Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:29

Nayomie schreef:
Dat ik heel graag wil verhuizen omdat ik het hier totaal zat ben. Iemand met een onopgevoede molrat mag zijn hond los doen want "losloopgebied". Dat beest mag mijn hond lastig vallen want ja, die mag los lopen. Maar als ik mijn hond vervolgens (aan de lijn!) schade toebrengt aan dat küt mormel, dan heb ik het gedaan. Aldus politie.

Dus dan zou ik, om dit te moeten voorkomen omdat anderen hun krengen niet opvoeden en niks er aan willen doen, de auto moeten pakken om verdorie mijn hond te laten poepen en plassen :x want vrijwel alle groenstroken in de buurt (+/-1 km) zijn allemaal losloopgebieden of speeltuinen. Ben dit spuugzat.

Aparte reactie van de politie ook. Volgens mij is in zo'n geval degene die zn hond loslaat fout. Die van jou zit niet voor niks aan de lijn neem ik aan?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:39

Dilan93 schreef:
Nayomie schreef:
Dat ik heel graag wil verhuizen omdat ik het hier totaal zat ben. Iemand met een onopgevoede molrat mag zijn hond los doen want "losloopgebied". Dat beest mag mijn hond lastig vallen want ja, die mag los lopen. Maar als ik mijn hond vervolgens (aan de lijn!) schade toebrengt aan dat küt mormel, dan heb ik het gedaan. Aldus politie.

Dus dan zou ik, om dit te moeten voorkomen omdat anderen hun krengen niet opvoeden en niks er aan willen doen, de auto moeten pakken om verdorie mijn hond te laten poepen en plassen :x want vrijwel alle groenstroken in de buurt (+/-1 km) zijn allemaal losloopgebieden of speeltuinen. Ben dit spuugzat.

Aparte reactie van de politie ook. Volgens mij is in zo'n geval degene die zn hond loslaat fout. Die van jou zit niet voor niks aan de lijn neem ik aan?

Ja, ik snap wel dat je hond los mag in een losloopgebied maar het moet niet zo zijn dat mijn hond hierdoor wordt lastiggevallen en ik deze mensen al eens heb aangesproken op dit gedrag. Hond komt namelijk niet terug op commando. Mijn hond zit vast omdat we trainen en hier veel kleine honden lopen. Één poot van mijn hond kan zo een paar breuken geven op een kleine hond. Maar nee, die mensen mogen hun hondje los hebben en andere honden lastigvallen. Ik kan dus niet meer relax lopen terwijl wandelen met de hond ontspannen zou moeten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:52

Dilan93 schreef:
Nayomie schreef:

Nee, de baas van de hond die schade aanbrengt, blijft aansprakelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:54

Overigens snap ik de ergernis heel goed. Basis etiquette om je hond aan te lijnen wanneer een aangelijnde hond eraan komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:57

Het is vervelend, maar gewoon de wet. Juist heel logisch eigenlijk. (Reactke op dilan)
Alleen verzekeringen willen wel eens klagen over loslopen of niet, maar de eigenaar van hond de schade maakt is aansprakelijk.

Ik jaag dus zelf honden weg en heb honden aangeleerd dat zij niks oplossen, maar ik dat doe. En soms gaat dat niet zachtjes als zo'n onopgevoede hond niet weggaat op stem en blokkeren. En een reden waarom ik dusnidd in bepaalde gebieden niet meer kom. Je bent de dupe van lakse mensen... :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:01

MyWishMax schreef:
Het is vervelend, maar gewoon de wet. Juist heel logisch eigenlijk. (Reactke op dilan)
Alleen verzekeringen willen wel eens klagen over loslopen of niet, maar de eigenaar van hond de schade maakt is aansprakelijk.

Ik jaag dus zelf honden weg en heb honden aangeleerd dat zij niks oplossen, maar ik dat doe. En soms gaat dat niet zachtjes als zo'n onopgevoede hond niet weggaat op stem en blokkeren. En een reden waarom ik dusnidd in bepaalde gebieden niet meer kom. Je bent de dupe van lakse mensen... :(:)

Hoe heb je dat aangeleerd dat jij daarin de leiding neemt? Ik vind dat best lastig met een reactieve hond en weet niet goed hoe ik dat moet oplossen.
Het lastige is dat dit achter ons huis is en we hier sowieso langs moeten als ze even moet poepen of plassen. Ik kan namelijk niet elke dag 5x de auto pakken om de hond haar behoeften te laten doen. -O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:02

RoosDeG schreef:
Ik erger mij momenteel aan dat ik iets besteld heb wat volgens de website niet leverbaar is.
Maar wel besteld zodat zodra ze weer leverbaar zijn gelijk verzonden kunnen worden.

