Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:40

Sizzle schreef:
Oh, good catch!!
Dat is natuurlijk een domme typo. Ga ik even corrigeren. Dat moet onvoldoende zijn.

Dat maakt het een stuk logischer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:42

oomens schreef:
Sizzle schreef:
Oh, good catch!!
Dat is natuurlijk een domme typo. Ga ik even corrigeren. Dat moet onvoldoende zijn.

Dat maakt het een stuk logischer.

Sorry :o
Iets met Ad hoc vertalen.

Ik kwam vandaag ook weer wat over china tegen.
Wat een gekkenhuis zeg. Zelfs symptoomloze kinderen en babies van symptoomloze ouders worden in ziekenhuizen geisoleerd (zonder ouders).

In de quarantaine zalen voor volwassenen brand dag en nacht licht. Dat valt toch onder martelpraktijken? Als je dan nog niet ziek was, dan wordt je het vanzelf.

https://www.srf.ch/news/international/s ... durchzieht

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:32

Sizzle schreef:
Nee een FFP2.
Dat is geen verrassing want daar zijn ze (deels) voor gemaakt (nauw sluitend en fijn partikel filter) en chirurgische maskers per definitie niet.

Let wel; daterend ´vroeg Covid´.

Ondertussen zie ik slechts een uitzondering onder de maskergebruikers met een FP2.

Mijn partner is zo´n uitzondering. Sinds vroeg Covid. Is namelijk geen verrassing zoals je opmerkt.
Deel haar logica waar/wanneer/waarom zij nú nog selectief dat masker draagt niet, maar los daarvan; áls je dat nodig vindt, draag dan inderdaad wel een effectieve.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:26

Tis echt póst covid nu _/-\o_

Waanzinnig dichtgepakte mensenmassa gisterenavond/-nacht op het internationale culturele volkenfeest in Fuengirola.
Toen wij aankwamen was er net soort van wisseling van de wacht; 50+ stroomde weg en de jongeren toe. Geen masker te zien. Ook geen nederlanders trouwens ??? en idem de nederlandse stand schitterde in afwezgheid >;) Duitsland, België, Denemarken, heel Scandinavië, UK, Ierland, heel voormalig oostblok, heel zuid amerika, oz, noem het op maar geen NL.
Ook heerlijk afwezigheid van de politie en ontspannen sfeer. Ontspannendeder dan BC. Zoals Jules de Corte ooit zong; echt een bevrijd hoog na het gemanilpuleerd laag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:00

Hier is de verplichte vaccinatie voor het zorgpersoneel dan eindelijk toch van tafel geveegd.
Eerst was het vanaf 1 april verplicht. Werd dan uitgesteld naar 1 juli. Nu hoeft het dus niet meer.
Gaan veel mensen blij mee zijn :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:51

Pandora2 schreef:
Hier is de verplichte vaccinatie voor het zorgpersoneel dan eindelijk toch van tafel geveegd.
Eerst was het vanaf 1 april verplicht. Werd dan uitgesteld naar 1 juli. Nu hoeft het dus niet meer.
Gaan veel mensen blij mee zijn :D

Bloij of niet, goed of niet, zet dit af tegen Oostenrijk en wat moet je dan als individu nog anders vinden dan < >;) :roll:

Voor de komische noot even een Covid-vaccin´logica´; net de halfjaarlijkse gebitsinspectie gehad. Tandarts merkte op ´perfect als gewoonlijk´ en vond het onnodig om de boel schoon te maken. Let wel; controle is gratism schoonmaken rekent hij uiteraard voor. Ga braaf elk half jaar en de laatste schoonmaakbeurt is ruuuííím voor Covid. Ergo; een goed gebit beschermt tegen Covid *D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:56

:')

Ik heb een goed gebit en tot nu toe van de covid ellende gespaard gebleven.
Een goed gebit beschermt tegen covid :)*
Logisch. :D

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:13

Waar kan ik dat goede gebit terug krijgen? Was altijd goed tot bepaalde medicatie...

Maar geen covid, dus dat originele goede gebit zal geholpen hebben :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:14

Kijk, nu komen we ergens.
Het helpt zelfs met terugwerkende kracht ! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:16

MyWishMax schreef:
Waar kan ik dat goede gebit terug krijgen? Was altijd goed tot bepaalde medicatie...

