Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eretria schreef:En hoe verklaar jij dan dat er vorig jaar zogezegd niemand griep had? Alles was corona. Ja rot voor degenen die met griep op de ic liggen. Je krijgt gewoon stempel corona.
Eretria schreef:En hoe verklaar jij dan dat er vorig jaar zogezegd niemand griep had? Alles was corona. Ja rot voor degenen die met griep op de ic liggen. Je krijgt gewoon stempel corona.
Tallie1979 schreef:Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.
Ik word knettergek van het gezeik over prikken halen, mensen die worden uitgesloten, de ongevaccineerden overal de schuld van geven, de tweestrijd, het uitsluitbeleid, maar vooral het gelieg van de overheid.
Vorig jaar riep De Jonge dat als 70% van de mensen die klauteprik zou hebben gehad en volledig gevaccineerd zou zijn, we met zijn allen veilig zouden zijn.
En nu blijkt dat met 82% het nog steeds niet genoeg is. Maar, ook dat we met die prikken ook gewoon niet veilig zijn.
En dan vinden mensen het raar dat sommige mensen zich niet willen laten enten. Omdat het gewoon niet duidelijk is wat het resultaat is, maar ook weten we nu dat die prik eigenlijk geen zak uitmaakt, want je wordt alsnog ziek en je kunt alsnog mensen besmetten. Dat was geen onderdeel van de belofte, De Jonge!
Ik heb mezelf laten enten omdat ik anders mijn werk niet meer kan uitvoeren, ben er 2x strontziek van geweest.
Laat de mensen die het niet willen nou gewoon eens hun leven leiden. Stop nou eens met het veroordelen en uitsluiten. Corona is er en het blijft, we kunnen niet de rest van ons leven zo hysterisch blijven doen. Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.
nicole_floor schreef:Tallie1979 schreef:Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.
Ik word knettergek van het gezeik over prikken halen, mensen die worden uitgesloten, de ongevaccineerden overal de schuld van geven, de tweestrijd, het uitsluitbeleid, maar vooral het gelieg van de overheid.
Vorig jaar riep De Jonge dat als 70% van de mensen die klauteprik zou hebben gehad en volledig gevaccineerd zou zijn, we met zijn allen veilig zouden zijn.
En nu blijkt dat met 82% het nog steeds niet genoeg is. Maar, ook dat we met die prikken ook gewoon niet veilig zijn.
En dan vinden mensen het raar dat sommige mensen zich niet willen laten enten. Omdat het gewoon niet duidelijk is wat het resultaat is, maar ook weten we nu dat die prik eigenlijk geen zak uitmaakt, want je wordt alsnog ziek en je kunt alsnog mensen besmetten. Dat was geen onderdeel van de belofte, De Jonge!
Ik heb mezelf laten enten omdat ik anders mijn werk niet meer kan uitvoeren, ben er 2x strontziek van geweest.
Laat de mensen die het niet willen nou gewoon eens hun leven leiden. Stop nou eens met het veroordelen en uitsluiten. Corona is er en het blijft, we kunnen niet de rest van ons leven zo hysterisch blijven doen. Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.
Dit dus...
bigone schreef:En het meest ernstige jaar wat betreft griep was 2016/2017 schatting van ongeveer 500.000 griepgevallen , Corona inmiddels op 2.000.000 en dan zitten daar de gevallen van vorig jaar toen er nauwelijks getest werd nog niet bij dus kun je er nog een miljoen bij opzetten.
Wereldwijd zijn er inmiddels 4,5 miljoen coronadoden en ook dat zijn alleen de geteste gevallen. Dit is waarschijnlijk maar de helft van het werkelijke aantal aangezien veel landen niet alle cijfers doorgeven maar kijk je bvb naar Rusland en India dan is de oversterfte daar gigantisch, veel hoger dan de officiële cijfers.
Soms krijg ik de indruk dat sommigen liever deze werkwijze van de regering zien: https://nos.nl/l/2394160
tjaakje schreef:Wat mij de grootste zorgen baart is wat er in dit topic nu ook gebeurt. Corona moet bestreden worden of in elk geval in toom gehouden worden, maar de tweedeling die de maatregelen en de vaccinatie met zich meebrengen vind ik echt eng. En voor iemand gaat roepen: wat is jouw oplossing dan? Soms is er geen oplossing te bedenken. Ja, wel een oplossing voor 1 persoon of voor 1 groep, maar daarmee wordt een andere groep des te harder aan de kant geschoven. Dus hou ik mijn oplossingen voor me en probeer me zoveel mogelijk in te leven in de zorgen en problemen van iedereen. Ik maak mijn eigen keuze en ik sta gelukkig niet in de positie dat ik het beleid moet maken. Want ik zou echt niet weten hoe dat zou moeten, al ben ik ook niet tevreden met het beleid van nu.
TS noemt twee situaties van 2 personen voor wie het erg lastig is om aan een QR code te komen. In dit geval is voor beiden in mijn opzicht een hele simpele oplossing te bedenken die ik in dit acht pagina lange topic nog niet gevonden heb: regering, zorg ervoor dat Testen voor Toegang voor IEDEREEN toegankelijk is met een maximum aantal km tot een testlocatie. 40 km rijden voor een test is veel (en ja, dat zou ik ook moeten rijden ervoor)
Citaat:Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.
