MarlindeRooz schreef:Ik heb meerdere redenen waarom ik geen kind zou willen. Wel zorg in heel graag voor mens/dier. Mijn oplossing daarvoor is dat ik als ik “ouder” ben ik graag een pleegkind voor in de vakanties of weekenden zou hebben. Om zo’n kind toch liefde en aandacht te bieden zonder dat in per se een kind heb. Het is natuurlijk niet hetzelfde. Maar ik roep dit al sinds ik weet wat pleegkinderen zijn.
Kán dat? Waarom enkel vakanties?
In België is het een heel proces en heel eerlijk de kinderen die in pleegzorg zitten hebben hele zware rugzakken. Ik vind het enorm knap dat mensen het doen maar of het veel opbrengt voor iemand heb ik echt mijn twijfels bij. Verziekte levens die helaas vervolgens het jouwe verzieken. Heel hard maar ik zit er heel dicht op en het is zo vreselijk verdrietig de hele situatie.
Had ook niet veel met kinderen, op een paar na.
Wij hebben geen oppas voor ze, de oudste gaat nu wel 4 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal, wat me wel flexibeler maakt. Mijn man en ik hebben alle taken tussen ons 'verdeeld', vrij klassiek; ik verzorg het jongvee tot een jaar, insemineer, hij regelt landwerk, voert en melkt de koeien, samen doen we de droge koeien en de fokkerij. Mocht het zo uitkomen dat hij het jongvee moet doen, of ik trekkerwerk/melken, dan gaat dat ook goed. Ik ben meer met de kinderen bezig, ook omdat ik full-time borstvoeding gaf. Sinds een jaar heeft hij de oudste geregeld mee op sleeptouw, wat mij weer wat ruimte geeft.