Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 14:18

Wat leuk om alle mooie websites door te bladeren :):)

@Roxxie heb je nog tips voor bol.com? Wij hebben hier ook behoorlijk wat verkopen op gedaan inmiddels, maar heb er nog weinig verstand van.

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:29

@sky wat voor tips heb je nodig? Dit is voor mij ook de eerste keer via Bol.com dus heel veel weet ik er ook niet van :o . Wij kopen EAN nummers en zetten het er dan op en eigenlijk gaat dat best goed. Elke maand hebben we tot nu toe weer meer verkopen. Wat ik wel probeer is om in het koopblok te komen en reviews zijn erg gunstig heb ik gemerkt. Wat ik wel heel jammer vind is dat je geen gepersonaliseerde producten mag verkopen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 09:53

Roxxie schreef:
@sky wat voor tips heb je nodig? Dit is voor mij ook de eerste keer via Bol.com dus heel veel weet ik er ook niet van :o . Wij kopen EAN nummers en zetten het er dan op en eigenlijk gaat dat best goed. Elke maand hebben we tot nu toe weer meer verkopen. Wat ik wel probeer is om in het koopblok te komen en reviews zijn erg gunstig heb ik gemerkt. Wat ik wel heel jammer vind is dat je geen gepersonaliseerde producten mag verkopen.

Doe je ook iets met adverteren op bol? Hoe motiveer je mensen om reviews achter te laten? :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:58

Bij Bol.com is het belangrijkste dat je het koopblok hebt, als je het koopblok niet hebt, verkoop je dat artikel gewoon niet. Persoonlijk kijk ik eigenlijk ook nooit bij vergelijk verkopers als ik iets op Bol wil kopen.

Daarnaast moet je proberen de prestaties zo goed mogelijk te houden. Producten waarvan de verkoper beter presteert komen hoger in de zoekresultaten. Probeer alle smileys op groen te houden. Het aantal strikes is minder van belang, maar probeer die ook te voorkomen.

En zorg dat bij alle artikelen de productinformatie op zeer sterk staat, vul alle informatie in welke Bol vraagt, ook velden welke niet van toepassing zijn, vul hier niet van toepassing in. Bol wil graag minimaal 2 afbeeldingen van een product hebben, en producten met een filmpje presteren nog beter. Een uitgebreide product omschrijving presteert ook beter, ga geen zoekwoorden onderaan toevoegen, maar verwerk deze in de tekst.

Je kunt op bol heel veel verkopen, maar je moet vooral in het begin er veel tijd in steken. Ik hoor heel veel collega ondernemers klagen dat bol al hun marge afneemt, en dat ze niks meer verdienen, maar mijn ervaring is dat ik wel aardig kan verdienen op Bol.

Je mag geen 'eigen' reclame in het pakket meesturen, maar een was instructie waar ons logo op staat, is geen reclame O:)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:02

Wellicht voor meer mensen hier interessant: de importkosten veranderen per 1 juli dit jaar. Ook pakketjes met een waarde onder de 22 euro moeten worden belast. (dus, als het goed is, ook alle Aliexpress etc items)

Aangezien mijn doelgroep kiest tussen mij en iets uit Zuid-Korea halen, verwacht ik eigenlijk nog wel een flinke groei.

Ook verandert er e.e.a als je producten over de grens verkoopt:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... r-de-btw-x

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:15

Sky schreef:
Roxxie schreef:

Doe je ook iets met adverteren op bol? Hoe motiveer je mensen om reviews achter te laten? :)

Adverteren op Bol gaat eigenlijk heel makkelijk, maar heeft vooral zin als je ook in het koopblok staat en eigenlijk al het andere wat hierboven wordt genoemd. Denk er ook aan dat zelfs levertijd meetelt in je positie. De kosten vielen mij (ten opzichte van Google Ads) mee, ik heb de advertenties voor een bedrijf in Noodverlichting gedaan en daar over meerdere maanden slechts een euro of 200 uitgegeven. Verder hoef je geen advertentieteksten te schrijven o.i.d., maakt het ook simpel.

Voor alle anderen wil ik als tip meegeven om niet 'zomaar' te beginnen met Google Ads, probeer er echt eerst in te verdiepen want anders gooi je gegarandeerd heel veel geld weg. Denk aan uitsluitingszoekwoordenlijsten, echt GEEN slimme campagne gebruiken, je plaatsingen, goede campagne-indeling maken, per advertentiegroep minstens 3 tekstadvertenties en een responsieve, je locatie instellingen en hoe dit het beste te doen, nouja ik kan nog wel even doorgaan :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 15:00

Bedankt voor de Bol tips :)) . Leuk om marketplaces iets meer te ontdekken.

