Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49662
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:52

ingedebruijn schreef:
Suzanne F. schreef:
En ik las net dat het OMT ging adviseren dat gevaccineerden toch ook een negatieve test moeten overleggen als ze ergens naar toe willen….
Nee dat schiet op dan. Dan denk ik dat de vaccinatiebereidheid hard afneemt de aankomende tijd.


Tja anders kun je krijgen dat je met covid op vakantie aan komt en je je vakantie in quarantaine mag doorbrengen.


Nee binnen Nederland hè? Horeca, festivals, theaters etc

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:09

Hopelijk neemt het kabinet dit advies niet over , anders was dit de eerste en de laatste keer dat ik mij liet vaccineren. Niet dat ik het alleen daarom deed , ik heb er ook niet van kunnen profiteren.

Nu was ik dit jaar toch niet naar een evenement geweest , misschien is het volgend jaar (hopelijk) al niet meer nodig. En dan maar niet uit eten , daar kan ik wel zonder mee.

Toevoeging: ik lees in de reacties op Nu.nl dat Arts en OMT-lid Jan Kluytsman flink verdient aan corona testen. Dat verklaart misschien al wel een hoop.
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 19-07-21 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:12

AmyII schreef:
[
Hoho, je bent lekker aan het chargeren. Autisme kán zich uiten in moeilijk contact maken maar dat hóéft niet.



Tis de uitleg op google. Haal je verhaal daar maar.
Hoe je het ook beledigd wendt of keert autisme is een sociale storing.
Aangeven dat autisten de huidige situatie fijn vinden geeft perfect aan dat het geen normale social situatie is :)*

We moeten nu echt áf van de beperking van sociaal gedrag vanwege een inmiddels gepasseerd extreem risico.
Er is geen probleem meer voor de gezondheidszorg; tijd voor normaal sociale mensen-gedrag!

Ik heb op een eervorige versie van deze draden aangegevn dat ik het _/-\o_ zou vinden als deze rotsituatie tot wat meer persoonlijk hygiëne, wat meer respect voor persoonlijke ruimte, masker dragen bij griep/verkoudheid zou leiden en toen viel ook iedereen hier over me heen. Dat is een kniereflex hier :P

Maak gerust simplistische opmerkingen over mannen met meerliefdes. Ík stoor me er niet aan dat een tunnelvisie ander zich er aan stoort: Dat is niet míjn probleem :)*
Mijn ene lief vroeg net onder het genot van een wijntje met tapas op het terras van de venta verderop of ik morgen eieren van haar scharrelkippen mee wilde voor andere lief.
Omdat zij zich zorgen maakten voor/over mij heb ik me laten vaccineren. Ik vind dat (beiden) :knuffel:

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:14

Zebrastreep schreef:
Hopelijk neemt het kabinet dit advies niet over , anders was dit de eerste en de laatste keer dat ik mij liet vaccineren. Niet dat ik het alleen daarom deed , ik heb er ook niet van kunnen profiteren.

Nu was ik dit jaar toch niet naar een evenement geweest , misschien is het volgend jaar (hopelijk) al niet meer nodig. En dan maar niet uit eten , daar kan ik wel zonder mee.

Toevoeging: ik lees in de reacties op Nu.nl dat Arts en OMT-lid Jan Kluytsman flink verdient aan corona testen. Dat verklaart misschien al wel een hoop.



Zoals ik nét schreef; we moeten écht van dit soort stupide geneuzel af.

Kijk inderdaad eíndelijk eens naar de economie van de Covid19 industrie %)

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:15

Huertecilla schreef:
AmyII schreef:
[
Hoho, je bent lekker aan het chargeren. Autisme kán zich uiten in moeilijk contact maken maar dat hóéft niet.



Tis de uitleg op google. Haal je verhaal daar maar.
Hoe je het ook beledigd wendt of keert autisme is een sociale storing.
Aangeven dat autisten de huidige situatie fijn vinden geeft perfect aan dat het geen normale social situatie is :)*

We moeten nu echt áf van de beperking van sociaal gedrag vanwege een inmiddels gepasseerd extreem risico.
Er is geen probleem meer voor de gezondheidszorg; tijd voor normaal sociale mensen-gedrag!

