Discussie: inbreker in huis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5296
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:56

Ik heb 2 Rottweilers, de reu slaapt het liefst in de hal voor de deur.
Knappe jongen die nog binnen durft, en mocht dat lukken dan komt ie niet meer naar buiten.

En daar heb ik ze ook voor.

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:10

Ik weet niet wat ik zou doen als het echt zo ver is maar er staat een knuppel hier en zou hem er echt een zoofer mee verkopen.
Dan maar een taak straf(want in nl is t toch heel krom geregeld) maar ik kan vertellen dat als er bij je in is gebroken en ze hebben in je spullen gezeten dat je je gewoon niet meer veilig voelt in je eigen huis.
Ik heb er maanden last van gehad en denk als ik hem neer tik dat ik me veel beter bij zou voelen dat ik mn huis kinderen en dieren kan verdedigen.

Dat t niet mag weet ik maar daar heb ik maling aan dat heeft de inbreker nml ook als hij bij mij inbreekt en dat is de keus die hij maakt zodra hij 1 voet over de drempel zet.

Overigens denk ik als hij mn man tegen komt dat helemaal fout af loopt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:21

Ayasha: altijd aangeven dat er een insluiper in huis is. Volgens mij komt de politie dan wel.
Maar een aangifte inbraak waarbij geen inbreker gezien is gaat zelfs online, dus ik ben bang dat ze geen capaciteit hebben om voor elke inbraak te komen.
Het klinkt alsof ze het bij jou echt verkeerd hebben ingeschat. Dat is wel frustrerend -O-

Charley prima, ieder zijn mening! (Al klinkt het niet alsof je ooit in de schoenen van een dakloze hebt gestaan)

_Cathalijne

Berichten: 859
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:37

ik zou niet zoveel doen... mijn 3 duitse herders daarentegen :o

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:41

chitra schreef:
bigone schreef:
Ik slaap er waarschijnlijk compleet doorheen , word ik toch wakker dan check ik even of mijn man niet toevallig uit bed is en dan pak ik een mes uit mijn nachtkastje en ga ik kijken met telefoon in aanslag. Ik zal een inbreker de kans geven om weg te gaan en valt hij mij aan zal ik niet aarzelen het mes te gebruiken. Goede rechter die mij dan veroordeeld .


Als je een mes in je nachtkastje legt, zullen ze dit zien als voorbedachte rade en krijg je wel zeker een straf van de rechter. Je mag bijvoorbeeld ook geen pepperspray in je handtas hebben om jezelf te beschermen. Dat is ook voorbedachte rade om iemand pijn te doen. Deodorant is dat dan weer niet bijvoorbeeld, want dat is logisch om in je handtas te hebben. Een mes hoort niet in je nachtkastje, dus is strafbaar.


Hoezo mag ik geen mes in mn nachtkastje? Hoe moet ik dan m'n aardappels schillen?

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:35

Nikass schreef:
Ayasha: altijd aangeven dat er een insluiper in huis is. Volgens mij komt de politie dan wel.
Maar een aangifte inbraak waarbij geen inbreker gezien is gaat zelfs online, dus ik ben bang dat ze geen capaciteit hebben om voor elke inbraak te komen.
Het klinkt alsof ze het bij jou echt verkeerd hebben ingeschat. Dat is wel frustrerend -O-

Charley prima, ieder zijn mening! (Al klinkt het niet alsof je ooit in de schoenen van een dakloze hebt gestaan)


Klopt helemaal, nog niet meegemaakt tot nu toe. Doet dat er wat toe dan? Iedereen kan een mening hebben over van alles zonder dat ze dan noodzakelijkerwijs iets zelf meegemaakt hebben of deskundige zijn.
Wat jij dan van die mening vindt is weer jouw mening.

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:21

tones schreef:
Ik heb 2 Rottweilers, de reu slaapt het liefst in de hal voor de deur.
Knappe jongen die nog binnen durft, en mocht dat lukken dan komt ie niet meer naar buiten.

En daar heb ik ze ook voor.

In mijn geval had de inbreker kliko's tegen onze aanbouw geschoven, met behulp daarvan is hij op het dak van de aanbouw geklommen, en van daaruit naar een raam van de bovenverdieping gegaan om daar binnen te dringen. Ze hebben niet per se een deur op de begane grond nodig, als daar honden liggen kunnen ze er ook voor kiezen om op een andere verdieping binnen te komen. Niet om je bang te maken oid, maar misschien kan je (of iemand anders) iets met die informatie.

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:53

Telpeva schreef:
tones schreef:
Ik heb 2 Rottweilers, de reu slaapt het liefst in de hal voor de deur.
Knappe jongen die nog binnen durft, en mocht dat lukken dan komt ie niet meer naar buiten.

En daar heb ik ze ook voor.