Nu staat het op de site nog als niet leverbaar, maar krijg ik net wel een track en tracé code en dat het morgen bezorgd wordt :')

Ik erger mij er nu dus aan dat ik niet weet of ik hem dus al moet betalen of dat dit een foutje is : heb ze maar een mailtje gestuurd..

Al een mailtje terug gehad en het klopt inderdaad dat ze binnen zijn :D
Nu is mijn ergenis dat ik geen geduld heb tot ik hem hem en dat het zo duur was :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:07

Nayomie schreef:
MyWishMax schreef:

Hoe heb je dat aangeleerd dat jij daarin de leiding neemt? Ik vind dat best lastig met een reactieve hond en weet niet goed hoe ik dat moet oplossen.
Het lastige is dat dit achter ons huis is en we hier sowieso langs moeten als ze even moet poepen of plassen. Ik kan namelijk niet elke dag 5x de auto pakken om de hond haar behoeften te laten doen. -O-

Ja, belachelijk dat het moet. Ik ben ook begonnen door angst agressieve hond en daarna pups het aangeleerd. Gewoon hond achter me zetten en met groot gebaar en brul andere hond wegsturen. Met die uitvallende hond was dat lastig hoor en ben ik ook daaraan gaan werken. En soms ook gewoon weer omgedraaid en weg gegaan als er weer zo 1 liep. En nee, dat ging niet altijd goed, maar ik heb wel altijd schade kunnen voorkomen. Het duurde alleen lang voordat hond het zelf ook geloofde dat zij niks meer hoefde te regelen. En kk zal er heel dom uitgezien hebben met hond kort achter me ennsoms zelf rondjes draaien.

Met pups was het natuurlijk veel makkelijker. Ik kan je wel uitgebreid uitleggen hoe en wat, maar ligt er heel erg aan wat jouw hond doet en wat die ander doet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:14

_San87_ schreef:
Overigens snap ik de ergernis heel goed. Basis etiquette om je hond aan te lijnen wanneer een aangelijnde hond eraan komt.

Nee oke, snap dat de baas van de hond die iets doet aansprakelijk is, volgens de wet. Maar blijf het krom vinden.

Ik deed mijn honden ook altijd aan de lijn als er een aangelijnde hond aankwam.
Later, toen de reu nogal mans werd, deed ik die sowieso aan de lijn. Maar dan vond ik het ook vrij irritant als mensen dan hun hond naar die van mij toe laten komen.

Ik snap betreffende eigenaren ook niet. Oké, jij bent niet schuldig als een aangelijnde hond de jouwe bijt. Maar zou je niet liever voorkomen dat je hond gebeten wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:11

MarlindeRooz schreef:
Tijd terug bij een uitzendbureau gereageerd op een vacature, nou kreeg ik daar geen reactie op mijn mailtjes en ze zouden me bellen (is nooit gebeurd). Dus ik heb hun verzocht of ze mijn contactgegevens willen verwijderen uit hun database. En dan kan reageren opeens wel he. Gaan ze proberen om me over te halen het niet te doen. :+

Misschien moet je maar eens je vacatures zonder spelfouten online zetten en gewoon normaal met mensen communiceren.

Reageer op vacatures van detachering bedrijven. Die reageren wel altijd snel. Heb vannacht gesolliciteerd, nu al reactie. Gaat ook gelijk kijken wat er allemaal is etc. Ideaal scheelt mezelf me dood zoeken naar werk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:13

Marije_1997 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tijd terug bij een uitzendbureau gereageerd op een vacature, nou kreeg ik daar geen reactie op mijn mailtjes en ze zouden me bellen (is nooit gebeurd). Dus ik heb hun verzocht of ze mijn contactgegevens willen verwijderen uit hun database. En dan kan reageren opeens wel he. Gaan ze proberen om me over te halen het niet te doen. :+

Misschien moet je maar eens je vacatures zonder spelfouten online zetten en gewoon normaal met mensen communiceren.

