Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:32

Voor Libris kan niet genoeg reclame worden gemaakt <3 en op die manier indirect voor de lokale boekhandels.

Ik las net een bericht van de platenzaak hier in het dorp. Zo eentje die een begrip is, al 40 jaar. Waar ze de nieuwste cd's verkopen, maar ook bakken vol vinyl hebben. Deze zaak gaat de komende weken aan huis bezorgen. Lijkt mij een mooi kerstcadeautje voor mezelf. Cd's bleef ik toch al kopen. Normaal gesproken meestal na een concert, de laatste tijd via de website van de artiest, maar mijn lokale platenboer verdient ook steun.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:33

Mizora schreef:
Er bestaan ook commerciële hondenspeeltuinen, die vallen onder doorlooplocaties/doorloopbedrijven.

Nog nooit van gehoord. Maar ja die zullen inderdaad wel dicht zijn. Gelukkig zijn er ook openbare hondenveldjes :) hier hebben ze twee hele mooie gemaakt met een degelijk hek eromheen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:42

de action is een frotwinkel ja, maar ik haal daar schoonmaakmiddelen wasmiddel en deo. Ik betaal liever voor dezelfde spullen de helft dan in de supermarkt het dubbele van de action. Dus dat mensen zo afgeven op de action snap ik een beetje maar niet helemaal, vaak zijn het mensen die er nog nooit zijn geweest. Ook heb ik daar lekker goedkoop hele fijne bakken voor op stal gekocht en opbergboxen voor tijdens een verbouwing, scheelt bergen geld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 10:52

Zonnetje81 schreef:
de action is een frotwinkel ja, maar ik haal daar schoonmaakmiddelen wasmiddel en deo. Ik betaal liever voor dezelfde spullen de helft dan in de supermarkt het dubbele van de action. Dus dat mensen zo afgeven op de action snap ik een beetje maar niet helemaal, vaak zijn het mensen die er nog nooit zijn geweest. Ook heb ik daar lekker goedkoop hele fijne bakken voor op stal gekocht en opbergboxen voor tijdens een verbouwing, scheelt bergen geld.

Inderdaad!

Kwaliteit is soms ver te zoeken bij de Action, maar daar betaal je ook voor.

Voor sommige dingen heb je geen topkwaliteit nodig. Opbergbakken voor de kerstversiering bijvoorbeeld. Die heb je 2x per jaar in je handen en de rest van het jaar staat dat ergens in de schuur ver achterin opgeborgen.

Daarnaast verkopen ze ook (restpartijen) A merken, die bij de Action een heel stuk goedkoper zijn dan in de supermarkt.

Daarnaast vind ik het fijn dat ze zn breed assortiment hebben. Beetje een Blokker idee, maar dan nog uitgebreider.

Dat je niet nog 3 andere winkels langs moet als je bijvoorbeeld plakband, verfkwasten, broodtrommel en knutsel materiaal nodig hebt, maar dat je die dingen in één winkel kan vinden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:57

Ik koop daar dus inderdaad A merken wasmiddel/schoonmaakmiddelen/deo. Dus rexona, ariel pods, glorix, nivea, dove zeep etc. Ik koop daar ook hele goedkope opbergbakjes waarbij ik mij niet schuldig hoef te voelen als ik daar iets vies in doe om het erna in de kliko te kiepen. Bijv diarreeonderzoek van de kat, hoppa pak ik zo'n bakje. De opbergboxen had ik 1 malig nodig en wel een stuk of 30.....bij een ander betaal je jezelf scheel hier 5 euro per grote bak.

Ik ga er wel heen met de instelling: geen haast hebben, ja er staan lange rijen bij de kassa en de mensen die er werken zijn vaak allochtonen of mensen uit de onderlaag van de samenleving. So be it.

Ik koop er trouwens ook kattenspeeltjes en snoepjes voor kittenpakketten, iedereen blij en mijn bankrekening ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:58

Keet schreef:
Mizora schreef:
Er bestaan ook commerciële hondenspeeltuinen, die vallen onder doorlooplocaties/doorloopbedrijven.

