Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:22

chevax schreef:
:+ Uhm…. wat is AH premium?

Daarmee krijg je onder andere 10% korting op biologische producten. Ik heb een jaarabonnement voor 12,50 via Bol.com gekocht en kreeg toen ook nog een Bol.com bon van 7,50 euro. Dus ik had het er zo uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:29

chevax schreef:

Krijg je dubbele zegels oa, ook koopzegels. Als je al veel bij de ah komt of besteld is dat echr wel nuttig om te nemen. Volgens mij ook voordelen met bestellen?

Edit: te laat :')

caro29

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:51

- Ik doe bepaalde boodschappen in Duitsland omdat het goedkoper is
- sportschool opgezegd
-verkoop vinted gaat naar spaarrekening
- moestuin is in aanbouw
- regelmatig tgtg groenteboxen. Vries daarvan eea in stukjes gesneden in. Zijn maar met zijn tweetjes
- tgtg broodbox doen we ongeveer 3 weken mee.
- verder geen verwarming nog aan, veel rolluiken naar beneden en helaas korter douchen
-verzekeringen uitgezocht maar zit overal al goedkoper

Ik heb nog 2 jaar vast contract energie (net in juli afgesloten) en wil binnen 2 jaar zonnepanelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:13

MyWishMax schreef:
chevax schreef:

Krijg je dubbele zegels oa, ook koopzegels. Als je al veel bij de ah komt of besteld is dat echr wel nuttig om te nemen. Volgens mij ook voordelen met bestellen?

Edit: te laat :')

Inderdaad wel meer dingen! Maar door de korting op biologisch wist ik dat ik het er wel uit zou halen :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:16

Hier ontzettend blij met AH premium idd - maar in 't algemeen sowieso met de service van AH wat betreft aanbiedingen, de persoonlijke bonus box, koopzegels, bezorg bundels e.d. :j

Wij kochten al een hele tijd sowieso koopzegels en premium is gewoon een leuke extra.
De 10% extra korting op biologisch e.d. maak ik ook zeer regelmatig gebruik van.
Het sneller sparen van oa de koopzegels maken wij graag gebruik van zo, want het sparen van extra centjes gaat op deze manier gewoon heel fijn en snel en daar kunnen we weer leuke extra dingen mee doen/kopen. Qua koopzegels is AH volgens mij zelfs de meest geliefde supermarkt met wat je er voor terug krijgt bij een volle spaarkaart :j.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-22 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:17

Je betaalt dus geld om duurdere (biologische) producten te kopen die met korting vaak nog steeds duurder zijn dan niet biologisch. Slimme marketing van de Appie...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:18

elnienjo schreef:
Je betaalt dus geld om duurdere (biologische) producten te kopen die met korting vaak nog steeds duurder zijn dan niet biologisch. Slimme marketing van de Appie...

Beetje jammer dat je zo zuur reageert in de laatste reacties over premium :'). Niemand verplicht het je toch om het te kopen/er gebruik van te maken. Jeetje.

Je krijgt 10% korting op de biologische producten waar mensen zonder premium gewoon de normale prijs betalen, dus je hebt er gewoon profijt van. Als je graag biologisch koopt, is dit toch gewoon mooi meegenomen dan. Biologisch is nu eenmaal idd duurder vaak als niet-biologisch, dus op deze manier wordt het gat wel wat kleiner want met veel producten scheelt het met 10% korting vaak niet veel meer tov de gewone prijzen, valt mij in ieder geval op. Ik koop op deze manier in ieder geval wel graag meer biologisch dus helemaal prima toch. Niemand die verplicht wordt om AH koopzegels en premium te gebruiken/kopen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-22 20:20, in het totaal 3 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:19

Snap ik :j ik heb het niet, want ik kom bijna nooit bij de ah, behalve met goede aanbiedingen. Ik zou de koopzegels interessant vinden, die spaar ik nu ergens anders waar het betere verhouding is, maar met premium wordt dat weer anders.

Bestelde vroeger wel regelmatig bij de Ah, maar dat was voor 2 personen. Met 1 red ik het bedrag niet :') oké en aantal dingen die ik daar graag haal kan je niet bestellen, alleen in de winkel kopen.

