Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:13

Zertab schreef:
xoranlover schreef:


Ken je Mariëtte Middelbeek?


Nee..


Zij schrijft onder haar eigen naam maar zij is ook Linda van Rijn

Ik ben trouwens mijn boekenlijst aan het maken. Ik heb best veel kinderboeken nog staan. En ik vind het heerlijk om die soms te lezen. :') :')

Suliko

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:21

Ooh ik hou van kinderboeken <3
Mijn favoriete boek aller tijden is Momo en de Tijdspaarders van Michael Ende.

Anoniem

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:27

Er gaat ineens een luik open in mijn hoofd, ik kon echt genieten van de boeken van Torak en Wolf van Michelle Paver.

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:32

Hoe oud zijn je kinderen spruit?
Ik lees ook nog met liefde voor aan mijn zoontjes van 9, 7 en 5 :)

Anoniem

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:34

De oudste twee die er zelf ook lol aan hebben zijn 4 en 2,5, de jongste van 11 maanden zal het haar derriere oxideren wat ik lees, als ik maar blijf praten :))

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:28

:)) dan heb je nog veel voorleesjaren te gaan!

Zertab

Berichten: 12475
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:21

Mijn verlanglijstje nog even aangevuld :)

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 00:17

Ik heb nu een PDF van mijn boeken die ik heb maar hoe zet ik die online?

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 05:45

Afgelopen vrijdag hebben we Sinterklaas gevierd, en daar heb ik The Four Winds van Kristin Hannah en Why The Dutch Are Different gekregen <3

EvaC

Berichten: 4448
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:33

Ik wilde er vandaag eens uitgebreid voor gaan zitten om mijn verlanglijst en info over wat ik graag lees aan mijn lootje toe te voegen. Nu zie ik net dat degene die mij getrokken heeft al een vraag heeft gesteld via het lootjes trekken. Nou wil ik heel graag antwoord geven, maar ik zie nergens een optie om dat ook te doen. Iemand die even kan helpen?

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 13:22

Je kan in het topic antwoorden :D

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:41

xoranlover schreef:
Ik heb nu een PDF van mijn boeken die ik heb maar hoe zet ik die online?



Kan iemand me helpen? :o

Suliko

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:57

Spruit schreef:
Er gaat ineens een luik open in mijn hoofd, ik kon echt genieten van de boeken van Torak en Wolf van Michelle Paver.


Jaaaaa! Ik heb alle zes de delen fysiek, na Momo en de Tijdspaarders zijn dat mijn favoriete boeken. Heb ook enorm genoten van de Grijze Jager serie (al moet ik die nog steeds eens uitlezen, maar denk dat ik dan weer bij deel 1 begin).
Wist je dat Michelle Paver drie vervolgdelen heeft geschreven op Torak en Wolf? Zijn er wel alleen nog in het Engels (dat vind ik erg jammer omdat ik de rest van de serie in het Nederlands heb (weet nog dat ik er elk jaar 1 voor sinterklaas kreeg van mijn moeder als kind <3 )). Viper's daughter, Skin Taker & Wolfbane.

@EvaC, in het verlanglijstje kun je ook tekst zetten ipv artikelen aanklikken en bij hobby's/interesse kan je informatie zetten, maar kan ook hier in het topic uiteraard. :j

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:25

xoranlover schreef:
xoranlover schreef:
Ik heb nu een PDF van mijn boeken die ik heb maar hoe zet ik die online?



Kan iemand me helpen? :o

Kun je hem niet ergens uploaden? Of als afbeelding?

Zertab

Berichten: 12475
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:42

Ik heb weer mijn verlanglijstje aangepast. Vandaag in de boekenwinkel een boek zelf gekocht van mijn lijstje en de andere alvast gekregen van mijn ouders voor kerst. :+

En nu zal ik enkel nog maar boeken toevoegen en zelf niets meer kopen Santa :D

Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:54

Marjo schreef:
Vraag van de week
(Schaamteloos gejat van het Secret Santa topic)

Welke auteur is jouw absolute favoriet? En welke auteur kan jou juist niet boeien?

Oef, een favoriete auteur vind ik heel moeilijk. Lees gek genoeg niet vaak meerdere boeken van een auteur. Dat komt deels doordat ik veel non-fictie lees waarbij auteurs maar één boek hebben geschreven of de andere onderwerpen me minder aanspreken. Als het gaat om thrillers is Steve Cavanagh mijn favoriet. Mooie romans die ik heb gelezen waren bijvoorbeeld van Nina Polak, Lize Spit en Judith Visser.

