Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:05

Kijk uit voor de roze bril en voor de meningen van onbekende mensen die jullie en de situatie niet (goed) kennen. Vraag liever advies aan waardevolle personen in je persoonlijke omgeving. Dat lijkt me veel verstandiger.

Ik zou verder niets meer vermelden en niet meer reageren in dit topic. Je bent niemand verantwoording schuldig en je hoeft je niet te schikken naar de mening van jan en alleman.

Wijsheid en sterkte gewenst.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:06

Heb nog nooit zoveel vooroordelen gelezen dan in dit topic.

Ts is al iemand die al aangaf het gevoel te hebben dat dingen snel tegen zitten.

Sommige aannames die ik lees, gaan veel te ver. Dat valt onder speculatie.

Helpt niet echt om eens allemaal een adempauze te nemen en eens te kijken wat er nu echt gaande is.

Mijn God. Straks gaat het uit omdat Bokt heeft gezegd dat ze anders financieel er voor op moet draven. Terwijl het in deze coronatijd helemaal geen schandaal hoeft te zijn dat je onder bewind bent komen te zitten. Eeeuhm hellow... alsof iemand meteen slechte keuzes heeft gemaakt??? Jullie hebben allemaal braaf een baan in Coronatijd? Even iets meer empathie zeg.

Mensen even terug naar de basis. Wie geeft ons het recht zo enorm te speculeren?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 06-02-21 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:08

Nou als laatste dan want ik zie dat ik veel te hard en vervelend ben geweest naar de mening van velen: TO, ik hoop dat jullie alle drie genoeg begeleiding en hulp krijgen omwille van dit kind en ook zeker omwille van je eigen welbevinden. Succes.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:13

MarcoBorsato schreef:
luxx schreef:
Denk dat je gelijk hebt en je niks meer toe te voegen hebt als je daar geen begrip voor op kunt brengen

Nou... ik wist het toen mijn partner de kroeg binnen kwam. Hij zou de vader van mijn kinderen zijn.

Maar hij had geen ex die ineens opdook met kinderen en ik gebruikte ook geen medicatie die ik met hem erbij ineens niet meer nodig had.

Ik wil maar zeggen, ik snap Baily wel. Er zijn best wat rode vlaggen.

Hier precies hetzelfde, hoor. :j dolverliefd en na 3 maanden samen gaan wonen. En nog steeds altijd even stabiel. Als het 'm is en het zit goed, dan weet je dat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:24

Hier ook. Maar dat wil niet zeggen dat elke stabiele relatie zo ontstaan is. Het kan ja... mooi en erg fijn.

Maar soms gaat het anders. Dat kan een rode vlag zijn. Maar ook gewoon een lastig begin waar iets geweldigs uit gaat groeien.

Dat je weet dat je dit hebt overwonnen, je relatie ook gewoon supersterk kan zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:38

En mensen moeten gewoon hun eigen fouten maken. Het is heel lastig om het uit te maken als je gek bent op iemand om een rode vlag die andere mensen zien terwijl er concreet nog niks verkeerds gebeurt is en alles nog mooi is. Als dit in een volgende relatie weer gebeurt dan herken je het zelf eerder en zul je sneller voor jezelf kiezen.

Maar je moet het toch zelf ontdekken allemaal. En aangezien wij de situatie niet eens echt kennen kunnen we wel rode vlaggen zien, maar mss is die jongen wel echt heel serieus bezig met zijn problemen te overwinnen en kunnen hij en ts echt gelukkig worden. Dat weet je pas als je het probeert.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:42

Hutcherson schreef:
BaileyMix schreef:
Jeetje wat schrikken... Inderdaad eerst maar eens testen of het zijn kind is zou ik zeggen.

En jullie zijn dan dus ook nog maar kort samen? In dat geval zou ik denken: niet aan beginnen zo'n man! Maar aan meningen heb je nu natuurlijk helemaal niks, het is aan jou.

Veel wijsheid gewenst TS :(:)

Das een beetje kort door de bocht in deze situatie. Hoezo niet aan beginnen zo'n man? Wat doet ie verkeerd?

