Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Tsja, deze prijs stond 51 jaar lang beschikbaar voor wie dan ook, als je een toetsbare demonstratie kon geven van een paranormaal vermogen. Dat is een behoorlijk lange tijd voor zo'n open challenge....
@Mkango; Glup!
Kuggur schreef:Ailill schreef:Wat een ontzettend nare en denigrerende sfeer binnen dit topic.
Tsja, mij valt het op dat hoe irrationeler het geloof in iets,is of dat nu om elfjes, platte aardes, aura lezen, of een of andere fundamentalistische interpretatie van een godsdienst gaat, hoe overgevoeliger mensen worden voor kritiek, speciaal als die kritiek wat humoristisch wordt gebracht.
Arabesk schreef:ristisch wordt gebracht.
Ninx schreef:Als we de hersencapaciteit al hadden, dan hebben onze zintuigen daar als gevolg van evolutie al korte metten mee gemaakt. Bovendien is de "je gebruikt maar 10% van je hersencapaciteit" een mythe: je gebruikt wel degelijk het overgrote merendeel deel van je hersenen.Kuggur schreef:Tsja, deze prijs stond 51 jaar lang beschikbaar voor wie dan ook, als je een toetsbare demonstratie kon geven van een paranormaal vermogen. Dat is een behoorlijk lange tijd voor zo'n open challenge....
@Mkango; Glup!
Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Er is dus niet alleen overweldigend bewijs, er zijn gewoon mensen voor betaald door officiele kanalen.
Ik kan nog meer aardigheden aandragen.... maar het punt is: iemand die vastbesloten is dat alleen pindakaas en auto's bestaan, en dat je als je dood bent opgevreten wordt door wormen en lekker 1D van A naar B leeft gaat altijd zoeken naar iets om alles te ontkrachten, weerleggen, door het bijvoorbeeld uit te roepen tot pseudowetenschap (alhoewel er ontzettend peer reviewed onderzoek is naar dergelijke zaken met verassende uitkomsten).
Eenieder leeft z'n eigen waarheid, en ik denk dat mensen die zo vastbesloten zijn alleen maar een waarheid zien, voelen, ervaren of vinden die daarmee strookt.
Je gaat altijd bewijsvoering zoeken voor jouw waarheid, and by god... die vind je dan ook altijd.
Dat geldt voor de 'platte denker' en 'brede denker'.
Ik ben ervan overtuigd dat we de capaciteit hebben veel meer waar te nemen dan we nu doen. We gebruiken zo'n minimaal deel van ons brein.
Bovendien zou het heel irreëel en ridicuul zijn wanneer ik zou beweren dat in dit onmetelijke universum de enige waarheid de waarheid is die ik waarneem. Dat is volstrekt niet logisch.
Dat het gros dat denkt is prima. Het is wel frappant dat die groep zich wel heel erg kan opwinden, en zelfs graag kwetst wanneer ze niet gehoord worden.
Je laat al die duizenden gereformeerden toch ook met rust dat ze geloven in een God die niemand ooit de hand geschud heeft? Leven en laten leven.
(ik denk overigens dat er zeker een nieuwetijdsmens komt... de spoeling is in dit topic echter dun! hahahaha!)
pluisje88 schreef:xSCWx schreef:Ja echt heel grappig Kuggurwe hebben een ander soort humor, laat ik het daar op houden. Ik kan best tegen kritiek maar denigrerende opmerkingen gaan mijn nekharen recht overeind van staan en doe ik niks mee.
Als je een serieus gesprek wil voeren zal je eerst op een serieuze en volwassen manier moeten reageren.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd, het negatief bespreken van anderen is niet toegestaan
).
Ninx schreef:Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Er is dus niet alleen overweldigend bewijs, er zijn gewoon mensen voor betaald door officiele kanalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Project
VogeltjeM schreef:Ninx schreef:Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Dit is geen goed bewijs voor je zaak, want dit project is opgeschort bij gebrek aan resultaat.
VogeltjeM schreef:Ninx schreef:Er is voldoende bewijs voor Kuggur. Sterker nog: deze vaardigheid is om tactische redenen ingezet door het leger (US)/ CIA en SRI.
Dit is geen goed bewijs voor je zaak, want dit project is opgeschort bij gebrek aan resultaat.
Inoterry schreef:meestal is het een laser show vanaf het dak vannen discotheek of andere uitgaans gelegenheid. Het feit dat jij het niet kan verklaren maakt het niet automatisch buitenaards.Toch vraag ik me dan af waarom, volgens sommigen, alles wetenschappelijk bewezen moet zijn om het normaal te vinden om er in te mogen geloven. (en ook waarom die mensen steeds zo nodig moeten reageren in een topic wat over dat soort dingen gaat, iets met leven en laten leven ofzo). Ik heb zelf met een collega, die tot dan toe, echt niet in paranormaal, buitenaards leven of andere dingen die niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden geloofde. Maar bij vertrek uit Amsterdam viel ons al vrij snel 3 lichtgevende bollen in de lucht op. Het was een bewolkte avond en het was al donker. Bijna het hele traject richting Roosendaal waren die 3 bollen te zien achter de trein, en steeds dezelfde hoek en dezelfde afstand. Op Leiden, waar we 5 minuten stil stonden konden we de bollen buiten de trein ook zien. Net na vertrek uit Dordrecht schoten de bollen ineens het wolkendek in. Daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor wat het geweest zou kunnen zijn. Toch hebben mijn collega, ik, en enkele reizigers het gezien. Mijn mening is, en blijft, dat omdat iets (nog) niet wetenschappelijk verklaard kan worden het niet meteen betekend dat het er niet is. Daarvoor heb ik iets teveel meegemaakt.
Vjestagirl schreef:Ik zou me vooral een beetje zorgen maken om dat een geneeskundige dit zegt...
Edit: never mind, ik heb even gegoogled en dit blijkt geen arts te zijn maar niet ongevaarlijke pseudowetenschap.
Is dat wetenschappelijk onderzocht?MarcoBorsato schreef:996981 schreef:Komt bij de Wikipedia door iedereen aanpasbaar is en dus niet echt een betrouwbare bron
Jawel hoor, want er wordt ontzettend scherp op gecontroleerd. Het is niet zo dat iedere Jan Doedel iets aan kan passen dat niet klopt wat er dan langer dan 10 minuten op blijft staan.
996981 schreef:[
Degene die zijn punt kan maken kan het echter wel net aangepast hebben en daarna plaatsen.
In mijn opleiding was Wikipedia dan ook uit den boze als bron.
Kuggur schreef:xSCWx schreef:Ja en als het wel vastgelegd wordt dan zeggen de sceptici dat het bewerkt is.
Natuurlijk, beeldmateriaal, foto's of filmpjes, met de huidige stand van technologie is bepaald geen "extraordinary proof" ( je kunt realisisch beeldmateriaal maken van twee dinosauriers die in het centrum van New York op leven en dood vechten, betekent niet dat het echt gebeurt is).
Maar geen nood, dit soort paranormale vermogens zijn gemakkelijk te toetsen, de onderzoekopzet is niet gecompliceerd, dus bewijs leveren zou geen probleem hoeven te zijn.
(Fantstisch, anno 2021 nog een serieuze discussie voeren of tovenarij bestaat...)
VogeltjeM schreef:Nee ik begreep eerder het geloof dat ze gestuurd zijn door "het universum" om goed/verandering te brengen op aarde. Omdat we spiritueel gezien een ander tijdperk gaan betreden.
Ik heb er zelf totaal niks mee.