Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:53

Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:55

Ik vind de reacties in dit topic te bizar voor woorden! Er buitelen een boel mensen over elkaar om maar duidelijk te maken dat TS toch echt verkeerd heeft gehandeld/een zeur is/over die €70,- heen moet stappen. Waarom? En TS is dan nog zo braaf om screenshots te plaatsen van de bevestiging, waarop weer een heel gezeur komt dat een bevestiging nog geen koop is. Als ik reserveer in een hotel voor een bepaalde prijs en die is €140,- duurder als ik daar kom, dan is er toch echt wat heibel.

Is het nu zo moeilijk om gewoon tegen iemand te zeggen "wat rot voor je, ik begrijp dat je die €70,- graag terug wilt?"
Als het om een webshop met paardenspullen ging die plots €70,- meer rekent voor een gereserveerd setje, poeh, dan was Bokt te klein geweest. Maar omdat een tas van dat bedrag voor veel mensen ongrijpelijk (of onhaalbaar) is, is het fijner om TS dan maar beetje belachelijk te maken.
Groei een beetje op.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:56

marleen_usar schreef:
Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.

Nee, helaas ben je niet de enige met deze erg kortzichtige gedachtengang.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:56

Heeft de Bijenkorf na het maken van de verzoek tot reservering contact met jou opgenomen? Zo nee, dan heb je nooit een reservering geplaatst en heb je dus ook nooit 'de' tas gekregen. Je hebt in de winkel een tas gekregen die nog beschikbaar was, en daar ben je qua prijs en uiterlijk mee akkoord gegaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:58

marleen_usar schreef:

Dat klinkt als afgunst.

Ik denk dan als ts zwemt in het geld had ze hem direct gekocht en niet gewacht tot een aanbieding.
Dus die 70 euro zullen voor haar vast belangrijk zijn.

Dat ikzelf nooit zo'n bedrag aan een tas uit zou geven is wat anders.
Doe ik ook niet aan een Kep. Of dergelijke ander duur merk cap.
Maar genoeg mensen wel.

Een ander gaat er van op vakantie of...
En ja nog een ander heeft pech. En komt net rond.
Dat is het leven. Maar geen reden om te zeggen je moet niet zeuren om €70

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:58

Ik zou de tas lekker retour brengen als het je niet lekker zit.

Veel te veel geld voor een tas waar je prijstechnisch niet 100% achter staat.

Ik denk dat de winkel wel zijn gelijk gaat krijgen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 17:00

Lalidan schreef:
Wat ik vermoed dat gebeurt is: jouw vriend is die tas gaan halen, maar om de een of andere reden is dat eentje geworden die niet voor je gereserveerd was. Hetzij omdat hij het niet goed aangegeven heeft, hetzij omdat degene achter de balie niet goed geluisterd heeft, hetzij omdat het niet goed in de computer ingevoerd is, hetzij om *vul maar in*. Daarom heeft je vriend een tas meegekregen die in de winkel lag (en dat was dus de laatste in de winkel, want de rest was gereserveerd). Eentje waar dus geen reservering op zat en waar dus de prijs voor gold die op het prijskaartje stond.
Vervolgens zegt het systeem dat jij je reservering niet op tijd afgehaald hebt en de reservering dus geannuleerd wordt.

Als ik jouw verhaal een beetje uitgepuzzeld hebt (en, eerlijk gezegd, ik word ook niet heel blij van je toon :n), is dat zo ongeveer wat er gebeurt is. Waardoor beide partijen in wezen gelijk hebben: Jij had een tas gereserveerd voor bedrag X, zij hebben jou een tas verkocht voor prijs Y. Misschien dat als jij deze situatie alsnog vriendelijk aan de klantenservice voorlegt (hey, joh, ik denk dat ik inmiddels er achter ben hoe het gekomen is, kunnen we hier nog wat mee?) heb je kans dat ze nog wat willen. Maar als je het op de toon doet die je hier aanslaat, heb ik er een hard hoofd in dat de Bijenkorf nog iets voor je wil doen. Netjes of niet netjes, het is van beide kanten de toon die de muziek maakt.

