Tips: bestellingen bezorgt als pesterij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:03

Hé las de update en dacht: ah top.
Jammer , dat het nu weer voorgekomen is

Maar wat ik niet begrijp is , dat ze ergens zoveel pizza's zouden leveren zonder betaling vooraf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 22:31

Getup schreef:
Hé las de update en dacht: ah top.
Jammer , dat het nu weer voorgekomen is

Maar wat ik niet begrijp is , dat ze ergens zoveel pizza's zouden leveren zonder betaling vooraf.

Nee dat snapte ik ook niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:34

daantjuhhh schreef:
Hij woont ergens anders in het dorp.

Wij vermoeden dat hij mijn broer heeft zien lopen ofzo en toen het weer aangewakkerd is.

Die man is gewoon niet goed.
Wij kunnen niks bewijzen.
Wij hebben al vaker aangifte gedaan.
Ook daar kunnen ze niks mee.
Ze hebben meerdere malen bij hem aangebeld voor een stop gesprek maar hij doet dan doodleuk niet open.

Wie zijn “ze”?
Ik zou contact opnemen met de wijk agent. Die is er echt voor dit soort zaken.

daantjuhhh

Re: Tips: bestellingen bezorgt als pesterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 23:59

De wijkagent.

Wij hebben denk ik ondertussen al 5 of 6 x aangifte gedaan. Maar er wordt echt heel weinig mee gedaan.

Ze gaan naar zijn huis, bellen aan, hij doet niet open.
Dat doen ze een keer of 3 en dan laten ze het erbij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 00:25

Aangifte doe je niet bij de wijkagent.
Heb je contact gehad met de wijkagent. Is hij/zij bij jullie geweest? Hebben jullie elkaar gesproken?

Wie is “ze”?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 01:23

rien10 schreef:
Aangifte doe je niet bij de wijkagent.
Heb je contact gehad met de wijkagent. Is hij/zij bij jullie geweest? Hebben jullie elkaar gesproken?

Wie is “ze”?

Er is aangifte gedaan en daarna met de wijkagent gesproken.
Ik zie dat als een omdat het een uitvloeide uit het andere.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 01:26

Dus jullie hebben persoonlijk contact gehad met de wijkagent.
Wat raar dat hij/zij er dan niet strakker op zit. Dat is namelijk wel de taak van de wijkagent. Ik zou toch nog eens een gesprek met hem/haar aangaan. Met je broer er bij, persoonlijk. Niet telefonisch.

Je ziet het als een, maar een wijkagent is een redelijk autonoom opererende politieman. Je kan dat voor een groot deel los zien. Je kan prima met de WA in overleg zonder ooit aangifte te doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 01:39

Wij hebben aangifte gedaan en vanuit daar is die wijkagent ingeschakeld. (Mijn vader en broer hebben een gesprek met haar gehad)
Of dat nou los van elkaar staat is voor ons natuurlijk niet relevant.
Dat er niet doorgepakt wordt wel.

Wij laten het deze keer varen, wellicht was het een eenmalige opleving omdat hij mijn broer gezien heeft ofzo.
Wij gaan volgende week lekker met z’n allen genieten van de zon op Curacao en mocht het na de vakantie weer gebeuren dan slepen we ons wel voor de zevende keer naar het politiebureau.

Maar wederom verwacht ik er niks van.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 02:25

Wat ik bedoel “los van elkaar staan” is dat je zelf contact kunt opnemen met een wijkagent. Dat hoeft niet via een aangifte of via het bureau.

Geniet van jullie vakantie!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 10:34

Wij zijn aangifte gaan doen en vanuit daar is er contact opgenomen met de wijkagent en daar hebben wij een gesprek mee gehad.

Dat zijn de feiten zoals ze zijn. Wij hebben niet uit ons zelf contact gezocht met de wijkagent.
Of dat wel of niet losstaat doet er in dit topic toch helemaal niet toe?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:41

Vervelend zeg! Lijkt me ook echt onrust geven bij je broer.

Hoop dat het weer eenmalig was en het nu stopt. Mocht dat niet zo zijn, dan vind ik het bizar dat er vanuit de politie niet doorgepakt wordt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:48

Politie is eigenlijk ook niet getraind om met dit soort (psychische) problematiek om te gaan. Ze komen het wel steeds meer tegen, maar dat wil niet zeggen dat het hun expertise is. Kost ze dus veel tijd, ze kunnen er uiteindelijk weinig mee, dus ik snap wel dat ze - zolang iemand niet verward schreeuwend en dreigend op straat heibel schopt - er geen prio aan geven. Hij is geen gevaar voor zichzelf of de omgeving, alleen maar hinderlijk aan het treiteren op een manier die een 'heterdaadje' ook onmogelijk maakt. Dan kan de politie bar weinig.
Hier moet eerder iets als maatschappelijk werk oid naar toe. Maar die hebben het ook druk en kunnen/mogen ook niets als iemand niet zelf vrijwillig meewerkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:03

daantjuhhh schreef:
Wij zijn aangifte gaan doen en vanuit daar is er contact opgenomen met de wijkagent en daar hebben wij een gesprek mee gehad.

Dat zijn de feiten zoals ze zijn. Wij hebben niet uit ons zelf contact gezocht met de wijkagent.

