Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:33

Dit topic heeft nu al zoveel pagina's dat niemand het nog helemaal gaat lezen (behalve ik, ik verveel me) en er nu dus op elke pagina hetzelfde gezegd wordt. ***TS is uit het topic vertrokken***, de boodschap is zo goed als overgekomen, het heeft weinig zin om dit cirkeltje rond te laten draaien. En doorrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:34

Ik denk dat de reden heel eenvoudig is: als de kinderen erbij zijn, dan komen ze in de knel met de huisjes die ze voor hun gasten willen voorzien.

Stel, 1 huisje heeft 4 kamers voor 2 personen. Dus 8 volwassenen (4 koppels) per huisje, dat zijn 10 huisjes bij 80 gaste.
Maar met kinderen erbij kom je op 40 koppen extra. 8 bedden/huisje, in theorie is dat 5 huisjes extra. En dan heb je gezinnen met 1 kind, gezinnen met 3, mensen zonder kinderen. Begin maar met de logistiek ervan.

10 huisjes kosten misschien €1000. Die 5 huisjes erbij is €500. Wie weet is er geen aangepast kindermenu mogelijk en dienen ze ervoor te betalen als volwaardige kop. Voor wat zo een kind dan lust/eet, is dat wel een dure grap. Neem dat een menu/persoon €50 kost.
Die 40 kinderen is dan €200 verschil.

Leg dat bij de kosten van de huisjes: €1700 verschil, omdat er 40 kinderen niet bij zijn.

Volgens mij is het puur uit praktische reden gevraagd, eventueel ook financieel. En heeft het verder niks te maken met wel of niet leuk vinden.

Silenna

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:49

Volgens mij is Bokt nog nooit zo eensgezind geweest als nu. 8 pagina's, wow _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:53

En hoe ver gezocht het soms kan worden waar de kern eigenlijk poepsimpel is. Het is een organisatorische kwestie waarschijnlijk, en helemaal niks persoonlijks.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:27

Silenna schreef:
Volgens mij is Bokt nog nooit zo eensgezind geweest als nu. 8 pagina's, wow _O-

_O- Dat komt inderdaad niet vaak voor _O-

@Varekaj: het maakt geen bal uit of de broer in kwestie de kinderen er niet bij wil uit praktische, financiële of persoonlijke redenen. Hij wil ze er niet bij (na de ceremonie). Dat is zijn goed recht. Hij mag dat zelf kiezen op de dag van zíjn bruiloft. Daar hoeft hij geen reden voor te geven.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:31

Ik heb een beetje het idee dat het verhaal uit zijn verband wordt getrokken. Ts geeft mijn inziens alleen maar aan dat haar broer en aanstaande hebben aangegeven dat de 2 oudste kinderen alleen bij de ceremonie uitgenodigd zijn en ts respecteert dit en krijgt hier een bepaald gevoel bij en vraagt wat ze met dat gevoel moet, niet hoe ze het bruidspaar moet bewerken zodat de kinderen toch kunnen komen?

Daarnaast lees ik een terughoudendheid mbt tot het gescheiden slapen. Het is namelijk de bedoeling dat ts en man en baby blijven slapen en voor de andere 2 kinderen een oppas gezocht wordt. Ik kan me voorstellen dat je een kind van 3 nog niet uit logeren stuurt en daarnaast zitten ook niet alle kinderen hierop te wachten (lees, niet kunnen om welke reden dan ook). Ts wordt nu een beetje gedwongen haar 2 oudste uit logeren te sturen, zodat zij en haar man volledig bij de bruiloft kunnen zijn (in hoeverre dat ook de vraag is, want een 6 weken oude baby is niet niks).

Ts geeft aan ook graag een keuze te hebben gehad (bijvoorbeeld oppas voor de kinderen in het huisje, zodat de kinderen niet zover weg zijn?), maar het is haar gewoon medegedeeld (wat helemaal prima is, het is hun bruiloft, maar bij ts roept dat dus een bepaald gevoel op, wat ook mag). Daarnaast vind ik ook dat als ts om de kinderen niet aan het avondprogramma deel wil nemen, dit ook haar goed recht zou zijn, het zijn haar kinderen en zij bepaalt wat zij wel of niet daarin wil doen. Ik vind het dan ook nogal iets om te stellen dat je dan direct weet hoe het met die mensen zit...

