michenou schreef:Dit nieuws viel voor mij echt als een bom. Dag vakantie, want beide hier kunnen niet op tijd gevaccineerd zijn voor die tijd. Nou ben ik sowieso al wat laat met het maken van een afspraak maar mijn vriend had het meteen gedaan en binnen een week zat de eerste erin en de volgende kan pas na onze zomervakantie. Daar ben je dan toch mooi klaar mee?
Anyhow, ik voelde me juist in Frankrijk vorig jaar ontzettend veilig. Iedereen netjes met mondkapjes, overal desinfectie spul en zelfs kleding werd gestoomd na het passen zodat het veilig was om kleding te passen. Echt, wauw! Hier in Nederland was er toen alleen nog maar de regel van afstand houden en niet onnodig erop uitgaan. Vond het daar dus echt fijn om te zijn. Maar nu iedereen maar alles gaat mogen met hun vaccinaties voel ik me juist niet veilig meer. Tuurlijk worden mensen minder ziek, maar ze kunnen het nog steeds krijgen en doordat ze er minder ziek van worden zou hun simpele loopneus al Covid kunnen zijn. Nou lekker dan als dat 'veilig' overal in mag. Ik voel me haast nu verplicht om een prikafspraak te maken alleen maar omdat de gevaccineerden opeens alles mogen en het daardoor voor een ongevaccineerde opeens super onveilig gaat worden. Dát vind ik krom want ze hadden juist gezegd dat het allemaal was om zwakkeren en mensen die niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen. Maar dan zouden ze testen voor toegang nog steeds voor iedereen moeten houden en niet alleen voor ongevaccineerden.
Maar het is toch niet het probleem van een ander dat jij nog geen zin hebt gehad om je te laten vaccineren? Als je zelf kiest om niet te gaan moet je ook niet piepen dat je je onveilig voelt op een TvT evenement.