Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:35

absque_dubio schreef:
Dus dit is het probleem van dit topic? Begrijp ik dat goed?
(Thnx voor het delen van de foto)
Nee, de foto is niet gedeeld door de TS van het topic. Dit is iemand die haar uitzicht op een bedrijfsbus deelt.

Meestal zijn bedrijven niet zo blij als medewerkers de wet/regels overtreden, dus hopelijk is het nu opgelost TS.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:04

DuoPenotti schreef:
Ja dat kan wel aangehaald zijn, heb ik ook gelezen, maar dan snap ik het nog niet. (was daarniet duidelijk in hoe ik het precies bedoelde, even uitleg)
De rest van Nederland kan ook elders werken dan waar hij woont, zoveel mensen met een uur of anderhalf reistijd.
enz enz wat je aanhaalt.
Elke weekend die bus mee is echt niet dat die elk weekend storingsdienst hebben, vaak om de week of zelfs nog minder. Dan kan dat ding dus op het bedrijf staan.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur met voorheen ook standplaats 45 minuten van huis.
Zou wat zijn als hij dat ding in een wijk gaat zetten want zijn eerste klant is de volgende dag dichterbij dan de standplaats. (wat vaak genoeg zo was)

Dus nee ik snap het niet.
Je buren overlast geven omdat je te lam bent zelf te reizen..nee dat snap ik niet.

Mijn vader was ook chauffeur en stond in principe op de zaak (ook praktischer gezien de oplegger daar geladen werd). Hij was in principe de hele week weg, maar als 'ie een keer op donderdagavond onverwachts thuis was en vrijdag om 4:00 weer weg moest, ging de vrachtwagen toch echt mee naar huis. Meestal stond 'ie dan in een hoek op het parkeerterrein bij de plaatselijke voetbalclub, of bij de loods van de achterburen (was wel met hen overlegd)

Storingsdienst is inderdaad niet elke week (mag maximaal de helft van de tijd wettelijk gezien), maar in ons geval was het zo dat een monteur uit regio Groningen ook in regio Groningen werkte, en een engineer uit Rotterdam in regio Rotterdam / Den Haag. Die gaan niet eerst met de privéauto naar kantoor in Utrecht om dan direct om te keren in de bedrijfswagen, en aan het eind van de werkdag weer. Dat is niet reeel (je houdt dan letterlijk nauwelijks tijd over om te werken als je heen en weer mag vanuit Groningen) en dat wil ook geen mens, de spits zou er alleen maar drukker mee worden. En als je de bedrijfswagen ook voor privé gebruikt zal die ook voor de deur / in de straat staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:55

Maar als al die bedrijfsbusjes bij een loods zouden staan of het voetbalveld was de ergernis er ook niet.
Mijn vriend neemt de vrachtwagen nu ook wel eens mee, maar wij wonen in het buitengebied en hij staat dan voor niemands uitzicht.
Daar gaat het toch om, perse in de straat, voor een ander zijn huis.
Niet bij een bedrijventerrein oid in de buurt.

En daar kan die storingsmonteur ook naar kijken.

Wij woonden voorheen ook in een straat waar wel 5 parkeer plekken waren langs een garage en een tuin, dus langs de schutting. Daar stond ook wel eens een busje en camper, hoorde je niemand over want of je nu naar een muur/ schutting of bus kijkt.
Maar een vrachtwagen daar zou ook weer aso zijn omdat je dan alle plekken pakt, plus als die warm staat te draaien on 4 uur is ook de buurt wakker.