Ts, ik zou gewoon met je broer het gesprek aangaan en erover spreken waar de pijnpunten zitten. Niet dat hij iets hoeft aan te passen, maar wellicht kun je jouw kant van het verhaal vertellen en bijvoorbeeld ook aangeven dat je zelf dan een huisje boekt (en evt een oppas meeneemt, zodat jullie beide aan het avondprogramma deel kunnen nemen, maar ze toch in de buurt zijn voor als er wat is en jullie gewoon gezamenlijk de nacht door kunnen brengen). Het is meestal niet zo zwart wit als in eerste instantie wordt gesteld en vaak zijn er echt wel oplossingen zodat iedereen er een prettig gevoel aan overhoudt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:52

Ik zou onze zoon niet naar een oppas doen maar na de ceremonie dan gewoon gaan.
Maar ik heb echt niks met bruiloften :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:14

Dan heeft TS nu nog de tijd om dat 3 jarig kind aan te leren dat uit logeren leuk is. Zodat het straks normaal is bij de bruiloft.

Zo kan je dat ook zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:28

Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor, je omschrijft het ook heel mooi met veel inzicht in de situatie vanuit verschillende oogpunten +:)+

Ik denk dat vooral het stukje van "regel zelf maar waar je de jongens laat" voor mij wel erg kil en koud zou aanvoelen... was er nou echt geen huisje te vinden waar die kinders ook bij konden zijn, was dat nou echt te veel moeite... :? Voor de rest van de familie is het toch ook gelukt....

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je liever even met volwassenen onder elkaar wilt zijn tijdens het eten, dat je familie echt even lekker kan praten zonder steeds onderbroken te worden door de kinderen die aandacht vragen. Maar ga dan even overleggen hoe je ook als organisator, die kinderen op een fijne manier onder kan brengen.... omdat die inderdaad toch bij de directe familie behoren.

Dus regel dan dat bvb. de andere oma de jongens mee kan nemen naar het huisje, en dat dat gezin gewoon weer samen is 's nachts en 's ochtends. Of desnoods een apart huisje voor oma (opa) en de jongens. Maar dat ze er dus wel bijhoren....

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:48

Onali schreef:
Dan heeft TS nu nog de tijd om dat 3 jarig kind aan te leren dat uit logeren leuk is. Zodat het straks normaal is bij de bruiloft.

Zo kan je dat ook zien.

Waarom moet een kind logeren leuk vinden? Als iedereen van het gezin het prima vindt, is het oke toch? Dat een ander het minder vindt, is niet relevant. Anders was geweest als ts erop had gestaan dat de kinderen erbij MOETEN zijn, maar dat is niet het geval, ze wil in principe gewoon met de kinderen vertrekken, maar ze wel bij haar houden (of bij haar man) en dat ze eventueel ook nog kunnen wisselen om er toch beide nog bij te zijn. Prima als een ander dat niet leuk vindt en dat niet snapt, maar het zijn haar kinderen en daar mag zij mee omgaan hoe zij dat wil, zolang ze de wensen van het bruidspaar accepteert...en dat doet ze. Dat het bruidspaar graag had gehad dat ze beide er volledig bij hadden kunnen zijn snap ik ook, maar je kunt niet alles hebben, ondanks dat het hun dag is mogen anderen nog steeds over zichzelf bepalen of ze daar (volledig) aan meewerken of (deels) niet komen.

Polly schreef:
Ik zou onze zoon niet naar een oppas doen maar na de ceremonie dan gewoon gaan.
Maar ik heb echt niks met bruiloften :D

Maar dat is blijkbaar ook niet gewenst :D

Edit: ik vraag me ook nog steeds af of er meer kinderen in het spel zijn of dat het alleen over de kinderen van ts gaat die niet kunnen blijven slapen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:52

Siesjuh schreef:
Ik heb een beetje het idee dat het verhaal uit zijn verband wordt getrokken. Ts geeft mijn inziens alleen maar aan dat haar broer en aanstaande hebben aangegeven dat de 2 oudste kinderen alleen bij de ceremonie uitgenodigd zijn en ts respecteert dit en krijgt hier een bepaald gevoel bij en vraagt wat ze met dat gevoel moet, niet hoe ze het bruidspaar moet bewerken zodat de kinderen toch kunnen komen?