Er was geen enkele andere gereserveerde tas. Volgens de voorraad zouden er eigenlijk 3 tassen moeten zijn, maar die waren er niet. Ook geen tassen die gereserveerd waren voor andere mensen. Dit was de enigste tas. Ik heb niet het showroommodel gekregen omdat er andere tassen gereserveerd waren, ik heb het showroommodel gekregen omdat dat de enigste tas was. Ik heb zelf nog met de medewerkers gesproken via de telefoon toen mijn vriend in het filiaal was. En dit was ook de tas die gereserveerd is. Er waren geen andere gereserveerde tassen. Het ging er zelfs nog over dat wij van geluk mochten spreken omdat er nog super veel aanvragen waren. Ik ben overigens gewoon netjes, maar hier wordt hetzelfde maar herhaald, en herhaald, en herhaald. Vervolgens wordt er weer een nieuw punt aangemeten waarin ik, mijn vriend, de bijenkorf, de vieze tas, de winkelmedewerkster, de klantenservice, de reservering, de administratie, de tijd, het showroommodel, allemaal misschien wel iets fout hebben gedaan. Het is heel simpel. Chloe ging een prijsstijging krijgen. Die zou pas doorgevoerd worden na dat deze tas zou uitverkopen in de sale. Ergens heeft mijn filiaal dit gemist en gewoon de prijsstijging doorgevoerd. Het filiaal in Rotterdam had dit in eerste instantie ook gedaan, maar dit is gecorrigeerd omdat het dus te vroeg is ingezet (prijsfout). Dit is daar ook duidelijk gecommuniceerd met de kopers van deze tas. Dit is ook in mijn filiaal aangegeven, maar ze wilde absoluut de prijs niet aanpassen. De rest valt hier allemaal wel een keer of 10 terug te lezen. En ja, de toon maakt de muziek, en die heeft de bijenkorf zeker gezet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:00

marleen_usar schreef:

Omdat het oneerlijk is dat ze de beloofde korting niet gekregen heeft.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:06

Ik zou zelfs nog zo rottig zijn dat ik naar de winkel ga de tas opnieuw koop voor volle mep. Naar huis ga dag later de oude tas die vies is terug ben met de duurste bon. Maar dan bij ander filiaal met de tekst “ik heb denk per ongeluk de showmodel gekregen”. Links of rechtsom ik zou ook mijn gelijk halen }> :+

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 17:09

chevax schreef:
Ik vind de reacties in dit topic te bizar voor woorden! Er buitelen een boel mensen over elkaar om maar duidelijk te maken dat TS toch echt verkeerd heeft gehandeld/een zeur is/over die €70,- heen moet stappen. Waarom? En TS is dan nog zo braaf om screenshots te plaatsen van de bevestiging, waarop weer een heel gezeur komt dat een bevestiging nog geen koop is. Als ik reserveer in een hotel voor een bepaalde prijs en die is €140,- duurder als ik daar kom, dan is er toch echt wat heibel.

Is het nu zo moeilijk om gewoon tegen iemand te zeggen "wat rot voor je, ik begrijp dat je die €70,- graag terug wilt?"
Als het om een webshop met paardenspullen ging die plots €70,- meer rekent voor een gereserveerd setje, poeh, dan was Bokt te klein geweest. Maar omdat een tas van dat bedrag voor veel mensen ongrijpelijk (of onhaalbaar) is, is het fijner om TS dan maar beetje belachelijk te maken.
Groei een beetje op.

Ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik moet nog net niet mijn ziel hier als bewijsmateriaal aanleveren. Letterlijk alles wordt uitgeplozen en over gediscussieerd om aan te tonen dat ik echt super fout zit. En het is echt belachelijk dat ik dat geld kon betalen maar zeur over 70 euro.
Ik ben echt tot inzichten gekomen na dit topic. Ik moet hier eigenlijk de Chloe shopper voor bedanken. De tas dit dit alles mogelijk heeft gemaakt. Ik denk dat ik even een afspraak bij een psycholoog ga inboeken om mijn visie over bepaalde dingen wat bij te schaven. Mijn ego ga ik weer bij elkaar sprokkelen, die ligt namelijk verspreid over de pagina's. Maak jullie vooral geen zorgen want deze verwende drammer komt dit fiasco wel weer te boven hoor. Ik ga denk ik eens even lekker wat shoppen om de pijn te verlichten. Ik ben er in ieder geval klaar mee om mijzelf te verdedigen, terwijl ik te veel heb betaald, en zeker niet klantvriendelijk ben behandeld.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:09

KB12 schreef:
Het is heel simpel. Chloe ging een prijsstijging krijgen. Die zou pas doorgevoerd worden na dat deze tas zou uitverkopen in de sale. Ergens heeft mijn filiaal dit gemist en gewoon de prijsstijging doorgevoerd. Het filiaal in Rotterdam had dit in eerste instantie ook gedaan, maar dit is gecorrigeerd omdat het dus te vroeg is ingezet (prijsfout). Dit is daar ook duidelijk gecommuniceerd met de kopers van deze tas. Dit is ook in mijn filiaal aangegeven, maar ze wilde absoluut de prijs niet aanpassen.

