Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:33

Ik vond deze te grappig om niet te posten _O- erg flauw
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:45

Ik vind het eigenlijk wel fijn als mensen rekening houden met elkaars geluidsoverlast? Soms hoor je het zelf echt niet of sta je er gewoon niet bij stil, maar geregeld te weinig slapen wegens geluidsoverlast is echt vervelend. En oordopjes zijn niet altijd de oplossing. Als het makkelijk is om rekening mee te houden zou ik dat in elk geval wel doen voor mijn buren. Dat even los van TS. En zo'n oplossing als bezoek dat om de hoek parkeert is ook best fijn - als bezoek is het een kleine moeite als je het weet, en voor de buren is het fijn om wel een plekje te kunnen vinden.

Waar mogelijk ben ik voor samen oplossen en vind ik ook een soort informele verdeling van standaardplekken niet erg. (Maar uiteraard niet zoals de buurvrouw van TS maar dat spreekt wel vanzelf.)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:37

Shadow0 schreef:
Ik vind het eigenlijk wel fijn als mensen rekening houden met elkaars geluidsoverlast? Soms hoor je het zelf echt niet of sta je er gewoon niet bij stil, maar geregeld te weinig slapen wegens geluidsoverlast is echt vervelend. En oordopjes zijn niet altijd de oplossing. Als het makkelijk is om rekening mee te houden zou ik dat in elk geval wel doen voor mijn buren. Dat even los van TS. En zo'n oplossing als bezoek dat om de hoek parkeert is ook best fijn - als bezoek is het een kleine moeite als je het weet, en voor de buren is het fijn om wel een plekje te kunnen vinden.

Waar mogelijk ben ik voor samen oplossen en vind ik ook een soort informele verdeling van standaardplekken niet erg. (Maar uiteraard niet zoals de buurvrouw van TS maar dat spreekt wel vanzelf.)

Maar hoe zie je dat voor je, openbare plekken naar eigen wens gaan indelen? Dat kan toch niet?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:57

miss_lizje schreef:
Snap ik, ze verbied mij niks. Heeft alleen gevraagd of als het mogelijk is niet voor haar deur te parkeren als ik weet dat ik zo vroeg weg ga. Dit is allemaal ook op vriendelijke toon met heel veel begrip van beide kanten gegaan. Want als het een keer echt niet anders kan, word ze daar ook niet boos om.

Heerlijk om te lezen dit! Vind dat echt een gezonde mentaliteit. Zowel van jou als van de buurvrouw.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:06

LWDaisy schreef:
Maar hoe zie je dat voor je, openbare plekken naar eigen wens gaan indelen? Dat kan toch niet?

Informeel is wat er nu dus heel vaak gebeurt: iedereen heeft op zeker moment wel min of meer een eigen plek en meestal gebruik je die, en eventueel spreek je wat dingen af. Zo was vroeger een buurman die meer ruimte nodig had bij het uitstappen en die had gewoon vast de parkeerplek aan de rand. Dat hoeft dan niet via een vergunning of officiele regels.
En als dat goed werkt is dat prima en hou ik er in principe wel rekening mee. Nogmaals: de manier waarop de buurvrouw van de TS reageert is overdreven, maar bv dat je het bezoek zegt dat ze beter de andere straat kunnen nemen, of dat je je auto als je vroeg weg moet niet onder het raam zet van iemand die er last van heeft vind ik prima, als dat ook echt makkelijk kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:09

Shadow0 schreef:
LWDaisy schreef:

Informeel is wat er nu dus heel vaak gebeurt: iedereen heeft op zeker moment wel min of meer een eigen plek en meestal gebruik je die, en eventueel spreek je wat dingen af. Zo was vroeger een buurman die meer ruimte nodig had bij het uitstappen en die had gewoon vast de parkeerplek aan de rand. Dat hoeft dan niet via een vergunning of officiele regels.
En als dat goed werkt is dat prima en hou ik er in principe wel rekening mee. Nogmaals: de manier waarop de buurvrouw van de TS reageert is overdreven, maar bv dat je het bezoek zegt dat ze beter de andere straat kunnen nemen, of dat je je auto als je vroeg weg moet niet onder het raam zet van iemand die er last van heeft vind ik prima, als dat ook echt makkelijk kan.

