Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:58

Ik zou je persoonlijk de deur uitschoppen als jij bij m'n vader aan het werk zou zijn Hutcherson.
Hij is iemand die ervan uit zal gaan dat diegenen die hem hulp verlenen gevaccineerd zijn. En zo zullen er velen zijn. Als jij zo eerlijk bent, dan meld je van tevoren dat je niet gevaccineerd bent zodat men kan besluiten of ze jou in de buurt willen hebben.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:58

Blue_Eyes schreef:
Sorry, maar nee. Ik heb al je posts gelezen, maar dit blijft toch echt staan. Natuurlijk komt er geen discussie met die mensen op het moment dat je zegt dat je al gevaccineerd bent. Het blijft liegen en daarmee is het absoluut onacceptabel.

Je herhaalt het zelfs nog een keer:
Citaat:
En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn.

Dat het op dit moment misschien nog niet aan de orde is geweest, maakt het niet minder fout. En mega-stom om het op een openbaar forum te zetten, dat ook.

En sorry maar, op het moment dat je met patiënten werkt, die misschien soms zelfs kwetsbaar zijn, is het toch wel degelijk relevant voor je werk. Dat niet willen begrijpen vind ik zeer onethisch.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:06

Kunnen we on topic blijven?
Het gaat over de druk na melden niet te vaccineren en nu gaat dit weer over voor of tegen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:07

Slotje voor overleg

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:09

Steppe schreef:
Het gaat over de druk na melden niet te vaccineren en nu gaat dit weer over voor of tegen.

Het gaat niet zozeer over voor of tegen vaccineren ;) Het gaat over de ethiek van liegen tegen je cliënten in de zorg, dat je gevaccineerd bent. Maar goed, ik heb erover gezegd wat ik nodig acht,

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:26

Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?

Er vroeg iemand naar testen? Ik heb mij al een aantal keer laten testen, maar ik vind dit net zo belangrijk voor gevaccineerden mits klachten uiteraard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:29

Steppe schreef:

Daar gaat de post van hutcherson toch over, zij voelt als TH er in de zorg de druk niet. Mochten er cliënten zijn die wel vragen en hutcherson zegt dan dat ze wel gevaccineerd is.
Waar Hutcherson voorbij gaat aan het feit dat die oudjes en gehandicapten en beperkten allemaal ( zeer waarschijnlijk) al een prik hebben gehad maar vaccinatie nooit voor 100 % beschermd, zeker niet bij ouderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:33

Anna79 schreef:
Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?

Beperkt. Als je bij mensen thuis moet komen in een zorgsetting, heb je het al gauw over mensen met een bepaalde kwetsbaarheid, mogelijk ook mensen met een verminderde weerstand/weerstandsprobleem waardoor vaccinatie minder effect heeft. Daarnaast is een vaccinatie ook nooit 100% effectief. Het gaat er altijd om dat je (veel) minder kans hebt om ziek te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:33

Anna79 schreef:

Er vroeg iemand naar testen? Ik heb mij al een aantal keer laten testen, maar ik vind dit net zo belangrijk voor gevaccineerden mits klachten uiteraard.

Een niet gevaccineerde is niet zo gevaarlijk voor een gevaccineerde lijkt me. Maar als je voor je werk met de zwakkere medemens te maken krijgt, moet je als niet gevaccineerde wel zeker weten dat je clienten wel of niet gevaccineerd zijn. Is de client niet gevaccineerd dan dien je wel aan te geven dat jij dat ook niet bent, zodat men een keuze heeft. Je dient niet klakkeloos aan te nemen dat de ander wel gevaccineerd is en zeker dan niet over je eigen status te liegen om de discussie uit de weg te gaan in zulke gevallen.

Als mensen volledig gevaccineerd zijn, waarom dan volgens jou nog testen?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:39

Mindim schreef:
Anna79 schreef:

Een niet gevaccineerde is niet zo gevaarlijk voor een gevaccineerde lijkt me. Maar als je voor je werk met de zwakkere medemens te maken krijgt, moet je als niet gevaccineerde wel zeker weten dat je clienten wel of niet gevaccineerd zijn. Is de client niet gevaccineerd dan dien je wel aan te geven dat jij dat ook niet bent, zodat men een keuze heeft. Je dient niet klakkeloos aan te nemen dat de ander wel gevaccineerd is en zeker dan niet over je eigen status te liegen om de discussie uit de weg te gaan in zulke gevallen.

