Dimphyl schreef:Hier sneeuwt het en liepen veel mensen buiten net
Ik wil ook sneeuw
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sureido schreef:Ben een beetje bang dat dit een voorbode is van wat komen gaat. Die zitten allemaal in grote Groepsapps met elkaar.
sureido schreef:Ik denk dat die avondklok een beetje de druppel is geweest. Natuurlijk is dit niet goed te praten en dat doe ik ook niet maar deze personen stonden in een overvolle emmer en die nachtklok heeft hem over laten lopen. Gaan ze allemaal ook nog elkaar ophypen...
Schrik er wel een beetje van... ik dacht wel dat er een punt ging komen dat mensen er echt klaar mee waren en die is nu bereikt.. en hoe langer het duurt hoe erger dit gaat worden. Ik hoop dat het hiermee afgelopen is maar ben er een beetje bang voor.

Askja schreef:sureido schreef:Ik denk dat die avondklok een beetje de druppel is geweest. Natuurlijk is dit niet goed te praten en dat doe ik ook niet maar deze personen stonden in een overvolle emmer en die nachtklok heeft hem over laten lopen. Gaan ze allemaal ook nog elkaar ophypen...
Schrik er wel een beetje van... ik dacht wel dat er een punt ging komen dat mensen er echt klaar mee waren en die is nu bereikt.. en hoe langer het duurt hoe erger dit gaat worden. Ik hoop dat het hiermee afgelopen is maar ben er een beetje bang voor.
Ach ja tuurlijk, wij hebben het immers véél zwaarder dan elders, daar zijn zeker geen emmers die overlopen.
Ik vind het meer een teken van gebrek aan beschaving, Nederland staat er weer gekleurd op
Sorry, deze schoot mij echt even in het verkeerde keelgat.
bigone schreef:Och ze hebben het zo zwaar , laat me niet lachen , stelletje anarchisten of beter gezegd , achterlijke gladiolen. De pan overkoken dus deze lieverdjes hebben zich tot nu toe aan alle regels gehouden zeker.
Askja schreef:sureido schreef:Ik denk dat die avondklok een beetje de druppel is geweest. Natuurlijk is dit niet goed te praten en dat doe ik ook niet maar deze personen stonden in een overvolle emmer en die nachtklok heeft hem over laten lopen. Gaan ze allemaal ook nog elkaar ophypen...
Ach ja tuurlijk, wij hebben het immers véél zwaarder dan elders, daar zijn zeker geen emmers die overlopen.
Ik vind het meer een teken van gebrek aan beschaving, Nederland staat er weer gekleurd op
sureido schreef:Askja schreef:Ach ja tuurlijk, wij hebben het immers véél zwaarder dan elders, daar zijn zeker geen emmers die overlopen.
Nee, daarom rellen ze in Italië etc ook toen de horeca dicht ging.
Ik bedoel alleen dat dit soort debielen al op scherp stond en elke mogelijkheid aangrijpen om er voor te gaan en dit was de druppel. Ik had het ergens wel zien aankomen, iets met een plaat voor je kop als je dat niet had zien gebeuren. Maar ik heb het idee dat iedereen dat hier wel heeft.
Je hoeft niet zo kwaad op mij te worden, want in heel veel landen wordt gereld of heb je het nieuws niet gevolgd? Nederland staat er niet als enige zo slecht voor. In Duitsland zijn ook talloze protesten geweest. Gebouwen ingegooid.
Ik begrijp dus niet waarom jullie nu beginnen over ‘ze hebben het zo zwaar’ want dat zeg ik niet eens![]()
Maar ik had al van mijlenver zien aankomen dat er eens een maatregel ging komen wat de pan liet overkoken en het is gewoon gebeurt.
Grappig dat iedereen weer denkt dat ik dan voor deze mensen ben en ze snap want als iemand met afgrijzen dit bekeken heeft ben ik ‘t wel. Winkels slopen als Corona protest, dan wil je toch dat ze open gaan
Askja schreef:De mate waarin er hier gereld wordt heb ik m.b.t. andere landen nog niet in het nieuws voorbij zien komen. Echt niet gewoon.
En ik ben niet boos op jou maar vond je post wel heel ongelukkig geformuleerd.
Ik ben boos op dat tuig dat rotzooi schopt, spullen van anderen vernielt, mensen in openbare functies bedreigt en ons allemaal te schande maakt. En die avondklok is geen druppel, dat is gewoon de dankbare aanleiding die ze nodig hadden om lekker los te gaan.
Dus nee, ik heb even niet zo'n positief beeld van het land waar ik woon. Gek he?
dus het is niet perse iets Nederlands. Ik denk ook dat je filmpjes van andere landen niet echt zo ziet als hier in Nederland. sureido schreef:Askja schreef:De mate waarin er hier gereld wordt heb ik m.b.t. andere landen nog niet in het nieuws voorbij zien komen. Echt niet gewoon.
En ik ben niet boos op jou maar vond je post wel heel ongelukkig geformuleerd.
Ik ben boos op dat tuig dat rotzooi schopt, spullen van anderen vernielt, mensen in openbare functies bedreigt en ons allemaal te schande maakt. En die avondklok is geen druppel, dat is gewoon de dankbare aanleiding die ze nodig hadden om lekker los te gaan.
Dus nee, ik heb even niet zo'n positief beeld van het land waar ik woon. Gek he?
Oh nee, ik schaam me kapot als Nederlander zijnde. Maar een aanleiding en druppel is imo hetzelfde. Ze zouden hier eens harder mogen optreden, dat filmpje van het waterkanon op dat gezicht van die vrouw vond ik prachtig. Daarna jankend weglopen, ga dan gewoon uit dat gebied.
Ik heb veel filmpjes gekregen en kan ze niet eens aanzien, het zijn gewoon mensen uit op ruzie en rellen. En ik denk dat deze mensen al klaarzetten voor dat het nieuws van de avondklok kwam. Je kan hier toch ook gewoon alles maken lijkt het wel. Daarom denk ik dus dat die avondklok de druppel was om nog meer te gaan rellen.
Ik heb toen wel genoeg filmpjes van Italië gezien. En het gebeurd in veel landen. In USA is zelfs het Capital bestormddus het is niet perse iets Nederlands. Ik denk ook dat je filmpjes van andere landen niet echt zo ziet als hier in Nederland.
Askja schreef:De bestorming van het Capitool was naar mijn sterke vermoeden een enorme inspiratiebron voor de aanstichters van de rellen die we nu hier zien.