Kindse dingen als volwassene...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:42

42 en ik haal kattenkwaad uit.

Belletje drukken en hard lachend wegrennen

Ik heb fietsbanden van mijn voormalig buren laten leeglopen omdat het hele portiek vol stond met fietsen en ik er niet langs kon. O:)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:46

22 hier, dus nouja volwassen... :') ik werk wel fulltime en een eigen huisje :j
Maar ik heb vandaag nog bassie&adriaan gekeken, en gedanst op het kabouterlied, cowboys en indianen en K3-oya lele, had ik zin in hahaha *\o/*

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:51

Ik ben 28 en heb ook nog genoeg Kinderdingen. Ik werk met kinderen dus sommige dingen worden als heel normaal beschouwd. Mijn vriend is er ondertussen aan gewend.

- slapen met een knuffel in een onesie
- kinderjurkjes kopen zodat er flamingos of andere leuke figuurtjes opstaan
- huppelen, rennen of voetballen op m'n werk, wel meestal met de kinderen samen
- rijden in een knal roze rijbroek met een bijpassend unicorndekje
- tijdens het wandelen met de hond overal waar een paard staat roepen: kijk een ponyyyyy!!!!
- veel woorden kleiner maken door er ie achter te zetten
- iedere ruimte in ons huis heeft ergens, soms opvallend en soms heel onopvallend, een hello kitty staan. I love hello kitty <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:53

38 en net een groot kind, maak opmerkingen die eigenlijk niet kunnen (ook op m’n werk) omdat ik er zo onschuldig uit zie kom ik er ook nog mee weg.

Verstop me in huis voor m’n vriend :') en laat het vervolgens schrikken

Oh en ik ben net zo onhandig als een kind dat net leert lopen _O- echt soms denk je van hoe krijg je het voor elkaar.

Daarbij ik wil me gewoon niet volwassen voelen!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:56

Oja onesies en knuffels :D Momenteel zit ik weer in m’n favo giraffenoutfit inclusief oren en staart :D

Wat bizar, die boete voor het belletje lellen :oo

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:14

Uhhhhhh............ ik kijk nog vaak op YT naar kinderseries..... :') (Zoals BRUM en zo....) :o :o

Suzanne F.

Re: Kindse dingen als volwassene...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:14

Ik had ook een Popple, een gele. Geen idee wat daarmee gebeurd is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:24

rockwitch schreef:
rien10 schreef:
Wat ijsvermaak Poppel, Rockwich?

[ [url=m/XDYPxT.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is een Poppel. Die kan je zeg maar veranderen in een bal. Maar als je die zak naar achter doet is het gewoon een knuffel.
Dit is ook precies degene die ik heb. Bizar hoe duur ze zijn nu.

Wat een grappige knuffel.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:32

Ohja, ik speel ook Star Stable. Aanrader :))

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:36

Afbeelding

Hier midlifecrisis (48) , lichamelijk al jaren 80 en geestelijk nog steeds 18 :+
Maar ik hou van verkleedpartijen met mijn paard.
Met spelletje te paard ben ik altijd bloedfanatiek.

Mijn kinderen houden van Sylvanian Families (en ik help ze daar graag een beetje mee O:) )

Verder zit ik graag in het grote caroussel bij de Efteling.

Overigens kan ik toevoegen dat op volwassen leeftijd op zo’n paard zitten,waar je vroeger een kwartje ingooide, geen goed idee is.
Ik heb een complete buitenrit gemaakt, totdat het ding zover was weggelopen dat de stekker eruit lag.
Vonden ze niet heel leuk in Spanje :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:42

Ik ben 43. Kan helemaal opgaan in geultjes maken tijdens of na regen en dan kijken hoe het water weg loopt.
LEGO is ook nog steeds erg leuk, net als Barbies. Al heb ik daar geen plaats en tijd meer voor

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:50

Rivendell schreef:
Ik ben 43. Kan helemaal opgaan in geultjes maken tijdens of na regen en dan kijken hoe het water weg loopt.
LEGO is ook nog steeds erg leuk, net als Barbies. Al heb ik daar geen plaats en tijd meer voor

Die geultjes maak ik altijd in onze bak om hem af te wateren.. dat noem je bak onderhoud :j

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:57

Toevallig keek ik gisteren naar een podcast van Andrew Huberman (neuropsychologie) over 'play' en waarom het in onze volwassenheid nog steeds belangrijk is: speelsheid stimuleert neuroplasticiteit, zéker wanneer iemand het hier moeilijk mee heeft kan dit een positieve uitdaging voor de hersenen zijn. Nu moet 'spelen' niet gelijk staan aan kindse dingen, maar ik vond het wel erg interessant en misschien is het ook wel relevant in dit topic (en voor mensen die interesse hebben in psychologie :D).