Het gaat gewoon over die hoge wagen meenemen voor iemands raam.
Dat is gewoon aso, wat je beroep dan ook is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:17

DuoPenotti schreef:
Ja dat kan wel aangehaald zijn, heb ik ook gelezen, maar dan snap ik het nog niet. (was daarniet duidelijk in hoe ik het precies bedoelde, even uitleg)
De rest van Nederland kan ook elders werken dan waar hij woont, zoveel mensen met een uur of anderhalf reistijd.
enz enz wat je aanhaalt.
Elke weekend die bus mee is echt niet dat die elk weekend storingsdienst hebben, vaak om de week of zelfs nog minder. Dan kan dat ding dus op het bedrijf staan.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur met voorheen ook standplaats 45 minuten van huis.
Zou wat zijn als hij dat ding in een wijk gaat zetten want zijn eerste klant is de volgende dag dichterbij dan de standplaats. (wat vaak genoeg zo was)

Dus nee ik snap het niet.
Je buren overlast geven omdat je te lam bent zelf te reizen..nee dat snap ik niet.

Onze situatie is niet van toepassing want wij hebben geen parkeerprobleem. Wij hebben bewust ons huis daarop uitgezocht omdat wij dat belangrijk vinden.

Maar als ik even kijk. Mijn vriend heeft een werkbus. Moet smorgens om 06.00-07.00 ergens anderhalf uur rijden verderop staan. De zaak is op een dik uur rijden de hele andere kant op. Hij krijgt die reistijd echt niet betaald, en dat is wel bij meer bedrijven zo.. Dus ik ben blij dat die werkbus mee naar huis gaat, zie ik mn vriend ook nog eens. :+ Daarnaast rijdt hij ook privé met die auto.
En hoezo overlast? Als de werkbus voldoet aan de eisen voor de openbare parkeerplek (dus niet zoals bij TS dat het officieel niet mag) dan mag de werkbus er gewoon staan. Overlast is dan wat je er zelf van maakt.
Ik vind ‘te lam om zelf te rijden en daarom de buren overlast geven’ wel wat kortzichtig. :o

Cer

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:19

Als je niks meer door je raam kunt zien, is dat wel irritant … dan had je net zo goed geen raam in je huis kunnen hebben, maar alleen een rooster ofzo .. ik vind t gek dat mensen dat niet snappen.. maar die hebben wellicht zelf ruimte genoeg en altijd prima uitzicht ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:25

Als de enige plek voor de raam van je buren is zie ik dat wel als een parkeer probleem.
Op je eigen oprit is natuurlijk wat anders.

En ja iemands uitzicht elke dag blokken zie ik als asociaal.
En niet je buren hun probleem dat het werk van je vriend de verkeerde kant op is.

Zou dat in die straat toegestaan zijn zou ik als buren echt gaan kijken hoe dat te kunnen veranderen.

Zodat zo'n bus maar op een grotere parkeerplaats moet staan bij winkels of industrie.
Dat is dan misschien 10 minuutjes lopen of misschien fietsen.
Ergens parkeren niet voor een raam is niet meteen een uur tijdverlies. Wel zo netjes.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:30

DuoPenotti schreef:
Als de enige plek voor de raam van je buren is zie ik dat wel als een parkeer probleem.
Op je eigen oprit is natuurlijk wat anders.

En ja iemands uitzicht elke dag blokken zie ik als asociaal.
En niet je buren hun probleem dat het werk van je vriend de verkeerde kant op is.

Zou dat in die straat toegestaan zijn zou ik als buren echt gaan kijken hoe dat te kunnen veranderen.

Zodat zo'n bus maar op een grotere parkeerplaats moet staan bij winkels of industrie.
Dat is dan misschien 10 minuutjes lopen.

Maar ook niet mijn vriends probleem dat buren menen dat hun uitzicht verpest is als de werkbus er staat terwijl het officieel mag. :o
Ik ben het wel met je eens dat het handig is om als straat/buurt te communiceren wat handig en fijn is voor iedereen. Mogelijk is er verderop een parkeerplaats waar niemand er last van heeft. Maar als die er niet is, snap ik wel dat die werkbus ergens moet staan. En als je openbare parkeerplekken voor je huis hebt, heb je helaas niet te kiezen wat daar komt te staan.
Ik heb zelf een 20 jarige groene Renault, afgebladderde lak en noem het maar. Ondanks dat mijn auto meer uitzicht geeft dan een werkbus, weet ik zeker dat veel mensen mijn auto ook niet graag voor hun raam zien. :') waar trek je die grens..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:34

Ja dat is zeveren als iemand de auto niet mooi vind.
Dat begrijp je zelf ook wel :+

Maar jij begrijpt ook echt wel dat dagelijks tegen een bus kijken niet erg gezellig is.
Als ik tv kijk kijk ik ook naar buiten.
Trek mijn rolluiken ook pas dicht als ik ga slapen.