Minder favoriete auteurs lukt dan weer beter. Er zijn een aantal populaire auteurs die ik niet zo boeiend vind zoals Colleen Hoover, Madeline Miller en Sally Rooney. Kan me wel vinden in de mening van Suliko.

Suliko schreef:
Nope. En Sally Rooney vind ik ook niets, gewoon saai en ook egoïstische personages. :')

Lucinda Riley heb ik ook niet veel mee, De Zeven Zussen kwam ik echt niet in en haar thriller/mysterie die recentelijk is uitgekomen vond ik wel aardig. Oh en thrillers van bijv. Suzanne Vermeer en Linda van Rijn kunnen me ook niet zo boeien. Al is dat bij Suzanne Vermeer natuurlijk lastig te zeggen omdat er diverse personen achter zitten :+

Anoniem

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:34

Ik lees veel teveel verschillende auteurs, maar één auteur wiens werk ik altijd erg kan waarderen, en het helaas te weinig lees, is Wilbur Smith. Daarnaast zijn Dalene Matthee en Antjie Krog twee van mijn favorieten, en ook het werk van Robin Hobb en Chris Wooding vind ik altijd fijn lezen!

Een auteur van wie ik eigenlijk nog maar één werk gelezen heb, maar wel ontzettend benieuwd naar ben in zijn andere werken, is Kader Adbollah. Ik heb zijn vertelling van 1001 Nacht gelezen en was daar heel erg van onder de indruk! Daarnaast ben ik ook low-key fan van Italiaanse modernistische auteurs, zoals Pirandello, Ungaretti, Svevo, Maraini en Montale.

Minder favoriete auteurs zijn veel Nederlandse auteurs. Hoewel ik uiteraard Nederlands kan lezen, lees ik zelden boeken in het Nederlands. :') Adriaan van Dis vind ik goed te doen, maar daar heb ik bijna alles al van gelezen, en van Hella Haasse heb ik alleen Heren van de thee liggen, maar wil daar best meer van lezen.

EvaC

Berichten: 4448
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:18

Nou, eindelijk tijd om de vraag van mijn Santa te beantwoorden. Gisteren liep toch iets anders dan gedacht.

Ik heb de boeken op mijn verlanglijstje puur als soort van leidraad genomen, maar ik laat me graag verrassen. Lezen doe ik om tot rust te komen en even te ontsnappen aan de dag. Niets zo fijn om helemaal te verdwalen in een boek. Mijn boekenkast staat op dit moment behoorlijk vol met thrillers dus afwijken naar een ander genre zou wel eens leuk zijn. Fantasy of horror maak je me niet blij mee. Non-fictie zoals een biografie of verhalen uit WOII vind ik altijd interessant.

Een tijdje terug heb ik een aantal keer geprobeerd om me door "de geniale vriendin" van Elene Ferrante te worstelen, maar ik heb het uiteindelijk opgegeven. Daarna begonnen aan de Bridgerton serie en dat vond ik wel erg leuk.

Favoriete auteur:
Karin Slaughter, het maakt niet uit wat ze schrijft, ik verslind al haar boeken.

Minst favoriet:
Nicci French of Lucinda Riley

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Anders dan zie ik je vervolgvragen wel weer verschijnen ;)

Moonlight91

Berichten: 275
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:00

Ik heb het boek voor mijn mystery ontvanger besteld, ik ben zo benieuwd wat deze persoon er van gaat vinden *\o/*
Stiekem ook een exemplaar voor mezelf gekocht, want waarom niet :Y)

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:09

Hahaha die neiging heb ik ook al moonlight :+

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 14:27

Ik moet er morgen of overmorgen even naar kijken. Iets met veel te weinig tijd…

Zertab

Berichten: 12475
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:57

Hier komen vandaag ook de bestelde boeken al binnen.

Dieuwke_
Berichten: 4566
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:10

Jullie gaan snel allemaal! Ik begin deze week aan m'n research en ik hoop dat ik zaterdag naar een echte boekwinkel kan gaan <3

Ik zie trouwens in het andere SS topic al kaartjes rondgaan, is dat verplicht of is het gewoon de hints in het pakketje :o

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:31

ik doe hints in het pakketje. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga kopen. We hebben nog even toch? Uiterlijk de 20e verzenden toch?

Zertab

Berichten: 12475
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:40

Is niet verplicht, maar iets wat je extra kan doen :)

Ik had een boek besteld, zit er een gat in de kaft. What the fiets... Dus maar terug gestuurd.