Juttertje88 schreef:Ik word er ook gek van. Constant wijzen op dat een winkelmandje verplicht is, etc...
Word straks nog wat als de mondkapjesplicht komt!
Bij de kassa ook afstand houden in de rij. Er zijn mensen die dan vlak langs de andere mensen lopen omdat ze niets hebben. Dan zeg ik: 'Mevr (of meneer), zou u de volgende keer misschien willen wachten in de rij, ivm de 1,5 meter? Sommige lopen dan gewoon terug de rij in (dus lopen ze nog een keer dicht langs de klanten) . Sommigen begrijpen het echt niet! Maar mensen die niets hebben en wel netjes wachten, bedank ik dan ook weer wel.
En daarbij, ze mogen echt wel via de ingang er weer uit, als er bij de ingang op dat moment maar niemand staat en ze zich aan de 1,5 meter blijven houden).
Ik heb ook al een paar keer gehad dat een klant boos werd dat ik WEL 1,5 meter afstand van haar hield. Want ze was immers niet ziek en het kon dus makkelijk. En zijn we allemaal maar schaapjes..
Sommige klanten vinden ook dat ik het niet vriendelijk zeg maar heel bot ben. Ik doe mijn best om vriendelijk te blijven, maar ik ga echt niet poeslief doen. Dan gaan ze over mij heen lopen en dat is niet de bedoeling.
Ik werk niet in de winkel maar hier erger ik me mateloos aan.
Sommige snappen echt niet wat 1,5 meter afstand is. En vooral aan de kassa niet. Tegenwoordig zet ik me winkelwagentje achter me bij de aldi zodat er toch die afstand is. Maar ze duwen gerust karretje opzij. En dan zeg ik er iets van.