Nah, ik snap het wel.
Gewoon omdat je niet alleen met "die man" zelf iets begint/hebt, maar er ook een ex en een kind bijkrijgt. Je zal altijd rekening moeten houden met de ex, het kind, hun agenda's. Daar zou ik persoonlijk ook voor passen - een "gewone" relatie is vaak al "moeilijk" genoeg. Ik en mijn partner zijn beide kinderloos - je moet ons eens onze vakanties zien proberen plannen. Want mijn vriend heeft een job waarbij hij permanentiediensten moet draaien, we moeten rekening houden met mijn paard, met zijn ouders (die in het buitenland wonen en graag hebben dat we daarheen gaan op vakantie), ... Het is vaak al ingewikkeld genoeg zonder een ex + kind. Dus ik snap het wel...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:51

Het ligt er heel erg aan hoe de relatie is tussen je partner en de ex. Kunnen ze normaal praten en hebben ze beide het belang van het kind voorop staan? Of is het continu strijd en mindgames?

Ik heb zelf ervaring met mijn ex die een kind heeft met zijn ex en dat leverde toch geregeld spanning tussen ons op. Zij wilde hem terug en gebruikte hun kind om dingen gedaan te krijgen. En daarbij was ze heel wispelturig. Als hij niet precies deed wat zij wilde dan werd al het contact verbroken. Als nieuwe relatie wil je niet tussen je partner en zijn kind komen maar het is wel heel frustrerend om vanaf de zijlijn te moeten toekijken naar die toxische relatie. Ik vond het ook oprecht sneu voor de kleine. Door deze ervaring zal ik niet snel meer voor een man met (kleine) kinderen kiezen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:55

Ts meldt haar probleem op Bokt ,waarschijnlijk toch om reacties te krijgen. Anders zet je het niet op Bokt.Nu komen er dus allerlei meningen.Dat was toch de bedoeling? Ts mag verder zelf bepalen wat ze daarmee doet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:45

Nounou gaat iedereen lekker? Om meteen de hele relatie en alles in twijfel te trekken? Dat iemand van de ene in de andere relatie hopt? Het is van de ex ook niet heel netjes het 8 maanden te verzwijgen dus ik kan me best voorstellen dat je dat niet tof vind.

En worden wij niet allemaal gelukkig van je relatie? Is dat niet altijd iemand die je leven leuker en beter maakt, want waarom ben je anders met diegene??

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:52

TS wat zegt je gevoel als je nu een keuze zou moeten maken? Wat zegt je hart en wat zegt je hoofd?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:01

Ts,vergis ik me nu,of heb ik jou enige tijd geleden gezien in het tv-datingprogramma First Dates?Naar ik me meen te herinneren werd dat toen niets,maar kun je daar altijd een herkansing krijgen met een andere kandidaat.Niet dat ik nu bedoel dat je dat zou moeten doen hoor!!!! Begrijp me niet verkeerd.Maar je bent een leuk type ,hebt zelfs de tv gehaald,dus je kunt in principe kiezen uit veel mogelijkheden,dus je mag best wat voor jezelf vragen in een relatie.En je hoeft geen genoegen te nemen met allerlei nare toestanden.Het kan zijn dat ik de situatie helemaal verkeerd inschat,ik weet ook niet meer dan wat ik hier op Bokt lees.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:22

anjali schreef:
Ts,vergis ik me nu,of heb ik jou enige tijd geleden gezien in het tv-datingprogramma First Dates?Naar ik me meen te herinneren werd dat toen niets,maar kun je daar altijd een herkansing krijgen met een andere kandidaat.Niet dat ik nu bedoel dat je dat zou moeten doen hoor!!!! Begrijp me niet verkeerd.Maar je bent een leuk type ,hebt zelfs de tv gehaald,dus je kunt in principe kiezen uit veel mogelijkheden,dus je mag best wat voor jezelf vragen in een relatie.En je hoeft geen genoegen te nemen met allerlei nare toestanden.Het kan zijn dat ik de situatie helemaal verkeerd inschat,ik weet ook niet meer dan wat ik hier op Bokt lees.