SEA moet daarentegen geen probleem zijn, maar daar heb ik momenteel nog geen nood aan.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:26

Ik wacht op een nieuwe collectie en voor nu dus even uitverkocht. Stilte voor de storm zeg maar :D

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:52

Supertof om al die webshop te zien waar ik anders misschien niet zo gauw zou zijn terechtgekomen!
Bol.com en Google Ads zijn zaken waar ik nog mee aan de gang wil, dus fijn om hier wat tips te lezen.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:21

Wat en leuk topic. Wij verkopen vooral via bol.com. Vooral huishoudelijke artikelen.

We hebben ook een website maar zodra de artikelen binnen zijn en op bol gezet worden krijg ik eigenlijk geen tijd om de webshop aan te vullen. Door Corona zijn we echt met een vliegende start begonnen. We hopen dat het hierna ook nog aanblijft.

Waar je bij bol.com wel degelijk moet opletten is dat je alle target haalt. Klantvragen beantwoord je binnen 24 uur. Klanten moeten je minimaal met een 8 beoordelen. Leverbelofte moet je halen. Annuleringen niet meer dan 2 per week. Klantvragen niet meer dan een bepaald percentage, zo ook retouren niet meer dan een bepaalt percentage. Haal je het niet, dan ga je in prestaties naar beneden, dus zal je het koopblok niet krijgen.telefonische vragen tussen 9 en 17 uur van maandag tot vrijdag beantwoorden.

Voldoe je niet aan bv levertijd en annuleringen dan krijg je strikes. Bij 5 strikes moet je een verbeterplan schrijven, en wordt het partnerschap op hold gezet. Bij geen verbetering en 7 strikes dan sluit bol je partnerschap en mag je niet meer via dit platvorm verkopen.

Zeker kan je veel verdienen via bol.com terwijl hun marges vaak ook boven je eigen winst uit komen. Vooral met de artikelen die wij verkopen.maar dan nog is het heel goed te doen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:03

Ik heb weinig winstmarge op mijn producten en moet het vooral van de aantallen hebben. Via Bol moet je verplicht dezelfde verkoopprijzen hanteren als je website toch? Als ik daardoor de prijzen moet verhogen ben ik bang dat het me klanten gaat kosten..

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:36

Wij hanteren een andere prijs bij bol. Op onze site communiceren we de prijs zonder de verzendkosten en zonder de marge van bol.com natuurlijk. Bij bol bieden we de producten aan waar de marges van bol en de verzendkosten inzitten. Het is niet zo dat het heel gunstig is voor je eigen site, om te verkopen via bol. De klanten, tenminste onze doelgroep weet vaak niet eens dat het niet direct via bol.com aangeschaft is. Dit merk ik als ik een product zelf aflever bij ons in de buurt. Als je dan een praatje met de klant maakt dan zijn ze vaak helemaal verbaasd.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:42

Dat is bijzonder, wij hebben ook een poging gedaan om te verkopen bij bol.com maar moesten dezelfde prijs hanteren die wij ook op onze site hebben. Anders kans om on hold gezet te worden.

Ik vind de fee die je moet betalen over het totale bedrag ook echt niet interessant (of eigenlijk veel te hoog...)
Hebben het er voorlopig maar even bij gelaten.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:03

Je moet inderdaad dezelfde prijzen hanteren op Bol als op je eigen website. Maar wanneer je op de eigen website verzendkosten in rekening brengt, mag je die bij de Bol verkoop prijs optellen.

Het kan je beleidspunten kosten.

Ik los het op met kortingscodes.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:10

Ok ik vermoed dat het aan het artikel dan zou moeten liggen. In ons assortiment is dit echt niet nodig en levert je ook geen beleidspunten op. Allemaal de partners die onze producten aanbieden hanteren diezelfde regel. Het algoritme van bol.com kijkt of een artikel te duur is aangeboden, als dit zo is worden ze niet op bol.com verkoopbaar gezet. Dat is (voor ons) de enige sanctie wat volgt. Vanaf nu 1 jaar en 1 week werken wij zo en we verkopen rond de 200 artikelen per week via bol.com. dan zouden we al lang van het platform verwijderd zijn. Misschien als aanvulling dat we wel nog vaak lager in prijs zitten dan onze partner aanbieders. Misschien doordat de concurrentie groot is dit bij ons assortiment wel kan.

Maar dit is ook niet echt het onderwerp. Hoe het bij bol werkt dat weet ik nu wel voor ons dan. ;) Wat ik vooral leuk vind om en lezen is om tips te horen hoe je eigen site zo optimaal mogelijk te laten lopen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:52

Nouja, als de verzendkosten er bovenop mogen wordt het wellicht wel een optie om een aantal producten daar aan te gaan bieden. Dus vind ik zeker wel interessant!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:41

Ik denk dat hier geen controle op is. Ze halen deze maand de boete clausule uit de overeenkomst. Het was namelijk zo dat als een klant Bol zou bellen dat het product op de site van de verkoper goedkoper is, dat Bol het verschil terugbetaald + een vergoeding van maximaal 5 euro, welke ze van de uitbetaling aan de verkoper inhouden. Maar omdat het in de praktijk niet gebruik werd, stoppen ze daar nu mee.