Als mensen volledig gevaccineerd zijn, waarom dan volgens jou nog testen?

Omdat je als gevaccineerde nog steeds corona kunt krijgen, dat is al meerdere keren gebleken, dus lijkt het me logisch dat als je klachten krijgt je je dan laat testen. Dit is volgens mij ook overheidsbeleid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:41

Je geeft dus zelf al het antwoord op je eigen vraag...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:43

Blue_Eyes schreef:
Je geeft dus zelf al het antwoord op je eigen vraag...

Ik geef antwoord op Mindim haar vraag

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:44

luxx schreef:
Slotje voor overleg

??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:44

Ja, maar feitelijk ook op die van jezelf.

Jouw vraag: 'Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?'

en jouw antwoord aan Mindim:
'Omdat je als gevaccineerde nog steeds corona kunt krijgen, dat is al meerdere keren gebleken.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:48

Anna79 schreef:
Omdat je als gevaccineerde nog steeds corona kunt krijgen, dat is al meerdere keren gebleken, dus lijkt het me logisch dat als je klachten krijgt je je dan laat testen. Dit is volgens mij ook overheidsbeleid.

Ik laat nu nog wel testen, maar als het grote deel van nederland gevaccineerd is niet meer. Dan kunnen de meesten het nog wel krijgen, maar worden er niet ernstig ziek meer van. Dus geen druk meer geven in de zorg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:55

Ik ben blij dat ik die discussies niet heb, maar ik handel er wel naar om mensen te beschermen.
Vorig jaar ben ik goed ziek geweest van 95% zeker corona, maar de testen waren schaars.
Zeer schaars, en het was thuis te doen.
Zeker nog een half jaar onwijs gekwakkelt met mijn longen en nog steeds is het niet normaal.
Maar ik was al allergisch voor veel en dat is extreem verergert, zeg eens per 3 weken echt een reactie waarvoor ik naar de SEH mocht als ik dat wilde.
Niet gedaan omdat de noodmedicatie in huis was, maar ik ben inene ook overgevoelig voor 2 soorten antibiotica?
Soorten die ik eerder heb gehad, en random smeersels, dus alles moet hetzelfde zijn nu.
Ik heb epipennen via de allergoloog dat plaatje bij elkaar maakt gewoon dat ik het niet mag.
Maar wat ik wel sinds de sneltesten er zijn doe, is bij elke keer fysio/arts/zorgverlener een sneltest doen van Roche.
Voor mij was dat qua fysio 2x per week maar hij heeft ook echt een oliebol coronapatiënten en hartpatiënten te revalideren niet normaal.
Daarom test ik, en voor de allergoloog heb ik ook getest, en dat waarderen ze echt ontzettend.
En ja dat kost geld maar ik kan het risico qua vaccin niet nemen, maar wel mijn fysio en zijn patiënten beschermen met sneltesten.
Ik zeg maar zo ik doe mijn best, en eigenlijk niemand doet er moeilijk over.
Maar medisch mag niet is ook duidelijk, maar toen dat nog niet zo was vond ik de keus ook heel erg moeilijk.
Zo werd gluten en melkallergie al gezien als no-go voor de enting, en die had ik maar is nu afgezakt naar ik kan er met mate tegen.
Ja wat doe je dan he?
Daar komt bij dat blijkt dat er genetisch bewezen een en ander aan rammelt, nogal veel ook.
Veel medicatie waarvan ik al jaren riep ik kan er niet tegen -wat men niet aannam- is nu bewezen als zijnde mag ik gewoon echt niet meer hebben.
Nu is het helder, allergieën én dit bij elkaar betekend niet enten, maar ik test dus wel 2x per week plus mondkapjes waar gevraagd.
Ik zou ook nooit op bezoek gaan bij een kwetsbaar persoon zonder vooraf te testen.
Ja dan is het ook afdoende, meer kan ik niet doen.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:59

[/quote]
ONGELOVELIJK.
Ik heb hier woorden voor, maar die zijn te heftig om hier op te schrijven.[/quote]

Stel je niet aan. Er is niets van dit ter sprake. Bovendien, de mensen zijn zelf gevaccineerd toch? Ik ben dan toch degene die gevaar zou lopen?[/quote]

