Pantykous schreef:Mag ook. Beetje egoïstisch wel.
Maar goed, nu krijg ik vast weer te horen dat er zoooooveel keuzes zijn die je nog kunt maken en dat ik ook vast niet alles perfect doe.
Klopt, maar kleding is zo makkelijk te regelen. Bijvoorbeeld tweedehands maar er is ook genoeg nieuw. En bijvoorbeeld EEN keuze kan al zijn om langer met je kleren te doen, niet aan fast fashion mee te werken, geen Primark te kopen. Om maar wat te noemen.
En ik vind het niet netjes om mensen dan gelijk egoistisch te noemen enkel om dat feit. Dat is wel heel makkelijk geroepen over mensen die je helemaal niet kent?
Ik bijvoorbeeld koop niet bij Primark, niet omdat het niet duurzaam zou zijn, maar ik vind het rommel, zelfde met de H&M, ik koop wel eens tweedehands maar zelden en ik koop zeker geen fast fashion, ik heb een broertje dood aan kleding shoppen, dus vaak ga ik sowieso al niet. Maar ik doe dat niet omdat dat duurzamer zou zijn hoor, maar enkel omdat het me op dat moment het beste past.
Ik heb eens wat duurzame merken doorgekeken die hier zoal worden genoemd, maar ik vind die prijzen te hoog, ik moet een heel gezin aankleden. Kan ik het betalen, jazeker wel, wil ik het betalen, nee, ik spendeer het liever aan andere dingen. Zoals biologisch vlees en biologische voeding, dingen om mijn huis optimaal mee te isoleren, zodat ik niet zoveel hoef te stoken, ik rijd amper auto en noem maar op. Verder doe ik veel voor anderen hier in het dorp en ben vrijwilliger in menig dierenhulpprogramma, ik breng mijn zieke buren naar afspraken in het ziekenhuis, kook een maaltijd voor een ander, maar omdat je dan geen duurzaam tshirt koopt, ben je alsnog een egoist

Misschien je mond eens gaan spoelen...