Eigenlijk wel.
Een wijkagent kan veel doen. Dingen in de gaten houden, zonder dat er een aangifte ligt in gesprek gaan met vermoedelijke daders etc.
Dat is waar de wijkagenr voor is; de wijk prettig houden. Soms voeren ze "een goed gesprek" met een plaaggeest. Hij of zij kan ook een Zorgmelding maken. Dan weet maatschappelijke zorg er ook van.
Ik hoop dat het niet meer gebeurt, maar weet dat je niet via het bureau hoeft om iemand te spreken te krijgen.

Edit; op geen enkele wijze wil ik impliceren dat je het niet goed hebt gedaan. Ik denk alleen oprecht dat een (tweede of derde) gesprek met een wijkagent je kan helpen. Het zou fijn zijn als dit niet meer gaat gebeuren. Maar nu eerst: Vakantie!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:36

doet de pizzeria ook melding van dit soort pesterijen? die zijn ook gedupeerd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 14:45

rien10 schreef:
daantjuhhh schreef:

Eigenlijk wel.
Een wijkagent kan veel doen. Dingen in de gaten houden, zonder dat er een aangifte ligt in gesprek gaan met vermoedelijke daders etc.
Dat is waar de wijkagenr voor is; de wijk prettig houden. Soms voeren ze "een goed gesprek" met een plaaggeest. Hij of zij kan ook een Zorgmelding maken. Dan weet maatschappelijke zorg er ook van.
Ik hoop dat het niet meer gebeurt, maar weet dat je niet via het bureau hoeft om iemand te spreken te krijgen.

Edit; op geen enkele wijze wil ik impliceren dat je het niet goed hebt gedaan. Ik denk alleen oprecht dat een (tweede of derde) gesprek met een wijkagent je kan helpen. Het zou fijn zijn als dit niet meer gaat gebeuren. Maar nu eerst: Vakantie!

Nou dat blijkt hoor.
De wijkagent heeft 3 x aangebeld.
Er werd niet opengedaan en daar is het bij gebleven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 14:46

juval schreef:
doet de pizzeria ook melding van dit soort pesterijen? die zijn ook gedupeerd.

Ja de medewerker wilde het opnemen met haar baas om te kijken of hun wat kunnen doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 14:49

Ibbel schreef:
Politie is eigenlijk ook niet getraind om met dit soort (psychische) problematiek om te gaan. Ze komen het wel steeds meer tegen, maar dat wil niet zeggen dat het hun expertise is. Kost ze dus veel tijd, ze kunnen er uiteindelijk weinig mee, dus ik snap wel dat ze - zolang iemand niet verward schreeuwend en dreigend op straat heibel schopt - er geen prio aan geven. Hij is geen gevaar voor zichzelf of de omgeving, alleen maar hinderlijk aan het treiteren op een manier die een 'heterdaadje' ook onmogelijk maakt. Dan kan de politie bar weinig.
Hier moet eerder iets als maatschappelijk werk oid naar toe. Maar die hebben het ook druk en kunnen/mogen ook niets als iemand niet zelf vrijwillig meewerkt.

Dat is zeker waar.

Alleen waar stopt het he? Als het te laat is en die meneer wel gevaarlijk is geweest?

Mijn broer is slechtziend en is een ernstig hart long patiënt. Een klap kan hem al fataal zijn bij wijze van spreken.

Toen dit hier uit de hand liep was er net een schietpartij geweest op een zorgboerderij.
Dat was natuurlijk wel wat anders…
Maar je wilt niet weten hoe bang ik ben geweest om politie met soort gelijke melding aan de deur te krijgen.

Deze meneer zit in een zorginstelling, daar is maatschappelijk werk. Maar meneer weigert overal aan mee te werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:50

Heeft die dader een begeleider?
Zo ja is daar al eens mee gesproken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:09

Daarom zijn er steeds meer die als de eerst betalen optie hebben en niet meer aan de deur gaan betalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 15:17

DuoPenotti schreef:
Heeft die dader een begeleider?
Zo ja is daar al eens mee gesproken?

Ja die heeft het wel geprobeerd.
Maar die komt ook niet door.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:23

Is de "dader" beslissingsbevoegd of is er een wettelijk vertegenwoordiger bij betrokken?
In dat laatste geval kan die persoon wellicht wat voor je betekenen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 15:47

Dat weet ik niet. Denk wel dat hij beslissingsbevoegdheid heeft.
Aangezien ze vanuit de instelling ook weinig konden doen.
Meer dan praten ging niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 15:48

En als er iemand anders bevoegdheid heeft dan zal het zijn zus zijn. En zijn zus doet net zo hard mee aan de pesterijen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:57

Jeetje wat een zielig zaakje zeg.... ik begrijp wel dat het vaak lastig is met overlast gevende types die tussen alle mazen door vallen en door iedereen net niet aangepakt kunnen worden. Van de gekken vind ik het.... maarja ik zou zo ook niet weten wat je met dergelijke types zou kunnen / moeten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:18

Wat ongelofelijk vervelend dit zeg.
Kan het jurisch loket nog iets betekenen? In de vorm van advies wat jullie eventueel nog meer zouden kunnen doen?