Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:Boven Amsterdam ligt “Holysloot”, vond ik erg grappig dus ben er eens heengefietst en kwam toen toeristen tegen die hetzelfde plan hadden. Is werkelijk waar niks te beleven verder.
Eva1975 schreef:In Zeeuws Vlaanderen
Schapenbout
Keijzerrijk (in sprookjes verbonden met de Efteling) (eigenlijk meer een kruispunt met wat huisjes)
Reuzenhoek
Ruischendegat
Luntershoek
Schuddebeurs
Paal
Boerenmagazijn
Paradijs
Slijkplaat
Granoek schreef:In BE, buurt van Borgloon ligt poedersuiker.
En als iemand zegt dat hij naar de mac gaat in Echt komt er standaard het mopje: Echt?
Ja Echt.
Picopico schreef:Granoek schreef:In BE, buurt van Borgloon ligt poedersuiker.
En als iemand zegt dat hij naar de mac gaat in Echt komt er standaard het mopje: Echt?
Ja Echt.
Ik neem aan dat er niet echt poedersuiker hoort te staan, hoewel een plaats met die naam ook zeker in dit topic thuis hoort![]()
![]()
Ik ben ooit op vakantie geweest in Echten, Drenthe.
Tweede Exloërmond en Emmer-Compascuüm vind ik ook altijd wel grappige namen.
En Cruquius. Het klinkt zo pretentieus. Iemand uit die plaats moet op zijn minst een koninklijk accent hebben
Picopico schreef:En Cruquius. Het klinkt zo pretentieus. Iemand uit die plaats moet op zijn minst een koninklijk accent hebben
Karin schreef:Picopico schreef:
Nicolaus Cruquius werd vermoedelijk geboren als Nicolaas Kruik, aldus WikipediaHij nam een Latijnse naam aan, zoals er meer deden in de 18de eeuw. Cruquius klinkt idd veel koninklijker dan Kruik