In mijn geval had de inbreker kliko's tegen onze aanbouw geschoven, met behulp daarvan is hij op het dak van de aanbouw geklommen, en van daaruit naar een raam van de bovenverdieping gegaan om daar binnen te dringen. Ze hebben niet per se een deur op de begane grond nodig, als daar honden liggen kunnen ze er ook voor kiezen om op een andere verdieping binnen te komen. Niet om je bang te maken oid, maar misschien kan je (of iemand anders) iets met die informatie.

Mooi stuk. Daarop aansluitend...
Stel je eens voor dat je naar buiten loopt, je deur in het slot gooit en dan bedenkt dat je sleutels nog binnen liggen... Is er dan een manier waarop je (creatief) je huis nog in kunt komen? Of dat de timmerman dat kan? Zo ja, dan kan een inbreker dat ook.

https://www.politiekeurmerk.nl/preventietips/

chamion
Huisheks

Berichten: 3665
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:12

Ik vecht in dit soort situaties. Daarna stort ik in.

Vind het alleen jammer dat ik geen hond meer heb. Echt, volgende huis komt er weer een Boerboel.
Knappe inbreker die het huis binnenkomt (of vertrekt in 1 stuk)

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:51

Ik gok dat de labrador 1x blaft en de chihuahua wel aanslaat, maar onder haar deken blijft liggen. In theorie zou ik onmiddellijk 112 bellen en daarna m'n buurman. En stokstijf in bed blijven liggen.

In de praktijk werd er in februari midden in de nacht aangebeld toen ik bijna sliep (ik sliep al die hele maand bijna niet en was op). Even later werd er door de brievenbus gerommeld. Op dat moment wist ik dat mijn deur niet op slot was en hoe makkelijk je die door de brievenbus open kunt maken (dat is namelijk regelmatig mijn redding als m'n sleutels nog binnen liggen). Weer even later werd er gerommeld aan de containers, ik gok dat er iemand op de schuur geklommen is vanaf waar je bij het raam van de logeerkamer kunt.

Al die tijd heb ik compleet bevroren in bed gelegen, niet in staat om iets te doen. Na het geluid van de containers hoorde ik wat gepraat en daarna werd het stil. Achteraf gok ik dat het jongelui zijn geweest die na het stappen het verkeerde huis binnen probeerden te komen want alles lijkt hier op elkaar. Maar op dat moment... De rest van de nacht heb ik aaneenstuk paniekaanvallen gehad, ik durfde niet eens de deur open te doen om te kijken of mijn fiets er nog stond.

Toen ik dit een tijd later aan m'n buurman vertelde was hij behoorlijk boos. Ten eerste: volgende keer bel je 112, het gaat er niet om of er daadwerkelijk iets is, maar jij voelt je niet veilig omdat er 's nachts mensen je huis binnen willen, en dat is reden genoeg. En ten tweede bel je mij als er iets aan de hand is, mijn telefoon staat altijd hard en ligt naast mijn bed. Want je moet je gewoon veilig voelen in je eigen huis.

Uiteraard had mijn buurman ontzettend gelijk!

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:54

Buurman had gelijk... Maar je reactie op stress weet je nooit ;) Dus voel alsjeblieft niet het 'maar achteraf had ik dit moeten doen'.

Wel fijn dat je buurman meekijkt/helpt!

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:07

Kookaburra schreef:
Buurman had gelijk... Maar je reactie op stress weet je nooit ;) Dus voel alsjeblieft niet het 'maar achteraf had ik dit moeten doen'.

Wel fijn dat je buurman meekijkt/helpt!


Oh neehoor! Ik zat er toen al helemaal doorheen en in een burn-out, dus ik neem mezelf niks kwalijk.

Maar het is wel een heel fijn gevoel om te weten dat de buren zich er heel bewust van zijn dat ik alleen woon, en ook altijd voor me klaar staan. Hij is een kleerkast van een betonwerker en zij is militair, dus daar heb je in zo'n situatie ook wel wat aan :')

Tegenwoordig gaat de deur 's nachts ook weer op slot. En ik wil nog een honkbalknuppel kopen voor onder m'n bed. Puur voor mijn eigen mindset. Van 'oh god ik hoor iets straks is er iets wat moet ik nou doen kom alsjeblieft niet binnen' naar 'kom maar, ik mep je zo weer naar buiten'. En niet omdat ik er überhaupt ooit aan zou denken die knuppel te pakken, maar wel omdat ik door die verandering van mindset waarschijnlijk beter de rust kan bewaren om te doen wat ik moet doen.

Kookaburra

Berichten: 5455
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:12

Top!
Ik duim iig mee dat je het niet weer meemaakt ;)

tones

Berichten: 5296
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 07:54

Telpeva schreef:
tones schreef:
Ik heb 2 Rottweilers, de reu slaapt het liefst in de hal voor de deur.
Knappe jongen die nog binnen durft, en mocht dat lukken dan komt ie niet meer naar buiten.

En daar heb ik ze ook voor.