Als dit de feiten zijn, dan heeft TS toch gewoon recht op de 70 euro? Ik begrijp sommige reacties echt niet :Y)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:11

marleen_usar schreef:

En dit soort reacties. Dus omdat je 500 euro kan uitgeven aan een tas, mag je niet moeilijk doen over 70 euro (14%!!!) meer of minder? Hou op met me :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:12

Dat het om 70 op een dure tas gaat doet er niet toe.
Geld is geld en principe is principe.

Wat het voor jou wel lastig maakt TS:
1 je hebt betaald en dus akkoord met het bedrag.
2 je vriend heeft de tas meegenomen. Als hij niet aan de kwaliteit had voldaan (wat dus niet zo was, want een showroom model is gewoon geen nieuwe tas). Had hij hem niet mee moeten nemen. Je zou er op moeten kunnen vertrouwen, maar zulke aankopen kan je beter altijd even controleren. Zeker omdat het om best veel geld gaat.

Het zou de bijenkorf sieren om jou die 70 terug te betalen.
Maar de twee bovengenoemde zaken maken het lastiger, omdat je eigenlijk een soort van akkoord bent gegaan.

En eigenlijk ken ik de Bijenkorf ook niet anders dan dan ze alles altijd netjes afhandelen. Ik (nou ja vooral mijn man) koopt er veel, vaak luxe producten maar we controleren het wel altijd even bij ophalen.
Bij thuis bezorgde producten kan er ook weleens wat mis zijn, maar dan is mijn ervaring eigenlijk altijd dat ze het netjes afhandelen.

Wat ik mij af vroeg, wat was je reden om de tas niet meteen te retourneren toen hij thuis kwam en je zag dat hij niet nieuw was? Of had je dat wel geprobeert (heb ik dan overheen gelezen).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:12

KB12 schreef:
chevax schreef:

Groei een beetje op.

Ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik moet nog net niet mijn ziel hier als bewijsmateriaal aanleveren. Letterlijk alles wordt uitgeplozen en over gediscussieerd om aan te tonen dat ik echt super fout zit. En het is echt belachelijk dat ik dat geld kon betalen maar zeur over 70 euro.
Ik ben echt tot inzichten gekomen na dit topic. Ik moet hier eigenlijk de Chloe shopper voor bedanken. De tas dit dit alles mogelijk heeft gemaakt. Ik denk dat ik even een afspraak bij een psycholoog ga inboeken om mijn visie over bepaalde dingen wat bij te schaven. Mijn ego ga ik weer bij elkaar sprokkelen, die ligt namelijk verspreid over de pagina's. Maak jullie vooral geen zorgen want deze verwende drammer komt dit fiasco wel weer te boven hoor. Ik ga denk ik eens even lekker wat shoppen om de pijn te verlichten. Ik ben er in ieder geval klaar mee om mijzelf te verdedigen, terwijl ik te veel heb betaald, en zeker niet klantvriendelijk ben behandeld.

Nee, je zit niet fout, er is ergens een behoorlijk misverstand ontstaan en je bent zeker niet klantvriendelijk behandeld. En dat de tas een vies showmodel is, is zeker met dit soort bedragen gewoon niet oké. In elk geval niet om zomaar mee te geven.
Ik neem aan dat de Bijenkorf ook niet de moeite neemt voor 70 euro om moeilijk te blijven doen, hoop ik voor ze.

Maar ik zou er zelf wel klaar mee zijn, met het hele ding, heb jij dat niet? En wat zou je zelf het liefst als oplossing zien? Puur die 70 euro?

c_alsemgeest

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:13

Al gaat het om 1 euro, ik ben ook standvastig als ik in mijn recht zou staan :P

Maar zoals ik hierboven schreef is de situatie van de TS wellicht wat complexer.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:14

marleen_usar schreef:

Wat een nare gedachte. Wellicht heeft ze wel een jaar lang gespaard voor die tas en had ze nu geluk dat hij afgeprijsd was.

Mooie kleding is ook maar een hobby he, net zoals mooie lego. Mooie kookspullen. Een bijzondere theepot. Een dure plant.

Waarom is het altijd zo dat alles altijd gewoon moet kunnen, maar zodra het over kleding gaat (en dan met name dure kleding) je wordt weggezet als een rijke trien die vooral niet moet klagen? Mijn god, laat ons lekker met rust met je oordeel? Ik heb twee jaar lang iedere cent die ik niet hoefde te sparen en overhield opzij gelegd voor mijn gucci loafers. Waarom? Omdat ik dolblij wordt als ik naar mijn schoenencollectie kijk. Ik krijg een warm, tevreden gevoel vanbinnen en draag ze met liefde. Nee, niet voor "aandacht". Iemand die van lego houdt koopt ook geen lego voor "aandacht". En nee, materialistische dingen lossen niet al je problemen op en ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Maar mijn god, als iemand dolblij wordt van zijn zuurgespaarde geld in een tas van 1000 euro stopt omdat diegene daar oprecht heel gelukkig van wordt, en dat die 70 euro dus wel uitmaakt omdat je vooralsnog niet ongelofelijk rijk bent, laat diegene lekker?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:15

Soepblik schreef:
marleen_usar schreef:

Wat een nare gedachte. Wellicht heeft ze wel een jaar lang gespaard voor die tas en had ze nu geluk dat hij afgeprijsd was.