Vind ik ook. Stukje rekening houden met elkaar :).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 19:38

Ik heb een leuke update hier!

Toevallig vandaag toen ik al thuis was hoorde ik mijn vriend buiten praten. Dus ik had zoiets van “oh die is met de buurvrouw aan het praten”. Niet de buurvrouw van de auto, maar de buurvrouw waar we vaker mee praten. Na een tijdje begon ik te denken dat het wel heel lang duurde dus ik keek even door de raam. Hij was met de andere buurvrouw en een buurman aan het praten. Toen dacht ik: nou dan kan ik net zo goed even mee komen kletsen om haar wat beter te leren kennen. Het blijkt dat we best wel wat met elkaar gemeen hebben :')
We hebben ook echt een goed en lang gesprek gehad met zijn allen en het over van alles en nog wat gehad. Eenmaal terug binnen had ik mijn vriend nog gevraagd of hij het nog over het parkeer gedoe had gehad voordat ik kwam omdat ik het woord “parkeren” wel een keer had horen vallen. En ja dus.

Ze had haar excuses aangeboden aan mijn vriend ook naar mij toe omdat mijn vriend wel heeft gezegd dat het me had overweldigt. Dat was niet te bedoeling. Het was gewoon meer echt om te informeren dat iedereen een beetje vaste parkeerplekken had en dat er gevallen waren dat mensen een beetje geïrriteerd waren als een van onze auto’s heel lang op een plek stond die meer “van hun” was. Dit is gewoon hoe de buurt werkt hier. Over het algemeen zijn de vaste plekken ook voor iedereen gewoon voor de deur behalve bij mij omdat mij vriend de plek voor onze deur heeft. Ze was er niet direct boos over. Gewoon een beetje geïrriteerd. En ze doet ook niet moeilijk over wanneer onze plekken al zijn bezet etc. Het ging er meer over als een can onze auto’s er al weken staat of vaker achter elkaar. En eerlijk gezegd begrijp ik dat ook wel een beetje van een buurt zoals deze. Dus het is goed tussen ons allemaal :D

Ik denk dat ik haar nog wel eens naar binnen uitnodig want ik denk dat we zeker een uur hebben staan kletsen buiten :')
En, het blijkt dat ze ADHD heeft. Waarschijnlijk was dat de reden dat ze zo kortaf was. Dat was denk ik meer een impulsief momentje. Die heb ik zelf net zo goed aangezien ik ook ADHD heb. Dus, dan begrijp ik het wel. Dan heb je al een lange dag gehad. Zie je dat nog en dat trekt je dan net over de streep met de hoeveelheid emoties die je kunt hebben. Dan gaat het nog niet eens over de parkeerplekken. Ik ben de laatste die erover oordeelt als je zo’n moment heb want die heb ik zelf ook vaak genoeg helaas :\

Dus het is helemaal goed tussen ons en het is een ontzettend leuke vrouw. Net zoals ik laatst eens zei: als de situatie erom vraagt wil ik met haar praten. Nou dat is gebeurd.

Het blijkt trouwens dat ze ook doet aan paardrijden en al. Dus dat is ook wel heel leuk :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:39

Fijn om te horen!

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:44

Zo blij dit te lezen. Praten lost zoveel op. Dat helpt écht.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:26

Voor de liefhebber straks :')

Afbeelding

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:57

Ja dat! Ik wilde het net plaatsen. :') _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:29

Geen spoilers aub! Kijk het morgen terug.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:30

Goed om te horen TS!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:33

Net even t topic doorgelezen
Fijn ts dat er een goed gesprek is geweest met de buren.

Wij wonen in een tussen woning waarbij je aan 1 kant van de straat kan parkeren, 1 plek per woning.