Dit doet mij er ook aan denken dat ik tegenwoordig veel te weinig 'speelse' dingen doe. Ik dacht er even geleden nog aan dat ik zo graag nog eens met een helikoptertje op afstandsbediening zou willen vliegen, of een autootje op afstandsbediening. :+ Maar ik vond het als kind al ongemakkelijk om dit te doen (want ja: wat denken de mensen rondom je als je als meisje met 'jongensspeelgoed' speelt), laat staan dat ik nu als (half)volwassene met een helikoptertje rond ga vliegen in het park. :')
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 10-04-22 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 22:57

snorkel1986 schreef:
Rivendell schreef:

Die geultjes maak ik altijd in onze bak om hem af te wateren.. dat noem je bak onderhoud :j

Daar heb jij toch een snorkel voor? :+

Geweldige serie trouwens.
De snorkels.

#gaat kijken of die op you tube te vinden is.
#groot kind :') :+ :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 22:58

DezeNaam schreef:
Toevallig keek ik gisteren naar een podcast van Andrew Huberman (neuropsychologie) over 'play' en waarom het in onze volwassenheid nog steeds belangrijk is: speelsheid stimuleert neuroplasticiteit, zéker wanneer iemand het hier moeilijk mee heeft kan dit een positieve uitdaging voor de hersenen zijn. Nu moet 'spelen' niet gelijk staan aan kindse dingen, maar ik vond het wel erg interessant en misschien is het ook wel relevant in dit topic (en voor mensen die interesse hebben in psychologie :D).
[ Video ]

Interessant, maar wel erg serieus voor dit leuke en vooral entertainende topic...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:01

Femke_Tweety schreef:
DezeNaam schreef:
[ Video ]

Interessant, maar wel erg serieus voor dit leuke en vooral entertainende topic...

Waarom zou wetenschappelijk inzicht het 'minder leuk' en 'serieus' maken? Niemand is verplicht om ernaar te kijken, maar het is een toegevoegde waarde voor mensen die er wel geïnteresseerd in zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:26

Femke_Tweety schreef:
Daar heb jij toch een snorkel voor? :+

Geweldige serie trouwens.
De snorkels.

#gaat kijken of die op you tube te vinden is.
#groot kind :') :+ :D

Niemand geloofde hem, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn...

Teddy Ruxspin (of hoe het schrijft was hier favoriet, maar zeker ook B&A, de Snorkels, de Smurfen enz.
Kijk al die starttunes ook graag terug op YT.

Mijn knuffels en pop hebben hun eigen plek op een stoel.
Ik slaap wel met 2 kleine kussentjes, 1 in mn rug en de ander idd vaak vast als een knuffel :+

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:45

Hahaha wat een geweldig topic. Ben inmiddels 41 en het lijkt me fantastisch om een keertje portemonneetje trek te doen. Heb daar vroeger zo ontzettend lol om gehad. Of een keer een maxi cosi met een pop op het dak van je auto zetten en weg rijden. Lijkt me hilarisch. Als ik alles zo lees kan het gewoon

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 01:59

Femke_Tweety schreef:
DezeNaam schreef:

Waarom zou wetenschappelijk inzicht het 'minder leuk' en 'serieus' maken? Niemand is verplicht om ernaar te kijken, maar het is een toegevoegde waarde voor mensen die er wel geïnteresseerd in zijn.

Eens :D geweldig topic om te lezen en bedankt voor de interessante toevoeging!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 05:43

De categorie bijna-te-oud-voor-boomhutten-maken-maar-te-jong-om-ermee-te-stoppen

Uh, boomhutten maken dus..
Softijs met vloeibare chocolade en discoballetjes.
Een grow-dino ei 'uitbroeden' en gebiologeerd kijken hoe dat ding groeit.
Uh, dino's ook dus..
Knettersnoep
Verkleedpartijdjes als viking én Hogwarts student, want ik wacht nog steeds op mijn brief.
Ik heb een Charizard onesie...
Een navigatie kaart gemaakt om naar een of ander fictief land te gaan via de Bermuda Driehoek, want daar verdwijnt alles :+
Lachen als een mafkees terwijl ik met mijn rubber laarzen door de plassen stamp.
Ohja, schommelen is life.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:23