Reageer op vacatures van detachering bedrijven. Die reageren wel altijd snel. Heb vannacht gesolliciteerd, nu al reactie. Gaat ook gelijk kijken wat er allemaal is etc. Ideaal scheelt mezelf me dood zoeken naar werk.

Dat is niet mijn vraag en dat bedoel ik ook niet. Deel alleen mijn ergernis want ik zoek namelijk helemaal geen werk. :7

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:16

:')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:32

Deze stomme muts die haar hoofd stoot aan het stuur van de scooter. Staat schitterend de blauwe plek op mijn hoofd.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:58

Krijg ik een factuur van postnl van 15,- nog wat voor douane kosten. Tis nog geen 1 juli jongens.. pakketje is gewoon bezorgd? Heel Nederland bestaat echt uit geldkoppers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:09

DiscoDipp schreef:
Krijg ik een factuur van postnl van 15,- nog wat voor douane kosten. Tis nog geen 1 juli jongens.. pakketje is gewoon bezorgd? Heel Nederland bestaat echt uit geldkoppers.

Ook voor 1 juli kan dat he, afhankelijk van het bedrag.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:47

Huizenprijzen erger ik me kapot aan.
Ik ben al een hele poos op zoek naar andere woonruimte voor alleen mezelf met 2 katten, maar het is verdorie veel makkelijker om plek te vinden voor 4 paarden dan voor 1 mens!
De prijzen zijn echt belachelijk, er worden hier in het dorp nieuwe `starterswoningen` gebouwd, de prijzen kwamen gisteren online, ruim 300000! Wie kan dat nou betalen van een normaal salaris? Met 2 lukt dat misschien net, maar in je uppie? En ik weiger om met iemand samen te gaan hokken om een fatsoenlijk huis te kunnen betalen!
Bij de woningbouw valt er niet tussen te komen en ik kijk zowel naar huur als koop, het maakt me allemaal niet meer uit, ik wil gewoon weg uit de geluidsoverlast hier.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:07

Ik erger me aan AfterPay vandaag |( dacht dat t handig was maar vind t eigenlijk een poedersuiker systeem. Via agradi retour netjes aangemaakt enzo. Dacht nou dan betaal ik gelijk kan ik bij AfterPay ook t retour melden en het overige bedrag betalen. Nou dat wilde dus niet via de app. Nu met de hand het bedrag maar overgemaakt wat ik moet betalen. Ga ervan uit dat het zo goed gaat maar oh oh oh wat heb ik toch een stress van dit soort dingen |o

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:21

Gewoon echt een complete poedersuiker en dan moet ik morgen naar school en leren voor een toets van vrijdag terwijl m'n hoofd er totaal niet naar staat....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:49

Afbeelding

Altijd leuk! Pubers op vier poten.

Maar ik vond het erger, dat ik stiekem niet kon stoppen met lachen.

Waarom niet?
Omdat ze lekker op m'n voeten lag. Echt super lief! Dacht ik. :')

Volgende ergenis.
Nu moet ik nieuwe kopen. En dezen zaten zo lekker :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:57

_San87_ schreef:
DiscoDipp schreef:

Ook voor 1 juli kan dat he, afhankelijk van het bedrag.

20,21 precies :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:03

Heerlijke AB smaak gemengd met onstekingsmaak in mijn mond.
Hoop dat de laatste smaak morgen al flink wat minder is

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:22

hagelslag schreef:

Ik hoop het ook voor je :(:)

Ik had ook echt een ranzige smaak in mn mond, de week na het trekken. Blijkt dat dit door de hechtingen kan komen :r

Kijk nu al uit naar afspraak nummer 2... :=

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:25

Vakantiestress.. Gelukkig zijn de coronatesten negatief. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:26

Deadline om 00:00 en ik zit op 1200 van de 3000 woorden. O:)

(heb nu even 5 min geplande pauze)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:34

Dilan93 schreef:
hagelslag schreef:

Ik hoop het ook voor je :(:)

Ik had ook echt een ranzige smaak in mn mond, de week na het trekken. Blijkt dat dit door de hechtingen kan komen :r

Kijk nu al uit naar afspraak nummer 2... :=

Hechtingen zijn er vandaag uitgehaald.
Die zaten veel te strak en veroorzaakten dit....