Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:23

Majabeestje schreef:
Een middelvinger naar de zorg dit.
Mijn vriendin werkt op de IC met coronapatienten. Heeft maandenlang mensen verzorgd en zien overlijden. Van het ene bed naar het andere, mensen op hun buik draaien, zuurstof geven, zien verdrinken in hun eigen longen. Ze heeft zich kapot gewerkt, is nu op een andere afdeling geplaatst omdat ze simpelweg niet meer kon. Ze heeft dit nog nooit meegemaakt, het meest heftige griepseizoen komt niet in de buurt van deze ellende.
Maar nee, 'het is maar een griepje'. Echt, ga je kapot schamen.

Niet “een griepje”. Een hele stevige griep. Daar vallen ook veel doden. Kijk naar 2018. Alleen tegen de griep worden de kwetsbaren gevaccineerd en tegen corona toen nog niet.
Dat jouw vriendin zich kapot heeft gewerkt is erg, maar dat is natuurlijk ook veroorzaakt door de structurele bezuinigingen in de zorg. Je kunt niet eindeloos gezonde mensen hun leven beperken en tegelijkertijd nog niet eens 1 bed extra regelen in de zorg.
Ik schaam me niet. Ik denk breder dan alleen corona corona corona. Er zijn wat mensen overleden die ogenschijnlijk gezond leken maar een heel groot deel was al niet in opperbeste staat. Maar het blijft natuurlijk heel erg triest.
Alleen is dit geen reden om het land naar de knoppen te helpen. Volgend jaar zal het niet anders zijn. Dit is niet vol te houden, iedereen gaat failliet. Als ze al dat geld wat ze hebben gestoken in testen, nou eens in de zorg zouden steken, dan kwamen we nog eens ergens

Suzanne F.

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:27

Ik snap de kritische noot van Dorine wel. Ik denk dat de huidige aanpak ons niet veel goeds gaat brengen. Ik kijk met belangstelling naar Engeland die alles heeft losgelaten. Ik denk dat er niks anders opzit dan dat. Laat je vaccineren als je je tot op zekere hoogte wilt beschermen maar verder kan je het niet tegenhouden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:27

MightyMike schreef:
Zo bijzonder dat mensen zo blijven denken.. Waarom denk je dat de hele wereld plat ligt door dit nieuwe virus? Als het alleen maar een griepje zou zijn, zouden alle regeringen van de wereld niet zoveel maatregelen nemen. Van alle regels wordt echt niemand beter, de overheid niet, het bedrijfsleven niet, de zorg niet, wij als personen niet. Waarom dan alleen lezen wat je wilt lezen, omdat het jezelf of mensen in je omgeving niet is overkomen? De verhalen van mensen die overleden zijn, zijn niet alleen de 80 plussers, maar lees van mensen met de overtuiging het is maar een griepje zo vaak, dat we niet alles moeten geloven wat we lezen. Want? Jij hebt andere studies gedaan op dit gebied? Waarom kloppen de verhalen niet die we lezen? Onderbouwing mist nl altijd. Waarom de verhalen van mensen die op de IC werken negeren, de mensen die er wel jong enorm ziek van geworden zijn en soms zelfs zijn overleden, af doen.. Ik begrijp dat niet, corona heeft zeker veel meer impact dan een normaal griepje. Zeker wordt niet iedereen er ernstig ziek van en kan je van de griep ook flink ziek worden, maar het is geen vergelijk. De cijfers met corona liggen zoveel hoger en er liggen zoveel meer mensen in het ziekenhuis door dit akelige virus dan bij een griep. De gevolgen gaan veel verder en het overkomt dus niet alleen de zwakken en ouderen. De 1 is banger om het virus op te lopen dan een ander, dat mag zeker, ik houd me aan de regels, maar het leven stopt natuurlijk niet, hoe je dat invult binnen de regels is aan een ieder zelf, maar het ongeloof dat dit virus er is en deze impact heeft, vind ik behoorlijk respectloos.