Ja ik zou een Meester Frank Visser kandidaat worden als de buren dat normaal zouden vinden :D

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:44

Foto van de straat waar ik voorheen woonde:
Afbeelding

Wij hadden de woonkamer aan de voorkant (nu overigens nog ook, is echt niet zo uniek), en als er dan een flinke bus staat staat die letterlijk naast je bank en beperkt je hele raam.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:50

Het is toch aso om moedwillig je buren tegen jullie bus aan te laten kijken!
Ik vind het echt geen pan om in een woonwijk van die bussen voor een raam neer te zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:59

Wij hebben een bus op eigen terrein staan (geen bedrijfsbus, wel 1 die kwa afmetingen gewoon op straat mag, maar de parkeervakken zijn allemaal aan de overkant van de straat dan ons huis en dat vinden we asociaal om af te blokken, dus de bus staat op eigen terrein.
Daarnaast heb ik een leaseauto, een elektrische. Waarvoor ik bewust niet een eigen laadpaal heb laten aanleggen, want dan moet de bus op straat staan en kijkt iemand anders dus vanuit zijn huis tegen onze bus aan.

Dus ja, ik snap het probleem van TS zeker.
Mijn leaseauto staat soms in onze eigen straat tegenover mijn huis.
En als er geen plek in de straat is, een straat terug, langs het spoor, aan de kant waar geen woningen staan.
Of hij staat 600 m verderop aan de dichtstbijzijnde laadpaal.

Een huis met meerdere auto's die allemaal perse in de straat moeten parkeren waar er eigenlijk al plek te weinig is, vind ik wel asociaal.
En ik voel mij niet superieur aan dergelijke mensen, ik vind dat je de beschikbare ruimte eerlijk moet verdelen en 4 auto's per huishouden betekent imo dat die niet allemaal in een straat met weinig parkeerruimte moeten parkeren.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:04

Sommige mensen zijn gewoon aso. Noodzaak is wat anders, maar het voorbeeld van weinig plekken, maar wel een oprit hebben, en dan alle drie de auto’s aan de straat zetten is gewoon aso. Of het nu mag of niet.

Ander voorbeeld. Bij ons mag een camper maximaal drie dagen aan de straat staan. Past niet in een parkeervak. Maar die mensen moeten dat ding toch schoon maken , laden etc.

Hier was ik niet blij mee, maar volgens de regels mag het wel. Buren vonden hem prima staan zo. Gelukkig dacht de wijkagent daar anders over en was hij een dag later verplaatst.
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:19

Miran schreef:
Foto van de straat waar ik voorheen woonde:
[ Afbeelding ]

Wij hadden de woonkamer aan de voorkant (nu overigens nog ook, is echt niet zo uniek), en als er dan een flinke bus staat staat die letterlijk naast je bank en beperkt je hele raam.

Uniek idd niet. Ik heb in elk huis en appartement woonkamer aan de voorkant gehad en keuken aan de tuinkant. Niet altijd de meest logische keuze en bij tuin lijkt mij fijner, maar nooit gehad. Ook bij de andere huizen in het dorp en in de nieuwbouw hier is 90% met woonkamer aan de voorkant en keuken aan tuin kant.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:33

Ik heb in 6 huizen gewoond met alle de woonkamer aan de voorkant.
Sterker nog, denk ik aan familie en vrienden ken ik het niet eens anders.

