Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Hij woont ergens anders in het dorp.
Wij vermoeden dat hij mijn broer heeft zien lopen ofzo en toen het weer aangewakkerd is.
Die man is gewoon niet goed.
Wij kunnen niks bewijzen.
Wij hebben al vaker aangifte gedaan.
Ook daar kunnen ze niks mee.
Ze hebben meerdere malen bij hem aangebeld voor een stop gesprek maar hij doet dan doodleuk niet open.
daantjuhhh schreef:Wij zijn aangifte gaan doen en vanuit daar is er contact opgenomen met de wijkagent en daar hebben wij een gesprek mee gehad.
Dat zijn de feiten zoals ze zijn. Wij hebben niet uit ons zelf contact gezocht met de wijkagent.
Of dat wel of niet losstaat doet er in dit topic toch helemaal niet toe?
rien10 schreef:daantjuhhh schreef:Wij zijn aangifte gaan doen en vanuit daar is er contact opgenomen met de wijkagent en daar hebben wij een gesprek mee gehad.
Dat zijn de feiten zoals ze zijn. Wij hebben niet uit ons zelf contact gezocht met de wijkagent.
Of dat wel of niet losstaat doet er in dit topic toch helemaal niet toe?
Eigenlijk wel.
Een wijkagent kan veel doen. Dingen in de gaten houden, zonder dat er een aangifte ligt in gesprek gaan met vermoedelijke daders etc.
Dat is waar de wijkagenr voor is; de wijk prettig houden. Soms voeren ze "een goed gesprek" met een plaaggeest. Hij of zij kan ook een Zorgmelding maken. Dan weet maatschappelijke zorg er ook van.
Ik hoop dat het niet meer gebeurt, maar weet dat je niet via het bureau hoeft om iemand te spreken te krijgen.
Edit; op geen enkele wijze wil ik impliceren dat je het niet goed hebt gedaan. Ik denk alleen oprecht dat een (tweede of derde) gesprek met een wijkagent je kan helpen. Het zou fijn zijn als dit niet meer gaat gebeuren. Maar nu eerst: Vakantie!
Ibbel schreef:Politie is eigenlijk ook niet getraind om met dit soort (psychische) problematiek om te gaan. Ze komen het wel steeds meer tegen, maar dat wil niet zeggen dat het hun expertise is. Kost ze dus veel tijd, ze kunnen er uiteindelijk weinig mee, dus ik snap wel dat ze - zolang iemand niet verward schreeuwend en dreigend op straat heibel schopt - er geen prio aan geven. Hij is geen gevaar voor zichzelf of de omgeving, alleen maar hinderlijk aan het treiteren op een manier die een 'heterdaadje' ook onmogelijk maakt. Dan kan de politie bar weinig.
Hier moet eerder iets als maatschappelijk werk oid naar toe. Maar die hebben het ook druk en kunnen/mogen ook niets als iemand niet zelf vrijwillig meewerkt.