Ik zie hier nergens iemand roepen dat het maar om een normaal griepje gaat. Dat maak je er zelf van. Ook is er bij niemand ongeloof dat het virus er is en dat deze impact heeft. Iemand woorden in de mond leggen en iemand vervolgens op deze zelfde (zelf verzonnen) woorden aanvallen, daar ben ik niet van onder de indruk

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:51

Accepteren dat het virus er is en misschien wel nooit meer weg gaat.
De mensen die niet bang zijn en gewoon willen leven moeten toch ook die mogelijkheid krijgen.

Als je bent geïnjecteerd, waar zou je dan nog bang voor moeten zijn? je bent toch beschermd ? Je kunt het niet meer krijgen, niet door geven en niet meer dood gaan aan het virus. Dat is toch geweldig?!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:52

_Mir schreef:
De mensen die niet bang zijn en gewoon willen leven moeten toch ook die mogelijkheid krijgen.

Als je bent geïnjecteerd, waar zou je dan nog bang voor moeten zijn? je bent toch beschermd ? Je kunt het niet meer krijgen, niet door geven en niet meer dood gaan aan het virus. Dat is toch geweldig?!

Ga je eens inlezen, zo werkt het namelijk niet met vaccinatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:57

_Mir schreef:

Oh volgens mij ben jij wappie. Zo jammer dat je de discussie deze kant op stuurt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:42

_Mir schreef:

Was dat maar zo, er zijn inmiddels gevallen bekend van mensen die en corona hebben gehad en gevaccineerd zijn en nu toch weer positief testen.

Wat betreft je opmerking dat het wellicht nooit meer weggaat ben ik met je eens, er zijn in zo'n korte veel varianten gekomen, er blijven ook mensen die zich niet willen laten vaccineren, daarom alleen al denk ik dat het over een paar jaar heel gewoon zal zijn als je zegt dat je corona hebt.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 21-07-21 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:42

Dorine92 schreef:
Majabeestje schreef:
Een middelvinger naar de zorg dit.
Mijn vriendin werkt op de IC met coronapatienten. Heeft maandenlang mensen verzorgd en zien overlijden. Van het ene bed naar het andere, mensen op hun buik draaien, zuurstof geven, zien verdrinken in hun eigen longen. Ze heeft zich kapot gewerkt, is nu op een andere afdeling geplaatst omdat ze simpelweg niet meer kon. Ze heeft dit nog nooit meegemaakt, het meest heftige griepseizoen komt niet in de buurt van deze ellende.
Maar nee, 'het is maar een griepje'. Echt, ga je kapot schamen.

Niet “een griepje”. Een hele stevige griep. Daar vallen ook veel doden. Kijk naar 2018. Alleen tegen de griep worden de kwetsbaren gevaccineerd en tegen corona toen nog niet.
Dat jouw vriendin zich kapot heeft gewerkt is erg, maar dat is natuurlijk ook veroorzaakt door de structurele bezuinigingen in de zorg. Je kunt niet eindeloos gezonde mensen hun leven beperken en tegelijkertijd nog niet eens 1 bed extra regelen in de zorg.
Ik schaam me niet. Ik denk breder dan alleen corona corona corona. Er zijn wat mensen overleden die ogenschijnlijk gezond leken maar een heel groot deel was al niet in opperbeste staat. Maar het blijft natuurlijk heel erg triest.
Alleen is dit geen reden om het land naar de knoppen te helpen. Volgend jaar zal het niet anders zijn. Dit is niet vol te houden, iedereen gaat failliet. Als ze al dat geld wat ze hebben gestoken in testen, nou eens in de zorg zouden steken, dan kwamen we nog eens ergens

Je denkt dat deze wereldwijde pandemie meevalt? Je kán het niet vergelijken met de griep uit 2018.
Dit land (de wereld) wordt niet naar de knoppen geholpen, er worden maatregelen getroffen zodat deze pandemie de zorg niet volledig overspoelt en je geen situaties als 'code zwart' wil.
Alsof de boel voor de lol op de kop staat wereldwijd.. 8)7

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:44

Ik was gewoon gegaan, mits je natuurlijk graag wilt gaan los van de corona of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:49