Wat is dit voor aparte reactie? Buiten dat vind ik het erg ongevoelig om in zo'n topic dit soort herkenbare info naar buiten te spelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:07

TS, ik weet niet maar als jij als medicijnen nodig hebt om te slapen en je vriend “vrijwillig” onder bewind is denk je dat niet dat je gewoon een wandelend probleem binnen haalt? Jullie 2 gaan elkaar niet versterken. Probleem x probleem = groot probleem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:17

Soepblik schreef:
anjali schreef:

Wat is dit voor aparte reactie? Buiten dat vind ik het erg ongevoelig om in zo'n topic dit soort herkenbare info naar buiten te spelen.

Ik wou haar een hart onder de riem steken en haar bewust maken van haar eigenwaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:31

TS, ik denk dat het beter is om een modje te vragen om dit topic te verwijderen. Je geeft aan dat je niet wilt dat dit verhaal de wijde wereld ingaat, maar het staat nu op Bokt waar iedereen kan meelezen en op basis van alle details en info op je profiel heel eenvoudig na kan gaan wie je bent.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 16:41

Nee ik was er niet bij toen de ex hem belde.
Mijn vriend belde mij erna op.

AD bedankt voor je bericht ik heb veel aan je mening.

Waarom is het zo groot probleem dat mijn vriend heeft gekozen voor zich onder vrijwillig bewind sinds waneer is dat een schande ?
Dat betekent niet dat hij veel problemen heeft hij heeft verder alles heel goed op een rijtje en zit financieel goed op orde alleen heeft wat hulp nodig om zijn geld te besteden.
Hij werkt 35 uur per week bij de post en heeft het goed naar z'n zin daar al 12 jaar.
Zelf heb ik een bijstands uitkering dat betekent toch niet dat ik ook achterlijk ben ?
Ik ben vandaag ook geslaagd voor mijn praktijkexamen en mijn theorie examen met een 8.
Ondanks alle stress de laatste tijd en ben ik trots op.

Hoe ik het voor mij zie op dit moment mocht het zijn kind tsja geen idee.
Ik ben dol op kinderen.
Ik wil zelf ook graag kinderen maar nu nog niet omdat ik een eigen zaak wil opzetten.
Maar mochten we samenwonen en er is af en toe zijn kleine meid in huis en ik zal er wat zorg aan moeten dragen prima

Iedereen bedankt voor de niet veroordelende posts

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:46

Wees dan wel zo verstandig om de post te laten verwijderen waarin je haar moeder een achterbakse k*tho*r noemt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:58

Doe jij dat dan ook even met jou post cayenne? Want nu kan iedereen door jou alsnog lezen dat ze dat gezegd heeft hé..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:00

zorro schreef:
Doe jij dat dan ook even met jou post cayenne? Want nu kan iedereen door jou alsnog lezen dat ze dat gezegd heeft hé..

Met liefde :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:08

Schrikken TS, ik hoop dat jullie eruit komen.
Sterkte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:28

AfricanLady schreef:
Nee ik was er niet bij toen de ex hem belde.
Mijn vriend belde mij erna op.

AD bedankt voor je bericht ik heb veel aan je mening.

Waarom is het zo groot probleem dat mijn vriend heeft gekozen voor zich onder vrijwillig bewind sinds waneer is dat een schande ?
Dat betekent niet dat hij veel problemen heeft hij heeft verder alles heel goed op een rijtje en zit financieel goed op orde alleen heeft wat hulp nodig om zijn geld te besteden.
Hij werkt 35 uur per week bij de post en heeft het goed naar z'n zin daar al 12 jaar.
Zelf heb ik een bijstands uitkering dat betekent toch niet dat ik ook achterlijk ben ?
Ik ben vandaag ook geslaagd voor mijn praktijkexamen en mijn theorie examen met een 8.
Ondanks alle stress de laatste tijd en ben ik trots op.

