Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:00

Ik zou het in het vervolg ook niet meer aannemen... wij krijgen helaas lege briefjes in onze bus dus wij weten nooit waar onze pakketjes bezorgd zijn en of ze uberhaubt bezorgd zijn dus ik vind het wel fijn als mijn buren het iig aangeven dat is bij jou niet het geval want ze weten het...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:05

Wij zijn a.g.v. de coronacrises bijna hele dagen thuis. We nemen niet voor de hele straat pakjes aan, dat wordt ook niet van gevraagd. Alleen van 3 buren in ons rijtje.

Ze komen het allemaal vaak nog dezelfde dag ophalen.

Ze moesten een wagen om te klagen dat ik het niet ben komen brengen (wat ik overigens best een keertje wil doen als het zo uitkomt) ~~}>

Zo'n verontwaardigde reactie van de buren is gewoon bizar en daardoor hilarisch :D

Ik zou direct hebben gezegd dat ik het anders zie en daarom geen pakketjes meer voor ze aanneem. Of ze moet dank je wel en sorry zeggen en beloven een volgende keer z.s.m. het pakketje zelf te komen halen. Blijft ze bij haar standpunt, jammer dan.

Flying_Angel

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:14

Ophalen is eigen verantwoordelijkheid vind ik. Brengen is puur liefdadigheid. Hier wordt af en toe iets bezorgd voor de buren, maar wordt heel snel opgehaald.

Boos worden omdat jij het niet gebracht hebt, hou op zeg.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:28

Wij hebben zelf een aardige pakketbezorger die altijd wel een goed plekje vindt wanneer wij niet thuis zijn. Buren zijn op fietsafstand maar gelukkig nooit hier een pakket voor de buren gebracht.
Natuurlijk horen de buren dit pakket dan vervolgens op te halen. Je bent immers geen pakketdienst. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:08

Duc_je schreef:
Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen

Waarom niet? Als ze briefje in de bus doet "voor weekend ophalen anders gaat pakket retour afzender" is voor hen duidelijk dan toch?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:55

Als je toch een briefje in de bus doet kun je net zo goed het pakje afgeven.
Retour sturen is een achterbakse rotstreek

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:56

Afgeven wil zo lastig als ze er niet zijn. Briefje in de brievenbus kan wél als ze er niet zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:58

Billy schreef:

Nogal lastig als ze niet thuis zijn...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:01

Billy schreef:

Nee, het is in dit geval niet achterbaks. TS is al langs geweest, heeft een briefje achtergelaten, maar mevrouw eist dat TS het komt brengen, ipv dat ze het zelf op komt halen. Dus als er iemand een achterbakse rotstreek uithaalt, is het die buurvrouw.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:06

Ik zou net zo lang wachten tot ze het zelf komen ophalen. Je hebt al een briefje in de bus gedaan dus ze weten ervan. Ik heb wat dat betreft een hele lange adem. Ergens bewaren waar het niet in de weg ligt en verder met je leven gaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:40

Billy schreef:

Ja hallo! Als ze al een briefje in de bus hebben gehad van TS kan je het niet meer achterbaks noemen.
Dit topic is echt het toonbeeld van ‘no good deed go’s unpunished.’

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:49

Maartje1990 schreef:
Duc_je schreef:
Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen

Waarom niet? Als ze briefje in de bus doet "voor weekend ophalen anders gaat pakket retour afzender" is voor hen duidelijk dan toch?

Retour sturen vind ik ook niet kunnen.
Ik zou nadat ik een briefje in de bus heb gedaan gewoon afwachten. Het is aan de buren en ik heb vast wel ergens een stoffig hoekje om het een poosje te laten wachten. Maar ik zou dan zelf geen actie meer ondernemen om het pakketje bij de buren te krijgen. Het is toch hun belang om hun pakketje op te halen; graag of niet. En in zo'n geval was het ook meteen de laatste keer dat ik iets aannam.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:51

Even advocaat voor de duivel: De mei vakantie loopt t/m vandaag. Het kan natuurlijk zijn dat ze op vakantie zijn en pas vanavond weer thuis zijn/komen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:52

Als jij zo goed bent om een pakje voor de buren aan te nemen, moeten ze verder hun mond houden. Hadden ze maar thuis moeten blijven voor de postbode. Je speelt al voor depot, dan hebben ze echt geen eisen meer te stellen. Een bezorger douwt een briefje in de brievenbus en als je buren zo slordig zijn om dat ding niet te legen (of ongezien bij het oud papier te gooien) is dat toch verdomme jouw schuld niet!

Mijn bovenbuurvrouw bestelt tegenwoordig meerdere keren per week iets (!), en ik ben doordat ik als enige overdag thuis ben degene die het altijd weer mag aannemen.

