Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:50

Varekaj schreef:
Zag daarnet op FB een foto dat het toiletpapier alweer op is :)) en gisteren had ik moeite om tomatenpuree te vinden. Alles van tomaat in blik/concentraat wat zowat op. Zelfde met bepaalde types kattenvoeding, koeken, olijfolie, rijst en pasta. Ohja en bakboter.

Dat viel te verwachten... tomatenpuree, pasta enz heb ik nog wel gezien gisteren, boter inderdaad niet meer. Omdat ik me wel weer aan zo'n toestanden verwachtte heb ik alvast maar een voorraadje broodmixen aangeschaft. Die waren bij de eerste lockdown weken niet meer verkrijgbaar. Met een paar zakken kom ik geruime tijd toe gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:57

Het is opvallend dat het vooral 1 bepaald type of merk is, en dan nog niet eens in promotie ofzo. Bij de tomaat in blik was het alles onder de noemer natuur. Die waar kruiden bijgevoegd waren, die waren iets minder afwezig. En bij de rijst waren het ook raar genoeg de wat duurdere merken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 12:21

pateeke schreef:
Varekaj schreef:
Zag daarnet op FB een foto dat het toiletpapier alweer op is :)) en gisteren had ik moeite om tomatenpuree te vinden. Alles van tomaat in blik/concentraat wat zowat op. Zelfde met bepaalde types kattenvoeding, koeken, olijfolie, rijst en pasta. Ohja en bakboter.

Dat viel te verwachten... tomatenpuree, pasta enz heb ik nog wel gezien gisteren, boter inderdaad niet meer. Omdat ik me wel weer aan zo'n toestanden verwachtte heb ik alvast maar een voorraadje broodmixen aangeschaft. Die waren bij de eerste lockdown weken niet meer verkrijgbaar. Met een paar zakken kom ik geruime tijd toe gelukkig.

En zelf doe je daar dus op deze manier aan mee :+ onbedoeld waarschijnlijk, maarja, zo heeft iedereen dus zijn idee over uitzondering zijn.

sureido

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:30

Dat dacht ik nu precies hetzelfde, je doet het dan zelf toch ook? En ook precies waarom iedereen gaat hamsteren. Als eentje begint, gaat iedereen. Ik wacht wel weer als die onzin begint. En ga zeker niet meer inslaan dan nodig. Domme onzin.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:43

Al die "hamsterproducten" zijn producten die ik nooit koop (behalve wc papier dan :D )
Verbaasd mij dat mensen pasta, rijst en blikjes en zakjes kopen.
Maar zal wel aan mij liggen ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:54

Maar... In de winkel pakken mensen ook van alles vast (van action tot supermarkt) en dat wordt echt allemaal niet ontsmet hoor.
Winkelwagentjes kun je zelf ontsmetten... Heb je wel eens geroken aan dat 'ontsmettingsmiddel'? Zit geen alcohol in hoor, dus doet geen donder.

4 monturen pakken is erg weinig. Ik zet meestal de halve winkel op voordat ik een keuze maak.

Je hebt nu eenmaal te maken met regels vanuit de werkgever/bedrijf en natuurlijk RIVM maar die mondkapjesplicht is natuurlijk d egrootste giller.
Wat je al noemt... Niemand gebruikt zoon ding zorgvuldig. Dus heeft het zin? Nee, nul.

Ik zou me niet teveel frustreren. Gewoon doen wat je kunt vanuit de regels van de werkgever/bedrijf en vooral blijven ademen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:56

Ik word er ook gek van. Constant wijzen op dat een winkelmandje verplicht is, etc...
Word straks nog wat als de mondkapjesplicht komt!

Bij de kassa ook afstand houden in de rij. Er zijn mensen die dan vlak langs de andere mensen lopen omdat ze niets hebben. Dan zeg ik: 'Mevr (of meneer), zou u de volgende keer misschien willen wachten in de rij, ivm de 1,5 meter? Sommige lopen dan gewoon terug de rij in (dus lopen ze nog een keer dicht langs de klanten) . Sommigen begrijpen het echt niet! Maar mensen die niets hebben en wel netjes wachten, bedank ik dan ook weer wel.

