Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Sorry, maar nee. Ik heb al je posts gelezen, maar dit blijft toch echt staan. Natuurlijk komt er geen discussie met die mensen op het moment dat je zegt dat je al gevaccineerd bent. Het blijft liegen en daarmee is het absoluut onacceptabel.
Je herhaalt het zelfs nog een keer:Citaat:En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn.
Dat het op dit moment misschien nog niet aan de orde is geweest, maakt het niet minder fout. En mega-stom om het op een openbaar forum te zetten, dat ook.
Steppe schreef:Kunnen we on topic blijven?
Het gaat over de druk na melden niet te vaccineren en nu gaat dit weer over voor of tegen.
Steppe schreef:Kunnen we on topic blijven?
Het gaat over de druk na melden niet te vaccineren en nu gaat dit weer over voor of tegen.
Anna79 schreef:Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?
Anna79 schreef:Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?
Er vroeg iemand naar testen? Ik heb mij al een aantal keer laten testen, maar ik vind dit net zo belangrijk voor gevaccineerden mits klachten uiteraard.
Mindim schreef:Anna79 schreef:Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?
Er vroeg iemand naar testen? Ik heb mij al een aantal keer laten testen, maar ik vind dit net zo belangrijk voor gevaccineerden mits klachten uiteraard.
Een niet gevaccineerde is niet zo gevaarlijk voor een gevaccineerde lijkt me. Maar als je voor je werk met de zwakkere medemens te maken krijgt, moet je als niet gevaccineerde wel zeker weten dat je clienten wel of niet gevaccineerd zijn. Is de client niet gevaccineerd dan dien je wel aan te geven dat jij dat ook niet bent, zodat men een keuze heeft. Je dient niet klakkeloos aan te nemen dat de ander wel gevaccineerd is en zeker dan niet over je eigen status te liegen om de discussie uit de weg te gaan in zulke gevallen.
Als mensen volledig gevaccineerd zijn, waarom dan volgens jou nog testen?
Anna79 schreef:Omdat je als gevaccineerde nog steeds corona kunt krijgen, dat is al meerdere keren gebleken, dus lijkt het me logisch dat als je klachten krijgt je je dan laat testen. Dit is volgens mij ook overheidsbeleid.
moonfish13 schreef:Ik ben blij dat ik die discussies niet heb, maar ik handel er wel naar om mensen te beschermen.
Vorig jaar ben ik goed ziek geweest van 95% zeker corona, maar de testen waren schaars.
Zeer schaars, en het was thuis te doen.
Zeker nog een half jaar onwijs gekwakkelt met mijn longen en nog steeds is het niet normaal.
Maar ik was al allergisch voor veel en dat is extreem verergert, zeg eens per 3 weken echt een reactie waarvoor ik naar de SEH mocht als ik dat wilde.
Niet gedaan omdat de noodmedicatie in huis was, maar ik ben inene ook overgevoelig voor 2 soorten antibiotica?
Soorten die ik eerder heb gehad, en random smeersels, dus alles moet hetzelfde zijn nu.
Ik heb epipennen via de allergoloog dat plaatje bij elkaar maakt gewoon dat ik het niet mag.
Maar wat ik wel sinds de sneltesten er zijn doe, is bij elke keer fysio/arts/zorgverlener een sneltest doen van Roche.
Voor mij was dat qua fysio 2x per week maar hij heeft ook echt een oliebol coronapatiënten en hartpatiënten te revalideren niet normaal.
Daarom test ik, en voor de allergoloog heb ik ook getest, en dat waarderen ze echt ontzettend.
En ja dat kost geld maar ik kan het risico qua vaccin niet nemen, maar wel mijn fysio en zijn patiënten beschermen met sneltesten.
Ik zeg maar zo ik doe mijn best, en eigenlijk niemand doet er moeilijk over.
Maar medisch mag niet is ook duidelijk, maar toen dat nog niet zo was vond ik de keus ook heel erg moeilijk.
Zo werd gluten en melkallergie al gezien als no-go voor de enting, en die had ik maar is nu afgezakt naar ik kan er met mate tegen.
Ja wat doe je dan he?
Daar komt bij dat blijkt dat er genetisch bewezen een en ander aan rammelt, nogal veel ook.
Veel medicatie waarvan ik al jaren riep ik kan er niet tegen -wat men niet aannam- is nu bewezen als zijnde mag ik gewoon echt niet meer hebben.
Nu is het helder, allergieën én dit bij elkaar betekend niet enten, maar ik test dus wel 2x per week plus mondkapjes waar gevraagd.
Ik zou ook nooit op bezoek gaan bij een kwetsbaar persoon zonder vooraf te testen.
Ja dan is het ook afdoende, meer kan ik niet doen.
bigone schreef:moonfish13 schreef:Ik ben blij dat ik die discussies niet heb, maar ik handel er wel naar om mensen te beschermen.
Vorig jaar ben ik goed ziek geweest van 95% zeker corona, maar de testen waren schaars.
Zeer schaars, en het was thuis te doen.
Zeker nog een half jaar onwijs gekwakkelt met mijn longen en nog steeds is het niet normaal.
Maar ik was al allergisch voor veel en dat is extreem verergert, zeg eens per 3 weken echt een reactie waarvoor ik naar de SEH mocht als ik dat wilde.
