Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Little_Gift schreef:Wat een vergelijking en absurde doortrekking van jouw kant![]()
Nogmaals, jij weet niet in hoeverre TS duidelijk maakt aan haar vriend hoe een pakketje ophalen impact heeft op haar en wat dat met haar doet... Dus kun je niet weten of vriend daar dan anders rond zou handelen en of zijn (niet) handelen (in)correct is
Als we het over absurd hebben, jouw bijdrage in dit topic. Zo niet helpend voor iemand die zich kwetsbaar opstelt.
superpony schreef:Hele discussie over TS haar vriend.....terwijl we hem niet kennen.
Maar goed, neem het even op voor de vriend.
Mijn man doet echt alles voor me, heeft alles voor me over etc. Maar op dit gebied zou hij het ook niet helemaal zien en snappen wat het grote probleem is.
Ik kan praten, hij kan me steunen etc. Maar hij is toch net iets te nuchter om dat om te zetten in zijn eigen gevoel. Dat hij al die emoties ook krijgt, kwaad wordt en even de buren terecht gaat staan wijzen.
Ik ben zelf veel meer zo. Ben 1x zo uitgevallen tegen een buurman.........en mijn man verdween achter de deur omdat hij gewoon zijn lach niet meer kon inhouden.
We kunnen het vanaf hier gewoon niet beoordelen. Je hoop dat hij het begrijpt en een gesprek aan kan gaan en dit ophoudt, maar als hij het allemaal niet zo belangrijk vindt en zelf niet zo ziet, kan dat ook helemaal niet goed overkomen bij de buurvrouw. En dan zit het gewoon niet in zijn karakter om iemand even zo aan te pakken.
superpony schreef:Hele discussie over TS haar vriend.....terwijl we hem niet kennen.
Maar goed, neem het even op voor de vriend.
Mijn man doet echt alles voor me, heeft alles voor me over etc. Maar op dit gebied zou hij het ook niet helemaal zien en snappen wat het grote probleem is.
Ik kan praten, hij kan me steunen etc. Maar hij is toch net iets te nuchter om dat om te zetten in zijn eigen gevoel. Dat hij al die emoties ook krijgt, kwaad wordt en even de buren terecht gaat staan wijzen.
Ik ben zelf veel meer zo. Ben 1x zo uitgevallen tegen een buurman.........en mijn man verdween achter de deur omdat hij gewoon zijn lach niet meer kon inhouden.
We kunnen het vanaf hier gewoon niet beoordelen. Je hoop dat hij het begrijpt en een gesprek aan kan gaan en dit ophoudt, maar als hij het allemaal niet zo belangrijk vindt en zelf niet zo ziet, kan dat ook helemaal niet goed overkomen bij de buurvrouw. En dan zit het gewoon niet in zijn karakter om iemand even zo aan te pakken.
friezenfan2 schreef:Ik vind het fijn om te lezen dat zo goed als iedereen denkt dat TS haar vriend meer kan doen. Ik denk zo maar dat als hij 1 keer iets zegt het opeens klaar is. Die buurvrouw weet waar ze TS op kan pakken. En als haar vriend iets zegt dan zal ze denken 'huh, wat is dat?' nou en hopelijk stoppen.
Dees schreef:friezenfan2 schreef:Ik vind het fijn om te lezen dat zo goed als iedereen denkt dat TS haar vriend meer kan doen. Ik denk zo maar dat als hij 1 keer iets zegt het opeens klaar is. Die buurvrouw weet waar ze TS op kan pakken. En als haar vriend iets zegt dan zal ze denken 'huh, wat is dat?' nou en hopelijk stoppen.
Dat is precies waarom de oplossing bij TS zelf ligt. TS is degene die zich "laat pakken". Als TS er anders in gaat staan, is het hele probleem (waarschijnlijk) zo opgelost.
Zal heus niet makkelijk zijn met ptss, maar is er een keuze? Niets doen betekent dat TS gewoon ontvankelijk blijft voor burengezeur en daar ook zelf last van blijft houden.
pateeke schreef:zo simpel is het denk ik helaas niet. Als TS het kon oplossen met "zich niet te laten pakken", dan zou ze dat wellicht wel al doen / gedaan hebben. Ja, je kan leren om anders in dat soort situaties te staan, maar dat is een lastig, moeilijk en lang proces waar je de juiste hulp bij moet krijgen.