Nee hoor, want als jij op de IC komt, hou je een waardevol plekje bezet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:07

moonfish13 schreef:
Ik ben blij dat ik die discussies niet heb, maar ik handel er wel naar om mensen te beschermen.
Vorig jaar ben ik goed ziek geweest van 95% zeker corona, maar de testen waren schaars.
Zeker nog een half jaar onwijs gekwakkelt met mijn longen en nog steeds is het niet normaal.
Maar ik was al allergisch voor veel en dat is extreem verergert, zeg eens per 3 weken echt een reactie waarvoor ik naar de SEH mocht als ik dat wilde.
Niet gedaan omdat de noodmedicatie in huis was, maar ik ben inene ook overgevoelig voor 2 soorten antibiotica?
Soorten die ik eerder heb gehad, en random smeersels, dus alles moet hetzelfde zijn nu.
Ik heb epipennen via de allergoloog dat plaatje bij elkaar maakt gewoon dat ik het niet mag.
Maar wat ik wel sinds de sneltesten er zijn doe, is bij elke keer fysio/arts/zorgverlener een sneltest doen van Roche.
Voor mij was dat qua fysio 2x per week maar hij heeft ook echt een oliebol coronapatiënten en hartpatiënten te revalideren niet normaal.
Daarom test ik, en voor de allergoloog heb ik ook getest, en dat waarderen ze echt ontzettend.
En ja dat kost geld maar ik kan het risico qua vaccin niet nemen, maar wel mijn fysio en zijn patiënten beschermen met sneltesten.
Maar medisch mag niet is ook duidelijk, maar toen dat nog niet zo was vond ik de keus ook heel erg moeilijk.
Zo werd gluten en melkallergie al gezien als no-go voor de enting, en die had ik maar is nu afgezakt naar ik kan er met mate tegen.
Ja wat doe je dan he?
Daar komt bij dat blijkt dat er genetisch bewezen een en ander aan rammelt, nogal veel ook.
Veel medicatie waarvan ik al jaren riep ik kan er niet tegen -wat men niet aannam- is nu bewezen als zijnde mag ik gewoon echt niet meer hebben.
Nu is het helder, allergieën én dit bij elkaar betekend niet enten, maar ik test dus wel 2x per week plus mondkapjes waar gevraagd.
Ik zou ook nooit op bezoek gaan bij een kwetsbaar persoon zonder vooraf te testen.

En juist voor mensen zoals jij zou het een uitkomst zijn wanneer de vaccinatiegraad heel hoog komt te liggen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:26

Ik ben blij dat dit in mijn omgeving eigenlijk niet speelt, die druk. Van goede vrienden weet ik wel of zij zich laten vaccineren/een afspraak hebben staan. Zelf ben ik in januari al gevaccineerd. Ik zal nooit iemand vragen ´of ze zich wel laten vaccineren!?´. Laat staan dat ik iemand de druk opleg zich te laten vaccineren. Ik kan me er werkelijk waar niet druk om maken.

Wel heb ik mij zorgen gemaakt of de vaccinatiegraad wel voldoende hoog zal zijn. Ik heb last van de maatregelen en ben dat echt beu. Ik vind het behoorlijk ingrijpend dat er verlangd wordt van mij dat ik niet meer dan 4 mensen per dag in mijn huis ontvang, niet met meer dan 4 mensen buiten ben en dat ik 1,5 meter afstand van vrienden en familie zou moeten houden. Nu ben ik gevaccineerd en velen om me heen ook. En verder heb ik geen mensen in mijn omgeving die kwetsbaar zijn. In privésfeer kunnen we de maatregelen al loslaten. Ook heb ik me een keer laten testen en dat vond ik zo naar, dat ik dat niet nog een keer zou zien zitten. Speekseltest of zelftest vind ik prima, maar voor wat keelpijn of een snotneus ga ik niet meer naar de teststraat.
Ik zie vaccinaties wel als de weg om hieruit te komen en terug te gaan naar normaal.

Toch respecteer ik iedereen zijn of haar persoonlijke keuze. Wel is het zo dat ik vind dat alle maatregelen overboord moeten als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. De keuze om je niet te vaccineren is prima, maar het gevolg hiervan mag niet zijn dat iedereen zich nog aan 1,5 m afstand moet houden, een maximaal aantal mensen als bezoek mag ontvangen en dat je maar met een max aantal mensen buiten mag zijn enz. enz.