Daarnaast lees ik een terughoudendheid mbt tot het gescheiden slapen. Het is namelijk de bedoeling dat ts en man en baby blijven slapen en voor de andere 2 kinderen een oppas gezocht wordt. Ik kan me voorstellen dat je een kind van 3 nog niet uit logeren stuurt en daarnaast zitten ook niet alle kinderen hierop te wachten (lees, niet kunnen om welke reden dan ook). Ts wordt nu een beetje gedwongen haar 2 oudste uit logeren te sturen, zodat zij en haar man volledig bij de bruiloft kunnen zijn (in hoeverre dat ook de vraag is, want een 6 weken oude baby is niet niks).

Ts geeft aan ook graag een keuze te hebben gehad (bijvoorbeeld oppas voor de kinderen in het huisje, zodat de kinderen niet zover weg zijn?), maar het is haar gewoon medegedeeld (wat helemaal prima is, het is hun bruiloft, maar bij ts roept dat dus een bepaald gevoel op, wat ook mag). Daarnaast vind ik ook dat als ts om de kinderen niet aan het avondprogramma deel wil nemen, dit ook haar goed recht zou zijn, het zijn haar kinderen en zij bepaalt wat zij wel of niet daarin wil doen. Ik vind het dan ook nogal iets om te stellen dat je dan direct weet hoe het met die mensen zit...

Ts, ik zou gewoon met je broer het gesprek aangaan en erover spreken waar de pijnpunten zitten. Niet dat hij iets hoeft aan te passen, maar wellicht kun je jouw kant van het verhaal vertellen en bijvoorbeeld ook aangeven dat je zelf dan een huisje boekt (en evt een oppas meeneemt, zodat jullie beide aan het avondprogramma deel kunnen nemen, maar ze toch in de buurt zijn voor als er wat is en jullie gewoon gezamenlijk de nacht door kunnen brengen). Het is meestal niet zo zwart wit als in eerste instantie wordt gesteld en vaak zijn er echt wel oplossingen zodat iedereen er een prettig gevoel aan overhoudt

Dan had TO ook nog altijd op eigen kosten accommodatie kunnen huren waarbij ook ruimte zou zijn voor een oppas (uit de schoonfamilie)
Snap sowieso de huisjes constructie niet, dat is toch veel duurder dan hotelkamers?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:12

Hangt ervan wat voor soort huisjes bedoeld worden. Bij Holiday Suites bijvoorbeeld kan je vier man 1 nacht in 1 huisje laten slapen voor 146 euro. Vind daar maar eens twee tweepersoonskamers in een hotel voor.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:18

Ik snap het probleem niet zo ze zijn wel op de ceremonie van harte welkom alleen ze willen dat jullie met de feest ook de aandacht bij het feest kunnen houden. Het is geen kinderfeestje het is HUN feest je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij? Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:18

Wij hebben ook locaties bezichtigd die alleen een soort huisjes hadden en geen hotelkamers.

Of locaties waar op loopafstand wellicht vakantiehuisjes zijn en geen hotels.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:23

candalisa schreef:
Ik snap het probleem niet zo ze zijn wel op de ceremonie van harte welkom alleen ze willen dat jullie met de feest ook de aandacht bij het feest kunnen houden. Het is geen kinderfeestje het is HUN feest je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij? Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?

Maar..waarom?
Ik snap het oprecht niet hoor maar ik snap sowieso de hele bruiloft hype niet. Ja het is het feest van het bruidspaar maar moeten de gasten het niet ook leuk hebben? Ik zou oprecht niet kunnen genieten als m'n kind niet gewenst is en ik ga dan ook graag met hem mee naar bv het huisje als het bedtijd is. Waarom kan een bruidspaar dat niet ook ook respecteren dan?

Voetnoot: ik ben geen feestvarken, hou niet van grote groepen en eigenlijk ook niet van grote feesten. Voor een uurtje is het leuk maar daarna ben ik eigenlijk wel klaar. Moet dat ook niet gerespecteerd worden dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:28

Op zich kan je in een huisje voor 4 personen nog wel zeggen dat 1 slaapkamer voor oma is. Met in het 2e bed de 6-jarige. en dan voor de 3-jarige een campingbedje mee of opblaasmatrasje ofzo. Als dat geen enorm beultje is qua formaat kan je die nog wel ergens een plekje geven :) Of desnoods de 3-jarige in het midden, bij ons paste een 6-jarige nog prima in het midden op een vakantie in een 2-persoons huisje :P