Maar geen covid, dus dat originele goede gebit zal geholpen hebben :')

Nu weet ik eindelijk waarom ik Covid-19 heb gehad in januari 2021. ;)

Mooi, hoeven in het vervolg alleen mensen met een slecht gebit gevaccineerd te worden :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:24

ik heb (mede door medicatie) een ontzettend slecht gebit, maar nog geen corona gehad (maar wel 4 x gevaccineerd) ~~}>

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:46

Morrie schreef:
ik heb (mede door medicatie) een ontzettend slecht gebit, maar nog geen corona gehad (maar wel 4 x gevaccineerd) ~~}>

én ´nergens´ geweest.

Ik geen medicatie, wel overal geweest en drie varianten letterlijk gesnoven, gelikt, geslikt; negatief.
Ook gevaccineerd, maar dát voorkomt geen positieve uitslag. Goed gebit blijkbaar wel :D ;)

*\%/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:17

Huertecilla schreef:
Morrie schreef:

én ´nergens´ geweest.

Ik geen medicatie, wel overal geweest en drie varianten letterlijk gesnoven, gelikt, geslikt; negatief.
Ook gevaccineerd, maar dát voorkomt geen positieve uitslag. Goed gebit blijkbaar wel :D ;)

*\%/*

Dat kun je helemaal niet weten of je de 3 varianten hebt gehad :') Kan ook symptoom loos verlopen zijn dan ga je ook niet zo snel testen want je weet het immers niet. Maar anders kom je vanzelf wel aan de beurt. Ik raakte ook steeds niet besmet maar uiteindelijk toch nog gebeurd en ook echt pas na 1,5 week dat ik nog een keer ziek werd na contact met een positief persoon dat is al aardig lang.

Maar ben blij dat ik het heb gehad werk nu regelmatig met corona patiënten en tot nu toe gaat dat ook goed. Al hou ik er rekening mee dat ik het zo een keer weer krijg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:40

Zebrastreep schreef:
Dat kun je helemaal niet weten of je de 3 varianten hebt gehad :')

Ik schrijf danook héél wat anders ...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:41

nieuwe ronde, nieuwe kansen (of risico's) want de BA.5 variant is in Nederland opgedoken, las ik in 1 of ander dagblad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:44

Ik lees eigenlijk helemaal niks meer over nieuwe varianten...

Maar goed ik heb persoonlijk het idee dat het varianten zijn die steeds minder sterk worden. Als ik bijvoorbeeld kijk op mijn werk met cliënten met allemaal een risico indicatie , is iedereen binnen 5 dagen weer zo goed als beter en uit quarantaine.

Werknemers hebben er wel meer en langer last van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:46

Cijfers gaan nog steeds in alle opzichten naar beneden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:52

purny schreef:

Maar dat is logisch je hoeft ook niet meer te testen dus het hele zicht is daarop kwijt. Dus vindt dat een beetje nietszeggend worden. Denk dat veel mensen bij een positieve zelftest het wel prima vinden en niet meer naar de GGD gaan.

Nu wordt alleen risicogroep en zorgpersoneel getest en daar hebben veel het ook al gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:06

Zebrastreep schreef:
purny schreef:

Maar dat is logisch je hoeft ook niet meer te testen dus het hele zicht is daarop kwijt. Dus vindt dat een beetje nietszeggend worden. Denk dat veel mensen bij een positieve zelftest het wel prima vinden en niet meer naar de GGD gaan.

Nu wordt alleen risicogroep en zorgpersoneel getest en daar hebben veel het ook al gehad.

Dat weet ik. Maar ook de ziekenhuisopnames, opnames op de ic en sterfgevallen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:29

Je kan aan de rioolwater meting van de gemeente waar je woont, zien of het stijgt of daalt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:56

Morrie schreef:
Je kan aan de rioolwater meting van de gemeente waar je woont, zien of het stijgt of daalt

Ik check 1 keer per week de cijfers van het RIVM

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:01

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:19

Echwel schreef:
Voor eerst sinds september 2020 minder dan 50 coronapatiënten op IC - https://nos.nl/l/2427515

Mooi zo....

Wauw

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:40

Toch groepsimmuniteit :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:11

Ja blij met die groepsimmuniteit. Hier hebben we goed ons best gedaan met carnaval. Enorm veel besmettingen toen hier en 2 weken later niets meer aan de hand. Nu hoor je er niemand meer over.

Het is voelt hier weer geaccepteerd dat iemand verkouden is en gewoon de dagelijkse dingen doet. Ik denk niet dat mensen hier nog testen. Bij de ggd hoeft het niet meer en zelftesten zijn vooralsnog niet gratis. Lijkt me ook niet nodig zolang ziekenhuis cijfers zo laag blijven.

Ik heb het idee dat het ertegen blijven vechten weinig doet en enkel uitstel is. Ik denk dat het alleen maar goed is dat we deze variant krijgen en hiermee weer wat antistoffen aanmaken.