebt die alleen maar voor de leuk op zo’n parfumafdeling komen, volgens mij houden parfumeries daar echt niet van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:41

Valentino Donna is een van mijn favorieten. Lady Million van Paco Rabanne ook. En een vrij onbekende namelijk Dans ma bulle van Carven. Ik heb Alien ook gehad maar vind hem vrij overheersend dus zou hem niet weer opnieuw kopen.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:34

Ik heb een vriendin die al jaren dezelfde geur gebruikt en ook heel veel moeite doet om aan die geur te komen omdat die bijna niet meer te verkrijgen is. Dat laatste snap ik volkomen; ze ruikt ontzettend naar knoflook (vind ik) als ze deze op heeft.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 23:44

Inmiddels zijn we dik een jaar verder en gelukkig merk ik dat het "metaal&supersterk" luchtje een beetje uit raakt. Ik merk dat minder mensen hem dragen, gelukkig...

Wat bij mij echt favoriete parfums zijn is black opium, decadence marc Jacobs, Calvin klein 4 u, en mijn nieuwe favoriete ( heeeeeel lang getwijfeld om te kopen uiteindelijk met een cadeau bon gekocht omdat hij zo ontiegelijk duur is) SI intense wat een geweldig luchtje is dat, wat zijn nog mee jullie favoriete parfums?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 07:08

Ik draag zelf geen parfum en kan er ook niet tegen als anderen dat wel doen. Het maakt niet uit welk type parfum, alles is smerig.. Dat levert nog al eens een discussie op omdat ik vanwege een genetisch defect van nature anders ruik dan de meeste mensen. Ook heb ik een collega die heel veel parfum gebruikt en over mensen die dat niet doen gaat klagen bij de teamleider dat zij een slechte persoonlijke hygiene hebben :roll:

Ik heb maar niets gezegd over haar parfumgebruik..

Ik kan dan wel weer goed tegen sigarettenrook en "natuurlijke" lichaamsgeuren. Het is echt net hoe je in elkaar zit en waar je mee opgegroeid bent.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:28

Ik ben ook erg gevoelig voor geurtjes en draag weinig parfum maar heb zelf wel 2 hele sterke parfurms. Si intense en Alien.

Ik spray 1 keer, nooit vaker. Krijg je dan ook al een 'walm'?
Si intense gebruik ik maar heel af en toe, ik heb het flesje al meer dan 5 jaar en nog bijna vol

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:33

Ik hou echt van Coco mademoiselle voor alledaags en ik heb ook nog een flesje Romance van Ralph Lauren staan voor een licht parfum

Verder heb ik voor de stevigere luchten Scandal van JPG en Ambassadora staan.

De twee lichte luchtjes zijn wel bijna op dus binnenkort weer een uitstapje met een vriendin naar de parfumerie, we proberen er echt een uitje van te maken. Ik bedoel, je maakt toch een aankoop van bijna 100euro (of meer als er nog wat blijft plakken) dus dan mag het ook best een happening zijn voor mij. Het gebeurt wel dat ik het daarna online bestel ofzo maar een geur die ik niet ken op de gok online kopen zonder dat ik hem op mijn eigen huid gedragen heb doe ik niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:59

Heb het idee dat sommige mensen, vooral mannen een nieuwe parfum hebben ontdekt...en dat is zweetgeur.

Het is al vanaf een afstandje te ruiken en het is heftig, en soms kan je de geur ook ruiken bij wie die hoort.
Loop dan ook echt door omdat het niet te houden is, het is extreem sterk die lucht. :r

Zelf heb ik 2 vaste merken, maar bij 1 draag ik al minder maar zo nu en dan draag ik hem nog wel het moet ooit op.

Versace & DYSQUARED2

Versace heb ik nu 3 geuren staan, Blue Dylan, Purple & Tuquoise, de laatste draag ik iets minder.
En van de DYSQUARED2 Wood heb ik de roze variant.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:33

Er is een geur die lijkt op vicks vaporub, echt zo smerig en geen idee welke dat het is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:15

Er was er ooit een, een dure, die rook bij mijn collega naar Glassex. Ik scoorde geen punten toen ik dat zei.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:05

LWDaisy schreef:
Kaitlyn schreef:
Ohhh ik heb zoveel parfums die ik lekker vind. :D

Mijn alltime favorite is Angel van Mugler, Alien vind ik niks aan.
La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Favoriet bij mijn vriend is Armani Code

Maar: enkel bij mezelf :') Dat parfum vloekt gewoon verschrikkelijk met mijn eigen lichaam, echt niet normaal haha. Bij mijn beste vriendin ruikt hij heerlijk, maar als ik hem zelf gebruik stinkt dat (imo) gewoon echt :')

Gelukkig geen probleem met Sauvage, dat is mijn vriend zijn huidige geurtje. Voorheen altijd Only the brave van Diesel, héérlijk!

Het kan aan de zuurgraad en de eigen chemicaliën van de huid liggen, of een parfum wel of niet bij iemand past.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:51

Siggislief schreef:
Heb het idee dat sommige mensen, vooral mannen een nieuwe parfum hebben ontdekt...en dat is zweetgeur.

Mijn man had laats een nieuw luchtje. Ik rook het gelijk al, maar heb toch een paar dagen gewacht en hem toen gezegd dat ie met dit geurtje ruikt naar mannen die naar zweet stinken en er een geurtje overheen spuiten.
Hij kwam dan net onder de douche vandaan en stinkt sowieso eigenlijk nooit naar zweet dus het was echt dit luchtje. Ik weet helaas niet meer hoe het heette.
Hij heeft het meteen weg gegooid :o

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:15

Zoolgangster schreef:
LWDaisy schreef:

Het kan aan de zuurgraad en de eigen chemicaliën van de huid liggen, of een parfum wel of niet bij iemand past.

Ik had ooit (15 jaar terug ofzo?) een tester van J’Adore en het leek me zoo lekker. Alleen als ik die tester ophad rook ik daarna een poeplucht :+ Een keer dat verteld in de parfumwinkel, die medewerker gaf aan dat ik dan de eau de parfum moest gebruiken ipv de eau de toilette. En dat maakte inderdaad het verschil. De edp heb ik nu al 10 jaar af en aan in gebruik en die blijft wel lekker ruiken.

Wel echt een zomergeurtje vind ik, voor de winter vind ik Hypnotic Poison soms lekker. Maar daar zullen ook wel weer mensen iets heel anders van vinden ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 00:07

Een van mijn lievelingsgeuren is Aqua di Genova gold 2.
Bij mij ruikt hij heel erg lekker poederig (vind ik :+ ) maar bij veel mensen gaat hij heel erg naar komijn ruiken :\
Bij mijn moeder bijvoorbeeld ook... heel vreemd want het is totaal anders dan hoe hij op mijn huid ruikt :+
Komijn zit er niet in, maar waarschijnlijk is de combi rozemarijn/geranium/amber de boosdoener hier in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:42

Ik las eerst konijn. Maar komijn is ook niet echt geweldig inderdaad.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:06

Siggislief schreef:
Versace & DYSQUARED2

Versace heb ik nu 3 geuren staan, Blue Dylan, Purple & Tuquoise, de laatste draag ik iets minder.
En van de DYSQUARED2 Wood heb ik de roze variant.

Dit zijn nog altijd de vaste geuren, maar blijf het liefst bij Dylan Blue & DYSQUARED2 Wood (Roze).
Merkte al snel bij de Turquoise dat ik die ook extreem naar zweet vind ruiken zonder op te spuiten.