Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

tijger22 schreef:Mindim schreef:
Ik vraag me soms af in hoeverre het soms principes zijn of dat het gewoon de kont tegen de krib gooien is.
Als het echt de kont tegen de krib gooien was geweest hadden die mensen zich nu wel laten vaccineren toch, dat ben je toch een keer zat icm dat je nergens meer mag komen
Tallie1979 schreef:De mensen die ik ken, die gaan ook met een bak maatregelen niet overstag. Dit is geen kwestie van kont tegen de krib. Die willen er gewoon echt niet aan,
En daar heb ik er een flink aantal van in mijn omgeving.
Elisa2 schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen er maar over blijven discussieren als er zoveel tweedeling over ontstaat.
In mijn famillie ook twee mensen met totaal verschillende standpunten tegenover elkaar die nu geen contact meer hebben. Terwijl ik dan denk: je hoeft er niet over te discussieren. Gewoon lets agree to disagree ipv je mening doordrammen. Dat laatste getuigt gewoon niet van veel volwassenheid en dat zie ik bij beide kampen.
GabberGill schreef:Elisa2 schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen er maar over blijven discussieren als er zoveel tweedeling over ontstaat.
In mijn famillie ook twee mensen met totaal verschillende standpunten tegenover elkaar die nu geen contact meer hebben. Terwijl ik dan denk: je hoeft er niet over te discussieren. Gewoon lets agree to disagree ipv je mening doordrammen. Dat laatste getuigt gewoon niet van veel volwassenheid en dat zie ik bij beide kampen.
Volwassenheid begint bij elkaar te accepteren en de ander zijn mening te aanvaarden zonder die van jezelf door iemands strot te stampen.
In deze verhalen lijkt dit altijd verre van het geval. Ik vind dat oprecht doodzonde!
wilmatj schreef:Ik heb wel een grote ergenis naar mensen die juist heel erg pro vaccineren zijn. Dus echt de mensen die bang zijn anders morgen dood neer te vallen als ze bij een niet gevaccineerd persoon in de buurt zijn geweest.
Maar tot nu toe niemand kwijt geraakt, mensen in de familie en schoonfamilie zitten die lijnrecht tegenover mijn mening staan. Elkaar respecteren en soms eens luisteren of juist niet de discussie opzoeken scheelt een hele hoop. Ik deel er verder eigenlijk vrij weinig of zelfs niets over online dat scheelt ook.
OleJon schreef:wilmatj schreef:Ik heb wel een grote ergenis naar mensen die juist heel erg pro vaccineren zijn. Dus echt de mensen die bang zijn anders morgen dood neer te vallen als ze bij een niet gevaccineerd persoon in de buurt zijn geweest.
Maar tot nu toe niemand kwijt geraakt, mensen in de familie en schoonfamilie zitten die lijnrecht tegenover mijn mening staan. Elkaar respecteren en soms eens luisteren of juist niet de discussie opzoeken scheelt een hele hoop. Ik deel er verder eigenlijk vrij weinig of zelfs niets over online dat scheelt ook.
Nou inderdaad, als je hier op bokt in een corona discussie gaat word je in bepaalde topic, besprongen door pro vaccineerdes. En ze willen ook anders niks horen. En je bent meteen een wappie. Terwijl er mensen hun redenen voor hebben. En moet meteen met bewijzen of met ondergebouwde feiten komen. Terwijl het andersom net zo is.
OleJon schreef:wilmatj schreef:Ik heb wel een grote ergenis naar mensen die juist heel erg pro vaccineren zijn. Dus echt de mensen die bang zijn anders morgen dood neer te vallen als ze bij een niet gevaccineerd persoon in de buurt zijn geweest.
Nou inderdaad, als je hier op bokt in een corona discussie gaat word je in bepaalde topic, besprongen door pro vaccineerdes. En ze willen ook anders niks horen. En je bent meteen een wappie. Terwijl er mensen hun redenen voor hebben. En moet meteen met bewijzen of met ondergebouwde feiten komen. Terwijl het andersom net zo is.
. Geen antivaxers meer, die kunnen wel een cursus doen bij Heleen Davies die corona totaal niet serieus neemt.
) dus vandaag doen we het nog niet ‘omdat het nog niet hoeft’ blijkbaar?ravellie schreef:alice0cullen schreef:Ik heb een aantal familieleden aan de kant gezet en een paar vrienden. Ik heb geen zin meer in de discussie, in mijn ogen als je het fatsoen niet hebt om je gewoon te laten enten ben je bij mij niet meer welkom.
Dan wordt ik dom of een schaap genoemd omdat ik me heb laten enten. Ik ben het niet altijd eens met hoe de regering omgaat met het hele corona beleid maar je laten enten en gewoon een mondkapje opdoen zou niet moeilijk moeten zijn.
Des te sneller we eruit zijn.
Wow, nou die familieleden en vrienden weten meteen hoe diep en oprecht de relatie met jou was
Bizar
Sunnda schreef:Nee helemaal niet en ik vind dat ook raar als mensen dat wel hebben.
(Buiten de extreme wappies die over 5g etc praten natuurlijk maar die heb ik niet in mijn omgeving. Hetzelfde geldt voor mij echter voor enorme pro vaccinatie figuren. Dat vind ik net zulke gevaarlijke idioten en wil ik ook niet in mijn omgeving.)
Maar ik heb zat mensen zonder vaccin in mijn omgeving.
Ze nemen echter wel de normale veiligheidsregels in acht en zijn gewoon dezelfde mensen als altijd, behalve dat ze de vaccins niet nemen. Waarom zou ik problemen met hen hebben.

Citaat:Hebben jullie nou ook dat je heel anders tegen sommige mensen aankijkt door het standpunt dat zijn innemen t.o.v. COVID-19 en de maatregelen?