En daarbij, ze mogen echt wel via de ingang er weer uit, als er bij de ingang op dat moment maar niemand staat en ze zich aan de 1,5 meter blijven houden).

Ik heb ook al een paar keer gehad dat een klant boos werd dat ik WEL 1,5 meter afstand van haar hield. Want ze was immers niet ziek en het kon dus makkelijk. En zijn we allemaal maar schaapjes..

Sommige klanten vinden ook dat ik het niet vriendelijk zeg maar heel bot ben. Ik doe mijn best om vriendelijk te blijven, maar ik ga echt niet poeslief doen. Dan gaan ze over mij heen lopen en dat is niet de bedoeling.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:57

klopt ergens wel. Al kocht ik ook 3 zakken van 3 verschillende mixen (dus 1 zak per mix) in 1x (zoals nu) als er geen tekorten dreigden / waren (en er is nu ook nog geen tekort). Het verschil is nu dat ik het wat eerder heb aangekocht dan strikt noodzakelijk omdat winkelen voor mij nu een nog grotere uitdaging is o.w.v. mijn beperkingen en mijn familie mij nu nog mag / kan helpen hierbij. Als er terug een volledige lockdown komt o.i.d. valt ook die (en andere) hulp weer weg. Dus ja, als ik 3 zakken wat eerder moet aankopen en daarmee bijdraag aan schaarste maar ik het mezelf daarmee wat gemakkelijker kan maken, ik kan zorgen dat mijn familielid als hij toch in die winkel is 3 zakken voor me kan meenemen en ik zo het aantal mensen in de winkel en het aantal keer dat er iemand naar de winkel moet kan beperken, tja, ja dan doe ik dat deze keer wel voor dat ene product wat ik nu eenmaal moeilijker zelf kan gaan halen. Ik heb tijdens de vorige lockdown nooit ergens een voorraad van ingeslagen, al mijn hulp viel ook weg, alles te voet doen omdat OV nemen niet mocht / sterk afgeraden was,.... Na een maand was ik echt aan het einde van mijn latijn.
Laatst bijgewerkt door pateeke op 25-10-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:02

Nikass schreef:
Al die "hamsterproducten" zijn producten die ik nooit koop (behalve wc papier dan :D )
Verbaasd mij dat mensen pasta, rijst en blikjes en zakjes kopen.
Maar zal wel aan mij liggen ;)

Maar je eet nooit pasta of rijst?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:09

Ik herken de frustratie enorm. Ik moet achterin de winkel (supermarkt) mensen nog steeds aanspreken op dat ze zonder kar lopen. ‘Ja maar hij staat daar!’ Uh ja, dan is het ook zeer nuttig. Binnen een straal van een halve meter kan ik begrijpen, maar kar bij de groente en zelf bij het brood lopen is enorm irritant.

Oh en verder stoor ik me aan mensen die enorm hard hoesten en dan vervolgens gaan zeggen van ‘jaa ik heb geen corona hoor, gewoon een verkoudheid.’ Tis leuk als je negatief getest bent hoor, maar ik hoef ook geen gewoon hoestje van iemand, of draag dan tenminste een mondkapje op de correcte manier, om te laten zien dat je je bewust bent van het feit dat je hoest.

Verder nog steeds mensen die 3 a 4x op een dag komen. Je kunt mij niet vertellen dat je zo ontzettend veel essentiële producten vergeet :’)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:10

Ik heb een hekel aan boodschappen doen, moet dan wel een beetje fronsen dat sommige mensen 3 a 4 keer komen, haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:14

Oh, ik doe als student in een studentenhuis een keer in de week mijn ontbijt etc halen, maar voor het avond eten gaat elke dag wel iemand voor op pad hoor. We weten niet wie welke dag mee eet, verzinnen op de dag zelf het eten en hoeveel personen en wij hebben geen grote vriezer om voor een week vlees enz in op te slaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:18

Dat alles zonder alcohol niets doet is ook onzin. Sarscov2 is niet extreem sterk, het gaat ook dood van wassen met water en zeep. Daarom is handen wassen zo effectief :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:38

Kairos schreef:
Ik herken de frustratie enorm. Ik moet achterin de winkel (supermarkt) mensen nog steeds aanspreken op dat ze zonder kar lopen. ‘Ja maar hij staat daar!’ Uh ja, dan is het ook zeer nuttig. Binnen een straal van een halve meter kan ik begrijpen, maar kar bij de groente en zelf bij het brood lopen is enorm irritant.

