Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Vooral omdat een jurist of arts universitair én praktisch is opgeleid.Balenciaga schreef:Ik snap dit soort redenaties nooit zo goed, wat maakt jou het nou uit waar een ander op valt? Net als dat sommige vrouwen geen man zouden willen die korter is dan zijzelf. Dan kan hij nog zo leuk en lief zijn, als je daar niet op valt houdt het op.
Als je graag een partner wilt met een bepaald denkniveau, wie zijn wij om daar iets van te vinden
Daar gaat het dus ook niet om en jij hebt het punt niet begrepen waar het wel om gaat.
Er wordt hier direct een link gelegd met theoretisch opgeleid dus hoog IQ en praktisch opgeleid dus laag IQ. Die link kun je niet één op één trekken.
Daarnaast heeft de praktisch opgeleide mens te maken met het stigma dat dit dus laag opgeleid is. Nee, dat klopt niet, hij of zij is praktisch opgeleid. Er zijn voorbeelden genoeg gegeven
Ooit een praktisch opgeleid iemand (mijn man) met een theoretisch en praktisch opgeleide persoon ineen samen aan het werk gezien. De vrouw (de 2de) rekende zaken gauw eventjes op papier uit vaak even met behulp van rekenmachine, de praktisch opgeleide man kwam iedere keer (vele male sneller als zij) met de juiste uitkomst en deed dat uit zijn hoofd en via kijken en meten.
De 2de heeft haar sporen verdiend en is bewezen hoog begaafd (dus super hoog IQ) , de 1ste heeft zijn sporen verdiend en is nooit getest want heeft een praktische opleiding gevolgd.
Dat staat dus los van voorkeuren. Als jij liever met iemand op de bank zit die VO heeft gedaan is dat je goed recht. Als jij liever op de bank zit met een ondernemer, of loodgieter etc. is dat ook je goed recht. HEt gaat om de waarde bepaling nl hoog cq laag IQ, hetzij "hoog" en "laag" opgeleid niveau.
Ik denk ook dat pateerke gelijk heeft met haar conclusie. En ik denk dat introvert of extrovert belangrijk is, wel/ niet geïnteresseerd in natuur, cultuur, etc.
laura1987 schreef:Wat een leuke vent!
Hoe gaaf zou het zijn als je hier zijn vriendin voor hem zou vinden?
Je houd ons wel op de hoogte toch?
Loontje_ schreef:laura1987 schreef:Wat een leuke vent!
Hoe gaaf zou het zijn als je hier zijn vriendin voor hem zou vinden?
Je houd ons wel op de hoogte toch?
Ja! Hierbij een update! Ik heb via de pb al berichtjes van enkele leuke dames mogen ontvangen. Er zijn inmiddels al wat voorzichtige contacten gelegd, ik ben echt super benieuwd!
Silly1972 schreef:Super leuk dit!
Ik heb mijn huidige vriend ook ontmoet door een koppelpoging van mijn goede vriendin.
En dat na 20 jaar single te zin geweest