Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:46

Maar kennen mensen de Combi? Daar krijgen wij een folder van.

En de bouwmaterialen zaken? Kreeg nu reclame dat in Haren alles goedkoper is, maar vergeleken met wat? Wij zitten in de verbouwing en gaan weleens naar Bauhaus Groningen bijv, maar het scheelt allemaal wel weinig.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:22

Ja, bij ons zit de Combi net over de grens, kom ik vaker. Die hebben trouwens ook emmers paardensnoepjes van iets van 3kg voor €4,99. Mijn paard is er gek op!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:12

Texas02 schreef:
Ja, bij ons zit de Combi net over de grens, kom ik vaker. Die hebben trouwens ook emmers paardensnoepjes van iets van 3kg voor €4,99. Mijn paard is er gek op!

Als snoepjes voor de paarden haal ik een zak subli mineralenbrok.
Die brokken zijn best groot dat ze perfect als snoepje doorgaan.
De 2 meiden die hier af en toe mögen rijden, vinden het leuk om naderhand ze trucjes te laten doen.
En met de mineralenbrok krijgen ze dat iets minder "zooi" binnen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:42

superpony schreef:

En de bouwmaterialen zaken? Kreeg nu reclame dat in Haren alles goedkoper is, maar vergeleken met wat? Wij zitten in de verbouwing en gaan weleens naar Bauhaus Groningen bijv, maar het scheelt allemaal wel weinig.

Qua bouwmateriaal moet je best even googelen welke bij jou in de buurt zijn (obi, hornbach, enz) en dan gewoon even struinen .
Veel dingen waren voor Covid, Oekraine en stikstof echt goedkoper maar nu kun je er geen peil op trekken.
Ik heb bvb bij Hellweg in Bochholt afgelopen mei nog echte Petroleum ( om te reinigen van machines, dus niet voornlampen of kachels) kunnen kopen. Dat spul is in Nederland niet meer te verkrijgen. Daar heb ik n liter voor 8,99 gekocht.
Volgende week ga ik er nog een of 2 halen voor kennisen.
Ben benieuwd of de prijs ook omhoog is

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:16

superpony schreef:

Krijg er al een aantal jaren een folder van, maar nog nooit geweest.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:41

Mijn partner gaat vaak naar de combi maar die werkt ook in Duitsland dus vaak komt hij er wel bij een stuk of zes langs

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:04

Ben er zelf ook al tig keer langs gereden, maar nooit naar binnen gegaan. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:05

sasja0705 schreef:
superpony schreef:

Qua bouwmateriaal moet je best even googelen welke bij jou in de buurt zijn (obi, hornbach, enz) en dan gewoon even struinen .
Veel dingen waren voor Covid, Oekraine en stikstof echt goedkoper maar nu kun je er geen peil op trekken.
Ik heb bvb bij Hellweg in Bochholt afgelopen mei nog echte Petroleum ( om te reinigen van machines, dus niet voornlampen of kachels) kunnen kopen. Dat spul is in Nederland niet meer te verkrijgen. Daar heb ik n liter voor 8,99 gekocht.

Ja, het wisselt wel volgens mij.

Het nadeel is dat mn Duits niet 100% is en ik het soms ook van de plaatjes moet hebben :)

De combi is niet eens heel dichtbij en toch de enige waar we een folder van krijgen.

Valt me wel op dat die folder flink vol staat. Veel aanbiedingen per pagina.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:44

sasja0705 schreef:

Zoveel voor een liter? Wij betalen hier in een dorp verderop (in Nederland) twee zoveel voor een liter. En dat is nog de ouderwetse petroleum, welke wij voor de petroleumkachel van mijn zoon en de petroleumstellen (voor het maken van hachee bijvoorbeeld) gebruiken. Als het negen Euro per liter zou zijn, dan zetten we de cv wel weer aan of regelen we ook een houtkachel voor hem.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:57

Shenavallie schreef:
sasja0705 schreef:

Zoveel voor een liter? Wij betalen hier in een dorp verderop (in Nederland) twee zoveel voor een liter. En dat is nog de ouderwetse petroleum, welke wij voor de petroleumkachel van mijn zoon en de petroleumstellen (voor het maken van hachee bijvoorbeeld) gebruiken. Als het negen Euro per liter zou zijn, dan zetten we de cv wel weer aan of regelen we ook een houtkachel voor hem.

En dat is dus NIET het Petroleum wat ik bedoel.
Met het (ook ouderwetse) Petroleum voor kachels kun je dus NIET bvb bij oude naaimachines vastgekoekt olie oplossen/los weken zonder de machine om zeep te helpen.
Dit specifieke Petroleum is in Nederland niet meer te verkrijgen en ook in Duitsland is het niet meer zo makkelijk

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:12

Shenavallie schreef:
superpony schreef:

Krijg er al een aantal jaren een folder van, maar nog nooit geweest.

Ik woon al meer dan 25 jaar in Duitsland, maar ben nog nooit bij de Combi geweest :')

Hornbach is goedkoop :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:06

Hornbach is hier ook top!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:32

We gaan wel naar Hornbach en Bauhaus, maar dan in Groningen. Groter aanbod, maar prijzen schelen niet altijd vergeleken met Gamma en Praxis.

