Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:31

Fly_high schreef:
Marije_jiplover schreef:
@Fly_high: maar omdat ik het zo ongelooflijk smerig vind ruiken, kan ik gewoon geen enkele reden verzinnen om het te willen proberen.

En van de mensen die ik ken die ooit gerookt hebben, ken ik er ook geen één die niet zegt de eerste hijs enorm smerig gevonden te hebben. En dan snap ik dus zelf niet waarom men er dan na die eerste smerige hijs en die vieze geur die je verspreid, mee door zou gaan.

Dat je, nadat je doorgezet bent, eenmaal verslaafd raakt, dat snap ik wel, maar dat het smerige van die eerste hijs niet afschrikwekkend genoeg is, vind ik wel gek.

Ik vond mijn eerste slok bier ook echt niet lekker en ik drink nu nog steeds geen bier. Wijn vind ik zo nu en dan wel lekker, maar als ik dat nooit meer zou kunnen drinken, is er ook geen man over boord.

Ik heb geen alcohol nodig voor een gezellige avond, eerder in tegendeel, want ik word slaperig van alcohol.

Ik vond die eerste hijs ook al niet bijzonder smerig hoor, veel minder dan de eerste slok koffie ooit zeg maar. En het gevoel wat je direct van nicotine krijgt, soort milde roes, is voor veel mensen gewoon heel erg lekker (net zoals bij alle drugs), en dat slaat al aan zonder dat je verslaafd hoeft te zijn dus ook al bij die eerste hijs. Net zoals je niet verslaafd hoeft te zijn aan alcohol om dronken te kunnen worden. Alleen ervaren sommige mensen het wel als aan prettige toestand en anderen hebben er helemaal niets mee.

Ik probeer trouwens niemand te overhalen om te gaan roken, roken is echt bijzonder k*t voor je lichaam ;( maar als iemand zich afvraagt waarom anderen roken, ik vind het qua psychische effecten gewoon de allerbeste legale drug wat er is. Snap dan weer niet waarom iemand zou blowen, wiet ben ik ooit hooguit slaperig van geworden en that's it. Ooit een tijdje gedaan als puber omdat het oh zo stoer was :') maar snap de aantrekkingskracht van wiet echt niet.

dat heb ik allemaal niet ervaren bij een hijs aan een sigaret moet ik zeggen :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:42

DuoPenotti, internet bevestigt dat zoiets wel aantoonbare werking van nicotine is, ik ben dan in ieder geval niet helemaal gek :P

Waarschijnlijk reageren verschillende mensen er gewoon anders op? Misschien zou je bijv. een pakje aan sigaretten in een keer moeten oproken om daar uberhaupt iets van te merken, omdat je lichaam nicotine zo en niet anders verwerkt? Net zoals ook bij de meest onschuldige medicijnen (paracetamol ofzo) ervaringen heel erg per persoon kunnen verschillen.

Ik voel me iig van 1 sigaretje meer "aangeschoten" dan van 1 glasje wijn oid, vandaar wordt het al heel snel verslavend.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:44

kosseh schreef:
Mkango & Marije_jiplover, zo zie ik het ook. Waarom zou ik iets wat niet goed voor je is vaker proberen, zodat het niet meer vies is.
Roken heb ik nog nooit gedaan,dat lijk mij alleen al zo vies.

Puur voor mezelf: je hebt vies en vies. Van sommige 'vieze' dingen weet je gewoon dat je ze lekker gaat vinden. Bier was voor mij zoiets als haring of verschillende soorten buitenlands eten: ik proefde wel dat ik die smaak kon gaan waarderen. Trouwens: eerste keer cola als kind vond ik ook goor, en kijk nu eens. Sigarettenrook daarentegen vind ik echt smerig-smerig. En alle horrorverhalen over kanker vind ik ook wel genoeg om ervan af te blijven, net als het feit dat je onherroepelijk verslaafd raakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 06:50

Ik werd net veel te vroeg wakker, ik checkte het nieuws en ik zag dat de componist Angelo Badalamenti is overleden. Toen realiseerde ik me dat ik Twin Peaks nog nooit heb gezien. Dat geldt voor zowel de serie als de film. Het nummer Falling associeer ik er wel direct mee en nu word ik wel zo nieuwsgierig dat ik misschien toch na ruim dertig jaar die hype van toen eens ga beleven. Waar is-ie tegenwoordig te zien? :D

Suliko

Re: Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:05

Ik voelde ook zeker effect na 1 hijsje van een sigaret. Weet dat nog, omdat het toevallig niet zo lang geleden was. Ik heb nooit gerookt, maar blowde ooit wel eens. Tijdje terug kwam ik tot de conclusie dat je dan wel tabak kent, omdat dat voor een deel in de joint zit. Dus toen was ik nieuwsgierig wat een sigaret op zichzelf dan doet. En dat voelde ik zeker wel ja, ik geloof dat ik 2 hijsjes had genomen en inderdaad een zwoel aangeschoten gevoel/roes, best wel lekker.
Maar goed, ik ben totaal niet verslavingsgevoelig aangelegd, dus kan het daarna ook weer aan de kant schuiven.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:14

ik heb nog nooit 1 film van harry potter gezien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:52

Ik ben trouwens nog niet naar Soldaat van Oranje geweest, ben ik dan een zeldzame verschijning? :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:54

Sizzle schreef:
Ik heb ook nog nooit met mijn telefoon betaald, zou ook niet weten waarom. Mijn pinpas doet uitstekend werk, weegt bijna niets en heeft geen batterij die leeg kan zijn.