Hoe ik het voor mij zie op dit moment mocht het zijn kind tsja geen idee.
Ik ben dol op kinderen.
Ik wil zelf ook graag kinderen maar nu nog niet omdat ik een eigen zaak wil opzetten.
Maar mochten we samenwonen en er is af en toe zijn kleine meid in huis en ik zal er wat zorg aan moeten dragen prima

Iedereen bedankt voor de niet veroordelende posts

Het is zeer zeker geen schande om onder bewind te staan hoor. Echter kunnen financiele problemen wel een druk op een relatie leggen.Gefeliciteerd met het slagen voor je examen.Je schreef ergens iets over dat je een trimsalon wilde beginnen,voor honden neem ik aan. Daar zal zeker veel werk in zijn\komen nu omdat heel veel mensen een hondje hebben genomen ,wegens de coronalockdown.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:21

Nee, het is geen schande maar het zou voor mij een dealbreaker geweest zijn. Het past niet in het plaatje wat ik voor ogen heb als ik met iemand een gezin wil. Maar dat ben ik en jij zit heel anders in de wedstrijd. Ik vind het een hoop gedoe en dan ook nog een kindje en ex erbij.

Lastig.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:24

Baby bij een ander, (vrijwillig) bewind, grote afstand. Ik denk dat het voor mij einde verhaal zou zijn. Maar ik ben soms misschien wat te nuchter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:37

TS plaatst hier iets op Bokt en als je daar wat van vindt, wordt je afgemaakt. Misschien hebben mensen wel ervaringen om zich heen en willen ze TS waarschuwen.

Iedereen moet zijn eigen pad bewandelen en fouten maken, maar ik denk dat veel mensen ook weleens denken; Had iemand maar dit of dat gezegd.
Soms heb je ook steun nodig om niet door te gaan met een relatie.

Ik vind ook de situatie niet ideaal. Wat anderen daar vinden is voor mij niet zo boeiend. Maar TS heeft een uitkering. Dus nog genoeg werk aan de winkel om een leven op te bouwen en daar snel vanaf te komen.
De nieuwe vriend staat onder bewind. Dan was ik echt al weg geweest. 10 smoesjes, maar het is nooit voor niks.

Je bent er niet bij geweest, dus weet niet of de vriend het echt niet wist en of de ex het hem wel of niet op tijd heeft verteld. Maar stel dat ze het heeft verzwegen, is de situatie daar ook al niet zo lekker. Je verzwijgt zoiets echt niet voor niks. Je kent je vriend niet goed genoeg om te weten hoe en wat. Dat kan niet in 3 maanden en op die afstand.

En ja, ik was ook vanaf dag 1 verliefd op mijn man en praktisch elke dag wel samen of contact. Maar een relatie gaat ook door fases.

Naast dit alles, gebruik je dus medicatie om te slapen. Prima, maar niet zijn probleem. Hij heeft nu grote problemen om aan te werken. Dat kind moet echt voor een nieuwe relatie gaan. Dat is als het van hem is, zijn eigen vlees en bloed. Hij mag best van de schrik bekomen, maar is volwassen en moet handelen.

Het is banketstaaf voor jou met zo een nieuwe relatie, maar oliebol happens. Het laatste wat je nu moet doen, is hem gaan lastig vallen met jouw problemen om deze situatie. Hij heeft echt genoeg aan zijn hoofd. Hij wil echt niet in 2e gesplitst worden om iedereen tevreden te houden. Hij heeft dan nu een kind, een klein persoontje die afhankelijk van hem is en dat is zijn prioriteit.
Hoe rot ook, als je deze relatie wilt, zal je even heel sterk moeten zijn en vooral niet zeuren, klagen, om zijn aandacht vragen etc.
Jullie zitten in de verliefd fase en dat moet leuk zijn. Je kan elkaar steunen en helpen, maar van jou moet ie horen; Komt wel goed, ik ben er voor je etc.

Hij heeft echt wel begrip voor jouw positie en gevoelens hierbij. Daar kan je ook over praten. Maar het moet geen extra last voor hem worden, bovenop wat ie al heeft.

Daarbij zou ik echt eerst mijn eigen leven op de rit krijgen. Samenwonen kan niet als hij post bezorger is, onder bewind staat en alimentatie zou gaan betalen. Dan moet jij echt een inkomen hebben.