erg flauw
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
erg flauw
Shadow0 schreef:Ik vind het eigenlijk wel fijn als mensen rekening houden met elkaars geluidsoverlast? Soms hoor je het zelf echt niet of sta je er gewoon niet bij stil, maar geregeld te weinig slapen wegens geluidsoverlast is echt vervelend. En oordopjes zijn niet altijd de oplossing. Als het makkelijk is om rekening mee te houden zou ik dat in elk geval wel doen voor mijn buren. Dat even los van TS. En zo'n oplossing als bezoek dat om de hoek parkeert is ook best fijn - als bezoek is het een kleine moeite als je het weet, en voor de buren is het fijn om wel een plekje te kunnen vinden.
Waar mogelijk ben ik voor samen oplossen en vind ik ook een soort informele verdeling van standaardplekken niet erg. (Maar uiteraard niet zoals de buurvrouw van TS maar dat spreekt wel vanzelf.)
miss_lizje schreef:Snap ik, ze verbied mij niks. Heeft alleen gevraagd of als het mogelijk is niet voor haar deur te parkeren als ik weet dat ik zo vroeg weg ga. Dit is allemaal ook op vriendelijke toon met heel veel begrip van beide kanten gegaan. Want als het een keer echt niet anders kan, word ze daar ook niet boos om.
LWDaisy schreef:Maar hoe zie je dat voor je, openbare plekken naar eigen wens gaan indelen? Dat kan toch niet?
Shadow0 schreef:LWDaisy schreef:Maar hoe zie je dat voor je, openbare plekken naar eigen wens gaan indelen? Dat kan toch niet?
Informeel is wat er nu dus heel vaak gebeurt: iedereen heeft op zeker moment wel min of meer een eigen plek en meestal gebruik je die, en eventueel spreek je wat dingen af. Zo was vroeger een buurman die meer ruimte nodig had bij het uitstappen en die had gewoon vast de parkeerplek aan de rand. Dat hoeft dan niet via een vergunning of officiele regels.
En als dat goed werkt is dat prima en hou ik er in principe wel rekening mee. Nogmaals: de manier waarop de buurvrouw van de TS reageert is overdreven, maar bv dat je het bezoek zegt dat ze beter de andere straat kunnen nemen, of dat je je auto als je vroeg weg moet niet onder het raam zet van iemand die er last van heeft vind ik prima, als dat ook echt makkelijk kan.
.

.
. Sinds een tijdje parkeert boze buurman achter het huis, waar een pleintje is en waar meneer een garage heeft waar hij voor kan parkeren
.
.