Jeetje elnienjo. Sommige mensen willen juist graag biologisch, kopen niks anders, en dan is korting leuk samen met alle andere voordelen. Slimme marketing, maar juist ook slim om het dan te nemen als klant

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:21

Ben wel benieuwd naar het verdienmodel dat erachter zit.

Klinkt wel goed, iig. Wij komen alleen nooit bij de Appie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:22

Ja ik ook wel. Er wordt zeker aan slimme marketing gedaan van hen uit, maar aan het eind van de streep bezorgt het je als klant wel gewoon korting op je boodschappen en daar gaat het voor mij als klant zijnde dan om. Ik vind het in ieder geval een prima extra optie/service als iemand zijnde die graag biologisch koopt. Zo is het gat naar de niet-biologisch product prijs een stukje kleiner weer en kies ik sneller voor bio.

Wij hebben ook een bezorgbundel al jaren en ik vind het zo fijn. Het helpt mij ook echt om een stuk minder impulsief te kopen wat op veel vlakken ook weer positief uitpakt. Maar ook weer een stuk minder zelf naar de winkel rijden - ik denk dat wij er qua benzine duurder mee uit zouden zijn tov laten bezorgen nu. Ik maak dan gebruik van de 'groene bezorg tijden zodat zij zo milieuvriendelijk kunnen rijden'. Ik heb dus ook echt niet te klagen over de service die hierin geleverd wordt. De producten zijn eigenlijk altijd vers en hebben nog lange/goede datums erop zitten ook en wanneer er iets niet goed is, krijg je zonder enige issues gewoon meteen je geld teruggestort bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:23

elnienjo schreef:

Niet alleen op de biologische dingen zit korting, er zijn nog andere voordelen en als je die veel gebruikt kan je idd besparen met AH premium.
Ik zelf heb het ook niet.

Maar wij hebben een biologische groente- en fruittas wekelijks van bioboer Giel.
Eet wel graag biologisch groente en fruit :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:24

En je hebt ook voordeel met bestellen toch? Qua dagen? Of ook kosten?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:24

elnienjo schreef:
Ik denk dat de coalitie eerder in wil grijpen als de economie dreigt te bezwijken, zolang er nog flink gespendeerd wordt door de bovenste helft voelen zij de noodzaak niet.

En waar gaat al die tegemoetkoming van betaald worden dan? Als de economie instort komt er ook bij het rijk een stuk minder binnen en zal er fors bezuinigd moeten worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:25

Ik koop niks biologisch maar het staat me sowieso tegen om te moeten betalen voor een kortingskaart. Sinds de prijsstijgingen ga ik sowieso minder naar Appie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:26

MyWishMax schreef:

Met de bezorgbundel heb je die voordelen weer.
Je betaald niet extra in de duurdere tijd opties e.d. en ik geloof dat ook het minimum bestel bedrag lager is, maar dat weet ik even niet zeker. Voor ons loont het zich in ieder geval enorm om meerdere redenen en halen we die bundel er echt uit - we bestellen sowieso 1x per week de grote boodschappen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:27

elnienjo schreef:
Ik koop niks biologisch maar het staat me sowieso tegen om te moeten betalen voor een kortingskaart. Sinds de prijsstijgingen ga ik sowieso minder naar Appie.

Je betaald Niet voor de bonus kaart hoor :')

Je betaald voor koopzegels en extra opties zoals ah premium en bezorg bundels, waar je voor kiest.
Het is toch niet gek dat ze exclusieve services aanbieden en dat daar ook voor betaald moet worden.
Niet alles is nu eenmaal voor niks te krijgen wanneer je exclusieve dingen aanbied.

Maar voor de bonus kaart waar je gewoon de normale bonus wekelijks mee krijgt betaald niemand geld en is voor iedereen te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-22 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:27

Benzz schreef:
elnienjo schreef:
Ik denk dat de coalitie eerder in wil grijpen als de economie dreigt te bezwijken, zolang er nog flink gespendeerd wordt door de bovenste helft voelen zij de noodzaak niet.