Het belangrijkste is dat er voldoende afstand gehouden wordt van de andere mensen. Als die mensen dus bij het brood lopen, maar daar wel op ruime afstand van de anderen blijven is er geen probleem.

En dat is waar we voor moeten oppassen. Dat de regels geen mantra worden waarvan we eigenlijk de achterliggende reden niet snappen. Een beetje zoals 'vanaf links op een paard stappen'. Dat doen we ook gewoon uit een soort van 'het moet zo, maar vraag me niet waarom'.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:56

Ik word er ook helemaal gek van. Werk in een hotel, mensen denken echt dat de regels daar niet gelden ofzo. Meerdere keren op een dag discussie over de 20 uur alcohol regel. Wij vragen mensen met 1 persoon in te checken en dan met hele gezin aan de receptie komen.

Voor iedereen die loopt te zeuren heb ik tegenwoordig de standaard zin: "Helemaal goed. Als u zich nu gewoon aan de regels houdt, bel ik Mark even om uw klacht door te geven".

Valt mij op dat het bij veel mensen pure egoïsme is. Ze gunnen zichzelf de wereld, want oh wat hebben we het zwaar gehad. "Ik ben dit jaar nog maar 2x op vakantie geweest". En andere mensen moeten daar maar voor wijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:00

Was gisteren getuige van het feit dat een vader met 10 jarige dochter bij zich de winkelwagen schoonmaker de huid vol schelde omdat diegene volgens hem totaal onnodig en overbidig werk aan het doen was. Hij wou absoluut geen ontsmette wagen en 1 wagen was meer dan genoeg. Zijn dochter mocht absoluut geen wagen mee nemen en mondkapjes waren uiteraard al helemaal uit de boze. Enkel zwaar idiote mensen dragen die.....

Zooooooo bizar dat het gewoon bij sommige mensen absoluut niet binnen wil komen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:19

Juttertje88 schreef:
Ik word er ook gek van. Constant wijzen op dat een winkelmandje verplicht is, etc...
Word straks nog wat als de mondkapjesplicht komt!

Bij de kassa ook afstand houden in de rij. Er zijn mensen die dan vlak langs de andere mensen lopen omdat ze niets hebben. Dan zeg ik: 'Mevr (of meneer), zou u de volgende keer misschien willen wachten in de rij, ivm de 1,5 meter? Sommige lopen dan gewoon terug de rij in (dus lopen ze nog een keer dicht langs de klanten) . Sommigen begrijpen het echt niet! Maar mensen die niets hebben en wel netjes wachten, bedank ik dan ook weer wel.

En daarbij, ze mogen echt wel via de ingang er weer uit, als er bij de ingang op dat moment maar niemand staat en ze zich aan de 1,5 meter blijven houden).

Ik heb ook al een paar keer gehad dat een klant boos werd dat ik WEL 1,5 meter afstand van haar hield. Want ze was immers niet ziek en het kon dus makkelijk. En zijn we allemaal maar schaapjes..

Sommige klanten vinden ook dat ik het niet vriendelijk zeg maar heel bot ben. Ik doe mijn best om vriendelijk te blijven, maar ik ga echt niet poeslief doen. Dan gaan ze over mij heen lopen en dat is niet de bedoeling.

Ik werk niet in de winkel maar hier erger ik me mateloos aan.
Sommige snappen echt niet wat 1,5 meter afstand is. En vooral aan de kassa niet. Tegenwoordig zet ik me winkelwagentje achter me bij de aldi zodat er toch die afstand is. Maar ze duwen gerust karretje opzij. En dan zeg ik er iets van.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 14:44

Hutcherson schreef:
Maar... In de winkel pakken mensen ook van alles vast (van action tot supermarkt) en dat wordt echt allemaal niet ontsmet hoor.
Winkelwagentjes kun je zelf ontsmetten... Heb je wel eens geroken aan dat 'ontsmettingsmiddel'? Zit geen alcohol in hoor, dus doet geen donder.