Nog nooit van gehoord. Maar ja die zullen inderdaad wel dicht zijn. Gelukkig zijn er ook openbare hondenveldjes :) hier hebben ze twee hele mooie gemaakt met een degelijk hek eromheen :)

Ik zie een soort Ballorig voor me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:01

Foaly schreef:
Ik heb mijn familie dit jaar een handvol keren gezien, en als mijn tante zich niet gedraagt moet ik Kerst overslaan. Heb een huisgenoot met astma, en ga voor haar geen risico lopen. Maar joh, wat poedersuiker dat jij niet naar de Action kunt nu :(:)

Serieus, mensen mogen hier toch gewoon hun mening geven? Ik heb mijn Broer schoonzus en nichtje van 1.5 een keer gezien afgelopen naar. Mijn nichtje die 3 maanden oud is nog niet gezien. En voorlopig nog vier maanden niet.Oh en mn vader heeft kanker waar onderzoeken voor worden uitgesteld.

Maar ik mag het niet missen dat je niet “gewoon” naar de kapper kunt? Volgens mij mag iedereen daar zelf een keuze in maken. Ik ga echt winkels wel missen. Maar daar hoef jij andere mensen niet op aan te spreken.

Zonnetje81

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:05

Inderdaad dan kan je niks hier zeggen want alles is maar een winkel.........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:10

Wat is er dan mis met missen? Je mag het toch jammer vinden dat iets niet kan? >;)

Ik vind het bijvoorbeeld ook jammer dat ik niet op vakantie kan. Jammer dan, volgend jaar beter. Ik lig er niet van wakker, maar kom op zeg, we zijn allemaal mensen hoor. Je mag iets toch wel jammer vinden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:11

Foaly schreef:
Ik heb mijn familie dit jaar een handvol keren gezien, en als mijn tante zich niet gedraagt moet ik Kerst overslaan. Heb een huisgenoot met astma, en ga voor haar geen risico lopen. Maar joh, wat poedersuiker dat jij niet naar de Action kunt nu :(:)

Denk dat dit voor 99% van NL geldt. Maar dat betekend toch niet dat je andere zaken gaat missen in deze lockdown? Het leven gaat ook gewoon door. Dingen worden te klein, gaan stuk of er gebeurt iets waardoor je het ineens toch nodig hebt. Dat heb jij ongetwijfeld ook.

Wij hebben onze oma, overgrootmoeder van onze kinderen, ook al een jaar niet gezien. Mijn schoonvader ook al bijna een jaar niet. Kerst slaan we over dit jaar om te zorgen dat er niemand ziek wordt. En dat vind ik allemaal ontzettend poedersuiker

Maar ik vind het ook poedersuiker dat als mijn kraan afbreekt ik niet zo even naar de bouwmarkt kan om een nieuwe te regelen maar dit via een duurdere, onnodige voor ons, weg moet regelen.
En dat mag, daar mag je gewoon van balen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:25

Ik reageerde gisteren inderdaad wat gefrustreerd, dat klopt. En natuurlijk ga ik de kapper missen: ik heb kort haar, en wil er nu al niet aan denken hoe dat er in januari uitziet als ik tien weken niet geweest ben. Maar klagen en gaan hamsteren ('extra inslaan' valt voor mij onder hamsteren ja) omdat je anders misschien een keer in de supermarkt wat meer moet betalen, dat vind ik gewoon niet gepast nu.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:29

Voor iedereen die naar de Action gaat voor goedkope A-merken: kijk eens op plein.nl. Daar is het mogelijk nog goedkoper dan bij de Action en het wordt gewoon thuis bezorgd. Denk aan Robijn voor 50% vd adviesprijs enzo. Echt heel handig!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:34

Foaly schreef:
Ik reageerde gisteren inderdaad wat gefrustreerd, dat klopt. En natuurlijk ga ik de kapper missen: ik heb kort haar, en wil er nu al niet aan denken hoe dat er in januari uitziet als ik tien weken niet geweest ben. Maar klagen en gaan hamsteren ('extra inslaan' valt voor mij onder hamsteren ja) omdat je anders misschien een keer in de supermarkt wat meer moet betalen, dat vind ik gewoon niet gepast nu.

Kan jij vinden.

Jij kan niet in iemands portemonnee kijken!

Dat jij met liefde het dubbele gaat betalen voor een product, be my guest.

