Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Earth schreef:
CharleyT schreef:Earth schreef:
Achja, die codes weer. Goed bedoeld, maar gebruik gewoon je eigen verstand. En volg de weerberichten, want niets veranderlijker dan het weer.
Media zijn gewoon blij met dit soort verwachtingen. Even wat anders dan Corona, beetje opkloppen, uitvergroten etc. We gaan het vanzelf meemaken.
Die doen niet iets om het uit vergroten of op te kloppen. Dat zou wat zijn. 
Dilan93 schreef:Appie annuleert mijn bestelling voor morgen. Want het gaat sneeuwen...
Er is nog heen vlok gevallen en er wordt al vanalles plat gelegd
Citaat:Zondag is er voor het hele land code rood (weeralarm) van kracht voor sneeuw in combinatie met veel wind en lichte tot matige vorst.
Vanavond gaat het in het zuiden sneeuwen, in het zuidoosten is ook ijzel mogelijk. Komende nacht en zondag overdag breidt de sneeuw zich noordwaarts uit over de rest van het land.
Door de stevige oostenwind is er sprake van een sneeuwjacht. Hierdoor kunnen er sneeuwduinen ontstaan die voor het verkeer gevaarlijke situaties opleveren. Bovendien is het zicht in de sneeuw slecht, mogelijk minder dan 500 m, en is het voor het gevoel snijdend koud.
In totaal valt er op veel plaatsen ongeveer 10 cm, in het (zuid)oosten lokaal 15 cm. In het noorden van het land en in Zuid-Limburg valt 2-5 cm. De meeste wind staat in de noordelijke helft van het land. In de noordelijke kustgebieden en boven het IJsselmeer komen zware windstoten voor van 75-90 km/u.
Langdurige sneeuwval in combinatie met windkracht 5-6 uit oostelijke richtingen en een temperatuur ruim onder het vriespunt zorgen voor sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. Er valt ongeveer 10 cm, in het (zuid)oosten lokaal 15 cm. In het zuiden is er tevens een kleine kans op ijzel.
Groot gevaar op overlast en letsel door gladheid. Grote risico's voor weggebruikers. Kans op grootschalige ontregeling van het openbaar vervoer. Ga niet op reis als dat niet strikt noodzakelijk is. Volg weerberichten en waarschuwingen.
Earth schreef:[ Afbeelding ]
Zondag #coderood voor heel #Nederland voor #sneeuwjacht door #stormDarcy. Slecht zicht,snijdend #koud en kans op vorming van verkeersbelemmerende #sneeuwduinen. #weeralarm. #knmiwaarschuwing http://knmi.nl
_San87_ schreef:Dilan93 schreef:Appie annuleert mijn bestelling voor morgen. Want het gaat sneeuwen...
Er is nog heen vlok gevallen en er wordt al vanalles plat gelegd
Dat is misschien wat voorbarig van de AH.
Kans t op te halen vandaag/morgen?
ikke schreef:Earth schreef:[ Afbeelding ]
Zondag #coderood voor heel #Nederland voor #sneeuwjacht door #stormDarcy. Slecht zicht,snijdend #koud en kans op vorming van verkeersbelemmerende #sneeuwduinen. #weeralarm. #knmiwaarschuwing http://knmi.nl
Het is hier geen Twitter; dat onzinnig taalgebruik maakt je er niet geloofwaardiger op.
Enne, het is niet de eerste keer dat het KNMI hoog van de toren blies met code Rood en dat er uiteindelijk nauwelijks iets aan de hand was.
Dit moet je aan Scandinaviërs vertellen; die lachen je vierkant uit.
ikke schreef:Earth schreef:[ Afbeelding ]
Het is hier geen Twitter; dat onzinnig taalgebruik maakt je er niet geloofwaardiger op.
Enne, het is niet de eerste keer dat het KNMI hoog van de toren blies met code Rood en dat er uiteindelijk nauwelijks iets aan de hand was.

Cayenne schreef:Earth schreef:Wat heeft de KNMI jou aangedaan dat je zo reageert? Ik snap dat niet, het is een waarschuwing, wat je er mee doet moet je zelf weten.
Ik denk dat Ikke vooral doelt op de hysterie die iedere keer bij mogelijk afwijkend weer ontstaat.
Voor de zekerheid sta ik morgen maar een half uurtje eerder op (lekker, vroege dienst
) zodat áls er toch iets ligt, mijn collega van de nachtdienst gewoon op tijd naar huis kan. ikke schreef:Earth schreef:[ Afbeelding ]
. Gini schreef:Ik moet zeggen dat ik inderdaad meer mensen zie roepen dat we niet zo moeten panikeren en dat Nederland weer hysterisch aan het doen is, dan dat ik effectief mensen zie panikeren of hysterisch doen.![]()
Doet me een beetje aan dit denken
[ Video ]
.