We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:30

Voor de zekerheid: meteorolorologen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:31

Earth schreef:
[ Afbeelding ]

KNMI al op oranje vanaf zaterdagavond.

Achja, die codes weer. Goed bedoeld, maar gebruik gewoon je eigen verstand. En volg de weerberichten, want niets veranderlijker dan het weer.
Media zijn gewoon blij met dit soort verwachtingen. Even wat anders dan Corona, beetje opkloppen, uitvergroten etc. We gaan het vanzelf meemaken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:33

Meteoroliegen :P
Maandag weten we of het meteorologen waren :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 13:37

Sheran schreef:
Meteo-RO-loog. Sorry moest ik even kwijt _O-

Ik moet het toch ook eerst zien, dan geloven. Maar voor de zekerheid laat ik de auto even staan, anders zit ik morgen vast...

Haha ik twijfelde ook al maar ik vond het gek dat mn spelling er niks van zei :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:38

Ibbel schreef:
Silly_Woman schreef:
Ik heb dit topic net pas gevonden en lees lekker mee, maar vind het altijd zo leuk om te lezen hoe zwart wit alles altijd gaat :P

Tja, de weg is óf zwart, dan ligt er geen sneeuw, óf wit, dan ligt er wel sneeuw :+

Of zwart en heel glad ivm ijzel O:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 13:41

CharleyT schreef:
Earth schreef:
[ Afbeelding ]

KNMI al op oranje vanaf zaterdagavond.

Achja, die codes weer. Goed bedoeld, maar gebruik gewoon je eigen verstand. En volg de weerberichten, want niets veranderlijker dan het weer.
Media zijn gewoon blij met dit soort verwachtingen. Even wat anders dan Corona, beetje opkloppen, uitvergroten etc. We gaan het vanzelf meemaken.

Dit is niet de media, dit is het KNMI. :P Die doen niet iets om het uit vergroten of op te kloppen. Dat zou wat zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 13:43

Afbeelding

Zondag #coderood voor heel #Nederland voor #sneeuwjacht door #stormDarcy. Slecht zicht,snijdend #koud en kans op vorming van verkeersbelemmerende #sneeuwduinen. #weeralarm. #knmiwaarschuwing http://knmi.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:46

What the....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:46

Appie annuleert mijn bestelling voor morgen. Want het gaat sneeuwen...
Er is nog heen vlok gevallen en er wordt al vanalles plat gelegd

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 13:49

Dilan93 schreef:

Dat komt waarschijnlijk door de code rood. KNMI geeft nog het volgende aan:

Citaat:
Zondag is er voor het hele land code rood (weeralarm) van kracht voor sneeuw in combinatie met veel wind en lichte tot matige vorst.

Vanavond gaat het in het zuiden sneeuwen, in het zuidoosten is ook ijzel mogelijk. Komende nacht en zondag overdag breidt de sneeuw zich noordwaarts uit over de rest van het land.

Door de stevige oostenwind is er sprake van een sneeuwjacht. Hierdoor kunnen er sneeuwduinen ontstaan die voor het verkeer gevaarlijke situaties opleveren. Bovendien is het zicht in de sneeuw slecht, mogelijk minder dan 500 m, en is het voor het gevoel snijdend koud.

In totaal valt er op veel plaatsen ongeveer 10 cm, in het (zuid)oosten lokaal 15 cm. In het noorden van het land en in Zuid-Limburg valt 2-5 cm. De meeste wind staat in de noordelijke helft van het land. In de noordelijke kustgebieden en boven het IJsselmeer komen zware windstoten voor van 75-90 km/u.

Langdurige sneeuwval in combinatie met windkracht 5-6 uit oostelijke richtingen en een temperatuur ruim onder het vriespunt zorgen voor sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. Er valt ongeveer 10 cm, in het (zuid)oosten lokaal 15 cm. In het zuiden is er tevens een kleine kans op ijzel.

Groot gevaar op overlast en letsel door gladheid. Grote risico's voor weggebruikers. Kans op grootschalige ontregeling van het openbaar vervoer. Ga niet op reis als dat niet strikt noodzakelijk is. Volg weerberichten en waarschuwingen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:51

Dilan93 schreef:

Dat is misschien wat voorbarig van de AH :\.

Kans t op te halen vandaag/morgen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:59

Earth schreef:
[ Afbeelding ]

Zondag #coderood voor heel #Nederland voor #sneeuwjacht door #stormDarcy. Slecht zicht,snijdend #koud en kans op vorming van verkeersbelemmerende #sneeuwduinen. #weeralarm. #knmiwaarschuwing http://knmi.nl

Het is hier geen Twitter; dat onzinnig taalgebruik maakt je er niet geloofwaardiger op.

Enne, het is niet de eerste keer dat het KNMI hoog van de toren blies met code Rood en dat er uiteindelijk nauwelijks iets aan de hand was.
Dit moet je aan Scandinaviërs vertellen; die lachen je vierkant uit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:00

_San87_ schreef:
Dilan93 schreef:

Dat is misschien wat voorbarig van de AH :.

Kans t op te halen vandaag/morgen?

Nope, geannuleerd. Ook geen andere bezorgdag mogelijk.

