Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:53

Gefeliciteerd pimaude!

Hopelijk is het in april beter qua maatregelen maar wij laten sowieso de dag doorgaan. Eventueel inderdaad met een lunch ipv diner en in kleiner gezelschap maar verplaatsen zien we niet zitten. Indien nodig is buiten zelfs ook een optie voor feliciteren en taart, dus het komt vast goed.

Wat betreft bloemen hebben wij een bruidsboeket en een klein corsage, daarnaast voorlopig 2 grote en een stuk of 5 mini boeketjes voor in de receptie zaal. Die aantallen kunnen nog wijzigen. Alles bij elkaar kwam het geloof ik rond de 150 euro uit. Mijn boeket ga ik overigens niet gooien, dat vind ik zonde :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:04

Pimaude gefeliciteerd!! Was zijn aanzoek op middernacht?

qua bloemen heb ik nog niets geregeld, maar aangezien we low budget gaan doe ik denk ik de dag van te voren even langs de bloemenwinkel voor een leuk boeketje wat ik mooi vind, een lint om als handvat te gebruiken kan ik er zelf wel omheen draaien. Alles waar 'bruids'- voor staat maakt het een stuk duurder.

Qua planning voor het feest ivm maatregelen, dat blijft lastig. Nog 51 dagen te gaan, dus de kans dat er dan nog maatregelen van kracht zijn is aanwezig. Het trouwen gaat sowieso door, die datum staat vast. Het feest/diner met de gasten zou van 18.30 tot 22.00 uur duren. Als dat niet mogelijk is dan verschuiven we het naar de zomer, wellicht op een andere locatie, dat is nog niet duidelijk. Ik weet nog niet hoeveel gasten er zullen komen. van een aantal weet ik dat ze niet gevaccineerd zijn en niet willen testen, dus die zullen misschien al afvallen. We nodigen er zo'n 70 uit.
Morgen gaan we de uitnodigingen klaar maken. ik ben benieuwd naar de rsvp... of iedereen reageert, of dat we daar nog zelf achteraan moeten gaan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:14

Gefeliciteerd Pimaude. Exact om 12 uur :D ?

Wij mochten tot 20u eten, dat vond ik prima maar anders zou ik het denk ik toch verzetten. Maar ik verwacht wel dat in april het (gedeeltelijk) open is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:39

Hihi, ja om 00:00 uur! :D opa en oma stonden er met hun neus bovenop, was één grote jankpartij := wel heel schattig haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:40

pimaude schreef:
Hihi, ja om 00:00 uur! :D opa en oma stonden er met hun neus bovenop, was één grote jankpartij := wel heel schattig haha!

Agussie! Zo leuk met opa en oma erbij, zie het helemaal voor me <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:06

pimaude schreef:

Wat leuk, gefeliciteerd! *\o/*

Vorig jaar precies ook zo ten huwelijk gevraagd en wij gaan komende herfst trouwen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:15

annepaardoes schreef:
Even een vraagje voor de mensen die hun bloemen al geregeld hebben. Wat betalen jullie voor je bruidsboeket en de corsages voor op de kleding van de getuigen/daggasten? Wij hadden een prijs doorgekregen waar we toch best wel van schrokken :x

250 euro.
1 hangend bruidsboeket,
13 polscorsages,
15 gewone corsages met speld
1 gewone corsage met magneetjes

Nou moet ik zeggen dat onze prijs heel erg mee viel, omdat de vrouw van mijn neef bloemiste is, hierdoor heb ik vrij dure bloemen kunnen uitkiezen zonder dat we meteen enorm hoog in de kosten kwamen.
Wij hadden ook pauwenveren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 02:12

Susanne schreef:
pimaude schreef:

Wat leuk, gefeliciteerd! *\o/*

Vorig jaar precies ook zo ten huwelijk gevraagd en wij gaan komende herfst trouwen :D

Zo leuk :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:31

Vandaag hebben we de kaarten klaar gemaakt. Morgen rondbrengen en op de post. We hebben er toch maar een briefje 'onder voorbehoud ivm coronamaatregelen' bij gedaan. We zien wel hoe het loopt. Trouwen gaat sowieso door. De datum staat al in de ringen, dus ja, dat moet gewoon :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:41

Wij hopen dat alles half mei "gewoon" door mag gaan.

