Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:51

Serieus? Als je 2 mensen hebt getroffen waar je problemen mee hebt zal het wel aan jezelf liggen?

Ik heb 1 verschrikkelijke schoonmoeder gehad en nu vreselijke buurman. Beide hebben niet alleen met mij problemen gehad, maar met veel meer mensen. Maar dan ligt het dus aan mij en aan die andere mensen en zeker niet aan die 2? :+ Andere ouders van vriendjes geen problemen mee gehad, andere buren ook niet op 1 na. Die liet puppy alleen achter met werken en ging om 5 uur weg. Dan begon het blaffen dus continu. Maar dat lag dan ook aan mij zeker, want dat was de 2e persoon.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:51

Wij hebben jaren een buurman gehad die - op 100 meter afstand wonend - alsnog kans zag stennis te schoppen.
Kan ik ook een boek over schrijven.
Hij is een paar jaar geleden dood gevonden aan de keukentafel. Good riddance.

OleJon

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:00

Als je het niet wil lezen, scroll je toch door?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:10

Dat dus. Als dit een blog elders was geweest of Insta.. had je ook de keuze wel of niet lezen. Vragen staat vrij naar situatie en mening geven. Vind je het niet gepast, scroll je door of tem je evt.

Quartel, ik heb een schoonloederzus en schoonloederbuuv, en tokkie overburen dus herkenbaar. Ik kan het alleen niet zo geniaal onder woorden brengen. En ook hier geldt: ben geen moraal ridder, maar als gesprekken niet helpen, buurtbemiddeling wordt afgewezen (al dan niet onder hulpbehoevende instanties) of e.d., dan is het op een gegeven moment wel klaar. Rust bewaren en niet verlagen tot acties, soms komt dat de heks in de wisselwerking van buurtheks1 versus buurtheks2 boven drijven. Een sateprikker tussen de deurbel, is dan gewoon grappig beschreven. Daar kunnen wij allemaal iets van vinden. Gelukkig horen we misschien wel niet het verhaal van de buurvrouwheks omdat ze anoniem is. Etc etc.

En of het nu deels waar is of niet, het is leuk en vlot geschreven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:15

Ik zelf vind het fijn om weer verhalen te lezen van Quartel. Welkom terug, Q

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:15

Quartel misschien dat je schoonloederspray helpt?

Wat schrijf je leuk Quartel! Ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:35

verootjoo schreef:
Het is gewoon een leuke column over een stomme situatie. Als je het niet leuk vind, lees je het niet. Ik vind de humor van Hans Teeuwen ook niet leuk omdat ik het te grof vind, maar anderen vinden het wel leuk.

En TS heeft een sateprikker tussen de deurbel gedaan, geen molotovcocktail door de brievenbus geschoven.

Ja je moet ook altijd alles in de juiste verhouding blijven zien.

Toen wij nog een dubbele bovenwoning hadden in een rijtje in een straatje in een jaren 30 buurtje (dus niet al teveel parkeergelegenheid) vond onze directe buurman dat de parkeerplaats recht voor ons portiekje in de openbare ruimte "zijn" parkeerplaats was. Zodanig dat hij de auto ging verzetten zodra dat plekje beschikbaar was ook al was het s avonds en in alle jaargetijden en weersomstandigheden.
Dus toen wij 2 weken op wintersport gingen en er iemand met ons meereed hadden wij een plaagplannetje bedacht. De hele dag al stond onze auto voor de deur op "zijn" plekje. We zouden s nachts vertrekken en toen heeft onze kennis zijn auto op die plek gezet. Deze vreemde auto zou dus twee weken onafgebroken op "zijn" plekje staan. We hebben er de hele vakantie op gezette tijden lol van gehad. Toen we terugkwamen, om 2 uur s nachts, de bagage naar boven gesjouwd hoorden we onze buurman zijn huis verlaten om zijn auto weer te verzetten, konden we het lachen ook niet laten. Operatie vreemde-auto-voor-de-deur had succes gehad _O-
Was dit grappig? Ja voor ons wel. Voor de buurman minder. Is het plagen? Mogelijk, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld. Nooit ruzie gehad met die man. Zo ver laten we het nooit komen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:32

friendly schreef:
Ik vind t fantastisch om te lezen, het enige waar ik mij aan irriteer is dat er niet nog meer verhalen aan zijn toegevoegd Quartel! Kom maar door! *\o/*

Zat vanochtend ook al vol verwachting te kijken naar een nieuw verhaal *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:42

Yess, kom maar door met de volgende aflevering :D

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:13

Ik ben beniewd naar het volgende verhaal _O-
Misschien is niet alles even netjes maar je moet ook zelf een keer kunnen lachen :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:40

Tja, ik zat te lezen en vond voor beiden meningen wat te zeggen, dus ben het andere topic gaan lezen. Ik moest toch wachten op een telefoontje en was benieuwd voor ik zomaar een mening zou vormen.