Wellicht komen we voor de keuze om één van onze kinderen (>12 jr) te laten vaccineren. Op dit moment staan we er zo in dat we het niet zouden laten doen. Corona is voor kinderen zelden gevaarlijk, de meesten worden er zelfs amper ziek van of hebben zelfs geen klachten. Dan vind ik een relatief nieuw vaccin in zo´n jong lichaam een groter risico dan het krijgen van corona zelf.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-06-21 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:28

bigone schreef:
moonfish13 schreef:
Ja wat doe je dan he?

En juist voor mensen zoals jij zou het een uitkomst zijn wanneer de vaccinatiegraad heel hoog komt te liggen.

Daar hoop ik ook op!
Daar ben ik afhankelijk van, en ik moet zeggen pfizer ging bij iedereen om mij heen top.
Ook mijn vader die ernstig ziek geweest is en ik mijn hart vast hield voor de enting.
Maar echt, die sneltest van €5, maak je mensen in de zorg écht blij mee.
Natuurlijk is het niet waterdicht, pcr ook niet, maar goed diep dat stokje je neus in kan tot 90% van de gevallen vangen zei mijn apotheker.
Dus goed uitgevoerde tests.

Maar ik zie gewoon, dat er een stukje rust komt bij artsen en zorgverleners, en de waardering dat je denkt aan hun gezondheid is echt groot.
Ik test ook pas voor ik de deur uit ga, niet nog even daarna naar de appie ofzo.
Maar tot nu toe vind ik de vaccinatiegraad al hoger dan ik had durven hopen.
Maar ik vind de lange termijn ook eng hoor.
Dat zeg ik je heel eerlijk, maar we moeten wat.
Ik moet binnenkort ook weer op halfjaarlijkse controle bij mijn internist.
En die moet ik zelf betalen en vorige keer viel het bloedprikken inclusief antistoffen op covid erg mee vond ik.
Dus ik laat nu weer prikken op antistoffen, en zolang dit een issue blijft gewoon elk half jaar.
Ze moeten dan toch tappen, wie weet bouw ik toch nog antistoffen op dan weet ik dat maar.

Maar echt, genetisch testen halleluja.
Meestal zijn er hooguit 2 leverenzymen afwijkend, en ze testen er 8-9.
Bij mij zijn er slechts 4 normaal. :wow:
En een is dus dood tot niet aanwezig, vandaar dat ik van middelen daaraan gelinkt ziek werd.
Ik ben van: ze bedenkt de bijwerkingen zelf, naar: wat staat er in je genetische rapport?
Gegaan bij medici en de apotheek, we controleren bij welk middel we in willen zetten nog bij de arts zelf én de apotheek of het kan.
En bij ja mits, welke factoren we rekening mee moeten houden, een deel van de medicatie mag ik bijv maar de halve dosis van hebben nu.
En een deel juist het dubbele, echt ideaal maar echt gemiddeld om er een prikkie in te zetten ben ik dus niet. :=
Ik heb dus 26 genen laten testen totaal, met een rapport van 23 pagina’s aan veel voorkomende medicatie alvast gecategoriseert.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-06-21 23:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:35

Vayo schreef:
Ik ben blij dat dit in mijn omgeving eigenlijk niet speelt, die druk. Van goede vrienden weet ik wel of zij zich laten vaccineren/een afspraak hebben staan. Zelf ben ik in januari al gevaccineerd. Ik zal nooit iemand vragen ´of ze zich wel laten vaccineren!?´. Laat staan dat ik iemand de druk opleg zich te laten vaccineren. Ik kan me er werkelijk waar niet druk om maken.

Wel heb ik mij zorgen gemaakt of de vaccinatiegraad wel voldoende hoog zal zijn. Ik heb last van de maatregelen en ben dat echt beu. Ik vind het behoorlijk ingrijpend dat er verlangd wordt van mij dat ik niet meer dan 4 mensen per dag in mijn huis ontvang, niet met meer dan 4 mensen buiten ben en dat ik 1,5 meter afstand van vrienden en familie zou moeten houden. Nu ben ik gevaccineerd en velen om me heen ook. En verder heb ik geen mensen in mijn omgeving die kwetsbaar zijn. In privésfeer kunnen we de maatregelen al loslaten. Ook heb ik me een keer laten testen en dat vond ik zo naar, dat ik dat niet nog een keer zou zien zitten. Speekseltest of zelftest vind ik prima, maar voor wat keelpijn of een snotneus ga ik niet meer naar de teststraat.
Ik zie vaccinaties wel als de weg om hieruit te komen en terug te gaan naar normaal.