Een zware griep, ic ook in 2018 vol. Klopt allemaal. Bezuiniging in de zorg, klopt ook. En dat het coronavirus veel dor hout heeft opgeruimd, ook correct. En wel zoveel dor hout dat we een oversterfte van zo’n 20.000 mensen hebben.
Wereldwijd minimaal 4.000.000 , alleen geregistreerde gevallen( waarschijnlijk het dubbele) gestorven aan Corona .
En weet je Dorine, in een jaar van hevige griep infecties is het nog nooit boven de 600.000 doden uitgekomen. Is nogal een verschil.
Geen maatregelen had betekend dat iedereen Corona had gehad in een half jaar tijd met als gevolg code diepzwart in het hele land. Dan was het sterftecijfer niet te overzien geweest , niet alleen het dor hout aan Corona maar ook de jonge gezonde mensen die om wat voor reden dan ook ziekenhuishulp nodig hadden Doordat ze bvb van hun paard stuiterden.
Waren we dan veel sneller door de Corona crisis gekomen? Zonder meer maar misschien zou je je kunnen indenken wat er dan nog van het land over was. Het had geholpen voor één ding, woningnood was wel over geweest en de aow en pensioenen waren zeer betaalbaar geworden.
Dorine, jouw broers en ouders, zitten die in dezelfde fuik te leven zoals jij doet?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-07-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:50

Maar even nieuwsgierig, Dorine, over de vraag in dit topic: stel, wij komen allebei op het verjaardagsfeest. Uiteindelijk komt een redelijk kleine groep. Ik ben heel voorzichtig, jij niet. Ben ik dan degene die jou uit mijn buurt moet houden, of kom jij automatisch niet in mijn buurt?

Ik had twee weken geleden een feestje waarbij het het eerste was, ik vond het vreselijk ongemakkelijk en ben snel weer weggegaan. Wel erg jammer, want ik had ook graag weer iets leuks gehad. Aan de andere kant maar goed ook, want de jarige bleek positief.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:11

@Dorine, maar jij bagatelliseert het wel heel erg voor mijn gevoel in dit topic.

Wat mij betreft staan we niet individueel in deze pandemie. Opmerkingen als waarom mogen de gezonde mensen niet alles, we doen het allemaal voor de zwakken heb ik dan ook moeite mee. Vind ik ondoordacht en egoïstisch.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:15

_Mir schreef:

Wat verdrietig om zo individualistisch te denken. Lijkt me erg eenzaam :(:)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:09

MarcoBorsato schreef:
_Mir schreef:

Oh volgens mij ben jij wappie. Zo jammer dat je de discussie deze kant op stuurt.

Ga eens gauw je spuitje halen jij

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:09

verootjoo schreef:
_Mir schreef:

Ja, dat wil de media je doen geloven. Maar geloof me.. met mij ongekend veel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:34

_Mir schreef:
Ga eens gauw je spuitje halen jij

Ben al gevaccineerd. Ga maar weer ontopic, toe maar. Je kunt het!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:36

_Mir schreef:
verootjoo schreef:

Ja, dat wil de media je doen geloven. Maar geloof me.. met mij ongekend veel.

Toevallig kijk ik nooit journaal, lees amper kranten oid.
Maar misschien was het je niet opgevallen maar je hele berichten draaien om ‘ik, ik, ik’ en vrijwel al jouw ongekend veel mensen doen dat ook.

Dat vind ik verdrietig, want je eigen leven draait niet alleen om jezelf. En het draait zelfs niet alleen om ons land. We hebben ook een verantwoording naar andere mensen om ons heen en naar andere landen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:59

Maar even los van alles, waarom is er dan niks veranderd aan de capaciteit in de zorg? Gaan zo al richting de twee jaar.

De mensen waar het om draaide zijn al gevaccineerd, nu opeens moet iedereen ? Maar de berscherming van het vaccin of nouja als je het krijgt en minder ziek word, dat geldt alleen voor de persoon die het heeft genomen.

Dus waarom mensen die niet op ic’s belanden nu ook opeens gevaccineerd moeten worden is een raadsel.

Oh sorry lees nu dat dit een ander topic is en dit een serieuze vraag van de topic starter was, excuses ik reageerde op andere bokkers...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:09

Janinevv schreef:
Maar even los van alles, waarom is er dan niks veranderd aan de capaciteit in de zorg? Gaan zo al richting de twee jaar.

Omdat het blik met IC personeel en apparatuur nog steeds niet gevonden is.
En omdat niet bedacht is wat er met al die mensen en dure spullen moet gebeuren als ze niet meer nodig zijn.