Zoals ik het lees is dit stukje als een soort antwoord op de vraag daar geschreven, vertel over je buurvrouw.......

Er staat geen naam en adres bij, dus het kan prima zo en veel mensen zullen er iets in herkennen. Net als het oudere topic, hebben meer mensen problemen met schoonfamilie en buren, dus heel veel mensen zijn niet zo heilig.

En dat is het volgende punt. Heel veel mensen kunnen niet zo schrijven, maar geven wel in allerlei topics hun mening en zogenaamde kennis als expert, maar we weten helemaal niet hoe die mensen echt zijn. Misschien zijn veel bokkers wel grotere pestkoppen en echt heel naar tegen de medemens, maar weten we het hier niet.

En ja, ik heb hele nare buren gehad waar ik behoorlijk tegen uit mijn plaat ben gegaan na een aantal jaren gezeik. Maar ook buren gehad die we ook gewoon negeerde of een keer ergens op aanspraken. Ben je altijd allemaal netjes? Vast niet en ken genoeg mensen die heeeeeeeeeel keurig overkomen, maar dat totaal niet zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 18:52

Ach ..... overal zijn mensen voor.
Als mensen echt om aandacht smeken .....nou.....dan negeer ik ze maar gewoon :')

Met sommigen van hier ben ik jaren geleden....zeg tien jaar.....door iets heel erg emotioneels gegaan.
Als ik zeg SG gaan we allemaal op zoek naar peren ijsjes <3
En zoeken we roze olifantjes.

Dat is ook de reden waarom ik vertrok.
Sjaak is de reden waarom ik weer even kom kijken.

Hoe fijn is het niet om sommige van jullie nog steeds hier te zien <3 <3
We hebben best wat doorstaan met elkaar.

Persoonlijk zou ik het fijn vinden om daar nog eens een stukje, in alle serieusheid, over te plaatsen hier op bokt.
Ik zou alleen graag weten of ik daar niet iemand mee kwets want daar ben ik geen voorstander van

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:35

Nu kom ik toch even achter m’n steen vandaan. :o Na ook jaren niks gepost te hebben..

Perenijsjes <3
Mooie roze luchten

Ik lees (en post misschien) graag mee!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 06:01

Charlie_ schreef:
Nu kom ik toch even achter m’n steen vandaan. :o Na ook jaren niks gepost te hebben..

Perenijsjes <3
Mooie roze luchten

Ik lees (en post misschien) graag mee!

Charlie *\o/* <3

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 06:33

O wij hadden vorig jaar ook een buurheks! Vreselijk!
Je neemt je bij t begin voor, ondanks wat geschillen, om zelf 'goed' en redelijk te blijven, maar als een paar nachten de slaap wordt verstoord, je uitgescholden wordt om niets, en je de omgeving 1 grote vuilnisbelt ziet worden, dan zijn de goede voornemens wel een keer weg en kan je niet anders dan blij zijn dat ze weer weg zijn (en medelijden hebben met de volgende buren van hun)... ik was bang dat ze mijn dieren wat zouden aandoen, daarom heb ik zelf nooit zoveel terug gedaan, maar wat kunnen je handen dan jeuken zeg!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:44

Ik lees hier wel mee.
Dat mensen schrijven het is geen molotovcocktail, ja, dat is misschien waar. Maar waar sommigen nog steeds denken dat schelden en roddelen geen pijn doet, helaas, dat is niet waar. Je kunt iemand er blijvend mee kwetsen. Dat is het lastige aan pestgedrag.
Ik ken er genoeg die op de lagere school gepest zijn en daar nog steeds onzeker over zijn. Dat pesten was echt niet in elkaar slaan, maar gewoon op een geniepige wijze dingen doen. Net als eigenlijk hier de sateprikker. Mensen die vroeger gepest zijn, zijn ook later gevoeliger voor kleine 'onschuldige' pesterijtjes. En dat maakt het lastig.
Ik snap echter wel dat sommige mensen je het bloed onder de nagels vandaan halen. En dat je daar op wilt reageren. Ik ga er dan maar van uit dat de zeur in dit geval niet de gepeste van vroeger is. Meestal is dat ook niet zo namelijk. De gepeste blijft ook later vaak de stille en de gepeste. De pesters van vroeger zijn als volwassene vaak ook de meer dominante in discussies of nieuwe pesterijen. Ik hoop alleen dat ze ook eens beseffen dat er mensen blijvend gekwetst kunnen worden.