Ik ga hier nu ook eens op letten in het funda topic :D

Zou het anders misschien ook nog regio bepaald kunnen zijn?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:37

DuoPenotti schreef:
Ik heb in 6 huizen gewoond met alle de woonkamer aan de voorkant.
Sterker nog, denk ik aan familie en vrienden ken ik het niet eens anders.

Ik ga hier nu ook eens op letten in het funda topic :D

Zou het anders misschien ook nog regio bepaald kunnen zijn?

Ja ik zit daar nu dus ook op te letten. Echt nooit over nagedacht.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:37

Geen idee. In het huis waar ik opgegroeid ben ging de woonkamer over de gehele lengte van het huis (de meesten hadden eettafel aan de voorkant en zithoek aan de achterkant) en lag de keuken aan de achterkant. In het nieuwbouwhuis waar ik nu zit (januari opgeleverd) zit de keuken (en de hal) aan de voorkant en de woonkamer over de gehele breedte aan de achterkant.

Mijn auto staat hier overigens altijd bij mezelf voor de deur (rijtje van vier, de hoekhuizen hebben een eigen oprit maar de middelste huizen niet, en de overburen hebben ook een eigen oprit) en ik heb melkfolie op het onderste deel van het keukenraam, dus ik heb zelf gelukkig sowieso geen last van parkeerders :')

DuoPenotti schreef:
Maar als al die bedrijfsbusjes bij een loods zouden staan of het voetbalveld was de ergernis er ook niet.
Mijn vriend neemt de vrachtwagen nu ook wel eens mee, maar wij wonen in het buitengebied en hij staat dan voor niemands uitzicht.
Daar gaat het toch om, perse in de straat, voor een ander zijn huis.
Niet bij een bedrijventerrein oid in de buurt.

En daar kan die storingsmonteur ook naar kijken.

Eens, voor zover mogelijk dan, maar daar gingen in eerste instantie je posts niet over. Daarin verbaasde je je er simpelweg over dat zoveel mensen met de werkauto naar huis reden en die niet op kantoor lieten staan, en net als kantoormedewerkers eerst naar het werk gingen 's ochtends. Daar reageerde ik op. Dat men waar mogelijk (er is niet altijd ruimte waar je niemand tot last bent) rekening met elkaar moet houden ben ik volkomen met je eens.

absque_dubio schreef:
En hoezo overlast? Als de werkbus voldoet aan de eisen voor de openbare parkeerplek (dus niet zoals bij TS dat het officieel niet mag) dan mag de werkbus er gewoon staan. Overlast is dan wat je er zelf van maakt.

Ja en nee. Als je de bus vervolgens elk weekend een straat verderop bij iemand voor het raam parkeert omdat je 'm zelf niet voor je raam wilt, dan vind ik daar wel wat van. Komt het een keer voor omdat er verder geen plek is, dan is het een ander verhaal.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:39

Luxorvalkje schreef:
Sommige mensen zijn gewoon aso. Noodzaak is wat anders, maar het voorbeeld van weinig plekken, maar wel een oprit hebben, en dan alle drie de auto’s aan de straat zetten is gewoon aso. Of het nu mag of niet.

Ander voorbeeld. Bij ons mag een camper maximaal drie dagen aan de straat staan. Past niet in een parkeervak. Maar die mensen moeten dat ding toch schoon maken , laden etc.

Hier was ik niet blij mee, maar volgens de regels mag het wel. Buren vonden hem prima staan zo. Gelukkig dacht de wijkagent daar anders over en was hij een dag later verplaatst.
[ [url=m/oymLl2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor de foto! Geeft wat meer beeld. Maar als jullie met de woonkamer zo dicht op de straat zitten, dan geen grote planten voor het raam of van dat folie op het raam? Want je hebt dan ook enorm inkijk?
Nogmaals, het is puur interesse van mijn kant aangezien ik deze situatie niet ken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:46

Nou ja daar ging het mij wel over.
Want het hele topic gaat over het uitzicht belemmeren.

Ik schreef ook je buren overlast geven.