4 monturen pakken is erg weinig. Ik zet meestal de halve winkel op voordat ik een keuze maak.

Je hebt nu eenmaal te maken met regels vanuit de werkgever/bedrijf en natuurlijk RIVM maar die mondkapjesplicht is natuurlijk d egrootste giller.
Wat je al noemt... Niemand gebruikt zoon ding zorgvuldig. Dus heeft het zin? Nee, nul.

Ik zou me niet teveel frustreren. Gewoon doen wat je kunt vanuit de regels van de werkgever/bedrijf en vooral blijven ademen.

Als het rustig is, mag je de hele winkel aan monturen opzetten, maar niet meer als 4 per x, zodat het schoonmaken voor mij te behappen blijft. Ik sta alleen en dus moet ik mensen aandacht geven die een montuur uitkiezen, gepaste monturen schoonmaken, opletten dat de 2 andere klanten in de winkel zich volgens de regels gedragen, een bril afpassen en meegeven aan een volgende klant, een reparatie bij weer een volgende klant uitvoeren en opletten dat die klant tijdens de reparatie geen monturen past die vervolgens weer in het rek gehangen worden, maar dat ze in een bakje terecht komen. Daarna weer van 3 klanten hun volle bakjes schoonmaken. En zo ziet mijn dag eruit. Als ik dan van iedereen ineens 40 brillen krijg, hangt er niks meer om uit te kiezen, vandaar.

Daarom is het zo fijn als mensen gewoon even lezen bij de ingang, dat scheelt mij echt enorm veel gestress.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:51

Hier was het zeker niet zo gestresst afgelopen week bij de opticien. Maar alleen welkom op afspraak volgens mij, dan kan je ook inplannen natuurlijk zodat het niet zo gestresst is. Hier werd geen probleem gemaakt met passen (zeker meer dan 4 heeft mijn dochter geprobeerd op advies opticien) en ook de 2 andere mensen waren volop aan het passen. Moet ook eerlijk zeggen, dat als het zo moet, ondanks corona, dat ik naar een andere opticien zou gaan. Geen moeite met maken van een afspraak, desinfectie, mondkapje, looproute etc, maar wil wel goed geholpen worden. Lijkt me dan ook als ondernemer een keuze die je maakt. Het blijft lastig, maar ik neem ook aan dat winkels graag overeind blijven staan na dit alles, het voelt wel een beetje klantonvriendelijk zo.

Wat betreft de mensen die zich zo misdragen, geen woorden voor.. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, respect en de regels volgen zou zo fijn zijn om hier allemaal sneller door heen te kunnen komen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:56

dierenfan schreef:
Was gisteren getuige van het feit dat een vader met 10 jarige dochter bij zich de winkelwagen schoonmaker de huid vol schelde omdat diegene volgens hem totaal onnodig en overbidig werk aan het doen was. Hij wou absoluut geen ontsmette wagen en 1 wagen was meer dan genoeg. Zijn dochter mocht absoluut geen wagen mee nemen en mondkapjes waren uiteraard al helemaal uit de boze. Enkel zwaar idiote mensen dragen die.....

Ik denk niet dat je conclusie helemaal correct is. Laat voorop staan dat schelden en respectloos handelen nooit oke is... Maar mondkapjes doen echt helemaal niks. Het beschermd jou niet tegen het virus en laten eigenlijk alles door op grote druppels snot en spuug na.
Het is echt nogsteeds schijnveiligheid. Ik draag juist GEEN mondmasker zodat mensen wel afstand houden van mij. Voor veel mensen staat mondkap gelijk aan 'alle andere regels overboord'.

Het ontsmettingsmiddel bij de supermarkten (vooral jumbo, waarvan ik weet) gebruiken vaak een simpel sopje zonder alcohol. Leuk bedacht, maar doet echt niets. Minimaal 70% alcohol nodig om te ontsmetten. Ik ontsmet mn winkelwagen of mandje ook niet. Ik pak in de auto gelijk mn ontsmettingsmiddel met alcohol en doe mn handen.