Niet gedaan omdat de noodmedicatie in huis was, maar ik ben inene ook overgevoelig voor 2 soorten antibiotica?
Soorten die ik eerder heb gehad, en random smeersels, dus alles moet hetzelfde zijn nu.
Ik heb epipennen via de allergoloog dat plaatje bij elkaar maakt gewoon dat ik het niet mag.
Maar wat ik wel sinds de sneltesten er zijn doe, is bij elke keer fysio/arts/zorgverlener een sneltest doen van Roche.
Voor mij was dat qua fysio 2x per week maar hij heeft ook echt een oliebol coronapatiënten en hartpatiënten te revalideren niet normaal.
Daarom test ik, en voor de allergoloog heb ik ook getest, en dat waarderen ze echt ontzettend.
En ja dat kost geld maar ik kan het risico qua vaccin niet nemen, maar wel mijn fysio en zijn patiënten beschermen met sneltesten.
Ik zeg maar zo ik doe mijn best, en eigenlijk niemand doet er moeilijk over.
Maar medisch mag niet is ook duidelijk, maar toen dat nog niet zo was vond ik de keus ook heel erg moeilijk.
Zo werd gluten en melkallergie al gezien als no-go voor de enting, en die had ik maar is nu afgezakt naar ik kan er met mate tegen.
Ja wat doe je dan he?
Daar komt bij dat blijkt dat er genetisch bewezen een en ander aan rammelt, nogal veel ook.
Veel medicatie waarvan ik al jaren riep ik kan er niet tegen -wat men niet aannam- is nu bewezen als zijnde mag ik gewoon echt niet meer hebben.
Nu is het helder, allergieën én dit bij elkaar betekend niet enten, maar ik test dus wel 2x per week plus mondkapjes waar gevraagd.
Ik zou ook nooit op bezoek gaan bij een kwetsbaar persoon zonder vooraf te testen.
Ja dan is het ook afdoende, meer kan ik niet doen.
En juist voor mensen zoals jij zou het een uitkomst zijn wanneer de vaccinatiegraad heel hoog komt te liggen.
Vayo schreef:Ik ben blij dat dit in mijn omgeving eigenlijk niet speelt, die druk. Van goede vrienden weet ik wel of zij zich laten vaccineren/een afspraak hebben staan. Zelf ben ik in januari al gevaccineerd. Ik zal nooit iemand vragen ´of ze zich wel laten vaccineren!?´. Laat staan dat ik iemand de druk opleg zich te laten vaccineren. Ik kan me er werkelijk waar niet druk om maken.
Wel heb ik mij zorgen gemaakt of de vaccinatiegraad wel voldoende hoog zal zijn. Ik heb last van de maatregelen en ben dat echt beu. Ik vind het behoorlijk ingrijpend dat er verlangd wordt van mij dat ik niet meer dan 4 mensen per dag in mijn huis ontvang, niet met meer dan 4 mensen buiten ben en dat ik 1,5 meter afstand van vrienden en familie zou moeten houden. Nu ben ik gevaccineerd en velen om me heen ook. En verder heb ik geen mensen in mijn omgeving die kwetsbaar zijn. In privésfeer kunnen we de maatregelen al loslaten. Ook heb ik me een keer laten testen en dat vond ik zo naar, dat ik dat niet nog een keer zou zien zitten. Speekseltest of zelftest vind ik prima, maar voor wat keelpijn of een snotneus ga ik niet meer naar de teststraat.
Ik zie vaccinaties wel als de weg om hieruit te komen en terug te gaan naar normaal.
Toch respecteer ik iedereen zijn of haar persoonlijke keuze. Wel is het zo dat ik vind dat alle maatregelen overboord moeten als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. De keuze om je niet te vaccineren is prima, maar het gevolg hiervan mag niet zijn dat iedereen zich nog aan 1,5 m afstand moet houden, een maximaal aantal mensen als bezoek mag ontvangen en dat je maar met een max aantal mensen buiten mag zijn enz. enz.
Wellicht komen we voor de keuze om één van onze kinderen (>12 jr) te laten vaccineren. Op dit moment staan we er zo in dat we het niet zouden laten doen. Corona is voor kinderen zelden gevaarlijk, de meesten worden er zelfs amper ziek van of hebben zelfs geen klachten. Dan vind ik een relatief nieuw vaccin in zo´n jong lichaam een groter risico dan het krijgen van corona zelf.
Maranta schreef:Wil wel even vermelden dat ik absoluut niet tegen vaccins ben. Heb alle vaccins gehad als kind en ook hepatitis b.
Enige waar ik met huidig vaccin tegen aanloop, is dat de langere termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.
Hutcherson schreef:Tiggs schreef:Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.
Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.
En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn. Gelukkig blijf ik altijd 1,5meter afstand houden. Standaard is dat voor mij al een prettige afstand van een ander en ik heb geen hands on beroep.
Bovendien zijn er gelukkig ook veel clienten die de keuze wel respecterenen er zelfs niet naar vragen. Gelukkig is men er niet enorm mee bezig.
Mindim schreef:Licor schreef:Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook
Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk
Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..
Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..
Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg
Je wilt niet testen, niet vaccineren, allemaal prima hoor, maar dan heb je consequenties helaas,maar dat noem je dan weer discriminatie, wat voor steentje wil je dan wel bijdragen aan het oplossen van het probleem als je helemaal niets wilt.