Dus logisch dat het in dit topic daar ook over gaat.
Die bus perse meenemen als daar geen fatsoenlijke plek voor is.
En ja de meeste mensen hebben reistijd. Dus dat vind ik inderdaad geen reden zo'n ding aso neer te zetten. Zulke mensen snap ik idd niet.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:51

Wij hadden wel dat folie op het raam voor inkijk, daardoor zag je juist geparkeerde auto's niet maar zo'n bus steekt daar boven uit en haalt dus ook je licht compleet weg.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:43

DuoPenotti schreef:

En ja de meeste mensen hebben reistijd. Dus dat vind ik inderdaad geen reden zo'n ding aso neer te zetten. Zulke mensen snap ik idd niet.

Die mensen met de bus hebben ook reistijd he. Jij wil dat gewoon verdubbelen voor ‘je uitzicht’.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:57

In onze straat zitten de keukens aan de voorkant. Ik ben ook al een paar keer aangesproken. Auto (een Caddy) moet beslist voor ons eigen huis staan. Als daar geen plek is zijn ze nog niet blij, maar een andere optie is er niet.
Ja, bij het ouderencentrum verderop. Maar dat is niet te doen. Ik moet vaak spullen in en uitladen en moet dan een eind sjouwen. En in de spoed vind ik het een beetje jammer van de wandeling, als een patiënt staat te wachten. Is helaas nul begrip voor.

Het betreft bij ons openbare parkeerplaatsen, van de huizen gescheiden door een brede stoep en lage bosjes (zeker 10-15 meter van je huis af) . Wij hebben geen oprit. En de buren kunnen voor geen meter parkeren, dus staan altijd half buiten het vak waardoor het echt niet of amper past.

Ik snap oprecht hun probleem niet in mijn situatie. Ja, we hebben wel twee auto’s, maar dat is even niet anders. Ik wil hier ook helemaal niet wonen, maar zie maar eens een huis te vinden in deze tijd…
Ik vind het vervelend dat zij zich ergeren, maar ik zie geen oplossing (de buren ook niet, maar ze moesten het toch even kwijt zeiden ze). Ja, wat moet ik daarmee?
Dus het kan niet anders, maar ik voel me altijd een beetje opgelaten als mijn auto voor hun deur staat. En in de winter zien ze hem niet eens, ik kom om 7 uur thuis en ben in de ochtend vroeg alweer weg…

Maar het is volgens mij ergernis nummer 1 in de woonwijken…

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:45

Maar voor je raam verschilt ook. Als je eerst een tuintje hebt, dan een pad, een berm en een weg en de parkeerplaatsen komen dan, hebben mensen het misschien niet eens door.

Jaren terug hadden we een doorzon woning en was de situatie zoals ik beschreef en dan een grasveld. Iedereen uit ons stuk, 4 huizen file parkeerde daar.

Maar.......wij kregen een invalide plek en dat werd het eerste vak van de vakken voor de woningen schuin tegenover ons. Die mensen hadden de keuken aan die kant en een schuurtje, maar daar kwam dus wel onze extra hoge bus te staan.
Niemand heeft daar ooit iets over gezegd of geklaagd. Er waren meer invalide plekken in de buurt en als een vreemde erop ging staan, kwamen buren zelfs naar buiten dat mensen hun auto weg moesten halen.

En de noodzaak is praktisch gelijk. Mijn broer zat in ene rolstoel en werd niet moe van 10 meter verderop naar de auto moeten rijden. Alleen met regen en de gevoeligheid van de stoel wat minder handig.

En de bus stond er 24/7, want werd alleen gebruikt wanneer nodig.

Werk bussen zijn doorgaans wel de hele dag weg, dus het uitzicht is niet 24/7 weg.

En als je een sociale huurwoning hebt, ben je heel blij met een woning. Maar als je iets gaat kopen, zou je zulke dingen wel ook vooraf moeten bekijken en bedenken.
Tegen ons is altijd gezegd; meerdere keren kijken op verschillende dagen en tijden, de tuintjes, de gordijnen en de auto's bekijken. Dat geeft veel indruk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 04:26

superpony schreef:
M Maar als je iets gaat kopen, zou je zulke dingen wel ook vooraf moeten bekijken en bedenken.