Toch respecteer ik iedereen zijn of haar persoonlijke keuze. Wel is het zo dat ik vind dat alle maatregelen overboord moeten als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. De keuze om je niet te vaccineren is prima, maar het gevolg hiervan mag niet zijn dat iedereen zich nog aan 1,5 m afstand moet houden, een maximaal aantal mensen als bezoek mag ontvangen en dat je maar met een max aantal mensen buiten mag zijn enz. enz.

Wellicht komen we voor de keuze om één van onze kinderen (>12 jr) te laten vaccineren. Op dit moment staan we er zo in dat we het niet zouden laten doen. Corona is voor kinderen zelden gevaarlijk, de meesten worden er zelfs amper ziek van of hebben zelfs geen klachten. Dan vind ik een relatief nieuw vaccin in zo´n jong lichaam een groter risico dan het krijgen van corona zelf.

Ik laat mijn 15 jarige denk ik ook niet enten, we hoeven nu de beslissing nog niet te nemen. Ik hoop eigenlijk dat onder de volwassenen de vaccinatiegraad hoog genoeg zal zijn, zodat we de minderjarigen niet hoeven te enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:49

Mij maakt het niet uit of mensen enten of niet, zolang ze dan ook zonder morren de consequenties aanvaarden. Elke keuze in het leven heeft gevolgen. Als niet enten betekent dat je dan (vaker) moet testen, dan hoef ik daar geen gezeik over te horen. Idem als je daarmee langer in quarantaine moet of beperkter zou worden in bijvoorbeeld reizen. Jouw keuze, die je wel over maakt, dan dien je die gevolgen er ook bij te nemen.

Voorlopig worden pcr-testen voor werkreizen nog gewoon door de werkgevers betaalt denk ik? Als die dan de keuze geeft tussen enten of ontslag, dan heb je iig de keuze gehad en kan je daar eigenlijk niets over zeggen, als die weigering betekend dat je werkzaamheden belemmeringen of ernstige hinder erdoor oplopen.
Denk bijvoorbeeld aan een reisgids. Als die voor zijn werk beroepsmatig vaak moet reizen, en die weigert enting, wat maakt dat die elke keer een test moet. In sommige landen met bijhorende quarantaine op hotel van X dagen, thuis hertesten en weer quarantaine. Dan levert weigeren van enten een pak gedoe op, wat het werk hindert. Je weet ook dat voor reizen weleens vaccins nodig zijn (malaria, gele koorts, hepatitis) en dat dat erbij hoort.

Dat is net zoals badmeester worden in een zwemclub maar moeilijk doen omdat je een keer nat zou kunnen worden...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 00:11

Maranta schreef:
Wil wel even vermelden dat ik absoluut niet tegen vaccins ben. Heb alle vaccins gehad als kind en ook hepatitis b.

Enige waar ik met huidig vaccin tegen aanloop, is dat de langere termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.

Ik begrijp die angst wel. Misschien kan ik het je uitlegen: het enige dat dit vaccin doet is je immuun systeem aanzetten en daarna gaat het weer weg. Het enige wat we niet weten is voor hoe lang het beschermd.

En om je nog meer gerust te stellen (hoop ik), er is geen enkel vaccin in de wereld wat een negatieve bijwerking heeft op lange termijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 00:19

Hutcherson schreef:
Tiggs schreef:
Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.

En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn. Gelukkig blijf ik altijd 1,5meter afstand houden. Standaard is dat voor mij al een prettige afstand van een ander en ik heb geen hands on beroep.

Bovendien zijn er gelukkig ook veel clienten die de keuze wel respecterenen er zelfs niet naar vragen. Gelukkig is men er niet enorm mee bezig.

Die vaccinatie is heel erg relevant in jouw geval....

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 05:16

Mindim schreef:
Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg

Je wilt niet testen, niet vaccineren, allemaal prima hoor, maar dan heb je consequenties helaas,maar dat noem je dan weer discriminatie, wat voor steentje wil je dan wel bijdragen aan het oplossen van het probleem als je helemaal niets wilt.

Nou precies dat Mindim, helemaal met je eens!