superpony schreef:Ik kan slecht tegen rommel en viezigheid, maar kan ook slecht opruimen en schoonmaken.
Ons vorige huis was net op orde in onze ogen, toen we het verkochten en het huidige huis kochten waar we al 1,5jr mega verbouwen.
Als ik bij mensen binnen kwam die een stal hadden, paarden aan huis etc, vond ik het vaak echt vreselijk, maar nu snap ik het.
Ben nu niet fit, maar normaal ben ik ook veel buiten en als ik binnen kom, zie ik wel rommel of zand en haren, maar heb ik echt geen zin meer.
We hebben dus ook nog niet volledig kunnen uitpakken en spullen ene plek kunnen geven. Daar bouwen we wel op en we krijgen een natte/vieze ingang achter. Vieze schoenen/laarzen en klompen uit daar, handdoek voor de honden etc
In ons vorige huis hadden we geen achterom en moest alles voor in een klein halletje. Ook als andere mensen langskwamen, moesten ze dus eerst langs de hondenriemen en handdoek, onze stalschoenen etc. Vreselijk genant vond ik dat.
Nu krijgen we een nette hal of mensen kunnen via garage.
Schuur moet ook nog opgeruimd en opnieuw ingedeeld. Gewoon zodat het ook werk scheelt. Het is makkelijker als alles een goede plek heeft.
Qua indelen met mandjes, bestekbakken etc, heb ik altijd dat alles netjes is en dan net een enkel ding niet past. Dan erger ik me ook.
Ik bewaar ook teveel, maar sommige dingen zijn me wel dierbaar van vroeger, ook al kan ik niet alles uitstallen.
Die vieze ingang is echt super handig, maak je er ook een wc? Dan hoef je niets steeds alles uit te doen als je tussen je buitenwerkzaamheden door snel even moet.