Ik word knettergek van (...) maar vooral het gelieg van de overheid.
Citaat:En nu blijkt dat met 82% het nog steeds niet genoeg is. Maar, ook dat we met die prikken ook gewoon niet veilig zijn.
Citaat:En dan vinden mensen het raar dat sommige mensen zich niet willen laten enten.
Citaat:Omdat het gewoon niet duidelijk is wat het resultaat is, maar ook weten we nu dat die prik eigenlijk geen zak uitmaakt, want je wordt alsnog ziek en je kunt alsnog mensen besmetten. Dat was geen onderdeel van de belofte, De Jonge!
Citaat:Laat de mensen die het niet willen nou gewoon eens hun leven leiden.
Askja schreef:tjaakje schreef:Wat mij de grootste zorgen baart is wat er in dit topic nu ook gebeurt. Corona moet bestreden worden of in elk geval in toom gehouden worden, maar de tweedeling die de maatregelen en de vaccinatie met zich meebrengen vind ik echt eng. En voor iemand gaat roepen: wat is jouw oplossing dan? Soms is er geen oplossing te bedenken. Ja, wel een oplossing voor 1 persoon of voor 1 groep, maar daarmee wordt een andere groep des te harder aan de kant geschoven. Dus hou ik mijn oplossingen voor me en probeer me zoveel mogelijk in te leven in de zorgen en problemen van iedereen. Ik maak mijn eigen keuze en ik sta gelukkig niet in de positie dat ik het beleid moet maken. Want ik zou echt niet weten hoe dat zou moeten, al ben ik ook niet tevreden met het beleid van nu.
TS noemt twee situaties van 2 personen voor wie het erg lastig is om aan een QR code te komen. In dit geval is voor beiden in mijn opzicht een hele simpele oplossing te bedenken die ik in dit acht pagina lange topic nog niet gevonden heb: regering, zorg ervoor dat Testen voor Toegang voor IEDEREEN toegankelijk is met een maximum aantal km tot een testlocatie. 40 km rijden voor een test is veel (en ja, dat zou ik ook moeten rijden ervoor)
Daar ben ik het wel mee eens. Daar zou zeker meer werk van gemaakt kunnen worden.
Overigens vraag ik me, net als eerder iemand in dit topic al deed, me af of de genoemde personen wel echt bestaan. Niet omdat hun situatie onrealistisch zou zijn, het is meer de indruk die ik krijg uit de openingspost, die een beetje de stijl heeft van een column.
Maakt verder niet uit, het is alleen dat er met deze twee voorbeelden bewust gekozen lijkt voor de slechtst denkbare situatie qua kwetsbaarheid en isolement, terwijl in de praktijk deze groep naar mijn idee toch relatief klein is.
nicole_floor schreef:Tallie1979 schreef:Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.
Dit dus...
Mellow schreef:Ik schrijf steeds een heel stuk en haal het dan weer weg...
Pijnlijk hoor de verharding van de maatschappij nu en hoe we met elkaar omgaan zo. Waarbij er niet meer naar elkaar geluisterd word in een open dialoog. Waar de veroordelingen je om de oren vliegen en mensen 1 weg de goede weg vinden maar er meer zijn die naar Rome lijden.
Ik probeer niet te veroordelen. Een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Dat is mijn mening.
Citaat:TS noemt twee situaties van 2 personen voor wie het erg lastig is om aan een QR code te komen. In dit geval is voor beiden in mijn opzicht een hele simpele oplossing te bedenken die ik in dit acht pagina lange topic nog niet gevonden heb: regering, zorg ervoor dat Testen voor Toegang voor IEDEREEN toegankelijk is met een maximum aantal km tot een testlocatie. 40 km rijden voor een test is veel (en ja, dat zou ik ook moeten rijden ervoor)
bigone schreef:En het meest ernstige jaar wat betreft griep was 2016/2017 schatting van ongeveer 500.000 griepgevallen , Corona inmiddels op 2.000.000 en dan zitten daar de gevallen van vorig jaar toen er nauwelijks getest werd nog niet bij dus kun je er nog een miljoen bij opzetten.
Wereldwijd zijn er inmiddels 4,5 miljoen coronadoden en ook dat zijn alleen de geteste gevallen. Dit is waarschijnlijk maar de helft van het werkelijke aantal aangezien veel landen niet alle cijfers doorgeven maar kijk je bvb naar Rusland en India dan is de oversterfte daar gigantisch, veel hoger dan de officiële cijfers.
Soms krijg ik de indruk dat sommigen liever deze werkwijze van de regering zien: https://nos.nl/l/2394160
JMJ schreef:Bij corona moet iedereen die symptomen heeft (met of zonder klachten) zich laten testen en hier bovenop komt ook nog eens testen voor toegang, waarbij mensen zonder klachten en of symptomen positief kunnen zijn. Deze positieve PCR testen worden zonder diagnose door een arts als corona besmetting geregistreerd.
Als je deze handelswijze voor griep zou hanteren, krijg je ook heel andere cijfers
Switch2016 schreef:Helemaal mee eens...hou eens op met de hysterie..
tjaakje schreef:Wat mij de grootste zorgen baart is wat er in dit topic nu ook gebeurt. Corona moet bestreden worden of in elk geval in toom gehouden worden, maar de tweedeling die de maatregelen en de vaccinatie met zich meebrengen vind ik echt eng.