Ik heb op een eervorige versie van deze draden aangegevn dat ik het _/-\o_ zou vinden als deze rotsituatie tot wat meer persoonlijk hygiëne, wat meer respect voor persoonlijke ruimte, masker dragen bij griep/verkoudheid zou leiden en toen viel ook iedereen hier over me heen. Dat is een kniereflex hier :P

Maak gerust simplistische opmerkingen over mannen met meerliefdes. Ík stoor me er niet aan dat een tunnelvisie ander zich er aan stoort: Dat is niet míjn probleem :)*
Mijn ene lief vroeg net onder het genot van een wijntje met tapas op het terras van de venta verderop of ik morgen eieren van haar scharrelkippen mee wilde voor andere lief.
Omdat zij zich zorgen maakten voor/over mij heb ik me laten vaccineren. Ik vind dat (beiden) :knuffel:



Want alles wat op Google staat is waar :')

Tegenvallertje dit weer , hou je maar bezig met je grote liefdes lijkt mij beter

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:18

Huertecilla schreef:
AmyII schreef:
[
Hoho, je bent lekker aan het chargeren. Autisme kán zich uiten in moeilijk contact maken maar dat hóéft niet.



Tis de uitleg op google. Haal je verhaal daar maar.
Hoe je het ook beledigd wendt of keert autisme is een sociale storing.
Aangeven dat autisten de huidige situatie fijn vinden geeft perfect aan dat het geen normale social situatie is :)*

We moeten nu echt áf van de beperking van sociaal gedrag vanwege een inmiddels gepasseerd extreem risico.
Er is geen probleem meer voor de gezondheidszorg; tijd voor normaal sociale mensen-gedrag!

Ik heb op een eervorige versie van deze draden aangegevn dat ik het _/-\o_ zou vinden als deze rotsituatie tot wat meer persoonlijk hygiëne, wat meer respect voor persoonlijke ruimte, masker dragen bij griep/verkoudheid zou leiden en toen viel ook iedereen hier over me heen. Dat is een kniereflex hier :P

Maak gerust simplistische opmerkingen over mannen met meerliefdes. Ík stoor me er niet aan dat een tunnelvisie ander zich er aan stoort: Dat is niet míjn probleem :)*
Mijn ene lief vroeg net onder het genot van een wijntje met tapas op het terras van de venta verderop of ik morgen eieren van haar scharrelkippen mee wilde voor andere lief.
Omdat zij zich zorgen maakten voor/over mij heb ik me laten vaccineren. Ik vind dat (beiden) :knuffel:


Wauw zeg, dus je haalt je wijsheid van google, dan weten we tenminste meteen waar we staan. Stop trouwens ook met die overdaad aan ‘ boven je leestekens, het leest bijzonder betweterig.

Fijn dat je meerdere dames om je heen hebt die zich om jou en elkaar bekommeren, ik ga niks zeggen over jouw leefstijl want die is van jou en daar heb ik niks mee te maken. ;)

Nogmaals: stop met chargeren. Er zijn mensen met autisme die de huidige omgangsvormen fijn vinden, er zijn mensen zonder autisme die de huidige sociale omgangsvormen fijn vinden en er zijn mensen (met of zonder) autisme die de huidige situatie niet goed trekken.

Stop met betweteren, want het enige dat ik uit jouw berichten kan halen is dat je een niet bijzonder goed beeld (meer) hebt van de maatschappij in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:41

Uitleg op Google.... :') 8)7

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:31

Suzanne F. schreef:
Nee binnen Nederland hè? Horeca, festivals, theaters etc


Ohhh daar maak ik me dus echt niet druk om. Als ik dan weer naar een feestje kan. Prima.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:44

Brainless schreef:
Huertecilla schreef:
Post Covid is het simpelweg niet realistisch. Drukte is voor de meeste mensen gewoon niet te vermijden.
Dan zijn er daarnaast de sociale contacten met familie, vrienden, bekenden, clubactiviteiten.
Nog afgezien van dat flirten, daten, zoenen, vrijen voor veel mensen een prettige bezigheid is.
Is dat allemaal niet helder of iemand vreemd; bioscoop? theater? concert? noem het op en dan nog bus, trein, vliegtuig.
Sterkte met 1,5 meter afstand houden...

