Geen idee. In het huis waar ik opgegroeid ben ging de woonkamer over de gehele lengte van het huis (de meesten hadden eettafel aan de voorkant en zithoek aan de achterkant) en lag de keuken aan de achterkant. In het nieuwbouwhuis waar ik nu zit (januari opgeleverd) zit de keuken (en de hal) aan de voorkant en de woonkamer over de gehele breedte aan de achterkant.
Mijn auto staat hier overigens altijd bij mezelf voor de deur (rijtje van vier, de hoekhuizen hebben een eigen oprit maar de middelste huizen niet, en de overburen hebben ook een eigen oprit) en ik heb melkfolie op het onderste deel van het keukenraam, dus ik heb zelf gelukkig sowieso geen last van parkeerders 
DuoPenotti schreef:Maar als al die bedrijfsbusjes bij een loods zouden staan of het voetbalveld was de ergernis er ook niet.
Mijn vriend neemt de vrachtwagen nu ook wel eens mee, maar wij wonen in het buitengebied en hij staat dan voor niemands uitzicht.
Daar gaat het toch om, perse in de straat, voor een ander zijn huis.
Niet bij een bedrijventerrein oid in de buurt.
En daar kan die storingsmonteur ook naar kijken.
Eens, voor zover mogelijk dan, maar daar gingen in eerste instantie je posts niet over. Daarin verbaasde je je er simpelweg over dat zoveel mensen met de werkauto naar huis reden en die niet op kantoor lieten staan, en net als kantoormedewerkers eerst naar het werk gingen 's ochtends. Daar reageerde ik op. Dat men waar mogelijk (er is niet altijd ruimte waar je niemand tot last bent) rekening met elkaar moet houden ben ik volkomen met je eens.
absque_dubio schreef:En hoezo overlast? Als de werkbus voldoet aan de eisen voor de openbare parkeerplek (dus niet zoals bij TS dat het officieel niet mag) dan mag de werkbus er gewoon staan. Overlast is dan wat je er zelf van maakt.
Ja en nee. Als je de bus vervolgens elk weekend een straat verderop bij iemand voor het raam parkeert omdat je 'm zelf niet voor je raam wilt, dan vind ik daar wel wat van. Komt het een keer voor omdat er verder geen plek is, dan is het een ander verhaal.