Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:996981 schreef:Waarom niet eerst gewoon open het gesprek aangaan? Een 7 pagina durend topic terwijl nog niet eens duidelijk is wat er besproken gaat worden, hoe, met welke intenties en op welke manier…
Dat wordt door meerdere bokkers al meerdere keren geadviseerd, maar stelselmatig genegeerd......
Femke_Tweety schreef:Omdat je zo hoog in emotie zit -en onder druk en stress snap ik dat- wil ik minder scherp reageren dan ik anders zou doen.
En dus even zoeken naar een nette manier om iets onprettigs te zeggen.
De manier waarop je overkomt -of je het bént weet ik niet- mogelijk onder invloed van de stress dus, is iets dat in Engeland 'entitled' genoemd wordt.
Van anderen (werkgever) verwachten dat ze zich volledig aan jou aanpassen, terwijl dat eigenlijk niet de sociaal gangbare norm is.
Dus dat is mogelijk waarom mensen zo scherp reageren.
Pak even rust.
Herpak je.
Laat dit topic even wat het is.
Ga het gesprek met je werkgever open aan.
En is de stress en de druk inderdaad de reden dat je nu zo reageert -dat kunnen mensen begrijpen- dan neem alsjeblieft mijn eerdere tip serieus.
Ga in gesprek met je bedrijfsarts.
Geef aan dat het teveel is momenteel, dat je het niet aankunt.
Dan kan er een plan van aanpak bedacht gaan worden.
Een echte burnout in zakken, daar is niemand bij geholpen.
Onali schreef:absque_dubio schreef:Ik vind sommige reacties wel gedurfd hier. Het als vanzelfsprekend zien dat als werkoverleggen etc regelmatig buiten werktijd worden gepland, het normaal is aanwezig te zijn. Been there, done that. Zulke dingen bij werkgevers kunnen gigantisch uitlopen. Voor je het weet sta je abnormale uren te maken.
Bij nachtdiensten werkt dat gewoon anders.
Jee 1 keer in de 6 tot 8 weken even 1 1/2 uur online komen.
Ga ik niet dood aan.
Hoihoi10 schreef:Lalidan schreef:
Dat wordt door meerdere bokkers al meerdere keren geadviseerd, maar stelselmatig genegeerd......
Ja natuurlijk ga ik dat gesprek aan. Ik heb in dit topic ook al gezet dat ik m’n baas al heb gevraagd om een specifieke dag
Mijn topic is dus bedoeld om te vragen hoe anderen dat doen Mijn baas opperde namelijk een oppas aan huis. Zoals je kunt lezen in de op. En ik krijg maar weinig tips. Ik krijg meer gerichte aanvallen op dat het beleid is en ik dat dien te volgen.
Onali schreef:absque_dubio schreef:Ik vind sommige reacties wel gedurfd hier. Het als vanzelfsprekend zien dat als werkoverleggen etc regelmatig buiten werktijd worden gepland, het normaal is aanwezig te zijn. Been there, done that. Zulke dingen bij werkgevers kunnen gigantisch uitlopen. Voor je het weet sta je abnormale uren te maken.
Ga ik niet dood aan.
996981 schreef:Hoihoi10 schreef:
Ja natuurlijk ga ik dat gesprek aan. Ik heb in dit topic ook al gezet dat ik m’n baas al heb gevraagd om een specifieke dag
Mijn topic is dus bedoeld om te vragen hoe anderen dat doen Mijn baas opperde namelijk een oppas aan huis. Zoals je kunt lezen in de op. En ik krijg maar weinig tips. Ik krijg meer gerichte aanvallen op dat het beleid is en ik dat dien te volgen.
Wat maakt het uit hoe anderen het doen? Anderen hebben niet jouw werk, jouw baas, jouw huishouden, jouw vriend en jouw kindje. Jullie moeten tot iets komen dat voor jullie allemaal past. Als dat nu niet het geval is, zul je dat misschien in het gesprek met je werkgever horen. Misschien is dat echter helemaal niet wat er besproken gaat worden.
Wacht eerst het gesprek af met je werkgever
ivy_power89 schreef:Ik snap jouw baas wel TS
Je werkt 24 uur op 40 uur contract, bent regelmatig afwezig door ziekte van je kind. Ik lees, ja krijgt ie een vaccinatie dan is ie ziek, maar hoeveel prikken krijgt zo'n kind dan dat dat een probleem wordt.
Ik vind het bijzonder dat een werkgever maar moet slikken dat iemand vaak afwezig is omdat een kind veel ziek is, slecht slaapt of noem het maar.