Citaat:
De mensen waar het om draaide zijn al gevaccineerd, nu opeens moet iedereen ? Maar de berscherming van het vaccin of nouja als je het krijgt en minder ziek word, dat geldt alleen voor de persoon die het heeft genomen.

Omdat er een deltavariant zijn intrede heeft gedaan die niet heel gevoelig reageert op de vaccinatie. Daarom moet iedereen zodat een volgende mutatie hopelijk voorkomen wordt.

En de vaccinatie werkt niet alleen voor de mensen die het zelf nemen. Je besmettelijkheid wordt een stuk minder. Wat wel handig is met de delta.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:09

Geen probleem om er duizend ic bedden bij te krijgen, wel de ic verpleegkundigen. Zes per etmaal per bed dus zesduizend man/vrouw per dag en wanneer ze parttime werken 12.0000 per dag. Opleiding duurt vier jaar. En dan ? In normale situatie hebben we meer dan genoeg aan de 1100 bedden die er zijn. Dus die andere net opgeleide ic verpleegkundigen die wel betaald moeten worden kunnen konten afvegen ( even cru gesteld). Willen we dat samen betalen, geen probleem maar ik vermoed maar zo dat al die schreeuwers nu dan daar weer heel hard over tekeer gaan aangezien het alleen maar ikke ikke is.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:11

Kinke schreef:
Weet je Dorine, jij moet niet alles geloven wat je leest.
Wat denk je nu, dat men voor het filmpje mensen in lijkzakken heeft gestopt? Ik ga nu weer naar het dorp waar dit speelde, dus in tegenstelling tot jou weet ik hoe het echt ging. Echt ongelooflijk zeg, die arrogantie en wat ontzettend respectloos voor iedereen die zo iemand verloren is. Wat mij betreft mag je je in een hoekje gaan zitten schamen

Kan het ook omdraaien.
Zijn genoeg bewijzen van opgenomen filmpjes die op internet verschenen waarin alles in scene wordt gezet .
Ben zelfs 1 tegen gekomen dat de lijkzakken ineens gaan bewegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:12

Welke lijkzakken filmpjes worden er in scène gezet dan :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:13

loriene schreef:
Kinke schreef:
Weet je Dorine, jij moet niet alles geloven wat je leest.
Wat denk je nu, dat men voor het filmpje mensen in lijkzakken heeft gestopt? Ik ga nu weer naar het dorp waar dit speelde, dus in tegenstelling tot jou weet ik hoe het echt ging. Echt ongelooflijk zeg, die arrogantie en wat ontzettend respectloos voor iedereen die zo iemand verloren is. Wat mij betreft mag je je in een hoekje gaan zitten schamen

Kan het ook omdraaien.
Zijn genoeg bewijzen van opgenomen filmpjes die op internet verschenen waarin alles in scene wordt gezet .
Ben zelfs 1 tegen gekomen dat de lijkzakken ineens gaan bewegen.

Net wanneer je denkt dat iemand niet dieper in de krochten van internet kan zinken lees je dit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:16

bigone schreef:
Geen probleem om er duizend ic bedden bij te krijgen, wel de ic verpleegkundigen. Zes per etmaal per bed dus zesduizend man/vrouw per dag en wanneer ze parttime werken 12.0000 per dag. Opleiding duurt vier jaar. En dan ? In normale situatie hebben we meer dan genoeg aan de 1100 bedden die er zijn. Dus die andere net opgeleide ic verpleegkundigen die wel betaald moeten worden kunnen konten afvegen ( even cru gesteld). Willen we dat samen betalen, geen probleem maar ik vermoed maar zo dat al die schreeuwers nu dan daar weer heel hard over tekeer gaan aangezien het alleen maar ikke ikke is.

Die tweede zorgbonus is in feite alweer de nek omgedraaid, dat zegt genoeg over de investeringsbereidheid van het Nederlandse volk in de zorg, lijkt me.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:20

bigone schreef:

We zijn nu een dik jaar verder.
Is er door de regering wat gedaan aan de zorg?
Miljoenen gepompt in testmateriaal en vaccins.
Waar blijft het investeren in de zorg?