Snap dat ze niet bezorgen als er daadwerkelijk sneeuw ligt. Maar hier ligt praktisch nooit sneeuw. Of een flinterdun laagje.

Maargoed, dat wordt morgen maar zelf naar de winkel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 14:01

ikke schreef:
Earth schreef:
[ Afbeelding ]

Het is hier geen Twitter; dat onzinnig taalgebruik maakt je er niet geloofwaardiger op.

Enne, het is niet de eerste keer dat het KNMI hoog van de toren blies met code Rood en dat er uiteindelijk nauwelijks iets aan de hand was.

Wat heeft de KNMI jou aangedaan dat je zo reageert? Ik snap dat niet, het is een waarschuwing, wat je er mee doet moet je zelf weten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:02

ikke schreef:
Earth schreef:
[ Afbeelding ]

Hahaha idd :')

Gaat hier een keer sneeuwen, hele land in paniek.
Ik zorg dat mn paard het niet koud krijg en dat er een bak voor water beschikbaar is als de automatische waterbak het niet meer doet en verder zal het wel loslopen.

ALS er daadwerkelijk zoveel sneeuw gaat vallen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:05

Earth schreef:
Wat heeft de KNMI jou aangedaan dat je zo reageert? Ik snap dat niet, het is een waarschuwing, wat je er mee doet moet je zelf weten.

Ik denk dat Ikke vooral doelt op de hysterie die iedere keer bij mogelijk afwijkend weer ontstaat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 14:09

Cayenne schreef:
Earth schreef:

Ik denk dat Ikke vooral doelt op de hysterie die iedere keer bij mogelijk afwijkend weer ontstaat.

Ik zie geen hysterie toch? Of ben ik blind?
Ik dacht misschien dat ikke haar ex bij het KNMI werkt ofzo.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:09

Ben oprecht wel benieuwd of onze sneeuwploeg de landingsbaan morgen ijzelvrij zou krijgen als het echt tekeer zou gaan... Anders zal het erg rustig worden op het werk :+ Voor de zekerheid sta ik morgen maar een half uurtje eerder op (lekker, vroege dienst :\ ) zodat áls er toch iets ligt, mijn collega van de nachtdienst gewoon op tijd naar huis kan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:14

Ik moet zeggen dat ik inderdaad meer mensen zie roepen dat we niet zo moeten panikeren en dat Nederland weer hysterisch aan het doen is, dan dat ik effectief mensen zie panikeren of hysterisch doen. :')

Doet me een beetje aan dit denken

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:17

Ik vind een waarschuwing anders meer dan terecht voor weer dat afwijkt van de standaard van de afgelopen jaren en potentieel gevaarlijke creaties kan creëren. Het is typisch Nederlands om meteorologen en het KNMI continu af te zeiken, maar gezien de situatie op de kaarten is dit meer dan terecht. Het weer is moeilijk om te voorspellen en je kunt het alleen doen op basis van door computers gegenereerde modellen. Die zijn het nu gewoon echt met elkaar eens dat het een situatie wordt waarop mensen beter niet de straat op kunnen of in ieder geval voorbereidingen kunnen plegen zodat ze niet onnodig de straat op hoeven.

In Amerika hebben ze ook problematiek met bijvoorbeeld tornadogebieden die vanwege de vele sirenes nu langzaam de neiging krijgen om het te negeren. Maar ja, als het wel mis gaat heb je weer gezeik als er geen waarschuwing was. Je moet ze dus ook gewoon zien als wat ze zijn: een waarschuwing en een manier om alert te blijven op het weerbericht. Dat is het beste dat meteorologen in dit geval kunnen doen. Het is een beetje jammer dat mensen pas willen luisteren als het echt een keer goed mis gegaan is.

Enne, ikke: #doe #eens #even #rustaagh

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:18

ikke schreef:
Earth schreef:
[ Afbeelding ]

Alweer die vergelijking. In Scandinavië zijn ze bar en boos winterweer gewend. Wij zijn dat hier niet (meer). Onze infrastructuur is niet berekend op enorme sneeuwval, daarnaast woont hier een factor 1000 meer mensen in vergelijking met daar.

Daarbij is het een waarschuwing, die mag je gerust negeren :).

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:20

Gini schreef:
Ik moet zeggen dat ik inderdaad meer mensen zie roepen dat we niet zo moeten panikeren en dat Nederland weer hysterisch aan het doen is, dan dat ik effectief mensen zie panikeren of hysterisch doen. :')

Doet me een beetje aan dit denken
[ Video ]

Ik zie ook echt niemand panikeren, alleen een soort gezond enthousiasme dat er misschien geschaatst en gesleed kan worden :D.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:25

hier de koeienstal aan de oostkant helemaal afgedicht met landbouwplasick en de melkput bovenkant doormiddel van plastiek afgesloten, heaters erbij zo komen we deze week wel door.
@paarden de kleintjes hebben geen ijzers en kunnen in twee verschillende grote stallen schuilen. de rijpaarden ga ik nog even afwachten,maar mochten ze met hun ijzers in de problemen komen gaan die maar een weekje op stal. de water putten buiten afgedekt met stro. nou laat die winter maar komen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:26

Zoo maar de wind is nu al ijzig koud. Echt brrr :brr:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:26

Oostenwind :=