De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:37

Ik ben ondertussen vanuit Eindhoven weer terug aan het reizen naar Apeldoorn. Ik hoop dat ik het nog red, anders moet ik wachten tot mijn vader klaar is met werk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:57

_San87_ schreef:
Mri schreef:

En ook die opmerking snap ik.
Echter kan jij niet voor mij de keuze of afweging maken om wel of niet de weg op te gaan. de reden om wel te gaan weegt nu (nog) zwaarder dan de argumenten en situatie om niet te gaan.

Iedereen die nu met een trailer, aanhangwagen of dakkoffer de weg op gaat verklaar ik wel voor gek

Diegene die met trailer weggaat heeft misschien ook zwaarwegende argumenten dat wel te doen? Paard dat met spoed naar de kliniek moet, of zo?

Dat klopt inderdaad, dus mijn opmerking was ook kort door de bocht. Daar had moeten staan "onnodig met trailer op pad gaan". Echter neem je met een trailer op pad een extra risico en zal de eigenaar deze ook verstandig afwegen.

Maar niet nodig vervoer, verhuizing, les etc, neem aan dat mensen dat lekker uitstellen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:58

Mri schreef:
_San87_ schreef:

Diegene die met trailer weggaat heeft misschien ook zwaarwegende argumenten dat wel te doen? Paard dat met spoed naar de kliniek moet, of zo?

Dat klopt inderdaad, dus mijn opmerking was ook kort door de bocht. Daar had moeten staan "onnodig met trailer op pad gaan". Echter neem je met een trailer op pad een extra risico en zal de eigenaar deze ook verstandig afwegen.

Maar niet nodig vervoer, verhuizing, les etc, neem aan dat mensen dat lekker uitstellen

Dat neem ik ook aan :j.

Hier begint de wind nu langzaam wat op te laaien, maar het mag nog geen naam hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:01

Veerboten zijn blijkbaar ook niet helemaal veilig met zo'n storm := Oef!
Dit schijnt gisteren in Duitsland te zijn gebeurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:03

MarliesV schreef:
Annet_Dottie schreef:
Wij gaan vanavond naar de sauna. Eindelijk, maanden verder eindelijk eens wat gepland. Vriend gaat eerder naar huis van z'n werk en is gelukkig wel wat gewend onder gekke weersomstandigheden te rijden maar ik vind storm altijd een beetje eng dus vind het toch een beetje spannend en daarna gaan we naar zijn huis richting platteland dus daar zal het nog wel harder gaan dan hier in de stad..

Zou je dat wel doen? Ik verwacht met deze weersvoorspelling dat dit soort dingen dicht zouden gaan voor de veiligheid.

Heb vooralsnog niks gehoord van de sauna en ze hebben geen telefoonnummer anders had ik ze wel even gebeld. Ik overleg straks gewoon met m'n vriend die moet er sowieso al door van werk naar huis dus dan hoor ik wel of hij het aandurft

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:04

Ja mensen die een eigen paard hebben, ik vraag mij af. hoe gaan jullie dit doen, respect hoor!

Ik ben door mijn moeder naar werk gebracht vanochtend en wordt thuisgebracht door een collega vanmiddag!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:07

Dagahra schreef:
Ik moet morgen gewoon werken. Gelukkig hoef ik maar 900 m te fietsen.

Vriend moet morgen gewoon rijden met de vuilniswagen tot nu toe.

Afhankelijk van hoe laat kan dat nog wel eens een 900m door de storm lopen met de fiets gaan betekenen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:12

MariskaDream schreef:
Ja mensen die een eigen paard hebben, ik vraag mij af. hoe gaan jullie dit doen, respect hoor!

Gewoon doen? Jas aan, haar in een staart en hoppa naar buiten.

Ze hebben wel een dagje vrij, want met ze aan het werk heeft gewoon geen zin.
Op de wagen is je leidsel zo lang dat die veel wind vangt en gaat klapperen (dus fijne aanleuning pakken is onmogelijk, net als je zweep aan leggen waar jij dat wil). Longeren net zo, de longe klappert zo alle kanten op dat een fijne training er toch niet in zit.

Pony's zijn vanmorgen nog op de gewone voerpunten gevoerd. Vanavond hang ik al het hooi in en tegen (aan de luwe kant) de schuur aan zodat ze wat comfortabeler staan.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:14

Hier is de fysio logisch afgezegd en collega’s mogen eerder naar huis, maar ik baal wel, want pijn en betekend nog een weekend wachten op hulp daarvoor…. Hopelijk valt het mee.:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:25

Ik heb t raam even open gezet, het lucht nu mooi even door :+.

Het lijkt erop dat de wind van schuin voor komt, moest er een boom omwaaien (god forbid) dan ontspringen we de dans wat t huis betreft. De auto's in de straat is een ander verhaal :=. Ergens anders parkeren is ook geen optie, overal staan bomen :').