Zijn er hier ook verkopers op andere platforms? Ik verkoop ook via Amazon en CDON. Vooral via Amazon verkoop ik echt heeel veel, daar kun je als verkoper apart verzendkosten berekenen, dus zijn de prijzen eerlijker te vergelijken, en kopen mensen vaan meer producten in 1x, om verzendkosten te besparen.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:54

Amazon had ik me aangemeld. Ik vind het platform heel onduidelijk. Als ik een product wil toevoegen wat er nog niet op staat, duurt het eeuwig voordat de foto's toegevoegd worden. Zal beslist aan mij liggen hoor.

Na 1 verkoop even niks meer geplaatst. Maar dan kom vooral zo doordat ik daarnaast nog een vaste baan heb van 28 uur. En een gezin. En nu al in weinig minuten in een uur heb helaas.

Mocht het een stuk rustiger worden dan wil ik me echt verder verdiepen in Amazon, maar eerst aandacht aan de webshop.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:08

Mede door de Coronacrisis ben ik uitsluitend online begonnen. Nu er, welliswaar langzaam maar het moet toch ooit gebeuren, versoepelingen aan gaan komen, vraag ik mij af;
zitten er hier nog ondernemers tussen die als standhouder op evenementen willen gaan staan?

Ik durf mij er nu een beetje op te gaan oriënteren. De grote internationale wedstrijden waar je een stand kan huren zijn gemakkelijk te vinden, maar tegelijk ook duurder natuurlijk. Hebben jullie tips om kleinschalige paardgerelateerde mogelijkheden te vinden? Regio maakt weinig uit, ik rij wel.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:58

Mijn nieuwe websites zijn 2 weken terug ook online gekomen :D www.amable-coaching.nl en www.amable.nl
Super trots op, want met hulp van een stagiaire en mijn zusje helemaal zelf gemaakt! Voorheen was alles 1 site, maar ik had het gevoel dat het coaching gedeelte op de hoofd site ondergesneeuwd werd. Dus nu voor 2 losse sites gekozen. Volgende stap is een online training, ook nog een heel karwei waar ik ook nog maar heel weinig vanaf weet en me dus helemaal in moet verdiepen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:53

Geke_Lizzy schreef:
Super leuk om iedereen zijn website te bekijken! Ik heb (helaas) geen eigen webshop.
Maar ik run sinds kort mijn eigen blog. Deze zit dan ook nog volledig in de beginfase maar ik hoop dat dit ooit uitgroeit tot iets leuks. :D

Moet nog veel leren van de marketing/promotie kant om bezoekers te trekken, maar het belangrijkste is dat ik er plezier in heb 8-)
https://www.myroadtoafrica.com

Heel leuk concept met leuke invalshoek! Ik zou wel even je engels laten nalezen. In je introductie zag ik een grammaticale fout en het klonk ook nogal dutch english voor mij. Zeker in zo’n introductie gaf dat bij mij even storing. Verder wel erg leuk idee!

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:18

poes schreef:
Geke_Lizzy schreef:
Super leuk om iedereen zijn website te bekijken! Ik heb (helaas) geen eigen webshop.
Maar ik run sinds kort mijn eigen blog. Deze zit dan ook nog volledig in de beginfase maar ik hoop dat dit ooit uitgroeit tot iets leuks. :D

Moet nog veel leren van de marketing/promotie kant om bezoekers te trekken, maar het belangrijkste is dat ik er plezier in heb 8-)
https://www.myroadtoafrica.com

Heel leuk concept met leuke invalshoek! Ik zou wel even je engels laten nalezen. In je introductie zag ik een grammaticale fout en het klonk ook nogal dutch english voor mij. Zeker in zo’n introductie gaf dat bij mij even storing. Verder wel erg leuk idee!

He super leuk! Dankjewel! :o
Over het Engels heb je wel gelijk, talen is echt een zwakpunt voor mij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:45

Niet erg en gewoon blijven doen als je dat wil :j het hoeft echt niet perfect!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 08:33

Hoe gaat het bij iedereen?

Wij zitten inmiddels echt op een steady aantal bestellingen dagelijks! Mooi hoe ik eerst bij elke bestelling aan het juichen was en nu zijn we al zo ver gekomen. Het wordt ook steeds lastiger combineren met mijn full time baan :+ . Hoe doen jullie dat?

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:37

Ik wacht op mijn nieuwe collectie, komt volgende week binnen en dan ga ik weer los. Afgelopen weken was ik uitverkocht, dus had het eventjes rustig.
Doordat ik werk met limited editions, heb ik echt drukke en rustige periodes.