Bijbelstudie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:37

... ik heb nog eens een degelijk studieboek van zolder gehaald van een brave Duitse theoloog.

(Amerikaanse informatie op internet, hmmmm....)

Die meneer vond 60 wat vroeg voor Marcus, maar hield het niet voor onmogelijk.
90 kan uitstekend en van alles er tussenin ook.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:41

Tiggs schreef:
Ja maar dan heb jij dus een geloof, of Jezus, nodig om op een bepaalde manier te leven. Een ander leeft misschien al zo zonder daar een externe voor nodig te hebben.

Dit benoemde ik ook altijd Tiggs, ik vond het onzin dat je een ander/beter mens zou zijn vanwege iets dat buiten jezelf staat. Maar draai het eens om: iemand die zich verdiept in het andere uiterste, die zich vol stopt met informatie dat haat en verzet brengt, dan wordt diegene automatisch ook een ander persoon. Het is misschien een beetje een gekke vergelijking, want ik weet niet zo goed hoe ik met moet verwoorden, maar ik kan nu dat ik zelf (tot mijn eigen verbazing) in Jezus geloof, wel degelijk zeggen dat het mij een ander (en mijns inziens) fijner persoon heeft gemaakt. Voor mezelf, en daardoor ook voor anderen. Net als dat meditatie sommige mensen meer tot rust brengt waardoor ze zichzelf meer tijd geven en daardoor voor anderen een prettiger persoon worden. Zo iets. Lastig om uit te leggen zeg.

Photograph

Re: Bijbelstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 23:19

Ik heb een paar dingen gelezen. Als voorbeeld, als iemand tiktok heeft, zoek even op: Bible study. De filmpjes die je dan tegenkomt, is wat ik bedoel. Met het markeren etcetera

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:27

... ik had het eerder in dit topic over een viering die ik gisteren gezien heb op YT.
Ekklesia Leiden Regenboog viering met Heleen Zorgdrager.
(Een deel is helaas niet opgenomen, maar wat er wel staat is de moeite meer dan waard.)

Thema:'we bouwen een hut'.
Waarbij ik moet denken aan de loofbomen-hut (een feest waarbij danken voor bevrijding centraal staat).
Een hut als onderkomen, want dat is nodig. Maar ook: zoals de architecten de huidige huizen hebben gebouwd, klopt niet. Zo werkt het niet voor ons. En een hut is iets voorlopigs, want huizen die mensen buitensluiten 'zo moet het niet zijn'.

En koning David kwam in een aantal aspecten ter sprake. Als vriend van Jonathan, als vluchteling 'in de spelonk' (waar hij, zoals de traditie het wil drie psalmen schreef), en als tiran (macht corrumpeert vaak).

Ik had mij op deze dienst verheugd en het was prachtig.