Er zijn ook echt mensen die zo ver gaan dat zelfs de politie of de gemeente niet meer op durft te treden bij overlast. En die mensen krijgen zo dus hun winst helaas.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:04

Ik heb niet alles gelezen. Maar... je noemt de buurvrouw een heks, al na het eerste akkefietje. Bij de eerste aanvaring vind jij het nodig om een prikker in haar deurbel te doen. Ben je dan niet zelf net zo'n heks?
Ik snap niet dat iedereen hier zo lekker op gaat, dit is niks meer dan pesten van twee kanten.
TS voelt zich blijkbaar gesteund door de buurt en schiet in een "zie mij eens even stoer-zijn"-modus en veel bokkers hier vinden het hi-la-risch en moedigen TS aan.
Echt fijn hoor jongens, zo met elkaar omgaan. Top!

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:05

chevax schreef:
Ik heb niet alles gelezen. Maar... je noemt de buurvrouw een heks, al na het eerste akkefietje. Bij de eerste aanvaring vind jij het nodig om een prikker in haar deurbel te doen. Ben je dan niet zelf net zo'n heks?
Ik snap niet dat iedereen hier zo lekker op gaat, dit is niks meer dan pesten van twee kanten.
TS voelt zich blijkbaar gesteund door de buurt en schiet in een "zie mij eens even stoer-zijn"-modus en veel bokkers hier vinden het hi-la-risch en moedigen TS aan.

Je hebt inderdaad duidelijk niet alles gelezen ;)

TS heeft dit al meer dan 1 maal verduidelijkt...

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:10

quartel schreef:
Hebben jullie lieve buren?

Rechts naast mij woont een ouder stelletje. Super lieve mensen <3
Ze mopperen nooit en we maken nog wel eens een praatje.

Links naast mij woont een heuze heks.
Rood haar, zwaar verkreukeld, rare ogen en met gele regenjas en blauwe regenlaarsjes. Ik denk dat het een mix is van heks met trol.

Annyway.......
Ik woonde hier nog geen 24 uur toen ze al huilend voor mijn deur stond.
Ze had last van mijn vogeltjes, ze piepen nogal en ze kan niet tegen geluid.

Vervolgens belde ze bij alle buren aan met de vraag of hun ook last hadden. Maar niemand had er problemen mee.

Ondertussen kreeg ik van al die buren hele verhalen over de heks.
Het leek wel een soap. :')

De heks verveelde zich blijkbaar en begon belletje te lellen hier.
Zo erg dat mijn vogels in paniek gingen en alles onder het bloed zat toen ik uit mijn werk thuis kwam.
Vijf van mijn vogels zaten vol bloed en twee hadden hun vleugelveren los gelaten.

Ik was woest en ik was helemaal klaar met aardig blijven.

Laat ik nou toevallig voor mijn werk zeeeeer vroeg op moeten staan....
Dus......je neemt een houten prikkertje om 5.00 uur in de morgen.
Je gaat de deur uit......langs de deur van de buurheks.......je prikt het prikkertje tussen haar deurbel en breekt hem dan af :D
Wetende dat ze graag uitslaapt, niet tegen geluid kan.......loop je genietend van het geluid van een deurbel rustig naar je auto en gaat werken.

De volgende dag word ik gebeld door de woningbouw.
Of ik een stokje in haar deurbel gepropt had.
JA!!!!
Dat was ik :j
En als ze zich zo blijft gedragen krijgt ze er elke ochtend eentje want ik heb er zat en ik moet er toch op tijd uit.
Verder nog iets mevrouw?

Stiekem hoorde ik haar lachen.
De heks blijkt een bekende te zijn......later meer daar over

In onze buurt woont Zwarte Ina... :+ ze is een echte heks!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:10

Besje schreef:
chevax schreef:

Je hebt inderdaad duidelijk niet alles gelezen ;)

TS heeft dit al meer dan 1 maal verduidelijkt...

In de beginpost vertelt TS dat ze na het eerste gedoetje met de buuf een sateprikker in haar deurbel stopt. Dat vind ik kinderachtig. Maar dat mag niet, want dan ben je op Bokt een moraalridder. Tja, ik ben blij dat ik dan iig een ander moraal heb dan mensen die over elkaar heenbuitelen om toch maar tegen een TS met een bepaalde naam te zeggen dat ze geweldig bezig is. Want stel je voor dat anderen denken dat jij burgerlijk bent...

*edit* nee, ik heb innd geen 8 pagina'a verheerlijking doorgelezen. Oh nee, er stonden ook nog andere posts tussen, namelijk waarin mensen die zeggen dat ze dit geen normaal, volwassen en probleemoplossend gedrag vinden belachelijk worden gemaakt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:18

Ohhhhh heel herkenbaar...ook ik heb een buurheks. De hele buurt is aardig en vinden mij ook aardig maar ja die tang naast me is echt de hel! Inmiddels bijna 6 jaar maar ik laat me niet wegtreiteren zoals ze met de twee bewoners voor me gedaan heeft.