Ik heb daar geen zin in!

Daarnaast mocht je gisteren nog gewoon naar de winkels.

Als het kabinet een run op winkels had willen voorkomen, dan hadden ze 1 op zondag de boel stil moeten houden en 2 dat crisisberaad óók op zondag moeten houden.

Dan op maandag ochtend om 09:00 gelijk persconferentie en direct ala minuut de winkels sluiten.

Ze hebben ervoor gekozen zo rond het middaguur uit te laten lekken dat de winkels gesloten gingen worden.

Raar hè? Dat mensen dan nog ff snel wat noodzakelijke spulletjes gaan halen.

Mn vader is ook nog ff snel wat blikken verf wezen halen.

Online bestellen is op dit moment ook een drama, de vandaag besteld morgen in huis is ondertussen al 3 dagen wachten geworden.

En ja, dat is lang als je met spoed iets nodig hebt....en je het niet meer in de winkels kan kopen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:35

SophievdV schreef:
Voor iedereen die naar de Action gaat voor goedkope A-merken: kijk eens op plein.nl. Daar is het mogelijk nog goedkoper dan bij de Action en het wordt gewoon thuis bezorgd. Denk aan Robijn voor 50% vd adviesprijs enzo. Echt heel handig!

Dan ook gratis verzending? Vanaf €1?

Want anders zit je met de verzendkosten én ik koop bijna nooit zo groot in dat ik bijvoorbeeld aan de €25 kom.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:40

@Mvdende er was toch al een vermoeden dat de winkels dicht zouden gaan? Dat kwam gisteren niet geheel uit de lucht vallen. Of had je dat misschien niet helemaal zo mee gekregen?

Ik wil ook niet onnodig veel voor dingen betalen, dat ben ik helemaal met je eens. Aan de andere kant: we hebben er allemaal last van en er zijn wel oplossingen voor zoals online bestellen. Ook al moet je dan wat langer wachten. Wellicht zou je dan een planning kunnen maken voor wanneer je verwacht dat iets op is zodat je het vast kunt bestellen en dus niet zonder komt te zitten. Vergt even wat aanpassingsvermogen maar onmogelijk is het niet toch.

Plein heeft geen gratis verzending beneden ik meen de 35 euro. Aan de andere kant weegt de korting wel op tegen de verzendkosten en bovendien hoef je dan niet te reizen. Of je zou alsnog meer in moeten slaan. Ben je meteen voor langere tijd klaar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:59

Ik vind bezorgen helemaal niet fijn (gewoon zeg maar in het dagelijkse leven) ik ben gewoon werken. En geen tijd/zin om pakketjes op onmogelijke plaatsen op te halen. Ik ga liever 1x goed inslaan bij de action dan alles online laten komen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:01

Zonnetje81 schreef:
Ik vind bezorgen helemaal niet fijn (gewoon zeg maar in het dagelijkse leven) ik ben gewoon werken. En geen tijd/zin om pakketjes op onmogelijke plaatsen op te halen. Ik ga liever 1x goed inslaan bij de action dan alles online laten komen.

Tja, dat kan dus de komende 5 weken niet helaas :) Dus hoop dat je genoeg in huis hebt en het anders gewoon bij de supermarkt kan kopen voor de tijd dat de lockdown duurt :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:15

Natuurlijk is het niet zo belangrijk,maar ik ga wel de boeken en tijdschriften van de Readshop missen.Ik heb ze net gebeld en ze zijn wel open voor pakketjes maar mogen verder niets verkopen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:16

Ik heb vooral gemerkt dat echt veel spullen misbaar zijn en volg nu al een tijdje de methode om een eventuele aankoop even te laten rusten en dan na een aantal dagen nog eens na te denken over of ik het nodig heb.

Ik miste uit eten gaan al, nu nog meer. Verder mis ik onze familie-etentjes met zn 16en en mis ik het normale contact met mijn leerlingen nu alles weer online gaat.