Mooie kleding is ook maar een hobby he, net zoals mooie lego. Mooie kookspullen. Een bijzondere theepot. Een dure plant.

Waarom is het altijd zo dat alles altijd gewoon moet kunnen, maar zodra het over kleding gaat (en dan met name dure kleding) je wordt weggezet als een rijke trien die vooral niet moet klagen? Mijn god, laat ons lekker met rust met je oordeel? Ik heb twee jaar lang iedere cent die ik niet hoefde te sparen en overhield opzij gelegd voor mijn gucci loafers. Waarom? Omdat ik dolblij wordt als ik naar mijn schoenencollectie kijk. Ik krijg een warm, tevreden gevoel vanbinnen en draag ze met liefde. Nee, niet voor "aandacht". Iemand die van lego houdt koopt ook geen lego voor "aandacht". En nee, materialistische dingen lossen niet al je problemen op en ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Maar mijn god, als iemand dolblij wordt van zijn zuurgespaarde geld in een tas van 1000 euro stopt omdat diegene daar oprecht heel gelukkig van wordt, en dat die 70 euro dus wel uitmaakt omdat je vooralsnog niet ongelofelijk rijk bent, laat diegene lekker?

Heel offtopics maar mag ik je Gucci loafers zien? <3

Goof

anjali schreef:
marleen_usar schreef:

Jawel, ze heeft (net als ieder ander) de beloofde korting van 50% gekregen.

Niobe

c_alsemgeest schreef:
Al gaat het om 1 euro, ik ben ook standvastig als ik in mijn recht zou staan :P

Maar zoals ik hierboven schreef is de situatie van de TS wellicht wat complexer.

Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik oordeel niet over het bedrag, ik wil alleen met TS meedenken en probeer te achterhalen wat voor haar de beste oplossing in deze zou zijn. Ik kan me ook voorstellen dat ze hem op wil sturen en/of een nieuwe ervoor in de plaats wil hebben, omdat ie ook nog vies is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:21

Hè Goof, wat enorm flauw.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:24

chevax schreef:

Ja? Of concreet en duidelijk?

Het probleem is niet de korting, ze heeft gewoon de juiste korting gekregen.
Het probleem is dat de prijs van de tas omhoog gegaan is. En het 2e probleem is hoe hiermee omgegaan werd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:25

marleen_usar schreef:

Nee, er zijn meer bekrompen mensen :+
Of haal jij bij de bakker ook brood voor 5€ per stuk omdat je het toch wel kan betalen, terwijl andere mensen 2€ betalen voor een brood?

anjali schreef:
marleen_usar schreef:

Ze heeft de beloofde korting wel gekregen, maar over een hoger bedrag dan dat de tas voor geprijsd was.

Dat is overigens wel vaker een probleem bij de Bijenkorf. En de klantenservice is daar echt slecht. Bijenkorf is al lang geen winkel ‘van stand’ meer. Het is nu gewoon een veel te dure winkel zonder service. Het is niet voor niks dat de medewerkers gingen staken.

Ik snap echt niet waarom je als bedrijf zo je naam te grabbel gooit voor die paar tientjes. Voor een bedrijf maakt dat niks uit, een slechte naam maakt alles uit.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:30

Goof schreef:
chevax schreef:

Ja? Of concreet en duidelijk?

Het probleem is niet de korting, ze heeft gewoon de juiste korting gekregen.
Het probleem is dat de prijs van de tas omhoog gegaan is. En het 2e probleem is hoe hiermee omgegaan werd.

Nee. Betweterig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:39

Spaansepony schreef:
Ik zou zelfs nog zo rottig zijn dat ik naar de winkel ga de tas opnieuw koop voor volle mep. Naar huis ga dag later de oude tas die vies is terug ben met de duurste bon. Maar dan bij ander filiaal met de tekst “ik heb denk per ongeluk de showmodel gekregen”. Links of rechtsom ik zou ook mijn gelijk halen }> :+

_O-

KB12

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 17:41

En dit is dus niet correct. Hier een van de vele slechte reviews. Alle reviews gaan voornamelijk over de slechte klantenservice. Je kan vinden dat ze zeurt over een euro, maar ze heeft wel gelijkAfbeelding