germie schreef:je weet ook niets als je overmaakt aan 555. Zo zie ik het.
Maar in principe ben ik dus alsnog welkom mocht het ooit weer mogelijk zijn. Niet dat ik dan direct ga, of niet zal betalen, maar ik vind dat toch wel een mooi gebaar. Het voelt in ieder geval persoonlijker.
Gezien de foto's en de locatie verwacht ik niet dat het van 1 of andere investeerder is.
Ik heb zelf bij Airbnb alleen ervaring met kleine verhuurders. Wel eens iemand die 2 appartementen verhuurt, maar nooit grootschalig. 1 keer zat ik echt letterlijk bij mensen in huis. Dat voelde wel wat raar eerst, maar het was gewoon goed. Ik kreeg een eigen sleutel, mocht de keuken gebruiken, het zwembad, de tuin en evt. zelfs de auto in overleg.
Verder heb ik vorig jaar van 1 verhuurder in Mexico een vraag gehad of ik haar dochter uit Praag wilde ophalen en naar Mexico wilde brengen wegens corona. Er gingen toen alleen vluchten naar Mexico stad en je zou dan vanuit Mexico stad met de bus naar Yucatan moeten. Voor mij zou de vlucht, 2 weken verblijf en een huurauto betaald worden. Helaas zaten er toen wat haken en ogen aan waar ze ook eerlijk over was, namelijk dat de restaurants pas 1 dag na mijn aankomst weer open zouden gaan en dat ze niet wist of het geheel veilig zou zijn. Uiteindelijk dus niet gedaan. Maar zo kan een contact je wel verder helpen.
Ook ben ik in 2016 met alleen een vliegticket naar Florida gegaan. Ik was uitgenodigd door iemand die ik alleen via fb kende en heb zo dus 3 weken bij een wildvreemde in huis geslapen.
Daarmee geloof ik dus meer in de kracht van iemand op zo'n manier direct helpen. Niet om er wat voor terug te krijgen, maar het voelt gewoon persoonlijker.
En zo moet iedereen doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik heb niets met 555.
Ik bedoelde het niet aanvallend hoor, maar ik dacht er in ene zo aan dat het in onze stad zo een gesjoemel is en de Air BNBs de pan uit reisde en ze dat nu aan banden hadden gelegd.
En inderdaad, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.