Ik heb 1 verschrikkelijke schoonmoeder gehad en nu vreselijke buurman. Beide hebben niet alleen met mij problemen gehad, maar met veel meer mensen. Maar dan ligt het dus aan mij en aan die andere mensen en zeker niet aan die 2?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Het is gewoon een leuke column over een stomme situatie. Als je het niet leuk vind, lees je het niet. Ik vind de humor van Hans Teeuwen ook niet leuk omdat ik het te grof vind, maar anderen vinden het wel leuk.
En TS heeft een sateprikker tussen de deurbel gedaan, geen molotovcocktail door de brievenbus geschoven.
chevax schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar... je noemt de buurvrouw een heks, al na het eerste akkefietje. Bij de eerste aanvaring vind jij het nodig om een prikker in haar deurbel te doen. Ben je dan niet zelf net zo'n heks?
Ik snap niet dat iedereen hier zo lekker op gaat, dit is niks meer dan pesten van twee kanten.
TS voelt zich blijkbaar gesteund door de buurt en schiet in een "zie mij eens even stoer-zijn"-modus en veel bokkers hier vinden het hi-la-risch en moedigen TS aan.
Echt fijn hoor jongens, zo met elkaar omgaan. Top!
quartel schreef:Hebben jullie lieve buren?
Rechts naast mij woont een ouder stelletje. Super lieve mensen![]()
Ze mopperen nooit en we maken nog wel eens een praatje.
Links naast mij woont een heuze heks.
Rood haar, zwaar verkreukeld, rare ogen en met gele regenjas en blauwe regenlaarsjes. Ik denk dat het een mix is van heks met trol.
Annyway.......
Ik woonde hier nog geen 24 uur toen ze al huilend voor mijn deur stond.
Ze had last van mijn vogeltjes, ze piepen nogal en ze kan niet tegen geluid.
Vervolgens belde ze bij alle buren aan met de vraag of hun ook last hadden. Maar niemand had er problemen mee.
Ondertussen kreeg ik van al die buren hele verhalen over de heks.
Het leek wel een soap.![]()
De heks verveelde zich blijkbaar en begon belletje te lellen hier.
Zo erg dat mijn vogels in paniek gingen en alles onder het bloed zat toen ik uit mijn werk thuis kwam.
Vijf van mijn vogels zaten vol bloed en twee hadden hun vleugelveren los gelaten.
Ik was woest en ik was helemaal klaar met aardig blijven.
Laat ik nou toevallig voor mijn werk zeeeeer vroeg op moeten staan....
Dus......je neemt een houten prikkertje om 5.00 uur in de morgen.
Je gaat de deur uit......langs de deur van de buurheks.......je prikt het prikkertje tussen haar deurbel en breekt hem dan af![]()
Wetende dat ze graag uitslaapt, niet tegen geluid kan.......loop je genietend van het geluid van een deurbel rustig naar je auto en gaat werken.
De volgende dag word ik gebeld door de woningbouw.
Of ik een stokje in haar deurbel gepropt had.
JA!!!!
Dat was ik![]()
En als ze zich zo blijft gedragen krijgt ze er elke ochtend eentje want ik heb er zat en ik moet er toch op tijd uit.
Verder nog iets mevrouw?
Stiekem hoorde ik haar lachen.
De heks blijkt een bekende te zijn......later meer daar over
Besje schreef:chevax schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar... je noemt de buurvrouw een heks, al na het eerste akkefietje. Bij de eerste aanvaring vind jij het nodig om een prikker in haar deurbel te doen. Ben je dan niet zelf net zo'n heks?
Ik snap niet dat iedereen hier zo lekker op gaat, dit is niks meer dan pesten van twee kanten.
TS voelt zich blijkbaar gesteund door de buurt en schiet in een "zie mij eens even stoer-zijn"-modus en veel bokkers hier vinden het hi-la-risch en moedigen TS aan.
Echt fijn hoor jongens, zo met elkaar omgaan. Top!