Mijn 3 autisten hebben iig al een prima jaar gehad.
Die hopen echt dat mensen wat meer afstand blijven houden.
Hoeft geen 1 1/2 meter te zijn, maar geen lichamelijk contact, niet duwen/trekken, even elkaar de ruimte gunnen is heel gewenst.


het gesprek neemt weer een rare wending... HC heeft het over 'algemeen' en daarna volgt een voorbeeld van 3 autisten... Ik vond het daar al een rare vergelijking. Hoe kan je het referentiekader van 3 personen over een algemeen beeld leggen?

Overigens kan je soms op google best prima uitleg vinden... dus waarom dát nu ineens weer raar is snap ik ook niet. Of pakken we dat er alleen maar bij als het uitkomt? :')

Testen voor toegang voor volledig gevaccineerden kan een periode best prima, maar dan moeten ze wel zorgen dat dat testen een stuk makkelijker / sneller kan, anders gaat t echt niet werken.. Tenminste, ik zou het super irritant vinden als ik morgen naar de bioscoop wil (meestal een last minute besluit) en dan niet op tijd bij een testlocatie kan afspreken, te ver moet rijden om te testen of niet op tijd de uitslag heb...
Maar goed, ik ga er dan vanuit dat dat vervalt als iedereen (want het is ondertussen wel al opgerekt naar 'iedereen' in plaats van 'mensen met verminderde weerstand) gevaccineerd kan zijn.

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:49

Omdat bij 'iedereen' nog steeds kwetsbare mensen zitten. De hele selectie / lijst is toen lang niet altijd goed gegaan. Mensen die ooit jaren geleden ergens last van hadden en daarna nooit meer kregen een oproep en mensen die wel nog kwetsbaar zijn niet.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:04

Ik denk dat je bij 'iedereen' altijd kwetsbare mensen houdt, want er zijn mensen die niet gevaccineerd kunnen worden... hoe gaan we daarmee om dan?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:08

Zebrastreep schreef:
Hopelijk neemt het kabinet dit advies niet over , anders was dit de eerste en de laatste keer dat ik mij liet vaccineren. Niet dat ik het alleen daarom deed , ik heb er ook niet van kunnen profiteren.

Nu was ik dit jaar toch niet naar een evenement geweest , misschien is het volgend jaar (hopelijk) al niet meer nodig. En dan maar niet uit eten , daar kan ik wel zonder mee.

Toevoeging: ik lees in de reacties op Nu.nl dat Arts en OMT-lid Jan Kluytsman flink verdient aan corona testen. Dat verklaart misschien al wel een hoop.

Ik vind het ook echt van de zotte om nog constant te blijven testen.

Wanneer stopt dit trouwens? Ik neem aan wanneer iedereen kans op 2 maal vaccin heeft gehad. Ik blijf niet heel mijn leven aan het testen op covid voor vaccinatie weigeraars.
Mij betreft doen ze net als in Engeland, alleen de club in met volledige vaccinatie.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:19

Cer schreef:
Ik denk dat je bij 'iedereen' altijd kwetsbare mensen houdt, want er zijn mensen die niet gevaccineerd kunnen worden... hoe gaan we daarmee om dan?

Voor die mensen moeten het aantal gevaccineerden mensen gewoon omhoog.
Geloof dat 80% eigenlijk wel een minimale is

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:20

Suzanne F. schreef:
En ik las net dat het OMT ging adviseren dat gevaccineerden toch ook een negatieve test moeten overleggen als ze ergens naar toe willen….
Nee dat schiet op dan. Dan denk ik dat de vaccinatiebereidheid hard afneemt de aankomende tijd.

Krijg bijna het idee dat het hele vaccineren geen drol helpt!
In Israel gaan ze nu ook voor een 3e keer vaccineren aan ,,zwakkeren,,
Dat virus is zo f*ckin slim, Die muteert nog wel een paar keer.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:22

Popstra schreef:
Suzanne F. schreef:
En ik las net dat het OMT ging adviseren dat gevaccineerden toch ook een negatieve test moeten overleggen als ze ergens naar toe willen….
Nee dat schiet op dan. Dan denk ik dat de vaccinatiebereidheid hard afneemt de aankomende tijd.

Krijg bijna het idee dat het hele vaccineren geen drol helpt!
In Israel gaan ze nu ook voor een 3e keer vaccineren aan ,,zwakkeren,,
Dat virus is zo f*ckin slim, Die muteert nog wel een paar keer.


