Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silenna schreef:Volgens mij is Bokt nog nooit zo eensgezind geweest als nu. 8 pagina's, wow
Onali schreef:Dan heeft TS nu nog de tijd om dat 3 jarig kind aan te leren dat uit logeren leuk is. Zodat het straks normaal is bij de bruiloft.
Zo kan je dat ook zien.
Polly schreef:Ik zou onze zoon niet naar een oppas doen maar na de ceremonie dan gewoon gaan.
Maar ik heb echt niks met bruiloften
Siesjuh schreef:Ik heb een beetje het idee dat het verhaal uit zijn verband wordt getrokken. Ts geeft mijn inziens alleen maar aan dat haar broer en aanstaande hebben aangegeven dat de 2 oudste kinderen alleen bij de ceremonie uitgenodigd zijn en ts respecteert dit en krijgt hier een bepaald gevoel bij en vraagt wat ze met dat gevoel moet, niet hoe ze het bruidspaar moet bewerken zodat de kinderen toch kunnen komen?
Daarnaast lees ik een terughoudendheid mbt tot het gescheiden slapen. Het is namelijk de bedoeling dat ts en man en baby blijven slapen en voor de andere 2 kinderen een oppas gezocht wordt. Ik kan me voorstellen dat je een kind van 3 nog niet uit logeren stuurt en daarnaast zitten ook niet alle kinderen hierop te wachten (lees, niet kunnen om welke reden dan ook). Ts wordt nu een beetje gedwongen haar 2 oudste uit logeren te sturen, zodat zij en haar man volledig bij de bruiloft kunnen zijn (in hoeverre dat ook de vraag is, want een 6 weken oude baby is niet niks).
Ts geeft aan ook graag een keuze te hebben gehad (bijvoorbeeld oppas voor de kinderen in het huisje, zodat de kinderen niet zover weg zijn?), maar het is haar gewoon medegedeeld (wat helemaal prima is, het is hun bruiloft, maar bij ts roept dat dus een bepaald gevoel op, wat ook mag). Daarnaast vind ik ook dat als ts om de kinderen niet aan het avondprogramma deel wil nemen, dit ook haar goed recht zou zijn, het zijn haar kinderen en zij bepaalt wat zij wel of niet daarin wil doen. Ik vind het dan ook nogal iets om te stellen dat je dan direct weet hoe het met die mensen zit...
Ts, ik zou gewoon met je broer het gesprek aangaan en erover spreken waar de pijnpunten zitten. Niet dat hij iets hoeft aan te passen, maar wellicht kun je jouw kant van het verhaal vertellen en bijvoorbeeld ook aangeven dat je zelf dan een huisje boekt (en evt een oppas meeneemt, zodat jullie beide aan het avondprogramma deel kunnen nemen, maar ze toch in de buurt zijn voor als er wat is en jullie gewoon gezamenlijk de nacht door kunnen brengen). Het is meestal niet zo zwart wit als in eerste instantie wordt gesteld en vaak zijn er echt wel oplossingen zodat iedereen er een prettig gevoel aan overhoudt
candalisa schreef:Ik snap het probleem niet zo ze zijn wel op de ceremonie van harte welkom alleen ze willen dat jullie met de feest ook de aandacht bij het feest kunnen houden. Het is geen kinderfeestje het is HUN feest je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij? Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?
Polly schreef:candalisa schreef:Ik snap het probleem niet zo ze zijn wel op de ceremonie van harte welkom alleen ze willen dat jullie met de feest ook de aandacht bij het feest kunnen houden. Het is geen kinderfeestje het is HUN feest je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij? Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?
Maar..waarom?
Ik snap het oprecht niet hoor maar ik snap sowieso de hele bruiloft hype niet. Ja het is het feest van het bruidspaar maar moeten de gasten het niet ook leuk hebben? Ik zou oprecht niet kunnen genieten als m'n kind niet gewenst is en ik ga dan ook graag met hem mee naar bv het huisje als het bedtijd is. Waarom kan een bruidspaar dat niet ook ook respecteren dan?
Voetnoot: ik ben geen feestvarken, hou niet van grote groepen en eigenlijk ook niet van grote feesten. Voor een uurtje is het leuk maar daarna ben ik eigenlijk wel klaar. Moet dat ook niet gerespecteerd worden dan.
candalisa schreef:je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij?
Citaat:Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?
Polly schreef:candalisa schreef:Ik snap het probleem niet zo ze zijn wel op de ceremonie van harte welkom alleen ze willen dat jullie met de feest ook de aandacht bij het feest kunnen houden. Het is geen kinderfeestje het is HUN feest je geeft zelf al aan dat je dan wel omstebeurt naar de kinderen toe zou willen dat is toch niet eerlijk tegenover hun ze willen jullie er juist zo graag bij? Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?
Maar..waarom?
Ik snap het oprecht niet hoor maar ik snap sowieso de hele bruiloft hype niet. Ja het is het feest van het bruidspaar maar moeten de gasten het niet ook leuk hebben? Ik zou oprecht niet kunnen genieten als m'n kind niet gewenst is en ik ga dan ook graag met hem mee naar bv het huisje als het bedtijd is. Waarom kan een bruidspaar dat niet ook ook respecteren dan?
Voetnoot: ik ben geen feestvarken, hou niet van grote groepen en eigenlijk ook niet van grote feesten. Voor een uurtje is het leuk maar daarna ben ik eigenlijk wel klaar. Moet dat ook niet gerespecteerd worden dan.
Shadow0 schreef:Citaat:Kan je niet voor een avond even loslaten dat de kinderen er niet bij zijn en samen met hun genieten? Voor de kinderen is er niks te beleven vooral als ze er als enige zijn dan doe je het niet eens voor de kinderen maar enkel om jouw gevoel?
Hmm, als kind zou ik daar in elk geval heeeeel anders over denken. Thuis slapen bij de oppas terwijl je ouders naar een huisje gaan? Dat zou ik als kind echt geen goede deal vinden. Je mag natuurlijk echt zelf kiezen of je zo'n bruiloftsfeest wel of niet voor kinderen wilt laten zijn... maar doen alsof er voor de kinderen niets aan zou zijn om mee te gaan naar een huisje lijkt mij echt regelrechte onzin.
Er zijn natuurlijk wel kinderen voor wie het niets is. Dat schatten de meeste ouders dan ook prima zelf in. Maar verreweg de meeste kinderen zullen het vooral spannend en leuk vinden.