De eerste week was ze nog aardig behalve dat ze direct begon over het onderhoud van de tuin, waarop ik zei hallo mag ik eerst gewoon even verhuizen??

Daarna werd het steeds erger, in het kort: de afzuiger mag niet aan, ik mag boven het toilet niet gebruiken, ik mag niet savonds laat douchen, ik mag niet smorgens vroeg douchen, ik ben teveel thuis, ik ben teveel weg, mijn honden maken herrie, ze heeft mijn planten afgebroken en voor de voordeur gegooid, dingen over de schutting naar de honden gegooid, bemoeit zich met je als je buiten bent, staat je op te wachten om zodra je de auto uitstapt, tegen je te tieren terwijl ze de deur op een kier open houdt want ze is als de dood dat ik op haar afren. maar goed inmiddels hebben we echt stappen gemaakt. Ze is op gesprek geroepen bij de politie dus bepaalde zaken zijn nu redelijk rustig.

Het bonken op de muren en ramen als ik langsloop niet maar dat negeer ik de meeste keren en als ik een misselijke bui heb, zet ik de tuinslang op haar raam. Dat is overigens voor alles een oplossing. Als ze achter naar buiten komt en denkt zich ergems mee te bemoeien, zet ik de tuinslang aan haar kant op. Voor heb ik er ook één liggen. Ik moet zeggen dat dat een redelijke oplossing is tot nog toe maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon dood gaat ofzo.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 11:25

daffodil schreef:
Ohhhhh heel herkenbaar...ook ik heb een buurheks. De hele buurt is aardig en vinden mij ook aardig maar ja die tang naast me is echt de hel! Inmiddels bijna 6 jaar maar ik laat me niet wegtreiteren zoals ze met de twee bewoners voor me gedaan heeft.

De eerste week was ze nog aardig behalve dat ze direct begon over het onderhoud van de tuin, waarop ik zei hallo mag ik eerst gewoon even verhuizen??

Daarna werd het steeds erger, in het kort: de afzuiger mag niet aan, ik mag boven het toilet niet gebruiken, ik mag niet savonds laat douchen, ik mag niet smorgens vroeg douchen, ik ben teveel thuis, ik ben teveel weg, mijn honden maken herrie, ze heeft mijn planten afgebroken en voor de voordeur gegooid, dingen over de schutting naar de honden gegooid, bemoeit zich met je als je buiten bent, staat je op te wachten om zodra je de auto uitstapt, tegen je te tieren terwijl ze de deur op een kier open houdt want ze is als de dood dat ik op haar afren. maar goed inmiddels hebben we echt stappen gemaakt. Ze is op gesprek geroepen bij de politie dus bepaalde zaken zijn nu redelijk rustig.

Het bonken op de muren en ramen als ik langsloop niet maar dat negeer ik de meeste keren en als ik een misselijke bui heb, zet ik de tuinslang op haar raam. Dat is overigens voor alles een oplossing. Als ze achter naar buiten komt en denkt zich ergems mee te bemoeien, zet ik de tuinslang aan haar kant op. Voor heb ik er ook één liggen. Ik moet zeggen dat dat een redelijke oplossing is tot nog toe maar eigenlijk hoop ik dat ze gewoon dood gaat ofzo.

_O- _O-

Dus dat.......
Hier ook tuinslangen....maar
Dan belt de heks de politie vanwege verdachte omstandigheden en komen ze mijn huis checken :')
Ik zal haar een uitnodiging voor bokt sturen want ze heeft nu fans zonder dat ze het weet :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:26

daffodil schreef:

Erg vervelend! Ik vind jouw situatie toch anders dan die TS beschrijft. Je hebt stappen ondernomen waardoor de politie nu ook is ingeschakeld. En dat na (zoals ik het lees) een lange reeks accidenten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:28

Quartel, zeg je nu dat mensen die het niet eens zijn met jouw acties meteen fan zijn van je buurvrouw?
Ik durf eigenlijk niet te vragen hoe jij vroeger op het schoolplein was. Succes ermee, ik stop hier met lezen, zoveel dommigheid in 1 topic is gewoon teveel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 11:29

chevax schreef:
daffodil schreef:

Erg vervelend! Ik vind jouw situatie toch anders dan die TS beschrijft. Je hebt stappen ondernomen waardoor de politie nu ook is ingeschakeld. En dat na (zoals ik het lees) een lange reeks accidenten.

En dat is nij mij niet zo natuurlijk :roll:
Bij mij werden mijn huisdieren niet verwond voor ik in actie kwam!
Ga toch fietsen
Net als anderen veel praatjes maar te beroerd om even in te lezen.
Vooroordelen zonder de informeren......lekker volwassen