We hebben alles bij elkaar ongeveer 80 gasten.

Als de horeca eerder moet sluiten kan het zijn dat we toch gaan schuiven met de tijden maar wel op dezelfde dag :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:57

ynskek schreef:
Wij hopen dat alles half mei "gewoon" door mag gaan.

We hebben alles bij elkaar ongeveer 80 gasten.

Als de horeca eerder moet sluiten kan het zijn dat we toch gaan schuiven met de tijden maar wel op dezelfde dag :j

ja zo doen wij het ook. de avond zou duren van 18.30 tot 22.00 uur.. maar als het moet kan het natuurlijk ook van 16;00 tot 20.00. we trouwen om 15.00 uur. Nog 49 dagen volgens de aftel app op mijn telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:32

Wij hebben in principe een datum kunnen kiezen, en een optie genomen bij locatie 1. 1.5 week bedenktijd!

We willen eigenlijk alles zelf doen en een weiland of boerderij huren die dag, maar dat lijkt nog niet zo simpel te zijn. Helaas wordt het dan een locatie, maar dat geeft ergens ook wel rust. Het viel ons wel op dat de fotograaaf- na de locatie- de grootste kostenpost is. Hoeveel uur laten jullie deze komen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:37

Alles op eigen locatie doen komt inderdaad veel bij kijken en is vaak onder de streep duurder dan het ergens op locatie doen.

Ik kan qua fotografie natuurlijk alleen maar over mezelf praten, maar ik ben doorgaans ergens tussen de 8 en 14 uur aanwezig.
De ochtend geeft veel meer waarde in je beelden dan de avond, dus als je budgettechnisch keuzes moet maken zou ik eerder de avond laten schieten dan de ochtend
Fotografie is inderdaad niet goedkoop, maar het is wel hét tastbare wat je overhoudt aan zo’n dag. Ik blader zelf nog wel eens in het trouwalbums van mijn ouders bijvoorbeeld. Dat vind ik echt magisch

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:42

pimaude leuk een locatie vastgelegd! Inderdaad een heel stuk meer rust dan alles zelf regelen denk ik, maar wel jammer dat het niet helemaal is wat jullie in gedachten hadden.

Wij hebben een fotograaf die een vaste prijs rekent. Hij komt 's ochtends (vertrekt vanaf 8u van huis) en blijft tot het einde. Ook als dat een avondfeest is, maar dat is bij ons niet aan de orde natuurlijk. Dus geen vast aantal uren en dat vind ik ook wel fijn. Achteraf kiezen we dan nog wat we willen qua album en afdrukken, ook daar zijn vaste prijzen voor bepaalde type albums. Alle digitale bestanden krijgen we sowieso.
Het kost wel wat, maar goede foto's vinden wij erg belangrijk want dat is toch een van de weinige dingen die blijvend zijn ook na de grote dag.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:05

Pimaude, dat doe je snel! Spannend! :)

Alles zelf doen lijkt me inderdaad ontzettend veel gedoe, wel leuk maar inderdaad vaak ook alleen maar (veel) duurder. Ik ben blij dat we bijna niks groots hoeven te regelen.

Onze fotograaf komt zo lang als we willen. Wij trouwen al vroeg, om 12 uur, en daarvoor komt hij natuurlijk nog afzonderlijk naar mij en mijn vriend toe. Ik weet niet tot wanneer hij blijft, ons feest duurt tot 1 uur maar inderdaad vanaf een uur of 8/9 zal er niet heel veel spannends meer te fotograferen zijn verwacht. Ik vond goede foto's ook erg belangrijk dus heb absoluut niet bespaard op de fotograaf, we betalen ook best wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:17

Het is ook niet dat we een budget bruiloft gaan houden hoor! :-) Viel me alleen op dat de kostenverdeling zo uitvalt, en 1 fotograaf zelfs bijna net zo duur als de locatie was. Dat gun ik hem/haar ook gewoonweg niet, dan mag ik 1.5 maand werken voor werk wat hij/zij in 40 uur gedaan heeft zoals de persoon aangaf. :D Maar dat staat buiten budget, dat vindt ik gewoon op emotie spelen.