Ik ben kindloos, eigen baas, en zou echt wel begrijpen als er af en toe iemand niet kan werken door een ziek kind. Maar zoals ik uit het verhaal opmaak is TS zeer regelmatig afwezig.
Het is voor werknemers heel makkelijk roepen, dat een werkgever het maar moet slikken, maar de keuze om een kind te nemen ligt niet bij de werkgever.
Sizzle schreef:Oppas aan huis is iets wat bij je moet passen.
Ik wil het niet. Domweg omdat de specifieke zienswijze van diegene dan ineens echt een grote rol speelt.
In een kdv is dat een beetje uitgemiddeld.
Er zijn ook mensen die elkaar uitwisselen onderling maar ik ben nogal slecht met (andermans) kinderen dus dat lijkt me voor mij een ware nachtmerrie maar voor anderen is het geweldig.
Bij ziekte komt uit handen geven niet in me op, dat moet gewoon een van ons zijn.
Iedereen heeft zo zijn eigen grenzen dasrin en dat is in orde.
Ik denk ook dat je dit topic nu beter even kan laten voor wat het is. Het is zeker geen verwijt maar je lijkt inderdaad (logisch) behoorlijk onder stress.
ingedebruijn schreef:Ik snap de werkgever ook wel. Word er zelf soms ook simpel van als mensen vaak afwezig zijn. Niet perse omdat je werk moet overnemen maar overleggen en zaken afstemmen gaat dan gewoon moeizaam of traag.
Snap dat thuiswerken tijdens corona fijn was maar hoe deed je dit dan voor corona of had je dit gedaan als corona er niet was geweest denk ik dan.. Voor die tijd bestond thuis werken eigenlijk bijna niet voor de meeste bedrijven.
Hoihoi10 schreef:996981 schreef:
Wat maakt het uit hoe anderen het doen? Anderen hebben niet jouw werk, jouw baas, jouw huishouden, jouw vriend en jouw kindje. Jullie moeten tot iets komen dat voor jullie allemaal past. Als dat nu niet het geval is, zul je dat misschien in het gesprek met je werkgever horen. Misschien is dat echter helemaal niet wat er besproken gaat worden.
Wacht eerst het gesprek af met je werkgever
Lees dan die op. Ik vroeg me dus af hoe anderen het combineren. Werk, kind dat vaak ziek is etc. Ik ben dus opzoek naar tips.
demiyolu schreef:Zou het bespreekbaar/haalbaar zijn om in ‘normale’ weken 4 dagen op kantoor te werken en daarmee thuiswerkdagen te reserveren voor als dat beter uitkomt? Zodat je toch op een gemiddelde van 3/1 uitkomt? Of moet het echt per week zo zijn, die verdeling?
996981 schreef:Hoihoi10 schreef:
Lees dan die op. Ik vroeg me dus af hoe anderen het combineren. Werk, kind dat vaak ziek is etc. Ik ben dus opzoek naar tips.
Ik heb je OP gelezen. Een blauwdruk voor een oplossing voor jouw specifieke situatie ga je echter niet krijgen. Die zul je samen met alle stakeholders moeten creëren. Iedereen heeft een andere situatie, dus hoe anderen het doen, is niet relevant.
Dat is mijn tip
absque_dubio schreef:Onali schreef:
Ga ik niet dood aan.
Als je constant alle manieren te boven haalt om gewoon je normale werk te doen, kan ik me goed voorstellen dat een extra oppas eens in de zoveel weken regelen een behoorlijke aanslag kan zijn naast alle moeite die je al doet. Ik kan me enorm goed voorstellen, dat als je een beetje op jezelf past, je zegt prima plan dit maar onder mijn werktijd in.
Hoihoi10 schreef:ingedebruijn schreef:Ik snap de werkgever ook wel. Word er zelf soms ook simpel van als mensen vaak afwezig zijn. Niet perse omdat je werk moet overnemen maar overleggen en zaken afstemmen gaat dan gewoon moeizaam of traag.
Snap dat thuiswerken tijdens corona fijn was maar hoe deed je dit dan voor corona of had je dit gedaan als corona er niet was geweest denk ik dan.. Voor die tijd bestond thuis werken eigenlijk bijna niet voor de meeste bedrijven.
Maar ik snap het ook hè
Ja voor Corona had ik geen kind. Toen was het allemaal wat gemakkelijker.
Neonlight schreef:Het beleid is 3 dagen op kantoor maar dat gaat uit van 40 uur werken. Hoe is het beleid bij 24 uur? Lijkt me niet helemaal fair als dat niet naar ratio is. Voor jou is het eigenlijk nauwelijks thuis werken nu.
Wat is het advies van de OR betreffende thuiswerken?