Alleen situaties veranderen.

Opgegroeid in een rijtjeshuis, nooit geen problemen gehad kwa parkeren, ook niet toen broerlief een werkbus had. We hadden net genoeg parkeerplaatsen voor de deur, maar zijn bus stond altijd op de parkeerplaats en juist nooit voor de deur vanwege het uitzicht.
Plus als mensen langs de stoep stonden kon je praktisch niet meer normaal uit het parkeervak komen, zeker niet als je zowel links als rechts een auto had staan. Die draai werd dan te krap.
Maar goed zoals ik al zei situaties veranderen.
We kregen tokkies in de laatste 2 huizen, hij een grote pick-up en werkbus en zij een normale kleine auto. De tokkie van de hoek zette zijn auto om de hoek.
Uiteraard wilde meneer ze zelf ook niet voor de deur dus parkeerde hij voor de buren.
Met maar 8 huizen, 8 parkeerplaatsen (waarvan 1 invalide op kenteken) en dan in een rij achter de parkeervakken de pick-up, de bus en de auto werd het er niet beter op.

Gelukkig zijn ze uiteindelijk gescheiden en vertrokken en keerde er weer wat rust terug in de straat :+

Inmiddels zijn mn ouders 2 jaar terug naar een flat verhuisd boven een WC, nu dus ruimte zat om te parkeren en met 2 hoog ook geen last van geblokkeerde uitzichten.
Enig nadeel daarvan vind ik dan weer dat je helemaal geen zicht hebt op je auto.
Stel dat er nu iemand tegen je aan zou zitten dan moet je mazzel hebben als iemand een briefje achter laat
Denk dat in een woonwijk dat toch makkelijker gaat omdat je vaak wel weet van wie de auto is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:45

Poekkie schreef:
DuoPenotti schreef:

Die mensen met de bus hebben ook reistijd he. Jij wil dat gewoon verdubbelen voor ‘je uitzicht’.

Jij... uitzicht heb ik hectares dus zo persoonlijk is het voor mij niet :D
Plus bij onze avp mag je de bussen niet in de kern zetten.
Nee "jij " is het niet het is gewoon dat ik dit aso gedrag niet begrijp en nooit ga begrijpen, wat de smoesjes ook zijn. En dus mee praat in een topic waar dat verdedigd word.
Het enige geldige smoesje is storingsdienst en dat dan ook echt hebben.

Zoals ik aangaf, je kan de bus ook bij een winkel, bij een kantoor, voetbalveld stukje verder zetten.
Zodat je er even heenloopt of fietst. Die dubbele reistijd maak je er zelf van door niet problemen te denken :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:02

Tja mijn man heeft ook altijd de werkbus mee naar huis, geen idee waar hij hem anders zou moeten laten. Maar goed hij is ZZp'er en gebruikt de bus puur voor woon/werk verkeer.
Nu is het hier gelukkig geen probleem en staat deze niet bij iemand voor de deur.

Waar we hiervoor woonde konden we 2 auto's kwijt op onze eigen oprit/voortuin. De bus van mijn man stond achteruit onder de luifel voor de garage deur en die van mij schuin voor het keukenraam.

De buren op de hoek deden dat ook, maar die kregen gezeur met buren op de andere hoek (lees daar zat gewoon een meter of 30/40 tussen, en de bus stond op eigen erf).
In de straat waren er geen verdere parkeervakken en langs de weg was lastig maar ging wel.
Hij moest van de overburen de bus maar om de hoek naar haar huis parkeren bij de speeltuin. Dat het gevaarlijker werd voor de kinderen die uit de speeltuin kwamen (zicht op de weg werd door de bus belemmerd) ach dat moesten ze allemaal maar beter opletten. Zij wilde de gehele straat door kunnen kijken