Het is ook een beetje logisch nadenken en kritisch kijken wat bedrijven nu precies doen.

Maar het respectloze handelen is niet acceptabel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:02

Gini schreef:
Kairos schreef:

Het belangrijkste is dat er voldoende afstand gehouden wordt van de andere mensen. Als die mensen dus bij het brood lopen, maar daar wel op ruime afstand van de anderen blijven is er geen probleem.

En dat is waar we voor moeten oppassen. Dat de regels geen mantra worden waarvan we eigenlijk de achterliggende reden niet snappen. Een beetje zoals 'vanaf links op een paard stappen'. Dat doen we ook gewoon uit een soort van 'het moet zo, maar vraag me niet waarom'.

Helemaal mee eens. Mantra, mooi gezegd. Laatst moest ik hier bij de dorpssupermarkt die ook postloket is een pakje afgeven. Er was verder niemand in de winkel te zien dus ik loop zo naar het meisje achter de lopende band die dat dan afhandelt. Nee, ik moest persé buiten een karretje pakken en daarmee langs haar lopen. Want anders kregen ze een boete als er controle kwam (is ook niet waar).... 8)7

Dan ben je toch echt als een mantra die regels aan het volgen zonder ergens over na te denken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:25

Hutcherson schreef:
dierenfan schreef:

Ik denk niet dat je conclusie helemaal correct is. Laat voorop staan dat schelden en respectloos handelen nooit oke is... Maar mondkapjes doen echt helemaal niks. Het beschermd jou niet tegen het virus en laten eigenlijk alles door op grote druppels snot en spuug na.
Het is echt nogsteeds schijnveiligheid. Ik draag juist GEEN mondmasker zodat mensen wel afstand houden van mij. Voor veel mensen staat mondkap gelijk aan 'alle andere regels overboord'.

Het ontsmettingsmiddel bij de supermarkten (vooral jumbo, waarvan ik weet) gebruiken vaak een simpel sopje zonder alcohol. Leuk bedacht, maar doet echt niets. Minimaal 70% alcohol nodig om te ontsmetten. Ik ontsmet mn winkelwagen of mandje ook niet. Ik pak in de auto gelijk mn ontsmettingsmiddel met alcohol en doe mn handen.

Het is ook een beetje logisch nadenken en kritisch kijken wat bedrijven nu precies doen.

Maar de niet-gekeurde wegwerpmondkapjes die je bij bijvoorbeeld de HEMA kunt kopen lijken wel bijna als twee druppels water op de mondkapjes die een familielid van mij gebruikt bij de verzorging van COVID-patiënten. Enige punt is dat de mondkapjes die wij als particulieren kopen niet gekeurd zijn waardoor de bescherming feitelijk gezien onbekend is. Maar schijnveiligheid is het dus niet helemaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:17

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:25

Kookaburra schreef:
Hutcherson schreef:

Maar de niet-gekeurde wegwerpmondkapjes die je bij bijvoorbeeld de HEMA kunt kopen lijken wel bijna als twee druppels water op de mondkapjes die een familielid van mij gebruikt bij de verzorging van COVID-patiënten. Enige punt is dat de mondkapjes die wij als particulieren kopen niet gekeurd zijn waardoor de bescherming feitelijk gezien onbekend is. Maar schijnveiligheid is het dus niet helemaal.

Lees dit even..https://www.consumentenbond.nl/zelfzorg ... oronavirus Vooral ook het stuk over onjuist gebruik van niet-medische mondkapjes.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:34

Hutcherson schreef:
Kookaburra schreef:

Lees dit even..https://www.consumentenbond.nl/zelfzorg ... oronavirus Vooral ook het stuk over onjuist gebruik van niet-medische mondkapjes.

Ik weet het. Het is een dubbel verhaal. Juist het 'op de goede manier gebruiken' is nog een punt waarin de overheid en particulieren een behoorlijke slag kunnen maken.
En nu ze al een tijd worden gebruikt wordt die gedragsverandering steeds lastiger. Omdat men verwacht dat het wettelijk verplicht gaat worden om in publieke binnenruimtes 1 te dragen... Is het des te belangrijker om voorlichting te geven.