Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.
Lalidan schreef:Wat ik vermoed dat gebeurt is: jouw vriend is die tas gaan halen, maar om de een of andere reden is dat eentje geworden die niet voor je gereserveerd was. Hetzij omdat hij het niet goed aangegeven heeft, hetzij omdat degene achter de balie niet goed geluisterd heeft, hetzij omdat het niet goed in de computer ingevoerd is, hetzij om *vul maar in*. Daarom heeft je vriend een tas meegekregen die in de winkel lag (en dat was dus de laatste in de winkel, want de rest was gereserveerd). Eentje waar dus geen reservering op zat en waar dus de prijs voor gold die op het prijskaartje stond.
Vervolgens zegt het systeem dat jij je reservering niet op tijd afgehaald hebt en de reservering dus geannuleerd wordt.
Als ik jouw verhaal een beetje uitgepuzzeld hebt (en, eerlijk gezegd, ik word ook niet heel blij van je toon), is dat zo ongeveer wat er gebeurt is. Waardoor beide partijen in wezen gelijk hebben: Jij had een tas gereserveerd voor bedrag X, zij hebben jou een tas verkocht voor prijs Y. Misschien dat als jij deze situatie alsnog vriendelijk aan de klantenservice voorlegt (hey, joh, ik denk dat ik inmiddels er achter ben hoe het gekomen is, kunnen we hier nog wat mee?) heb je kans dat ze nog wat willen. Maar als je het op de toon doet die je hier aanslaat, heb ik er een hard hoofd in dat de Bijenkorf nog iets voor je wil doen. Netjes of niet netjes, het is van beide kanten de toon die de muziek maakt.
chevax schreef:Ik vind de reacties in dit topic te bizar voor woorden! Er buitelen een boel mensen over elkaar om maar duidelijk te maken dat TS toch echt verkeerd heeft gehandeld/een zeur is/over die €70,- heen moet stappen. Waarom? En TS is dan nog zo braaf om screenshots te plaatsen van de bevestiging, waarop weer een heel gezeur komt dat een bevestiging nog geen koop is. Als ik reserveer in een hotel voor een bepaalde prijs en die is €140,- duurder als ik daar kom, dan is er toch echt wat heibel.
Is het nu zo moeilijk om gewoon tegen iemand te zeggen "wat rot voor je, ik begrijp dat je die €70,- graag terug wilt?"
Als het om een webshop met paardenspullen ging die plots €70,- meer rekent voor een gereserveerd setje, poeh, dan was Bokt te klein geweest. Maar omdat een tas van dat bedrag voor veel mensen ongrijpelijk (of onhaalbaar) is, is het fijner om TS dan maar beetje belachelijk te maken.
Groei een beetje op.
KB12 schreef:Het is heel simpel. Chloe ging een prijsstijging krijgen. Die zou pas doorgevoerd worden na dat deze tas zou uitverkopen in de sale. Ergens heeft mijn filiaal dit gemist en gewoon de prijsstijging doorgevoerd. Het filiaal in Rotterdam had dit in eerste instantie ook gedaan, maar dit is gecorrigeerd omdat het dus te vroeg is ingezet (prijsfout). Dit is daar ook duidelijk gecommuniceerd met de kopers van deze tas. Dit is ook in mijn filiaal aangegeven, maar ze wilde absoluut de prijs niet aanpassen.
KB12 schreef:chevax schreef:Ik vind de reacties in dit topic te bizar voor woorden! Er buitelen een boel mensen over elkaar om maar duidelijk te maken dat TS toch echt verkeerd heeft gehandeld/een zeur is/over die €70,- heen moet stappen. Waarom? En TS is dan nog zo braaf om screenshots te plaatsen van de bevestiging, waarop weer een heel gezeur komt dat een bevestiging nog geen koop is. Als ik reserveer in een hotel voor een bepaalde prijs en die is €140,- duurder als ik daar kom, dan is er toch echt wat heibel.
Is het nu zo moeilijk om gewoon tegen iemand te zeggen "wat rot voor je, ik begrijp dat je die €70,- graag terug wilt?"
Als het om een webshop met paardenspullen ging die plots €70,- meer rekent voor een gereserveerd setje, poeh, dan was Bokt te klein geweest. Maar omdat een tas van dat bedrag voor veel mensen ongrijpelijk (of onhaalbaar) is, is het fijner om TS dan maar beetje belachelijk te maken.
Groei een beetje op.
Ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik moet nog net niet mijn ziel hier als bewijsmateriaal aanleveren. Letterlijk alles wordt uitgeplozen en over gediscussieerd om aan te tonen dat ik echt super fout zit. En het is echt belachelijk dat ik dat geld kon betalen maar zeur over 70 euro.
Ik ben echt tot inzichten gekomen na dit topic. Ik moet hier eigenlijk de Chloe shopper voor bedanken. De tas dit dit alles mogelijk heeft gemaakt. Ik denk dat ik even een afspraak bij een psycholoog ga inboeken om mijn visie over bepaalde dingen wat bij te schaven. Mijn ego ga ik weer bij elkaar sprokkelen, die ligt namelijk verspreid over de pagina's. Maak jullie vooral geen zorgen want deze verwende drammer komt dit fiasco wel weer te boven hoor. Ik ga denk ik eens even lekker wat shoppen om de pijn te verlichten. Ik ben er in ieder geval klaar mee om mijzelf te verdedigen, terwijl ik te veel heb betaald, en zeker niet klantvriendelijk ben behandeld.
marleen_usar schreef:Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.
Soepblik schreef:marleen_usar schreef:Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.
Wat een nare gedachte. Wellicht heeft ze wel een jaar lang gespaard voor die tas en had ze nu geluk dat hij afgeprijsd was.
Mooie kleding is ook maar een hobby he, net zoals mooie lego. Mooie kookspullen. Een bijzondere theepot. Een dure plant.
Waarom is het altijd zo dat alles altijd gewoon moet kunnen, maar zodra het over kleding gaat (en dan met name dure kleding) je wordt weggezet als een rijke trien die vooral niet moet klagen? Mijn god, laat ons lekker met rust met je oordeel? Ik heb twee jaar lang iedere cent die ik niet hoefde te sparen en overhield opzij gelegd voor mijn gucci loafers. Waarom? Omdat ik dolblij wordt als ik naar mijn schoenencollectie kijk. Ik krijg een warm, tevreden gevoel vanbinnen en draag ze met liefde. Nee, niet voor "aandacht". Iemand die van lego houdt koopt ook geen lego voor "aandacht". En nee, materialistische dingen lossen niet al je problemen op en ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Maar mijn god, als iemand dolblij wordt van zijn zuurgespaarde geld in een tas van 1000 euro stopt omdat diegene daar oprecht heel gelukkig van wordt, en dat die 70 euro dus wel uitmaakt omdat je vooralsnog niet ongelofelijk rijk bent, laat diegene lekker?
c_alsemgeest schreef:Al gaat het om 1 euro, ik ben ook standvastig als ik in mijn recht zou staan
Maar zoals ik hierboven schreef is de situatie van de TS wellicht wat complexer.
anjali schreef:marleen_usar schreef:Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.
Omdat het oneerlijk is dat ze de beloofde korting niet gekregen heeft.
Spaansepony schreef:Ik zou zelfs nog zo rottig zijn dat ik naar de winkel ga de tas opnieuw koop voor volle mep. Naar huis ga dag later de oude tas die vies is terug ben met de duurste bon. Maar dan bij ander filiaal met de tekst “ik heb denk per ongeluk de showmodel gekregen”. Links of rechtsom ik zou ook mijn gelijk halen![]()