Ik vind dat hele "pakketje voor de buren"-gedoe trouwens kwalijk. Met al dat thuiswinkelen draai je de middenstand al de nek om, en door de buren als een soort onbetaald depot te gebruiken, haal je nog meer werkgelegenheid uit de keten weg.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:53

Jezus als t al zolang duurt zou ik het gewoon pal voor de deur neer gooien :D

En nooit meer voor hun aan nemen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:56

musiqolog schreef:
Als jij zo goed bent om een pakje voor de buren aan te nemen, moeten ze verder hun mond houden. Hadden ze maar thuis moeten blijven voor de postbode. Je speelt al voor depot, dan hebben ze echt geen eisen meer te stellen. Een bezorger douwt een briefje in de brievenbus en als je buren zo slordig zijn om dat ding niet te legen (of ongezien bij het oud papier te gooien) is dat toch verdomme jouw schuld niet!

Mijn bovenbuurvrouw bestelt tegenwoordig meerdere keren per week iets (!), en ik ben doordat ik als enige overdag thuis ben degene die het altijd weer mag aannemen.

Ik vind dat hele "pakketje voor de buren"-gedoe trouwens kwalijk. Met al dat thuiswinkelen draai je de middenstand al de nek om, en door de buren als een soort onbetaald depot te gebruiken, haal je nog meer werkgelegenheid uit de keten weg.

Je kunt gewoon weigeren om het aan te nemen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:03

Ja vind ik ook. Als je t aanneemt moet je ook niet te moeilijk doen als het een paar dagen duurt voordat het wordt opgehaald. Ik lig daar tenminste niet wakker van.
Maar voel je niet verplicht om het bij de buren langs te brengen. Màg uiteraard, maar hoeft niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:09

biggirl schreef:
Jezus als t al zolang duurt zou ik het gewoon pal voor de deur neer gooien :D

En nooit meer voor hun aan nemen

Zo lang? 3 dagen is zo lang niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:13

Voor deur gooien vind ik wel asociaal zeker op een galerij of op straat.

Het spreekt voor zich dat de betreffende buurvrouw niet mag verwachten dat jij het langs komt brengen en zeker niet moet miepen dat het “ zolang duurde” voor je het komt brengen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:21

Ik neem alleen pakjes aan van buren waarvan ik weet dat ze het snel komen en halen en die voor mij ook af en toe aannemen. Heb hier ook mensen die hun pakje dagen bij mij laten staan tot ik het zelf breng en daar neem ik niets meer voor aan. Heel simpel *D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:28

ik ben superbenieuwd naar hoe fit afloopt.

wat een tut, die buurvrouw. Boos worden.en nu dus ook nog niet komen. ik had de 1e keer al gereageerd met pardon? Ik neem UW pakketje aan, dat staat me al een week in de weg omdat u het niet komt halen en nu nog een grote waffel, omdat ik het niet gebracht heb? Dat was de laatste keer.

overigens:de buurvrouw die woest was omdat het niet werd opgehaald vind ik ook wat overdreven. Beetje kort lontje als je daar woest om wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:41

Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???

Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:02

Maar ik ga dan nu denken, als je daar al hebt aangebeld maar er doet niemand open, een briefje in de bus hebt gegooid maar er gebeurt dan nog niks, zou er dan niet iets aan de hand zijn met desbetreffende persoon ? Je weet het niet, misschien ligt ze wel in het ziekenhuis!

Hoe dan ook vind ik het logisch dat als je iets besteld en het wordt bij de buren geleverd, dat je het zelf ophaalt.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:05

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Een pakje aannemen is prima. En voor bijvoorbeeld een buurvrouw die slecht ter been is doe ik gerust nog meer. Maar voor buren die te beroerd zijn om zelf ook eens van de reet te komen... kom nou.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:22

sunshine schreef:
Maar ik ga dan nu denken, als je daar al hebt aangebeld maar er doet niemand open, een briefje in de bus hebt gegooid maar er gebeurt dan nog niks, zou er dan niet iets aan de hand zijn met desbetreffende persoon ? Je weet het niet, misschien ligt ze wel in het ziekenhuis!

Hoe dan ook vind ik het logisch dat als je iets besteld en het wordt bij de buren geleverd, dat je het zelf ophaalt.

Dat weet je uiteraard niet maar twee keer niet thuis zijn is niet bijzonder op zich. Niet reageren op het briefje doet mij al gauw denken aan de directe buurman die TS sprak die vertelde dat deze buren nooit op komen halen en hij daarom is gestopt met aannemen voor ze. Het zou nog best zo kunnen passen dat ze dus gewoon verwacht dat TS het nog maar blijft proberen tot de buurvrouw er wel is om het aan te nemen. Of... Vakantie en dergelijke, maar het zou mij niet verbazen. :')