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:25

prompter schreef:
KNMI website is nu overbelast >;)

Het loopt storm bij KNMI :+

(Sorry, kon deze woord grap niet laten liggen, net als de wind (sorry, die niet maken lukte ook niet))

We hebben hier het windbreekgaas weggehaald van de schutting (wat er op zat om de planten te beschermen tegen de wind :+ ), maar zijn bang dat de groenschutting anders met gaas en al omwaait, palen stonden gisteren al flink heen en weer te klapperen :/ en de kruiwagen in windluw hoekje op de kop gelegd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:26

De container is geleegd en staat weer "veilig" binnen onder de "carport" wat door vorige eigenaren omgebouwd is tot soort schuur. Dat is het enigste deel van het huis waar ik het zie gebeuren dat het dak eraf kan waaien.

Maar West Brabant gaat geen extreme windstoten krijgen, maar 100kmh waarschijnlijk.

Auto voor de zekerheid wél even onder de bomen vandaan gehaald.

Boodschappen heb ik gisteren al gedaan, dus hoef de deur niet meer uit vandaag.

Eens zien of het daadwerkelijk zo gaat spoken of dat het letterlijk ern storm in een glas water wordt zoals gebruikelijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:28

Ik zag toevallig net een trailer op de snelweg. Hopelijk is die bijna thuis en gaat deze niet op pad.

Ik ben thuis nu en heb alles wat los staat binnen gezet, de rolluiken zijn naar beneden en hopen maar dat alles meevalt en er geen schade komt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:28

Het gehele kantoor is om 12 uur naar huis gestuurd, halve dag van de baas wegens de storm. Telefoontjes worden naar de meldkamer.

Verder ga ik even regelmatig controleren bij de paarden vandaag.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:29

Paard aan huis.Goed de schuurdeur vasthouden en na hooi voeren hooi uit nek,oren,haar,trui en bh plukken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:30

Nou het valt hier in spijkenisse heel erg mee nog. Niet veel erger dan gisteren (gelukkig)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:30

Ik hoorde van mijn collega dat de storm hier (oosten) pas om 17. 00 begint.
Laat ik nou net moeten tot 17.00/17.30 :')
Ik ben benieuwd hoe het dan op de weg is.

Ik wou vanavond ook nasr de gym. Maar nog masr even kijken of ik dat dan wel ga doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:32

mvdende schreef:
De container is geleegd en staat weer "veilig" binnen onder de "carport" wat door vorige eigenaren omgebouwd is tot soort schuur. Dat is het enigste deel van het huis waar ik het zie gebeuren dat het dak eraf kan waaien.

Maar West Brabant gaat geen extreme windstoten krijgen, maar 100kmh waarschijnlijk.

Auto voor de zekerheid wél even onder de bomen vandaan gehaald.

Boodschappen heb ik gisteren al gedaan, dus hoef de deur niet meer uit vandaag.

Eens zien of het daadwerkelijk zo gaat spoken of dat het letterlijk ern storm in een glas water wordt zoals gebruikelijk

Zoals gebruikelijk... Dat het bij jou meevalt, betekent niet dat dat elders ook zo is, he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:33

Lestrange01 schreef:
Nou het valt hier in spijkenisse heel erg mee nog. Niet veel erger dan gisteren (gelukkig)

Hier ook, maar ik merk wel dat de wind steeds wat harder wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:34

Ik heb inmiddels al mijn vogels geëvacueerd.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:38

Hier de pony's vanmorgen al verzorgd. Mijn pony heeft zijn medicijn gehad, zijn moeder haar zandkuur. De andere twee hun knuffels.
Om 10uur was het echt nog goed te doen, maar in twee uur tijd voelde ik de wind wel sterker worden. Zou nog naar een verzorgpony in dezelfdes straat gaan, maar hun geappt dat ik op tijd naar huis ga en het risico niet neem. Hoef vanmiddag ook niet meer te komen voor de hooibeurt bij mijn pony. Dat neemt zijn fokker van mij over :) . Wat super lief is! Hij woont er tegenover en kan zo even snel naar buiten wanneer het rustig is. Ik moet eerst nog 5 tot 10 minuten fietsen onder bomen door.

Ga straks nog even kijken wat er van de tuin naar binnen gehaald moet worden en hopen dat mijn twee jonge Appelbomen het overleven.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:39

Weet iemand hoe dat werkt met het oplaaien van de wind, qua hoe snel dat gaat? Ik vind het hier (Groningen) nog erg meevallen, gisteren was rond deze tijd de wind veel sterker. Kan me bijna niet voorstellen dat het om 2 uur ineens losgaat. Maar misschien kan dat wel heel snel??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:41

Fearn schreef:
Weet iemand hoe dat werkt met het oplaaien van de wind, qua hoe snel dat gaat? Ik vind het hier (Groningen) nog erg meevallen, gisteren was rond deze tijd de wind veel sterker. Kan me bijna niet voorstellen dat het om 2 uur ineens losgaat. Maar misschien kan dat wel heel snel??

het kan heel snel komen ja. Maar inderdaad, ik vraag me ook af waarom men vanaf 2 uur geen treinen meer laat rijden als ik nu naar buiten kijk in Groningen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 13:41

Ik merk dat het hier in Flevoland begint te waaien

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:42

Cayenne schreef:
Ik heb inmiddels al mijn vogels geëvacueerd.

Jij hebt nu 25 valkparkieten in de woonkamer zitten? Dat vraagt om een foto :+