Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:07

Gini schreef:
Als je de link van Lalidan leest zie je wel dit:
Als je een product terugstuurt dan mag de verkoper je de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je die kosten niet te betalen.

En waarschijnlijk staat dit wel ergens in de voorwaarden op de website = vooraf geïnformeerd.

Ik heb inderdaad de retourkosten zelf betaald. En dat wist ik inderdaad. Dat staat ook beschreven in hun retour beleid.

Echter als ik iets retour stuur dien ik het hele bedrag retour te ontvangen. Wettelijk bepaald. Maar hier hadden ze dan de verzendkosten vanaf getrokken. En dat mag dus niet. Mits je binnen zichttermijn, de gehele bestelling, retour doet.

Maar hebben inmiddels antwoord, het was een “foutje”. En krijg dus het gehele bedrag terug.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:29

Nikass schreef:
Waar koop je nu nog, op de valreep en in de lockdown, een leuk kerstkadootje? En wat?
Het gaat om een aardigheidje voor mensen waarvan ik verder niets weet.
Online iets regelen gaat niet meer op tijd lukken.

Vrijwel alle winkels doen klick 3n collect. Anders een leuk tijdschrift en mooie chocolade uit een supermarkt ofzo? Of naar etos / kruidvat?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:45

Sanniejtjuh schreef:
Gini schreef:
Als je de link van Lalidan leest zie je wel dit:
Als je een product terugstuurt dan mag de verkoper je de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je die kosten niet te betalen.

En waarschijnlijk staat dit wel ergens in de voorwaarden op de website = vooraf geïnformeerd.

Ik heb inderdaad de retourkosten zelf betaald. En dat wist ik inderdaad. Dat staat ook beschreven in hun retour beleid.

Echter als ik iets retour stuur dien ik het hele bedrag retour te ontvangen. Wettelijk bepaald. Maar hier hadden ze dan de verzendkosten vanaf getrokken. En dat mag dus niet. Mits je binnen zichttermijn, de gehele bestelling, retour doet.

Maar hebben inmiddels antwoord, het was een “foutje”. En krijg dus het gehele bedrag terug.

Ah oké, je hebt het niet over de retourkosten, nee klopt, verzendkosten moeten volledig terugbetaald worden, ja. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:06

Nikass schreef:
Waar koop je nu nog, op de valreep en in de lockdown, een leuk kerstkadootje? En wat?

Een borrelpakket samenstellen in de supermarkt? Paar lekkere (vacuüm verpakte) kaasjes, (droge) worst, doosje met toast, paar biertjes, flesje wijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:04

Roodvos schreef:
Nikass schreef:

Een borrelpakket samenstellen in de supermarkt? Paar lekkere (vacuüm verpakte) kaasjes, (droge) worst, doosje met toast, paar biertjes, flesje wijn.

Click en collect werkt ook erg goed of een kaartje van een groothandel lenen van iemand daar haal je ook de mooiste dingen- ook assecoires servies bv

Kimmie25501

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:06

Ik vraag me af wat de Amerikanen hadden voor de kerstman. Sinterklaas bestaat natuurlijk al heel lang, maar de kerstman geloof ik pas sinds de jaren 50 van de vorige eeuw. Wat was er daarvoor? Heeft iemand van jullie een idee?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:19

Kimmie25501 schreef:
Ik vraag me af wat de Amerikanen hadden voor de kerstman. Sinterklaas bestaat natuurlijk al heel lang, maar de kerstman geloof ik pas sinds de jaren 50 van de vorige eeuw. Wat was er daarvoor? Heeft iemand van jullie een idee?

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/oorspr ... e-kerstman

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:49

Heeft iemand ervaring met yak- botten voor honden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:43

Die melk dingen, ja !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 20:17

Kimmie25501 schreef:

Het was de zelfde, Sint Nikolas als het goed is.

[edit] zie nu de link :')

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:12

Lalidan schreef:
Dat mag niet:
consumentenbond schreef:
Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag en de bezorgkosten terugbetalen. Hij mag daarmee wachten totdat hij het product daadwerkelijk terug heeft gekregen of jij bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.

Als jij gratis hebt kunnen retourneren had het wel gemogen, maar er mag maximaal 1 keer retourneren voor jouw rekening komen. https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Heb hier even op gezocht want het is mij ook al vaker gebeurd dat ik een product ergens koop en verzendkosten betaal, vervolgens retour waarbij ik retourkosten betaal, en alleen het aankoopbedrag van het product terug krijg (dus verzendkosten blijven voor mijn rekening). Maar dat mag dus helemaal niet? Is gister nog gebeurd dus daar ga ik even achteraan mailen!!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:20

Dat mag dus niet nee. En volgens mij proberen ze het gewoon omdat mensen het niet weten of het erbij laten zitten.