Little_Gift schreef:Klopt zeker Cayenne, maar de vriend hoeft niet gelijk op de brandstapel via "hear say", vandaar even een andere wind door het topic
Ayasha schreef:Hij hoeft niet kwaad te worden of uit te vallen. Een simpele "ik wil dat je op houdt met mijn vriendin steevast aan te spreken en mijn achtertuin te filmen" gaat al een heel eind. Daarvoor hoeft hij echt niet boos te worden.
Shiloh schreef:Hij hoeft het niet te voelen en die emoties over te nemen om je te helpen though… (lijkt me zelfs hoogst onproductief).
Dat is toch waar liefde om draait?
Ik ga af op wat zei schrijft. En dat is in feite een “zoek het zelf maar uit” … en ja. Als dat echt zo is, dan vind ik dat een slappe zak houding.
Maar me bezig moeten gaan houden met dat dat misschien niet zo is… ja dan is mijn mening vast anders, maar dat is niet de situatie wat hier besproken wordt, dus daar hoef ik me dan toch ook niet druk om te maken.![]()
In mijn ogen als je partners bent: als 1 een probleem heeft, dan heb je allebei een probleem.
En dan probeer je het samen op te lossen. “Ik heb er geen last van dus ik hoef het niet op te lossen”… ja. Dan ben je een slappe zak.
superpony schreef:Ayasha schreef:Hij hoeft niet kwaad te worden of uit te vallen. Een simpele "ik wil dat je op houdt met mijn vriendin steevast aan te spreken en mijn achtertuin te filmen" gaat al een heel eind. Daarvoor hoeft hij echt niet boos te worden.Shiloh schreef:Hij hoeft het niet te voelen en die emoties over te nemen om je te helpen though… (lijkt me zelfs hoogst onproductief).
Dat is toch waar liefde om draait?
Ik ga af op wat zei schrijft. En dat is in feite een “zoek het zelf maar uit” … en ja. Als dat echt zo is, dan vind ik dat een slappe zak houding.
Maar me bezig moeten gaan houden met dat dat misschien niet zo is… ja dan is mijn mening vast anders, maar dat is niet de situatie wat hier besproken wordt, dus daar hoef ik me dan toch ook niet druk om te maken.![]()
In mijn ogen als je partners bent: als 1 een probleem heeft, dan heb je allebei een probleem.
En dan probeer je het samen op te lossen. “Ik heb er geen last van dus ik hoef het niet op te lossen”… ja. Dan ben je een slappe zak.
Hij kan en vindt ook misschien van alles, maar hij is niet de TS. Hij is hij en ervaart het allemaal anders. Misschien heeft hij er gewoon geen zin in en vind hij het allemaal veel gezeur en gedoe.
Als dit speelt, kan dat al behoorlijk effect hebben op hem en evt de relatie. Stel dat hij steeds thuiskomt en dat allemaal moet aanhoren en een vriendin ziet zitten die niet vrolijk en happy is.
De ene man zal erop af stappen en zeggen; nu ophouden, het is mooi geweest.
De ander is het gewoon zat en wil er vanaf, maar niet door ook nog eens zelf iets te moeten zeggen erover.
Dat heeft niks met liefde te maken. Liefde is niet zo te meten. Mensen zijn allemaal anders, elke relatie is anders en mensen kunnen enorm veel van elkaar houden en toch anders reageren en of handelen dan anderen.
candalisa schreef:Had al een bericht getypt maar die is weg dus even overnieuw
Mijn vriend woont er nu bijna 20 jaar zij woonde er sinds haar man overleden is precies hoe lang durf ik niet te zeggen. Mijn vriend bleek ooit een jacuzzi te hebben en hier was zij toen ook al niet blij mee en uiteindelijk heeft hij deze ook daardoor weggedaan. (Dit was voor mijn tijd) Toen had mijn vriend ook een hele goede band met de buurman zaten beide thuis en zaten vaak met zijn tweeen te bbqen. Ook toen had ze commentaar op de rook. Kort daarna heb ik mijn vriend leren kennen en de buurman zijn huidige vriendin (een hele lieve Hongaarse vrouw) hier had zij toen ook al nare opmerkingen over gemaakt die ik niet eens ga herhalen. Een par maanden later kreeg zij ook een relatie met haar vriend en die bleef vaak op haar oprit slapen in de camper. Ik heb mij er nooit druk over gemaakt en ik vond haar heel aardig. Wel iemand die je niet wil tegen komen als je haast heb want dan kom je dus te laat.