Plus 1 :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:57

Earth schreef:
Ik ben trouwens nog niet naar Soldaat van Oranje geweest, ben ik dan een zeldzame verschijning? :')

Nee hoor, of anders zijn we dat samen.

Loei schreef:
ik heb nog nooit 1 film van harry potter gezien.

Ik ook niet. Ook nog nooit 1 van de boeken gelezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:18

Soldaat van Oranje heb ik ook nog nooit gezien, althans de musical. De film heb ik wel gezien. Ben ik nu alsnog af? }>

Harry Potter heb ik geprobeerd. Nog geen half boek in het Engels, toen een soortgelijke poging in het Nederlands en bij de film ben ik halverwege iets anders gaan doen. Ik kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden, maar ik ben iig niet een van die mensen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:26

Het zijn gewoon kinderboeken he, als je ouder bent dan jaartje of 12 is de meeste charme weg ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:26

Fly_high schreef:
Het zijn gewoon kinderboeken he, als je ouder bent dan jaartje of 12 is de meeste charme weg ;)

Echt niet :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:29

VogeltjeM schreef:
Fly_high schreef:

Echt niet :')

Niet als je als kind verslaafd/verslingerd bent geraakt.. Als je het als volwassene gaat lezen, kan ik het ergens wel begrijpen.

Ik ben al vanaf kind gek op HP, heb vanaf boek 4 ook "live" meegelezen.
Mijn vriend houdt heel erg van fantasy maar had HP nog nooit gezien, die vindt de films ook niet zo fantastisch als dat ik ze vind (en ik vind de films al niet zo denderend, de boeken daarentegen :+: )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:29

Fly_high schreef:

Moet jij eens weten van hoeveel kinder- en jeugdboeken ik wéll geniet, en de ontelbare teken- en animatiefilms die ik heb gezien (ook 'voor kinderen').

De wereld van HP grijpt me gewoon niet, maar dat doet fantasy ook niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:43

Ik heb nog nooit gezoend.

Ja de "3 verplichte kussen "soms verder niet.

Alcohol drink ik ook niet.

Wintersport ook nooit gedaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:44

Helemaal eens met Karin, het hele fantasy genre doet mij helemaal niks.

Terwijl er zat andere kinderboeken en -films zijn die ik wel leuk en boeiend vind.

Maar Harry Potter trekt mij gewoon echt niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 02:42

Niet durven toegeven is niet echt van toepassing maar dat geldt voor iedereen hier.

Ondanks het feit dat ik al 40 jaar auto rij heb ik vanmiddag (gisteren) voor het eerst moeten blazen.

Drugs nee, bij iemand in de buurt staan die hash rookt veroorzaakt knallende hoofdpijn dus laat maar.

Wintersport trekt ook mij totaal niet.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:02

Ik rij al bijna 23 jaar paard en heb nog nooit een winstpunt behaald :*

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:21

Ik ben dus nog nooit aangeschoten/dronken geweest. Ik heb gewoon niks met alcohol. Vond er vroeger ook niks aan als puber en vond het alleen maar stierlijk vervelend als ik zag wat het deed met vriendinnen en andere mensen. Vind dronken mensen ook altijd eng en heel vervelend overkomen (tegen het kinderachtige aan). Ik houd liever de controle over mezelf :D

Zelfde geldt dus ook voor drugs.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:02

Earth schreef:

Ik vraag mij af wie al die mensen die gaan zijn want het draait al zo lang (& elke keer stopt het nu echt ohnee toch niet) want ik ken niemand die geweest is haha.

Nog steeds heen verklaring van de geen kaas bokker waar ik stiekem nog op hoop want die begrijp ik oog steeds niet!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:14

Het grote kaasloze mysterie
*insert spannend muziekje*

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:30

Ik heb nog nooit een muur behangen en ik denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren, volgens mij wordt dat een ramp :o
Terwijl ik soms ook wel denk, als Martien Meiland het kan, zou ik het toch ook moeten kunnen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:31

95Ellen schreef:
Ik heb nog nooit een muur behangen en ik denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren, volgens mij wordt dat een ramp :o
Terwijl ik soms ook wel denk, als Martien Meiland het kan, zou ik het toch ook moeten kunnen :')

Wij hebben dat vorig jaar 1 kort muurtje gedaan als proef...
Behang was zo mooi...

We texen wel weer :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:05

CairnTerrier schreef:
Ik ben dus nog nooit aangeschoten/dronken geweest. Ik heb gewoon niks met alcohol. Vond er vroeger ook niks aan als puber en vond het alleen maar stierlijk vervelend als ik zag wat het deed met vriendinnen en andere mensen. Vind dronken mensen ook altijd eng en heel vervelend overkomen (tegen het kinderachtige aan). Ik houd liever de controle over mezelf :D

Zelfde geldt dus ook voor drugs.

Dat vind ik nou ook altijd. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die leuker wordt van alcohol. Terwijl ze zichzelf wel vaak heel leuk vinden :')

95Ellen schreef:

Ik ook niet en dat gaat denk ik ook niet gebeuren. Ik hou het wel bij verf :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:08

Nou, met 2 wijn op ben veel ik socialer dan nuchter, veel liever en geïnteresseerder. Maar na die 2 wijn gaat het wel rap achteruit.