DezeNaam schreef:
Ik dacht er even geleden nog aan dat ik zo graag nog eens met een helikoptertje op afstandsbediening zou willen vliegen, of een autootje op afstandsbediening. :+ Maar ik vond het als kind al ongemakkelijk om dit te doen (want ja: wat denken de mensen rondom je als je als meisje met 'jongensspeelgoed' speelt), laat staan dat ik nu als (half)volwassene met een helikoptertje rond ga vliegen in het park. :')

Dat heet tegenwoordig een 'drone' en dan mag dat gewoon als volwassene. Hoewel: eigenlijk mag het vrijwel nergens meer met de wat grotere, en afhankelijk van type moet je zelfs een brevet halen. Maar met een kinderdrone mag het dus juist wel nog :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:47

Tazzey schreef:
Ailill schreef:
Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om dit lekker niet te doen.

Wij hebben een nieuwe serie om tijdens het eten te bingewatchen: Bassie en Adriaan :')

Oh dat blijft ook leuk. Er staan een hoop seizoenen op Videoland. Ik heb kijk ze vaak 's nachts op mijn telefoon als ik weer eens niet kan slapen, heerlijk! Ik heb ze vroeger als kind vaak live gezien, het waren geen aardige mensen maar hun shows en tv series waren echt erg leuk.

Béétje spuit 11, was een weekendje telefoonloos aan de Belgische rotsen aan het hangen.

Alle seizoenen staan op Videoland volgens mij. Alleen sommige afleveringen staan er niet compleet op. De sleutel aflevering 2 en 7 geloof ik, staan alleen in z'n geheel op hun YouTube.

Mwa, volgens mij valt Aad best mee. Bas kon slecht tegen de drukte. Wél gaaf dat je hun live shows hebt gezien, ik ben van 94, dus tegen de rijd dat ik oud genoeg was, moesten ze stoppen.

Heb je het boek van Aad gelezen? Staan veel leuke achter de schermen verhalen in, niet alles ging altijd helemaal zoals gepland :D

Sinds september ben ik bassie en Adriaan fan, vroeger vond ik het altijd al leuk om te zien, maar in september naar aanleiding van een YouTube vlog, alle series eens gekeken en ik kwam erachter dat op 2 afleveringen van de Europa serie na, ik alles voor het eerst zat te kijken. Ben 27, maar dat was toch echt genieten!

Regelmatig staat er één van hun albums aan op Spotify.

Afbeelding
Met Aad in het museum Vlaardingen begin oktober 21.

Verder luister ik graag kindermuziek en kijk ik Regelmatig een kinderfilm op Netflix.

Gelukkig heeft mijn vriendin 2 kleine kinderen, dus heb ik een goed excuus om met hun de ballenbak/ kinderspeeltuin in te gaan. Pretparken zijn hier favoriete, wil dit jaar weer enkele keren alleen gaan ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:23

Onali schreef:
Selina schreef:
Ik wil morgen naar zo’n speelparadijs wat ook voor volwassenen is. Maar ik moet nog mentaal over een drempel, wie geeft me een schop _O-

Gaan!

Enige voordeel van nichtjes hebben is af en toe mee te kunnen spelen in zo'n hal *\o/*

Ik ga binnenkort mijn neefjes en nichtjes jatten denk ik om naar zo'n speelhal te gaan. Puur omdat het kan :))

Ik kijk nog steeds heel veel puberfilms :)) Oh en totally spies.

Verder: schommelen, wipkip, door modder stampen, apenkooien (ik doe aan survivalrun, dus dat scheelt alweer :+ )

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:06

Ik lees hier softijs met discodip, maar is dat kinderljk? Dan beken ik bij deze schuld.

Ik heb nog nooit met een knuffel geslapen. Ok, das niet waar, sinds een jaar of 10 ligt er een knuffel van 1.70m naast me. :+

En ik ben een grote fan van David de kabouter. Maar dan wel de "echte", die met vos Swift. Je had later een andere David met een bril, die vond ik minder leuk. Ik heb afgelopen jaar met Sinterklaas een kookboek gekregen met Kabouterse recepten en op elke pagina staat een mooie prent van David.

Over Sinterklaas gesproken: sinds een aantal jaar kijk ik naar het Sinterklaasjournaal. Hilarisch dat er ook grappen voor volwassenen inzitten. Al blijft Bram mijn "echte" Sinterklaas, Stefan wordt elk jaar een beetje beter. En ik mis de pieten uit "mijn" tijd, deze pieten herken je meteen terwijl ik " vroeger" soms echt niet wist dat die ne acteur dezelfde was als die ik later weer in een serie zag.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:59

Ik zat tot vorig jaar op Apekooien. Ik was toen 40 jaar oud.