Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Alle kosten die dus terug te verdienen zijn betaald hij. De hypotheek is een vorm van spaar pot. Zijn geld blijft dus bestaan.
Alles wat weg is betaal jij. Je kunt dus niks opbouwen
troi schreef:Een eigen huis is voor een flink deel een belegging en ook je pensioen voor later. Niet fair dat jij wel bijdraagt maar daar niks mee opschiet.
Niet zomaar akkoord gaan met het wegsmijten van je financiële toekomst!
Asciugamano schreef:Los hiervan vind ik het wat opmerkelijk dat hij zijn huis niet aan z’n partner over laat, wanneer hem iets zou overkomen.
Wat is zijn reden daarvoor?
Hij zal toch ook niet willen dat zijn familie zijn vriendin op straat schoppen?
Nico12 schreef:Asciugamano schreef:Los hiervan vind ik het wat opmerkelijk dat hij zijn huis niet aan z’n partner over laat, wanneer hem iets zou overkomen.
Wat is zijn reden daarvoor?
Hij zal toch ook niet willen dat zijn familie zijn vriendin op straat schoppen?
4 berichten eerder: uiteraard laat ik huis niet na aan partner kwa eigendom. Immers daarna komt het huis bij haar overlijden bij de koude kant die ik helemaal niet mag. Maar partner kan er wel blijven wonen ivm. samenlevingscontract.
Napie schreef:Wat vinden jullie hiervan: mijn schoonzus is de erfgenaam van mijn partner. Wat hij lastig vind is als ik eerste erfgenaam wordt, zijn geld na mijn overlijden naar mijn familie gaat ipv naar zijn familie. Een oplossing zou dan zijn dat ik zijn zus opneem in mijn testament maar dat vind ik ook zo raar. Hoe zien jullie dat?
elmiran schreef:Er zit behoorlijk wat werk in dit huis. Soms maakt het mij erg verdrietig. Als ik een hypotheek had kon het huis gelijk af gemaakt worden. Nu moet alles van wat ik spaar. Op deze manier gaat het jaren duren, en ik ben op een leeftijd dat ik binnen nu en 2 jaar aan mijn kinderwens moet gaan werken als we dit nog willen anders hoeft het niet meer.
Napie schreef:Wat vinden jullie hiervan: mijn schoonzus is de erfgenaam van mijn partner. Wat hij lastig vind is als ik eerste erfgenaam wordt, zijn geld na mijn overlijden naar mijn familie gaat ipv naar zijn familie. Een oplossing zou dan zijn dat ik zijn zus opneem in mijn testament maar dat vind ik ook zo raar. Hoe zien jullie dat?
anjali schreef:Napie schreef:We zijn trouwens niet getrouwd. Samenwonend zonder regeling.
Dan heb je wettelijk helemaal nergens recht op, maar hij ook niet van jou.Die vrijheid werkt twee kanten op.
elmiran schreef:zimbabwe schreef:Altijd bijzonder om te zien dat mensen wel samen de verantwoordelijkheid voor een kind willen nemen, maar niet financieel... Ik zou niet iemand met mijn kind vertrouwen als ik diegene niet met mijn portemonnee kon vertrouwen, maar das heel persoonlijk natuurlijk .
Ja daar heb ik het met hem over gehad. Als we een kind zouden hebben, en hem wat overkomt of hij wil dat we in dit huis kunnen blijven wonen. Zei hij dat ik wel bij zijn ouders terecht zou kunnen . Maarja ik heb het van meerdere kanten fout zien gaan. Schoonfamilie's die anderen het huis uit willen hebben, als het om geld gaat veranderen mensen zodra iemand er niet meer is. Als het huis van mij was geweest had ik iig wel gezorgd dat mijn vriend er kan blijven wonen als ik er niet meer ben (lekker negatief haha maar stel dat er wat gebeurd, en ik verongeluk).
Dorine92 schreef:Ik vind het gek dat er door sommigen zo verontwaardigd gereageerd op de vriend van de TS. Logisch dat hij niet zijn huis op het spel wil zetten voor een relatie. Zou ik ook niet doen. Zou toch bizar zijn als hij zijn huis zou moeten verkopen als hij met de TS uit elkaar gaat.
Wat mij betreft is het de keuze van de TS geweest om de huurwoning op te zeggen. Daarmee heeft ze zich afhankelijk gemaakt van haar vriend, zoals in de openingspost als probleem wordt aangekaart (ik kan dan nergens heen, wat moet ik dan?). Ik zou daar persoonlijk eerder over nagedacht hebben, namelijk toen ik voor de keuze stond om de huurwoning op te zeggen. En dan zou opzeggen dus mijn keuze niet zijn geweest.
Maar even heel simpel gezegd TS: wat is het verschil met huren? Dan gooi je toch ook feitelijk je geld weg? Het enige is dat je niet zomaar een nieuw huis hebt, maar dat risico heb je zelf genomen door de huur op te zeggen.
Ik denk dat het wel fair is dat je je investeringen terugkrijgt als je uit elkaar zou gaan. En dan niet de dagwaarde, maar de nieuwwaarde. Dit betekent dat alles wat jij investeert, absoluut ook naar volle tevredenheid van je vriend gedaan moet worden. Hij moet dit bedrag immers alsnog aan jou terugbetalen als je uit elkaar zou gaan. Verder zou ik afspreken dat jij in ieder geval niet méér aan de hypotheek meebetaalt, dan wat je kwijt zou zijn aan je eigen huur. Op deze manier ga je er zelf niet op achteruit. Ik snap jou wel, maar bekijk het eens van zijn kant. Hij heeft nu alles voor elkaar, en natuurlijk wil hij niet dat als jullie uit elkaar gaan, hij dat kwijtraakt.
Brainless schreef:chevax schreef:Dat zou ik niet zomaar durven beweren, bouw je door bewoning ook geen rechten op? Moeite waard om uit te zoeken?
Natuurlijk niet.. zou wat zijn als ik een vriendin in huis neem omdat ze dakloos is en ik mijn woning aan haar "verspeel" als ik haar er weer uit wilt hebben.
Citaat:Nee, maar als jouw vriendin jou aantoonbaar huur betaalt en dit is gedurende een bepaalde periode, dan bouwt ze toch echt rechten op. Volgens onze notaris iig.
Mjelleke schreef:Citaat:Nee, maar als jouw vriendin jou aantoonbaar huur betaalt en dit is gedurende een bepaalde periode, dan bouwt ze toch echt rechten op. Volgens onze notaris iig.
Dan bouwt ze rechten op dat ze er niet van het ene op het andere moment uit mag worden gezet. Iemand die gewoon te gast is en niet aantoonbaar meebetaalt mag je als eigenaar per direct op straat zetten (heb ik helaas zelf mee mogen maken).
chevax schreef:Nee, maar als jouw vriendin jou aantoonbaar huur betaalt en dit is gedurende een bepaalde periode, dan bouwt ze toch echt rechten op. Volgens onze notaris iig.