Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:37

BliksemEmiel schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik ga alleen even op dit stukje in. Er zit een verschil tussen voor maandag en op maandag aanmelden. Voor maandag betekend dat zondag de uiterste dag was om je aan te melden voor 15 euro. Op maandag betaal je dus gewoon weer 45 euro. Hierdoor staan ze in hun recht om jou gewoon 45 euro te laten betalen, aangezien je dus niet in de “kortingsperiode” viel.

Dat klopt als dat vooraf duidelijk is gecommuniceerd. Maar je kunt dus niet in de loop van de maandag ineens besluiten dat je het afkappunt op zondagavond zet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:41

Over degenen die zeggen dat een koop allen definitief is als je betaald hebt, dat is niet zo. Betaling staat los van de totstandkoming van de koop.

Sec gezien is er een aanbod geweest en heeft Germie daar op in gegaan. Dan is er een overeenkomst gesloten. De betaling hiervan moet wel geregeld worden maar staat los van het bereiken van de overeenkomst.

Overigens vind ik het heel onprofessioneel dat ze nu achteraf de voorwaarden te veranderen.
Maar goed, het zou mij het ook niet waard zijn om er een hele strijd van te maken. Wel vind ik dat Germie in haar recht staat een negatieve beoordeling te geven. De organisator komt immers zijn afspraken niet na en probeert het ook niet eens om tot een nette oplossing te komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:48

Zunzuncito schreef:
Jammer Germie, je staat in je recht. Die mail was heel duidelijk. Maar Burgers Zoo werkt niet mee en het alternatief om je gelijk te halen kost meer dan 30 euro.
Jij wilt graag gaan, Burgers Zoo zegt dat dat alleen voor 45 euro kan, en jouw wraakactie met een slechte review, zodat dit alles hopelijk een volgende keer niet meer zo gaat. Wat wil jij dat er nog gebeurd na dit alles?

Burgers zoo is een derde in deze partij, niet de organiserende partij :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:53

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 19-08-22 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de Boktregels geformuleerd

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:55

Heel ander idee trouwens. Ik weet niet of het je vooral gaat om de sprekers of om achter de schermen te kijken.. maar je kan vanaf 8 (weekend) of 10 (doordeweeks) personen een rondleiding van 60 tot 90 minuten krijgen. Wellicht eens informeren of je dan ook achter de schermen komt en met de mensen waar je contact mee hebt zelf gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:59

Ailill schreef:
Moderatoropmerking:

Ik heb in dit topic meerdere inhoudelijke posts geplaatst... jij (denk ik) niet.. (of ik heb eroverheen gelezen)
Je doet dit vaker... binnenkomen met een oneliner die niks toevoegt... (maar misschien mis ik iets) behalve sneren... (het was iets met balk en splinter... :+ )

Maar goed, dit is offtopic

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:02

Als mij dit zou gebeuren zou ik denken: ahh jammer, ze hebben een foutje gemaakt. Kan gebeuren. Jammer voor mij.
En dan zou ik twee keuzes hebben. Gaan voor het hogere bedrag of denken ik laat dit aan me voorbij gaan.

Zo'n hoop stennis schoppen zou werkelijk niet eens in me opkomen.
Met meerdere adressen gaan e-mailen, daar valt helemaal mijn onderkaak van op de grond.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:04

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 19-08-22 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:08

Dan heb ik eroverheen gelezen zoals ik al aangaf :j (ik zie nu inderdaad meer berichten)
Heerlijk weer, je reactie, dank hiervoor +:)+
Ik zal het inderdaad verder voor me houden
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-08-22 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:08

germie schreef:
En nu hebben ze de website aangepast dat het tot 12 augustus 15 euro was. Toevallig heb ik dus alle schermprints en mails van eerder gewoon hoor.

Hier voor de volledigheid de verklaring en aangepaste tekst op de website van de organisator van het symposium.

Vanwege veel enthousiaste aanmeldingen hebben we een grotere zaal gehuurd met extra gidsen die kunnen rondleiden zodat we voor een grote groep dit symposium kunnen aanbieden. Om de kosten dekkend te houden hebben we de prijs moeten aanpassen van € 15,00 naar € 45,00 p.p. De prijsaanpassing hebben we moeten maken op vrijdag 12 aug. Het nieuwsbericht is aangepast, alleen door een technische fout werd het niet goed weergegeven op de website.

Bron: https://travelclinicoost.nl/aanmelden-s ... m-22-sept/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:11

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 19-08-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:15

Ailill schreef:
Moderatoropmerking:

Ach, das ook niet voor het eerst... :j

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:17

Boras schreef:
germie schreef:
En nu hebben ze de website aangepast dat het tot 12 augustus 15 euro was. Toevallig heb ik dus alle schermprints en mails van eerder gewoon hoor.

Hier voor de volledigheid de verklaring en aangepaste tekst op de website van de organisator van het symposium.

Vanwege veel enthousiaste aanmeldingen hebben we een grotere zaal gehuurd met extra gidsen die kunnen rondleiden zodat we voor een grote groep dit symposium kunnen aanbieden. Om de kosten dekkend te houden hebben we de prijs moeten aanpassen van € 15,00 naar € 45,00 p.p. De prijsaanpassing hebben we moeten maken op vrijdag 12 aug. Het nieuwsbericht is aangepast, alleen door een technische fout werd het niet goed weergegeven op de website.

Dat mag nu zo zijn dat dit op de website staat, maar dan nog is de manier waarop deze organisatie dit afhandelt verre van netjes.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 17-08-22 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:17

Joh, fakkel elkaar lekker even af via PB, laten we ontopic blijven :)

Over het bericht vanuit de organisatie;
Ik snap dat ze nu hogere kosten hebben, maar het blijft natuurlijk wel gek dat je van het ene op het andere moment meer moet betalen. Niet netjes.
Maar dan nog; choose your battles. Ik zou al lang de strijd opgegeven hebben :))

Fabled

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:27

Jammer dat de organisatie eerst zo knoeit in de communicatie met jou en daarna pas een duidelijk bericht plaatst.

Ik snap je teleurstelling en je staat ook in je recht, maar persoonlijk zou ik oppassen met aan wat voor dingen je energie aan spendeert. Mij kost frustratie altijd veel energie, ik word er chagrijnig van en het helpt vaak ook niks. Daarom kies ik er tegenwoordig voor om sommige dingen van me af te laten glijden in plaats van de strijd aangaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:34

De communicatie van de organisatie is echt niet goed.
En ik snap absoluut je teleurstelling...
Maar als het je vooral om het kijken achter de schermen bij de Ocean gaat... Dan kan ik je de verdere teleurstelling hopelijk voorkomen door je te vertellen dat er echt geen zak aan is :o :+

Vrienden van mij werken in Burgers en ik ben daar een paar keer achter de schermen bij de Ocean geweest en is er niet zo heel veel bijzonders aan :n

Je ziet vooral een heleboel tanks, waar het water in gezuiverd wordt, je kan een blikje werpen van bovenaf op het aquarium (wat groter is dan dat je denkt) en dan is er een quarantaine gedeelte en dat is het wel zo'n beetje.

Omdat het zo grootschalig is, is het eigenlijk niet zo heel erg bijzonder om te zien :n
er zijn dierentuinen met kleinere aquaria waar ze nog veel handmatig moeten doen, die veel boeiender zijn om te zien :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 18:14

M_D_H schreef:
De communicatie van de organisatie is echt niet goed.
En ik snap absoluut je teleurstelling...
Maar als het je vooral om het kijken achter de schermen bij de Ocean gaat... Dan kan ik je de verdere teleurstelling hopelijk voorkomen door je te vertellen dat er echt geen zak aan is :o :+

Vrienden van mij werken in Burgers en ik ben daar een paar keer achter de schermen bij de Ocean geweest en is er niet zo heel veel bijzonders aan :n

Je ziet vooral een heleboel tanks, waar het water in gezuiverd wordt, je kan een blikje werpen van bovenaf op het aquarium (wat groter is dan dat je denkt) en dan is er een quarantaine gedeelte en dat is het wel zo'n beetje.

Omdat het zo grootschalig is, is het eigenlijk niet zo heel erg bijzonder om te zien :n
er zijn dierentuinen met kleinere aquaria waar ze nog veel handmatig moeten doen, die veel boeiender zijn om te zien :j

Ik ben eigenlijk nog nooit in een aquarium geweest. Burger Zoo was toen ik op de lagere school zat. Zelfs het nieuwe Wildlands is mij nog onbekend. Ik kom gewoon nooit in dierentuinen. Normaal zoek ik vis in het wild op. :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:19

Boras schreef:
germie schreef:

Maar eigenlijk klopt die verklaring toch ook niet helemaal? Tenminste; meen gelezen te hebben dat Germie zegt dat mensen die tot en met zondag hebben aangemeld wel gewoon voor 15 euro kunnen. Wat toch na die vrijdag is geweest.

Goed; ikzelf zou denken; ja dag, ga niet ineens 45 betalen, dus ik meld me wel af. Zou al niet eens meer zin hebben om nog te gaan, na al dat terugkrabbelen en veranderen van voorwaarden en achteraf wijzigen van data en zogenaamde kortingen tot een bepaalde datum....danwel idd hogere kosten moeten maken. Wat een rare gang van zaken gecombineerd met gebrekkige communicatie. Ik zou er wel klaar mee zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:37

Zoals ik al schreef, ze hadden alle aanmeldingen boven de 30 moeten berichten dat het vol zit, als de oorspronkelijke opzet een capaciteit had van 30 personen.

Evt meteen met de interesse peiling of er animo is wanneer ze de grotere zaal en extra gidsen regelen, tegen een hoger tarief.

Zoals ze t nu hebben gedaan is gewoon knullig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 19:38

Precies, ik betaal ook geen 45 euro, blijf dan wel thuis. Er is iemand geweest die zich maandag, dus de 15e heeft aangemeld en nog mocht voor die 15 euro. Dat is het bijzondere. Ook al zijn de kosten nu hoger, het lijkt er op dat de mensen die later aanmelden de verlieskosten van de eerdere aanmeldingen moeten betalen? Of ze hadden gewoon bij 30 personen moeten zeggen het zit vol. Dat was ook eerlijker geweest.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:26

Ik vind het ook wel raar dat je 15 euro zou voor zo'n bijeenkomst in kleinschalige opzet en dat de prijs 3x zo hoog wordt als het een massaal evenement wordt.

Voor mij zo de waarde van zoiets juist dalen als de capaciteit opgehoogd wordt.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:31

Marije_jiplover schreef:
Zoals ik al schreef, ze hadden alle aanmeldingen boven de 30 moeten berichten dat het vol zit, als de oorspronkelijke opzet een capaciteit had van 30 personen.

Evt meteen met de interesse peiling of er animo is wanneer ze de grotere zaal en extra gidsen regelen, tegen een hoger tarief.

Zoals ze t nu hebben gedaan is gewoon knullig.

Dit wilde ik ook zeggen. Er was waarschijnlijk een budget, doordat er misschien meer aanmeldingen zijn dan vooraf gedacht, moeten er meer kosten worden gemaakt om dit te kunnen realiseren. De organisatie moet er niet zelf financieel bij inschieten.

Daarnaast als je screenshots met het tarief van euro 15 bewaart, geeft dat imo al aan dat je eigenlijk al wist dat het een bijzonder laag tarief was voor wat er wordt aangeboden.

Ik snap overigens wel de teleurstelling, maar het lijkt nu inderdaad een beetje op drammen omdat je je zin niet krijgt.

edit:
voor winkels en webshops die een artikel verkeerd prijzen (en toch voor die prijs moeten leveren) vind ik het nog een ander verhaal, maar hier gaat het om een evenement en dat dat vind ik niet te vergelijken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:58

Die screenshots kan ze ook gemaakt hebben na het lezen van de allereerste mail, die gelijk de dag na aanmelden kwam. Zo als ik het begrijp was op dat moment nog niks gewijzigd op de site en heeft ts snel screenshots gemaakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:17

Misschien is t georganiseerd door een stagiair ofzo?
Ze hebben er zelf denk ik, ook wel veel van geleerd.. ze gaan t vast niet nog eens zo doen :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:51

Qerty schreef:
Ik vind het ook wel raar dat je 15 euro zou voor zo'n bijeenkomst in kleinschalige opzet en dat de prijs 3x zo hoog wordt als het een massaal evenement wordt.

Voor mij zo de waarde van zoiets juist dalen als de capaciteit opgehoogd wordt.

Het gaat niet om een TV met een standaard prijs hè. Des te meer mensen er komen des te meer geld er ook uitgegeven moet worden om die mensen te accomoderen. Dus zo logisch vind ik het helemaal niet dat de waarde daalt als er meer animo voor is.