Ik zou inderdaad gewoon mailen. Bij mij was het met 1 mail in orde, dus ze weten prima hoe het zit is mijn idee.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:31

Of de micklem goed zit? Mijn (bijna) 3 jarige wil ik een beetje laten wennen aan een hoofdstel, dus passen maar! De full van haar moeder kon ze in zwemmen dus ik een cob besteld maar die lijkt wel weer te klein? Heb na de foto het kopstuk nog 1 gaatje om laag gedaan maar kom er niet uit. Die krengen zijn te duur om gewoon maar aan te houden zegmaar :=
Sorry voor het zure hoofd, ze vond mij erg stom
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 21:43

tirzasarah10 schreef:
Of de micklem goed zit? Mijn (bijna) 3 jarige wil ik een beetje laten wennen aan een hoofdstel, dus passen maar! De full van haar moeder kon ze in zwemmen dus ik een cob besteld maar die lijkt wel weer te klein? Heb na de foto het kopstuk nog 1 gaatje om laag gedaan maar kom er niet uit. Die krengen zijn te duur om gewoon maar aan te houden zegmaar :=
[ [url=m/qry3Kr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat kan je bij andere topics vragen over anatomische hoofdstellen.
Voor zulke vragen is het topic niet ;)
Hier is het antwoord namelijk zo op te vinden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:49

Hoe vermeldt je APA bij een lange bijlage? Is dit gewoon zie Bijlage 1, ondanks dat bijlage 1 zo'n 12 pagina's is? Of is daar een andere manier voor? Op school wordt gewoon gezegd als je daar een vraag over stelt ''dat heb je bij vak X al gehad.'' (een shortcut uitleg van 1 uur, waarbij de docent continu zei: ''oh dit moet ik overslaan, dat moet ik overslaan.'')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:54

tirzasarah10 schreef:
[ [url=m/qry3Kr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met een bredere frontriem past hij denk ik prima

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:29

Kairos schreef:
Hoe vermeldt je APA bij een lange bijlage? Is dit gewoon zie Bijlage 1, ondanks dat bijlage 1 zo'n 12 pagina's is? Of is daar een andere manier voor? Op school wordt gewoon gezegd als je daar een vraag over stelt ''dat heb je bij vak X al gehad.'' (een shortcut uitleg van 1 uur, waarbij de docent continu zei: ''oh dit moet ik overslaan, dat moet ik overslaan.'')

Lange bijlage uit je eigen rapport?

Of een bijlage uit een rapport wat je voor je eigen rapport gebruikt?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:58

Kookaburra schreef:
Kairos schreef:

Het is een best lang logboek wat ik zelf heb bijgehouden over mijn eigen ontwikkeling per week.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:07

knollentuin schreef:
Die melk dingen, ja !

En?
Mijn hond vindt het zuperlekker, maar heeft in een uurtje al de helft op, en loopt de hele tijd naar de waterbak.
Er zou weinig zout in zitten, maar hij lijkt er toch erg dorstig van te worden.
En ze zouden lactose vrij zijn, maar blijkbaar zijn er ook veel "neppers", die deels gemaakt zijn van koemelk >;)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:38

Kairos schreef:
Kookaburra schreef:

Het is een best lang logboek wat ik zelf heb bijgehouden over mijn eigen ontwikkeling per week.

Kan je het misschien als appendix toevoegen, dan kan je in de tekst gewoon verwijzen naar appendix A bijvoorbeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:41

Wyb_ster schreef:
Kan je het misschien als appendix toevoegen, dan kan je in de tekst gewoon verwijzen naar appendix A bijvoorbeeld
Ook wel 'bijlage' geheten. :')

Kairos: Je kunt altijd nog specificeren op welke pagina van de bijlage datgene staat waar je aan refereert. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:53

Staat het niet duidelijk in 'Schriftelijk Rapporteren'?
Dat boek gebruikte ik voor mijn scriptie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:57

Janine1990 schreef:
Is dat voor APA stijl?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:01

Mkango schreef:
Janine1990 schreef:
Is dat voor APA stijl?

Het is al even geleden voor mij, dus de afkorting komt bekend voor maar zegt me niks.

Zou het boek gewoon ff opzoeken en checken, het is een leidraad die ze iig op het HBO vereisen voor je scriptie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:15

APA is de wijze van verwijzen naar je bronnen, de stijl waarin je dat doet, zeg maar. En daarom begrijp ik de vraag niet helemaal, een logboek is normaal niet echt een bron. Dus misschien kan je iets specifieker zijn in je vraag? Wat wil je exact waar toevoegen in je rapport?