En waar gaat al die tegemoetkoming van betaald worden dan? Als de economie instort komt er ook bij het rijk een stuk minder binnen en zal er fors bezuinigd moeten worden.

Zo ze nu bezig zijn gaat de economie juist instorten. Bakkers, zwembaden, schaatsbanen en ongetwijfeld nog veel meer. Sportscholen zullen ook massaal opgezegd worden tenzij het voordeliger uitpakt daar te douchen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:28

cursebreaker schreef:
elnienjo schreef:

Je betaald Niet voor de bonus kaart hoor :')

Je betaald voor koopzegels en extra opties zoals ah premium en bezorg bundels, waar je voor kiest.
Maar voor de bonus kaart waar je gewoon de normale bonus wekelijks mee krijgt betaald niemand geld.

Ja die bonuskaart heb ik ook, maar dat premium waar je voor moet betalen doe ik dus niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:30

MyWishMax schreef:

Ja, dit krijg je:

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:34

Ik snap het gezeur over premium/exclusieve 'content' ook gewoon niet zo goed moet ik eerlijk zeggen :=.

Niemand verplicht je toch om voor exclusieve dingen te betalen, of dat nu voor exclusieve boek/film/game releases gaat of exclusieve services in welke sector dan ook, zo ook de supermarkt branche. Maar de basis kortingen zoals de bonus kaart, kan gewoon iedereen gebruik van maken en da's prima. Wil je van exclusieve dingen gebruik maken, betaal je. Zo werkt het helaas nu eenmaal toch :') :j

Ik wil ook heel graag het nieuwe Hogwarts spel van Harry Potter in exclusieve editie maar daar mag je zo'n 150e meer voor neertellen, omdat je extra dingen erbij krijgt ook. Dat zijn gewoon keuzes die je moet maken. Ik ga dat in dit geval dan ook niet doen bv. En voor ons is AH premium wel weer interessant genoeg om ervoor te betalen, net als de bezorgbundel die we er jaarlijks echt met gemak uithalen en veel service voor terug krijgen.

--

Van die bonus box aanbiedingen wekelijks, activeren wij ook zeker altijd de helft van de producten van, erg fijn ook :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:36

cursebreaker schreef:
Ik snap het gezeur over premium/exclusieve 'content' ook gewoon niet zo goed moet ik eerlijk zeggen :=.

Niemand verplicht je toch om voor exclusieve dingen te betalen, of dat nu voor exclusieve boek/film/game releases gaat of exclusieve services in welke sector dan ook, zo ook de supermarkt branche. Maar de basis kortingen zoals de bonus kaart, kan gewoon iedereen gebruik van maken en da's prima. Wil je van exclusieve dingen gebruik maken, betaal je. Zo werkt het helaas nu eenmaal toch :') :j

Ik wil ook heel graag het nieuwe Hogwarts spel van Harry Potter in exclusieve editie maar daar mag je zo'n 150e meer voor neertellen, omdat je extra dingen erbij krijgt ook. Dat zijn gewoon keuzes die je moet maken. Ik ga dat in dit geval dan ook niet doen bv. En voor ons is AH premium wel weer interessant genoeg om ervoor te betalen, net als de bezorgbundel die we er jaarlijks echt met gemak uithalen en veel service voor terug krijgen.

--

Van die bonus box aanbiedingen wekelijks, activeren wij ook zeker altijd de helft van de producten van, erg fijn ook :j

Precies! Ik houd enorm van mooie kleren ( van mooie merken) en hier hangt de nieuwe herfst/wintercollectie dus al in de kast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:37

Als je veel bij de AH koopt, dan kan ik me voorstellen dat dit best een leuk voordeel op kan leveren :j.

caro29

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:58

Hier bezorgt ah niet. Alleen jumbo en de plus. Die zijn mij te duur.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:27

elnienjo schreef:

Euh nee, die biologische producten kocht ik al.

Maar joh, bekijk dingen vooral niet positief! :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:29

_San87_ schreef:
Ben wel benieuwd naar het verdienmodel dat erachter zit.

Klinkt wel goed, iig. Wij komen alleen nooit bij de Appie.

Wellicht verdienen ze hiermee aan klanten die normaal naar meerdere supermarkten gaan?