En ik baal dat ik over een paar weken met borstels van wenkbrauwen rondloop. :')

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:21

Ik ga het missen om bij kleinere ondernemers binnen te lopen, dus niet de Action of de supermarkt, maar de lokale boekhandel of boetiek. Niet omdat ik het perse nu nodig heb, want dan is inderdaad online bestellen prima, maar omdat ik waarde hecht aan lokale ondernemers. Uiteraard zijn er steunpakketten te krijgen voor dit soort bedrijven, maar zo makkelijk gaat het niet. Door redelijk abrupt, in de drukste verkoopperiode van het jaar, het dicht te gooien vind ik wel ingrijpend voor de mensen die gewoon hier hun salaris uit moeten halen. Ik was er de afgelopen tijd juist op aan het letten om hier inkopen te doen en ik hoop dat het ze lukt om snel naar online te schakelen of inderdaad afhaalpunten te maken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:47

Keet schreef:
Zonnetje81 schreef:

Tja, dat kan dus de komende 5 weken niet helaas :) Dus hoop dat je genoeg in huis hebt en het anders gewoon bij de supermarkt kan kopen voor de tijd dat de lockdown duurt :)

Of een pakketbus buiten hangen. Jezelf én de bezorger geholpen. *\o/*

Echt de uitkomst dat ding!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:32

Tiggs schreef:
Kan je eigenlijk een PostNL bezorger gewoon een fooi geven? Die beste man staat hier zo vaak aan de deur en volgens mij verdienen ze zo beroerd, dat ik hem wel een extraatje gun.

Volgens mij wel hoor, ik werk bij de post. Denk dat de chauffeurs het hartstikke leuk zouden vinden als ze wat krijgen van klanten, mogen ze zo ver ik weet ook gewoon voor zich zelf houden. Er zitten een aantal tussen die flink lange dagen maken. (soms zelfs 12 tot 14 uur ex pauze op een dag, ik doe dat zelf ook, dus zie een aantal echt van begin dat ze de pakketen af komen halen, tot eind dat ze retouren weer inleveren en soms zelfs nog een extra dienst daar achter aan doen) en dat is dan in het weekend, vaak rijden ze ook nog de standaard diensten van maandag tot vrijdag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:49

Faelynn schreef:
Tiggs schreef:
Kan je eigenlijk een PostNL bezorger gewoon een fooi geven? Die beste man staat hier zo vaak aan de deur en volgens mij verdienen ze zo beroerd, dat ik hem wel een extraatje gun.

Volgens mij wel hoor, ik werk bij de post. Denk dat de chauffeurs het hartstikke leuk zouden vinden als ze wat krijgen van klanten, mogen ze zo ver ik weet ook gewoon voor zich zelf houden. Er zitten een aantal tussen die flink lange dagen maken. (soms zelfs 12 tot 14 uur ex pauze op een dag, ik doe dat zelf ook, dus zie een aantal echt van begin dat ze de pakketen af komen halen, tot eind dat ze retouren weer inleveren en soms zelfs nog een extra dienst daar achter aan doen) en dat is dan in het weekend, vaak rijden ze ook nog de standaard diensten van maandag tot vrijdag

Wij geven onze vaste bezorger van PostNL ieder jaar een "kerstkaart met inhoud". Het is dan ook een super bezorger!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:06

Heb gisterochtend nog even snel een flinke voorraad dierenvoeding ingeslagen bij Welkoop, zodat ik de komende tijd met een gerust hart thuis kan zijn. Geen idee namelijk of deze winkel ook gesloten zou blijven, dus uit voorzorg maar gedaan. Verder mis ik geen enkele winkel. Wel blij dat we nog gewoon boodschappen kunnen doen en niet hoeven te laten bezorgen (heb geen zin in gekneusd fruit bijvoorbeeld).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:08

Shenavallie schreef:
Heb gisterochtend nog even snel een flinke voorraad dierenvoeding ingeslagen bij Welkoop, zodat ik de komende tijd met een gerust hart thuis kan zijn. Geen idee namelijk of deze winkel ook gesloten zou blijven, dus uit voorzorg maar gedaan. Verder mis ik geen enkele winkel. Wel blij dat we nog gewoon boodschappen kunnen doen en niet hoeven te laten bezorgen (heb geen zin in gekneusd fruit bijvoorbeeld).

Deze blijven open, maar ook daarbij kan je het inderdaad ook bestellen.
Wij doen dat dan meestal met de hele stal, kunnen ze meteen een hele lading tegelijk droppen.