We hebben nu 2 gesprekken staan met andere fotografen waarvan 1 de stijl 100% mijn eigen stijl is dus ben benieuwd. Fijn om een idee te hebben hoe het bij jullie gaat! En inderdaad jammer van het zelf organiseren, is iets wat ons beide heel erg licht en dat het dan duurder is is niet erg- het is gewoon niet haalbaar helaas. Gat in de markt. :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:48

Onze fotograaf zal zo’n 9 uur aanwezig zijn. Vanaf half 9 ‘s ochtends (onze ceremonie begint om half 11) tot vlak voor het avondeten half 6.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 09:59

Onze fotograaf waarschijnlijk 10 uur, vanaf het aankleden tot een deel van het feest.

Hoe hebben jullie een bloemist gevonden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:08

onze fotograaf komt ongeveer 4 uur. we trouwen om15.00 uur, en willen van te voren de foto's maken. Het is inderdaad een kostenpost, maar wel wat Liselot ook zegt, een tastbare herinnering aan de dag. Ik heb er een via marktplaats gevonden.

Er is hier in het dorp een heel goede bloemist, dus daar haal ik mijn boeketje.

Kaarten zijn verstuurd en de eerste reacties druppelen binnen. Leuk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:32

Bloemist vond ik het lastigst :+ Ik informeerde ruim een jaar van tevoren en de helft zat al vol voor 2022 of reageerde gewoon niet. Ik hou ook niet zo van bloemen dus vond het sowieso lastig iets in mijn stijl gevonden. Uiteindelijk heb ik precies wat ik zocht gevonden en toevallig ook nog letterlijk aan de andere kant van de straat van onze locatie. Gewoon via Google, websites en Instagram pagina's bekeken en gemaild als de stijl me aanstond.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:52

Mijn partner regelt mijn boeket en bloemstuk voor op tafel bij ceremonie. Blijkbaar is dat ook een (oude) traditie :D. Uiteraard wel beetje wennen door gegeven haha.

Onze fotograaf komt pas met de ceremonie. Mijn partner ziet mij ook pas voor het eerst tijdens de ceremonie, als paps mij binnenbrengen. Foto s maken we erna :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:12

Wij hebben gekozen voor onze lokale bloemist in onze woonwijk. Een fijn, klein zaakje waar ik vaker kom om een boeket voor in huis te halen. Ook in lockdowntijd heb ik meerdere keren gemaild/gebeld en gewoon gevraagd: kun je een leuk boeketje maken, die hoofdkleur en ongeveer die prijs. En ik werd altijd positief verrast :)

Zij is fijn in de communicatie en we zijn langsgeweest om de fotoboekjes met voorbeelden van werk dat ze gemaakt had te bekijken. Eigenlijk kan ze bijna alles maken wat je kunt verzinnen zei ze. Ik had al iets in mijn hoofd wat ik ongeveer wilde, dus een foto aangeleverd en daarop wordt het boeket gebaseerd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:21

Ik zie mezelf helemaal niet lopen met een bruidsboeket. Aangezien we op de dag geen aparte shoot doen als stel en ik ook niet ergens officieel naar binnen wandel of word 'weggegeven', denk ik dat ik het boeket gewoon achterwege laat. Net als veel andere elementen. _O-

Hebben jullie ook een checklist om te bedenken of je iets vergeet? Ik had er laatst eentje opgezocht van een trouwwebsite, maar die was echt voor mensen die het groots aanpakken. Er stond zelfs op wanneer je je tanden moest laten bleken... Daar haakte ik af.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:42

Wij hebben een planningsfile van onze ceremoniemeester, maar die is ook erg uitgebreid. Wij slaan ook het nodige over, ik hoef bijvoorbeeld geen trouwauto maar ga gewoon met eigen auto of de auto van ouders/schoonouders.

Eigenlijk een korte checklist van wat je moet hebben:
- Je partner en jezelf
- Getuigen
- Ambtenaar
De rest is volgens mij allemaal bijzaak en eigen invulling :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:43

Haha :)) En daarvan mis ik nog de helft!!