Zal eens kijken of ik op een Duitse site van ze kan lezen :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:59

Hornbach heeft laagste prijsgarantie (ook met aanbiedingsprijzen van concurrenten!), het moet wel om exact hetzelfde product/merk gaan. Je krijgt het dan niet alleen voor de lagere prijs, maar ook nog eens 10(?)% korting daar overheen. Dus vandaar dat Hornbach over het algemeen niet per se veel scheelt, ze houden de concurrentie vrij goed in de gaten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:37

Er zit geen Rewe in de buurt van Winschoten (over de grens bedoel ik natuurlijk) toch? Ik vind de Rewe echt een fijne winkel als we op vakantie zijn, maar op google vond ik hem alleen in Emden, Nordhorn en nog ergens wat te ver rijden is voor boodschappen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:58

Texas02 schreef:
Er zit geen Rewe in de buurt van Winschoten (over de grens bedoel ik natuurlijk) toch? Ik vind de Rewe echt een fijne winkel als we op vakantie zijn, maar op google vond ik hem alleen in Emden, Nordhorn en nog ergens wat te ver rijden is voor boodschappen.

Schijnt dat meppen er 1 heeft....
Maar ik zou niet weten wat er zo speciaal is aan rewe. Misschien vind je kaufland in papenburg interessant.
Of ga gewoon naar aschendorf, daar heb je Aldi + combi + DM Markt op 1 "plein"

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:33

Ik ga altijd naar Bunde, daar heb je Combi + Aldi aan de ene kant en Lidl en Rossmann aan de overkant van de weg. Ook prima hoor, maar op de één of andere manier bevalt me de Rewe altijd goed :j Net zoiets als dat ik in Nederland eigenlijk het liefste naar de Jumbo ga, met de rest heb ik niet zoveel.. Waar het aan ligt geen idee..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:42

Voor bouwmaterialen gaan wij meestal naar Hagebau en heeeel soms naar Toom.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:05

Texas02 schreef:

Emlichheim zit er ook 1.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:03

Texas02 schreef:
Ik ga altijd naar Bunde, daar heb je Combi + Aldi aan de ene kant en Lidl en Rossmann aan de overkant van de weg. Ook prima hoor, maar op de één of andere manier bevalt me de Rewe altijd goed :j Net zoiets als dat ik in Nederland eigenlijk het liefste naar de Jumbo ga, met de rest heb ik niet zoveel.. Waar het aan ligt geen idee..

Ach tuurlijk, bunde is ook nog een optie idd...

Bunde vergeet ik nog wel eens omdat dat voor mijn gevoel al Nederland is _O-

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:28

Echt allemaal een uur of meer rijden, naar een Rewe.. Dan gaat dat niet gebeuren ben ik bang :+

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:31

Grappig dat de Rewe daar zo dun bevolkt is, hier zit praktisch op elke hoek van de straat wel een Rewe en de helft is ook nog tot middernacht open :D . Maar Rewe is duur in vergelijking met de rest. Ik ben gewoon mega fan van Kaufland, tis gewoon jammer dat de ene winkel de andere niet is en dat het soms een grote teleurstelling is als je er ergens 1 gevonden hebt. Die in Ahaus is bijvoorbeeld echt om te huilen, terwijl die in Lengerich super mooi is

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:36

Ik doe ook regelmatig boodschappen in Duitsland, werk zo'n beetje aan de grens. Rewe ging ik in het verleden vaak heen maar ik vind hem eigenlijk vergelijkbaar met de Albert Heijn.
Nu ga ik regelmatig naar de Edeka en de Fressnapf voor de hond, en ik gooi/gooide meteen m'n tank vol. Niet dat dat nu nog veel scheelt :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:02

Wij gaan af en toe wel eens naar Kaufland vlak over de grens bij Herzogenrath, maar voor ons is het nooit veel voordeliger omdat ik helemaal los ga op de verkeerde verkoop afdelingen, zoals die van het snoep :') _O- En ja, dan moet ik me eigenlijk gewoon leren inhouden maar we komen er niet zo vaak meer dus dan gaan al die slechte, lekkere dingen ook automatisch mee terug. Zo fout :') Ik sla wel de pasta altijd in daar, veel keus en ook leuke prijsjes. En ook van de verse groenten en fruit ben ik wel te spreken daar. Vlees is voor de vlees liefhebbers ook erg aantrekkelijk daar :j Vind dit Kaufland filiaal wel echt fijn, heel groot <3

Maar wij gebruiken veel producten of merken niet die perse allemaal goedkoper zijn in Duitsland. Dan ben ik met slim inkopen met goede aanbiedingen bij de Nederlandse supermarkten of bv bol af en toe voor 'ons merk' wasmiddel, niet veel duurder uit. Kaufland is voor ons dus meer een leuke shopping trip haha. Waar ik een hekel heb aan boodschappen doen hier, vind ik een rondje Kaufland wel weer leuk :')

Reed vandaag langs enkele tankstations aan de grens, was gaan wandelen vlak over de grens in DL, en daar stond de benzine en Diesel idd weer aardig hoog ja.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:15

Wat ik me afvraag in de supermarkt. Waar moet ik dan wel voor gaan? :)