Je hebt inderdaad duidelijk niet alles gelezen
TS heeft dit al meer dan 1 maal verduidelijkt...
daffodil schreef:Ohhhhh heel herkenbaar...ook ik heb een buurheks. De hele buurt is aardig en vinden mij ook aardig maar ja die tang naast me is echt de hel! Inmiddels bijna 6 jaar maar ik laat me niet wegtreiteren zoals ze met de twee bewoners voor me gedaan heeft.
De eerste week was ze nog aardig behalve dat ze direct begon over het onderhoud van de tuin, waarop ik zei hallo mag ik eerst gewoon even verhuizen??
Daarna werd het steeds erger, in het kort: de afzuiger mag niet aan, ik mag boven het toilet niet gebruiken, ik mag niet savonds laat douchen, ik mag niet smorgens vroeg douchen, ik ben teveel thuis, ik ben teveel weg, mijn honden maken herrie, ze heeft mijn planten afgebroken en voor de voordeur gegooid, dingen over de schutting naar de honden gegooid, bemoeit zich met je als je buiten bent, staat je op te wachten om zodra je de auto uitstapt, tegen je te tieren terwijl ze de deur op een kier open houdt want ze is als de dood dat ik op haar afren. maar goed inmiddels hebben we echt stappen gemaakt. Ze is op gesprek geroepen bij de politie dus bepaalde zaken zijn nu redelijk rustig.
Het bonken op de muren en ramen als ik langsloop niet maar dat negeer ik de meeste keren en als ik een misselijke bui heb, zet ik de tuinslang op haar raam. Dat is overigens voor alles een oplossing. Als ze achter naar buiten komt en denkt zich ergems mee te bemoeien, zet ik de tuinslang aan haar kant op. Voor heb ik er ook één liggen. Ik moet zeggen dat dat een redelijke oplossing is tot nog toe maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon dood gaat ofzo.
daffodil schreef:Ohhhhh heel herkenbaar...ook ik heb een buurheks. De hele buurt is aardig en vinden mij ook aardig maar ja die tang naast me is echt de hel! Inmiddels bijna 6 jaar maar ik laat me niet wegtreiteren zoals ze met de twee bewoners voor me gedaan heeft.
De eerste week was ze nog aardig behalve dat ze direct begon over het onderhoud van de tuin, waarop ik zei hallo mag ik eerst gewoon even verhuizen??
Daarna werd het steeds erger, in het kort: de afzuiger mag niet aan, ik mag boven het toilet niet gebruiken, ik mag niet savonds laat douchen, ik mag niet smorgens vroeg douchen, ik ben teveel thuis, ik ben teveel weg, mijn honden maken herrie, ze heeft mijn planten afgebroken en voor de voordeur gegooid, dingen over de schutting naar de honden gegooid, bemoeit zich met je als je buiten bent, staat je op te wachten om zodra je de auto uitstapt, tegen je te tieren terwijl ze de deur op een kier open houdt want ze is als de dood dat ik op haar afren. maar goed inmiddels hebben we echt stappen gemaakt. Ze is op gesprek geroepen bij de politie dus bepaalde zaken zijn nu redelijk rustig.
Het bonken op de muren en ramen als ik langsloop niet maar dat negeer ik de meeste keren en als ik een misselijke bui heb, zet ik de tuinslang op haar raam. Dat is overigens voor alles een oplossing. Als ze achter naar buiten komt en denkt zich ergems mee te bemoeien, zet ik de tuinslang aan haar kant op. Voor heb ik er ook één liggen. Ik moet zeggen dat dat een redelijke oplossing is tot nog toe maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon dood gaat ofzo.
chevax schreef:daffodil schreef:Ohhhhh heel herkenbaar...ook ik heb een buurheks. De hele buurt is aardig en vinden mij ook aardig maar ja die tang naast me is echt de hel! Inmiddels bijna 6 jaar maar ik laat me niet wegtreiteren zoals ze met de twee bewoners voor me gedaan heeft.
Erg vervelend! Ik vind jouw situatie toch anders dan die TS beschrijft. Je hebt stappen ondernomen waardoor de politie nu ook is ingeschakeld. En dat na (zoals ik het lees) een lange reeks accidenten.