En dan in de andere slaapkamer de pappa en mamma met een wiegje voor de baby.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-10-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:29

Polly schreef:
candalisa schreef:

Maar..waarom?
Ik snap het oprecht niet hoor maar ik snap sowieso de hele bruiloft hype niet. Ja het is het feest van het bruidspaar maar moeten de gasten het niet ook leuk hebben? Ik zou oprecht niet kunnen genieten als m'n kind niet gewenst is en ik ga dan ook graag met hem mee naar bv het huisje als het bedtijd is. Waarom kan een bruidspaar dat niet ook ook respecteren dan?

Voetnoot: ik ben geen feestvarken, hou niet van grote groepen en eigenlijk ook niet van grote feesten. Voor een uurtje is het leuk maar daarna ben ik eigenlijk wel klaar. Moet dat ook niet gerespecteerd worden dan.

Als het jouw feestje is wel. Maar als het om een feestje van een ander gaat, dan is het hun ding en hun beslissing. Rekening houden met 100 mensen is geen doen.
Als jij dat niet leuk vindt, dan ga je niet, zo moeilijk is het leven niet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:39

De organisator van een feestje bepaalt. Ik loop ook het liefst in mijn jogging rond en een geklede spijkerbroek vind ik al heel wat, maar als een bruidspaar gala als dresscode opgeeft dan ga je eens zien wat een opgedirkt poppetje ik kan zijn. Dan ga je toch niet miepen? Ik snap dat juist niet dat je als gast je eigen zin wilt kunnen doen want anders heb je het niet leuk. Huh, iemand vind jou belangrijk genoeg om uit te nodigen op zijn/haar trouwfeest, dan heb ik het leuk hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:40

candalisa schreef:
je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij?

Waarom is dat niet eerlijk? Dat is toch ook iets wat je als ouders zelf mag beslissen?

Citaat:
Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?

Hmm, als kind zou ik daar in elk geval heeeeel anders over denken. Thuis slapen bij de oppas terwijl je ouders naar een huisje gaan? Dat zou ik als kind echt geen goede deal vinden. Je mag natuurlijk echt zelf kiezen of je zo'n bruiloftsfeest wel of niet voor kinderen wilt laten zijn... maar doen alsof er voor de kinderen niets aan zou zijn om mee te gaan naar een huisje lijkt mij echt regelrechte onzin.

Er zijn natuurlijk wel kinderen voor wie het niets is. Dat schatten de meeste ouders dan ook prima zelf in. Maar verreweg de meeste kinderen zullen het vooral spannend en leuk vinden.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:42

Even een ander geluid. Ik snap TS wel heel goed.

Bruiloften zijn familieaangelegenheden; er worden letterlijk families met elkaar verbonden. Zeker als je naar andere culturen kijkt, horen daar alle familieleden bij. En het gaat hier niet om een verre achterneef, maar om de directe neefjes van de bruidegom en bruid.
Het gaat hier ook om een overnachting, logisch dat je het liefste je kinderen gewoon bij je hebt. Uit logeren gaan (bij een oppas) is niet elk kind geschikt voor en om de kids op te splitsen (je baby blijft bij je en de zoontjes weg) voelt misschien ook niet helemaal lekker (voor jullie, maar wellicht ook voor je zoontjes).

Ik snap je gevoel heel goed! En wellicht had overleg vanuit je broer geholpen om het wat inclusiever te laten voelen. Ik denk dat het vanuit hen een hele praktische oplossing is geweest, iets te praktisch misschien.

Afhankelijk van de band met je broer zou ik erover in gesprek gaan. Het idee om zelf accommodatie te regelen waardoor de kids meekunnen vind ik een mooie suggestie! Dat zou je kunnen opperen :)

Vind het overigens bizar om te lezen hoe de bokkers hier naar kinderen kijken. Alsof het toppings op een taart zijn die je prima weg kunt laten als je er geen zin in hebt. Kinderen zijn even volwaardig en inderdaad, zonder kinderen geen volwassenen. Die horen er gewoon bij. Heel Nederlands om ze zo als overlast te zien, en o wee als er wel iets van overlast is. Een ontspannendere en coulantere houding zou veel mensen niet misstaan, maakt het leven leuker :+. En de maatschappij wat gezelliger.
Laatst bijgewerkt door Fink op 15-10-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:42