Wij hebben 4 parkeer plekken voor ons huis 1 daarvan gebruikt de buurvrouw voor haar auto omdat de camper op hun oprit staat. Alleen d hoek huizen hebben een eigen oprit. Mijn vriend en ik hebben beide een auto en de buurman en zijn vriendin hebben een auto. Soms zijn er mensen vanuit een andere blok die daar parkeren dus dan hebben wij geen plek en parkeren wij de auto’s voor ons eigen deuren. Omdat wij weten dat dit voor kan komen zetten wij de auto’s altijd achteruit het parkeer vak in omdat het anders best krap kan worden met uit draaien alleen de buurvrouw kan dat niet dus heeft zij moeite met achteruit rijden en wilt ze niet dat onze auto’s voor de deur worden geparkeerd. Alleen als haar vriend de camper voor mijn deur parkeert is dit uiteraard niet meer van kracht.
Omdat ik wat last heb van mijn gewrichten is het soms een uitdaging om mijn auto tussen 2 auto’s in te parkeren op een goede dag lukt het prima maar op een slechte dag gewoon lastig. Hierdoor heeft mijn vriend gezegd zet jij hem maar voor de deur zet ik hem op de parkeervak. Prima alleen hierdoor kon de buurman zijn camper vaak niet kwijt en ontstonden er frustraties vanuit hun kant. Maar ik wil dan geen last veroorzaken dus toch probeer ik ze tegemoet te komen. Ze waren vaak maanden achtereen weg en in de winter kwamen onze honden minder vaak buiten en hadden wij de deur ook niet hele dagen open dus is het echt van het laatste jaar. Mijn pupjes werden geboren en ze kwam dagelijks over de vloer als ik even boodschappen moest doen stond ze er al meteen omdat ik heel dankbaar was voor haar hulp bracht ik heb lek keer wel iets voor ze mee een fles wijn of een kilo paling of gewoon iets voor op reis.
De echte problemen begonnen echt pas toen haar vriend diagnose kreeg van kanker en hij dus ook echt een gevaar op de weg is geworden. Hij is tot 2x aan toe vergeten de aanhanger met auto vast te maken waardoor deze uit de bocht vloog en reed pas tegen een vrachtwagen aan omdat hij niet op tijd kon reageren. Nu zijn ze dus meer thuis en heeft ze overal last van. Dit heeft zich dus begin dit jaar geuit in vanuit haar kant een flinke scheld partij tegenover mij waardoor ik overstuur en overdonderd thuis ben gekomen want ik zag het echt niet aankomen. Mijn vriend is er gewoon heel kort en krachtig in z moet niet zeuren doe waar je zin in heb en laat ze maar praten. Ze heeft mij nu 2x poes lief en aardig aangesproken sinds die tijd maar omdat mijn vertrouwen in haar volledig weg is geef ik alleen het nodige antwoord en ga ik niet in op haar verhalen. Dit is niet goed aangekomen en nu wordt haar woont genot ernstig verstoord door “ons” als buren. Omdat wij een ander manier van leven hebben (bv niet 6x per dag een uur met de honden lopen) zijn wij in haar ogen slecht voor de honden. Enz alles wat wij doen is gewoon in haar ogen niet goed. Ja ik moet weerbaarder worden en hiervoor loop ik bij een psycholoog maar als je in 1 jaar tijd 2 honden, vader,broer, en paard ben verloren en ook nog erg ziek ben geworden in die tijd dan is dit net dat beetje dat de emmer doet overlopen. Een wijk agent wil mijn vriend niet aan omdat hij echt zoiets heeft gewoon laten gaan zijn oude mensen hebben niks te doen. Ik heb lak aan die mensen alleen zit ik wel wat anders in elkaar.
Ik vraag mij zelfs af hoe ze het gaat opvangen als haar vriend overlijdt want ik vind dat gewoon alsnog er voor haar. Komend weekend gaan ze een tijdje naar Luxemburg dus heb ik even een tijdje om aan mijn eigen dingen te werken hopelijk kan ik in die tijd wel wat meer rust erin vinden