Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duc_je schreef:Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen
Billy schreef:Als je toch een briefje in de bus doet kun je net zo goed het pakje afgeven.
Retour sturen is een achterbakse rotstreek
Billy schreef:Als je toch een briefje in de bus doet kun je net zo goed het pakje afgeven.
Retour sturen is een achterbakse rotstreek
Maartje1990 schreef:Duc_je schreef:Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen
Waarom niet? Als ze briefje in de bus doet "voor weekend ophalen anders gaat pakket retour afzender" is voor hen duidelijk dan toch?
musiqolog schreef:Als jij zo goed bent om een pakje voor de buren aan te nemen, moeten ze verder hun mond houden. Hadden ze maar thuis moeten blijven voor de postbode. Je speelt al voor depot, dan hebben ze echt geen eisen meer te stellen. Een bezorger douwt een briefje in de brievenbus en als je buren zo slordig zijn om dat ding niet te legen (of ongezien bij het oud papier te gooien) is dat toch verdomme jouw schuld niet!
Mijn bovenbuurvrouw bestelt tegenwoordig meerdere keren per week iets (!), en ik ben doordat ik als enige overdag thuis ben degene die het altijd weer mag aannemen.
Ik vind dat hele "pakketje voor de buren"-gedoe trouwens kwalijk. Met al dat thuiswinkelen draai je de middenstand al de nek om, en door de buren als een soort onbetaald depot te gebruiken, haal je nog meer werkgelegenheid uit de keten weg.
sunshine schreef:Maar ik ga dan nu denken, als je daar al hebt aangebeld maar er doet niemand open, een briefje in de bus hebt gegooid maar er gebeurt dan nog niks, zou er dan niet iets aan de hand zijn met desbetreffende persoon ? Je weet het niet, misschien ligt ze wel in het ziekenhuis!
Hoe dan ook vind ik het logisch dat als je iets besteld en het wordt bij de buren geleverd, dat je het zelf ophaalt.