Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarjanB schreef:Ja heel leuke plek zo! En eigenlijk denk ik dan, de buurvrouw heeft het maar getroffen met iemand die de boel zo netjes bij houd. Zou me ook echt niet druk maken eigenlijk om wat ze vind als ik dit zo inschat ligt alles nog best een stukje van haar tuin af.. laat je het overwoekeren is het waarschijnlijk ook weer niet goed![]()
Dus lekker maaien en genieten van je paarden!
Merexa schreef:Roodvos schreef:Ik heb nu geen tijd maar wil op een ander moment nog wel even terug komen op het zand verhaal.
Is er zand gekeerd van je eigen grond?
En/of laat je zand aanvoeren van elders?
Hier zit zand ongeveer 150cm diep, daarboven vooral veen en klei. Het zand heb ik daarom aan laten voeren. De laag dat afgegraven is blijft ook op eigen grond. Dit gebruik ik om de wei op te hogen en opnieuw in te zaaien, zoals ik ook heb gedaan in het verleden en wil het ook gebruiken om eigen groente en fruit te gaan verbouwen. Er komt ook niks door het zand heen, geen tapijtvlokken o.i.d.
Waar elders in het dorp rijbakken liggen, ook gewoon tussen en achter andere mensen hun huizen, word niet geklaagd en word het gedoogd door de gemeente. Als er dus iemand wel gaat klagen gaan ze kijken en handhaven. Helaas heb ik die pech en ben daarom ook echt even klaar met haar.. Misschien valt het qua aanpassingen maken wel mee. So be it. Maar het hele idee dat ze niet naar mij toe is gekomen maar gelijk naar de gemeente is gelopen maakt mij narrig. Achteraf gezien zou ik misschien naar haar toe moeten zijn gegaan om te zeggen dat ik de paddock iets groter wil maken, maar veel verandert er eigenlijk niet.
Ik ga nu in ieder geval even buiten bezig op mijn vrije middag. Het is lekker weer
Citaat:Wanneer de paardenbak niet te onderscheiden is van het omliggende terrein en niet omheind is dan is geen sprake van een bouwwerk maar van een bodem.
https://www.bodemplus.nl/onderwerpen/we ... tie-zoals/
Citaat:Wanneer geen sprake is van een constructie maar van bodem dan is het alleen toegestaan om grond toe te passen wanneer wordt voldaan aan het Besluit en de Regeling bodemkwaliteit. Dit betekent dat er slechts sporadisch plastic aanwezig mag zijn en de toepassing alleen mag plaatsvinden met een milieuhygiënische verklaring.
https://www.bodemplus.nl/onderwerpen/we ... oe-passen/
Tazzey schreef:Arabesk schreef:Waarom is ze de hele dag thuis eigenlijk? Gewoon nieuwsgierigheid
Is dat belangrijk dan? Ik zit ook de hele dag thuis, maar ik ben wel aan het werk.