In Israël is de vaccinatiebereidheid toch ook laag? Geloof dat zij de minimum ook niet hebben gehaald.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:24

Geen idee. Ze waren nogal trots het zo goed ging bij ze maar dat is nu weer anders

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:30

Ik kan niet zo snel terugvinden van je zegt. Ik lees dat ze mensen met een zwak immuunsysteem nogmaals gaan vaccineren omdat het vaccin daar minder goed werkt. Gaat over een groep van max 15000 mensen. Verder wordt er gedacht over een 3e prik maar staat nog niet vast. Of heb ik wat gemist?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:35

In VS is derde prik al geweigerd dacht ik.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:47

ingedebruijn schreef:
Ik kan niet zo snel terugvinden van je zegt. Ik lees dat ze mensen met een zwak immuunsysteem nogmaals gaan vaccineren omdat het vaccin daar minder goed werkt. Gaat over een groep van max 15000 mensen. Verder wordt er gedacht over een 3e prik maar staat nog niet vast. Of heb ik wat gemist?

Ja dit was op het nieuws. Maar dat schrijf ik ook he, aan de zwakkeren

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:47

Daar zijn ze hier toch ook over bezig?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:54

Klopt ja.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:02

Ik ga geen derde keer, ik zou daarvoor dus al in aanmerking komen omdat het al bijna 6 maanden geleden is. Maar ik heb geen gezondsheidsproblemen zover ik weet dus ik zie zelf eerst geen reden om dat te gaan doen.

Plus dat vertrouw ik eigenlijk gewoon nog niet zo

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:04

Cer schreef:
het gesprek neemt weer een rare wending... HC heeft het over 'algemeen' en daarna volgt een voorbeeld van 3 autisten... Ik vond het daar al een rare vergelijking. Hoe kan je het referentiekader van 3 personen over een algemeen beeld leggen?


Daarbíj 3 personen met een sociale storing >;)

Ondertussen ga ik ervan, van de beperkingen, genieten vandaag. Lunch bij Baños de Carmen in Málaga;
https://i.pinimg.com/originals/42/63/fc ... 8a4d7b.jpg
Normaal én vrijwel onmogelijk én gewoon onleuk vanwege te druk. Nu perféct +:)+

Dat het her-vaccineren een onduidelijke chaos gaat worden welke het eerste vaccineren voor de voeten loopt was gelijk al helder: De eerste groep zou al bijna opnieuw gevaccineerd moeten worden.
Al met al lijkt de Britse aanpak meer en meer logisch. Er zijn geen goéde keuzes; alleen maar minder slechte.
Het is erg jammer en nu contraproductief dat er via de media een angstpsychose met paniekknop gecreëerd is om de beperkende maatregelen en vaccinatie op te leggen. Daardoor wordt het nú heel moeilijk om uit te leggen dat dit niet weg gaat en dat de nieuwe situatie is dat er aan Covid19 mensen zullen blijven dood gaan. Let wel; óók aan Covid19, net als aan griep et al. Veel van de gevallen op de ICs nu zouden dezelfde longproblemen door griepcomplicaties hebben.
We zijn nu in een totaal andere situatie dan vorig jaar. We moeten nu leren leven met Covid19, met dat er een vanaf nu normale volksziekte bij is.
Vingers gekruisd dat we dat vóór de griepgolf leren.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-07-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49662
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:09

Maar misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar wat voor nut heeft het vaccineren dan voor anderen?
Jezelf bescherm je er tot op zekere hoogte mee, je wordt bij een besmetting minder ziek. Maar blijkbaar kan je het nog steeds krijgen en er (een beetje) ziek van worden en je kan dus ook besmet raken en anderen besmetten. Waarom doen we het dan om anderen te beschermen? Dat is dus dan toch niet zo?
En vaccineren zodat je je dan niet meer hoeft te laten testen gaat ook niet op. Blijven we altijd zo’n testsamenleving houden dan? En voor wie? Wie moeten we beschermen dan?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 20-07-21 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:14

Als het gros van de mensen gevaccineerd is zal het virus langzaam uitdoven omdat je als je minder klachten hebt je ook veel minder besmettelijk bent.