Een bruidspaar investeert natuurlijk ook heel veel geld aan hun perfecte dag en heeft een bepaald beeld voor ogen.
Als het goed is trouw je ook maar één keer, dus dan is het voor de genodigden toch een kleine moeite om te voldoen aan de wensen van het bruidspaar zolang die niet te gek zijn?
Net als dat je niet in het wit komt omdat je weet dat dit not done is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:43

Wij wonen in t buitenland en kregen vorig jaar een uitnodiging voor een bruiloft van een nicht van mijn man. Allemaal prima en we hadden best willen gaan maar kinderen waren niet welkom. Mijn schoonouders zijn de enige mensen die op al onze kinderen willen passen maar die gingen natuurlijk ook naar die bruiloft. Mijn moeder kan prima 2, maximaal 3,van onze kinderen handelen maar niet allemaal tegelijk. Helemaal prima, snap ik volkomen. Verder is er in Nederland niemand die ik ken die op zou kunnen passen.
Wij hebben dus aangegeven dat we helaas niet konden komen, want geen oppas. Ik ga niet mijn kinderen 9 uur in de auto zetten om vervolgens bij een (vreemde) oppas te mogen blijven en dan een dag later weer 9 uur terug in de auto.
Nicht vond het jammer en vroeg of er echt niets mogelijk was maar begreep t wel. Hoorde later dat er dus best veel kinderen wel aanwezig waren omdat ouders geen oppas konden krijgen en dat vind ik gewoon asociaal. Je zet t bruidspaar voor t blok en je rekent er gewoon op dat ze hun eigen grenzen overschreiden omdat jij je kindere meeneemt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:45

Polly schreef:
candalisa schreef:

Maar..waarom?

Het draait nu een keer niet om de ouders met hun kroost, waarom kunnen die het niet opbrengen om één dag de aandacht voor de feestvarkens te hebben ipv weer alleen maar om je kind heen te blijven draaien. Komt zo obsessief over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:45

Shadow0 schreef:
Citaat:
Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?

Hmm, als kind zou ik daar in elk geval heeeeel anders over denken. Thuis slapen bij de oppas terwijl je ouders naar een huisje gaan? Dat zou ik als kind echt geen goede deal vinden. Je mag natuurlijk echt zelf kiezen of je zo'n bruiloftsfeest wel of niet voor kinderen wilt laten zijn... maar doen alsof er voor de kinderen niets aan zou zijn om mee te gaan naar een huisje lijkt mij echt regelrechte onzin.

Er zijn natuurlijk wel kinderen voor wie het niets is. Dat schatten de meeste ouders dan ook prima zelf in. Maar verreweg de meeste kinderen zullen het vooral spannend en leuk vinden.

Ik denk dat bedoeld wordt dat er helemaal niets voor de kinderen geregeld is op dit specifieke feest en dus ook niets op kindermaat te beleven valt. Geen kinderanimatie, geen andere kinderen, geen menu op maat van kinderen, geen springkasteel, waarschijnlijk zelfs geen kleurboek, geen tijd om naar het zwembad van het vakantiepark te gaan, ...
Laatst bijgewerkt door Gini op 15-10-22 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:46

waarom zou je in godsnaam een kind van 3 en van 6 naar zo'n avond mee willen nemen? Is geen ruk aan voor ze en is alleen maar garantie dat ze ontzettend vervelend worden als ze het zich vervelen echt zat beginnen te worden. Zo'n avond is gewoon een marteling ( even overdreven uiteraard) voor ze waarbij ze ook nog eens zich de hele tijd netjes moeten gedragen ipv lekker spelen.

Ze zijn wel degelijk welkom op de bruiloft; ze mogen immers zonder probleem naar de ceremonie ( die al oersaai genoeg is op die leeftijd).

Gewoon die kinderen naar de oppas en zelf lekker een avondje met volwassenen zonder dat er kinderen om het minste of geringste de aandacht willen. Je doet je kinderen bovendien er ook totaal geen plezier mee om ze de hele dag mee te nemen op zo'n dag. Ik denk dat ze van binnen dolblij zullen zijn als de ceremonie voorbij is en zij naar de oppas gaan en ze lekker kunnen spelen en stoeien ipv braaf als een soort jonkertje de hele dag tussen de volwassenen te zitten.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 15-10-22 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt