Neevoor2 schreef:Hij geeft aan geen spijt te hebben van onze dochter, dat heb ik hem ook gevraagd.
Onze relatie zat verder gewoon goed, alleen weet ik dat hij op communicatie niveau niet heel open is en over zijn gevoelens praat. Dit is nooit echt een groot issue geweest en kon ik prima mee omgaan, maar in deze situatie vind ik dat wel heel erg lastig.
Ik heb ook gevraagd of hij relatie therapie wil overwegen om juist neutraal en met een onafhankelijk iemand met elkaar te communiceren.
Ik vind het heel moeilijk dat hij eerst wel 2 kinderen wilde en nu ineens niet meer. Alle grote aankopen voor onze eerste zijn gedaan met het idee dat er nog een 2e zou komen (kinderwagen, babykamer etc) en ook ons huis is zo ingedeeld. Daarin voel ik me heel erg ‘bedrogen’ (bij gebrek aan een ander woord hiervoor). Hij is zelf ook nooit het gesprek begonnen toen hij begon te twijfelen na de eerste. Sterker nog, we hadden samen een bepaalde tijd afgesproken wanneer we voor de 2e zouden gaan, en toen die periode aanbrak (ongeveer een half jaar later) en ik er over begon kwam ineens zijn twijfel op tafel.
Het voorstel van (gedeeltelijk) pleegzorg lijkt mij erg lastig, een kind van iemand anders in huis halen om daarvoor te zorgen. Ik zou hier misschien voor open staan maar ik kan me niet voorstellen hoe mijn man dit wel zou willen. Maar is in een later stadium misschien iets om te bespreken.
We zijn beide in de 30. Dochter is bijna 2.
Ik vind het niet raar als iemand na het eerste kind van mening veranderd.
Ik denk dat je misschien zelf eens ergens moet gaan praten. Ik vind het behoorlijk obsessief eigenlijk. Zo erg dat het een relatie sloopt die gewoon goed zat. En dat een 2e kind niet zo heel meer werk is dan 1 kind…Ik kan je verzekeren dat 2 kinderen echt veel meer werk is. Als ik zie hoe je dat nu al ingericht hebt met kinderopvang en grootouders voor 1 kind dan is er helemaal geen ruimte voor een tweede. Want die extra belasting gaat ook naar grootouders.