In mijn geval had de inbreker kliko's tegen onze aanbouw geschoven, met behulp daarvan is hij op het dak van de aanbouw geklommen, en van daaruit naar een raam van de bovenverdieping gegaan om daar binnen te dringen. Ze hebben niet per se een deur op de begane grond nodig, als daar honden liggen kunnen ze er ook voor kiezen om op een andere verdieping binnen te komen. Niet om je bang te maken oid, maar misschien kan je (of iemand anders) iets met die informatie.


Dan zouden ze een ladder moeten hebben om die bij mij slaapkamerraam te zetten. In de tussentijd snapt die hond ook wel dat dat niet de bedoeling is, maakt alsnog n hoop herrie zodat ik de ladder om kan duwen voordat het boefje boven is, of ik hoek m met het kantelraam op zn bakkes.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:00

Ik ben erachter gekomen dat ik niks doe. :') Ooit veel rare geluiden gehoord bij mijn schoonouders. Toen ik naar beneden liep had ik ineens het gevoel dat ik dat niet moest doen en durfde dus ook niet te kijken. Dus had vriend wakker gemaakt en die gaf aan dat het vast zijn broer was die dronken thuis kwam. Logische verklaring, dus tijd om verder te slapen.

Volgende dag werden we wakker gemaakt, of iemand wist waar de laptop was. De toastjes en kaas waren ook weg :') voelde me best schuldig, en heb ze uitgelegd wat ik gehoord had. Ze gaven aan dat ze blij waren dat ik niet toch was gaan kijken, wie weet wat er dan namelijk gebeurd was.

Als ik oog in oog zou staan met iemand, denk ik dat mijn vluchtreactie door zou zetten, en ik gewoon naar buiten zou rennen :') ondanks dat ik vind dat je best het recht hebt iemand een goede klap uit te delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:57

Ik reageer trouwens wel, was het bijna helemaal vergeten. Was denk ik een jaar of 12. En hoorde 's nachts beneden wat rommelen (toen hadden we nog geen mechels)

Dus ik met een ijzeren cd-rek naar beneden sluipen. En mits dat ik deur open wil doen, doet mijn pa de deur open. Die heeft een flinke tik gehad met de cd-rek _O- Gelukkig kon hij er om lachen :')

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:58

Met een cd-rek _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:01

Gini schreef:
Met een cd-rek _O-

Ja enige wat ik op voorhanden had op dat moment.

Achteraf wel blij dat het gewoon mijn vader was, zou niet weten wat ik had moeten beginnen als 12 jarige tegen een volwassen vent :+

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:14

80 kilo boerboel houdt iedereen buiten, mocht er dan alsnog iemand binnenkomen staat er nog wel een jachtgeweer :+

Mijn spullen interesseren me niet, de kinderen verdedig ik met hand en tand :j

luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:37

Als ik wat hoor midden in de nacht ga ik kijken.
Hond loopt standaard mee.
Geen idee wat ik zou doen als er echt iemand in huis zou staan.
Ik denk schreeuwen en dat de hond uit zijn plaat gaat. Dan is mijn man wel wakker om het op te lossen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:05

tamary schreef:
Hond zal je goed moeten trainen, vermoed dat ze anders of makkelijk te intimideren zijn of de spullen niet belangrijk zijn, want geen deel roedel. Mensen zijn dat wel, dus vandaar meer kans op reactie als je thuis bent als er een inbreker komt.


Ligt ook echt wel aan het ras. Hoor van mijn buren dat mijn hond juist alleen aanslaat als wij er niet zijn. Die is niet op waaks zijn getraind, maar reageert wel op bepaalde personen

Puppetje
Berichten: 1024
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:22

Ik blijf lekker liggen. Ik heb een Mechelaar en een kruising Boerboel los door het huis lopen als ik slaap. Ze zijn allebei goed getraind. De kruising Boerboel begint en de Mechelaar maakt het lachend af.
En het Swiffer hondje zal er blaffend omheen staan te springen denk ik.

Janneke2

Berichten: 23088
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:38

Het politie advies is: maak herrie.

'Proportioneel geweld' bij zelfverdediging is toegestaan, maar geweld is per definitie ingewikkeld.
(Hierboven schreef iemand over duwen, waardoor de inbreker van de trap viel en overleed. Brrr.)

Mijn dochter liep ooit in haar grote, weinig overzichtelijke studentenhuis 's nachts met een kan heet water naar de wc. Geen echt wapen, maar het kan insluipers wel buiten gevecht stellen.

""Gelukkig"" gebruiken de echte grote boeven tegenwoordig slaapgas bij het inbreken.
Gelegenheids inbrekers op de vlucht jagen doe men bij voorkeur met geluid.
"Alex we hadden afgesproken dat je vroeg thuis zou zijn...!" (plus scheldkannonade plus aanstalten maken om de trap af te komen).

Raineri
Berichten: 6367
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:47

Als een hond de inbreker grijpt, mag dit wel dan?

boyca
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Discussie: inbreker in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:51

Volgens mij ook niet