Onze buren hebben 2 auto's die ze allebei in de straat willen hebben, buurman gaat zelfs zn auto halen als er weer plek is, andere buren heben er 4, die soms alle 4 in de straat staan.
Buurman op de hoek rijd amper en die wil perse zn auto voor zn deur hebben dus als ie weg gaat is t smorgens vroeg, 1 band moet zelfs altijd op dezelfde stoeptegel staan die hij zelfs met regelmaat onkruid vrij maakt _O-

Schuin aan de overkant woonde een vrouw die eens aanbelde bij ons want onze bus stond voor haar deur en ze kon niet meer naar buiten kijken....lees....alles en iedereen in de gaten houden >;)

Ik volg deze parkeer soap, hilarisch soms, we horen t precies wanneer er een auto weg rijd en de buurman meteen de deur uit gaat om z'n auto te halen.

Mij boeit t niks, geen plek? Jammer dan, dan staat ie maar een stukje verder t is maar een auto en ik kan me hier echt niet druk om maken, zo zonde van mn energie
Tuurlijk is t soms vervelend dat ik na mn avonddienst nergens kan parkeren, maar so be it, er is echt ergens wel een plekje en van een stukje lopen ga ik ook niet dood.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:00

Ik woon aan de rand van een oud vestingsstadje, waar de straten niet gemaakt zijn op veel auto's.
Daarom gebeurt het dat veel bewoners hun auto in een achtergelegen straat moeten parkeren.
De mensen uit de straat hier schuin tegenover parkeren bij ons voor de deur, wij parkeren in de straat hierachter, of als daar geen plek is, de straat daar weer achter.

Nu wonen wij aan de doorgaande weg, en is de wijk hier achter rustig. Dus wat dat betreft heb ik er zelf niet zo'n moeite mee. Ja, ik moet verder lopen met de boodschappenkratten, maar goed. Af en toe worden mensen hier in de wijk wel creatief met parkeren :+.

Het grootste gezeur wat wij hebben gehad is toen we de tuin aan het verbouwen waren en er een container moest komen. Toen is er een (altijd al boze) buurman naar buiten gekomen dat hij geen container voor zijn deur wil, en ook sommige andere buurtbewoners vonden dat "eigenlijk niet kunnen". Maarja, volgens de regels van de gemeente mocht het, het zijn openbare parkeerplekken en voor onze deur (als er dan al plek zou zijn...) kon het niet omdat de container dan te ver zou uitsteken op de weg.
Side note is dat boze buurman een hoge auto rijdt waar je niet overheen kan kijken, we hadden een kleine maat container laten komen :+. Sinds een tijdje parkeert boze buurman achter het huis, waar een pleintje is en waar meneer een garage heeft waar hij voor kan parkeren :+.

Ook wel eens gehad met een straat om de hoek waar we ook vaak staan dat mensen geen zin hadden in een auto van een ander voor de deur. Toen hebben ze gewoon een oud barrel daar weggezet met vanuit de slaapkamer een camera erop gericht. Volgens mij was het toen zelfs zo dat we hadden opgezocht, dat die auto ook een verlopen apk had etc. Dus puur zodat er geen vreemde auto's voor de deur stonden die hun "uitzicht" verpestte. Mensen hadden een oprit voor 2 auto's, maar stonden er nooit 2. Toen hebben we als buurtbewoners ook wel over gesproken om 's nachts dat ding stiekem weg te rijden/slepen enzo := :+.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:06

Hoef je niet stiekem te doen. Zonder apk mag een auto niet aan de openbare weg dus kun je gewoon door de juiste instanties laten wegslepen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 12:44

smurffie schreef:
Hoef je niet stiekem te doen. Zonder apk mag een auto niet aan de openbare weg dus kun je gewoon door de juiste instanties laten wegslepen

Krijgen ze er nog een dikke boete bovenop als ze wel rijden :+

Maar ja, eigen schuld dikke bult

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:04

Ik heb soms het idee dat vaste parkeerplekken vooral een ding is voor wat oudere generaties. Ik ken namelijk niemand van mijn leeftijd die hier over zeurt en mijn moeder en haar leeftijdsgenoten juist wel.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:46

Wij hebben een oprit waar 2 auto’s oppassen. We hebben er zelf maar 1.
Maar als we het gras moeten maaien dan parkeren we de auto voor de oprit en zelfs dan is er al eens een buur komen zeuren want haar vriendin staat daar altijd…